#اطلاعیه_واحد_پژوهش_ش_۱۰
با سلام خدمت طلاب عزیز
لازم است یادآوری شود آخرین مهلت تحویل مقاله نیمسال اول#۱۰_اسفند می باشد واین زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد باتوجه به این که مقالات نیاز به اصلاحات دارد لطفا قبل از تاریخ فوق، مقاله را به دست استاد مشاور رسانده استاد ارزیابی اولیه انجام داده و پس از برطرف کردن ایرادات واعمال اصلاحات توسط طلبه در تاریخ مذکور نمره تحقیق دوستان توسط استاد اعلام و ثبت شود.
#واحد_پژوهش_مدرسه_علمیه_آیت_صدوقی
#وبینار
✅نشست علمی_ پژوهشی
✅موضوع: تحليل فلسفي مرگ مجردات (فرشتگان) در آموزه هاي ديني براساس مباني حكمت متعاليه
👨🏫استاد: دکتر محمد علی وطن دوست عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و استاد حوزه علمیه خراسان
📆زمان: یکشنبه 3 اسفند
⏰ساعت: 18:۳۰
❇شرکت در این وبینار برای طلاب رشته فلسفه و کلام ورودی 98و99 مدرسه آیت الله صدوقی الزامی و شرکت سائر علاقهمندان مزید امتنان است.
🔗لینک شرکت در وبینار
https://sadooqi.lms2.hozehkh.com/ws/gze6ktxhvhg
🔹واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی
📎آدرس کانال واحد پژوهش
@pajohesh_sadooqi
💐با ما همراه شوید؛
❣دوستانتان را هم دعوت کنید؛ 👇
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#اطلاعیه_واحد_پژوهش_ش_۱۱
با سلام خدمت طلاب عزیز
زمان تدوین مقاله نیمسال دوم از ۲ اسفند۹۹ شروع خواهد شد.
طلاب گرامی تا تاریخ 8/12/99 فرصت دارند موضوع مقاله را با مشاوره استاد انتخاب و در شناسه شخصی مسئول واحد پژوهش ارسال فرمایند.
تقویم مراحل تدوین مقاله به همراه لیست اساتید مشاور به پیوست تقدیم می گردد.
قابل ذکر است رعایت تقویم زمانبندی مقاله در نمره نهایی محاسبه می گردد.
آدرس شناسه
https://eitaa.com/Majidkhorsandi
باتشکر
#واحد_پژوهش_مدرسه_علمیه_آیت_الله_صدوقی
وبينار منشور روحانيت با حضور استاد حسن رحيم پور ازغدي(زيدعزه)شنبه 2 اسفند ماه ساعت12 برگزار می شود از عموم علاقه مندان تقاضا می شود در این وبینار شرکت فرمایند.
لینک وبینار
https://abbas.lms2.hozehkh.com/ws/manshurerohanyyat
واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی(ره)
#وبینار ✅نشست علمی_ پژوهشی ✅موضوع: تحليل فلسفي مرگ مجردات (فرشتگان) در آموزه هاي ديني براساس مباني
#اهمیت_و_ضرورت_نشست_علمی‼️
🅾⭕️🅾#حل_تعارض_و_پارادکس بین سخن فلاسفه اسلامی مبنی بر#عدم_مرگ_مجردات_(فرشتگان)وبین آموزههای دینی مبنی بر#مرگ_همه_موجودات_از_جمله_فرشتگان
❇️بحث مرگ و چگونگی وقوع آن از مسائل مهمی است که در آموزههای دینی درباره آن سخن به میان آمده است. در كنار گزارههاي وحياني، بسياري از فيلسوفان مسلمان كوشيدهاند تا چيستي، چرايي و چگونگي وقوع مرگ را مورد کنکاش و بررسی قرار دهند. وقوع مرگ در موجودات مادّی از اموري است که از سوی همه انديشمندان فيلسوف و متكلّم، پذیرفته شده است. با اين وجود، در برخي از آيات و روايات، مساله مرگ به فرشتگان مجرد نسبت داده شده است. به عنوان نمونه، در آیه 68 سوره زمر چنين آمده است:
«وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلاَّ مَنْ شاءَ اللَّهُ ...»(زمر(39)، 68)
براساس روايتي از از امام سجاد (ع) واژه «صعق» در آيه يادشده، به معنای «مرگ» ميباشد. در بخشي از اين روايت چنين آمده است:
«... فَيَنْفُخُ فِيهِ نَفْخَةً فَيَخْرُجُ الصَّوْتُ مِنَ الطَّرَفِ الَّذِي يَلِي أَهْلَ الْأَرْضِ فَلَا يَبْقَى فِي الْأَرْضِ ذُو رُوحٍ إِلَّا صَعِقَ وَ مَاتَ، وَ يَخْرُجُ الصَّوْتُ مِنَ الطَّرَفِ الَّذِي يَلِي أَهْلَ السَّمَاوَاتِ فَلَا يَبْقَى فِي السَّمَاوَاتِ ذُو رُوحٍ إِلَّا صَعِقَ وَ مَاتَ إِلَّا إِسْرَافِيلُ فَيَمْكُثُونَ فِي ذَلِكَ مَا شَاءَ اللَّهُ قَالَ: فَيَقُولُ اللَّهُ لِإِسْرَافِيلَ: يَا إِسْرَافِيلُ مُتْ فَيَمُوتُ إِسْرَافِيلُ ...»
با توجه به آیه و روایت یادشده، پرسش مهمی⁉️ رخ مینماید و آن اینکه چگونه میتوان میان این روایات و ظاهر سخن فلاسفه اسلامی که هر گونه مرگ را از مجردات سلب میکنند، جمع نمود؟! به دیگر سخن، این تعارض را چگونه میتوان حل کرد؟ آیا لازم است در مبانی فلسفی تجدید نظر شود یا اینکه میتوان با تکیه بر همان مبانی با نگاهی عمیقتر و تحلیلی ژرفبینانهتر تفسیر وجودشناختی از چگونگی وجود مرگ در مجردات ارائه داد؟!
📝در پژوهش حاضر با تکیه برآموزههای دینی و مبانی فلسفی تلاش میشود، چگونگی مرگ در مجردات و فرشتگان، با رویکرد دینی و فلسفی تبیین شود و تعارض موجود میان سخن فلاسفه و روایات، حل گردد.
واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی(ره)
#وبینار ✅نشست علمی_ پژوهشی ✅موضوع: تحليل فلسفي مرگ مجردات (فرشتگان) در آموزه هاي ديني براساس مباني
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39898
اطلاعیه نشست در سایت مرکزمدیریت حوزه علمیه خراسان
واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی(ره)
#وبینار ✅نشست علمی_ پژوهشی ✅موضوع: تحليل فلسفي مرگ مجردات (فرشتگان) در آموزه هاي ديني براساس مباني
با سلام تا دقایقی دیگر جلسه نشست علمی شروع خواهد شد.
#اطلاعیه_ش_238
#موضوع: تذکر_انضباطی
سلام علیکم
با عرض تبریک ایام
به اطلاع طلابی که در فعالیت های #آموزشی (پیگیری دریافت و ارسال گزارش و چکیده درسها و....) و ٍ#پژوهشی (مقالات و شرکت در نشستهای علمی و...)کوتاهی داشته و دارند، می رساند که علاوه بر ثبت #غیبت درسی در سامانه طلاب برای این افراد، در پرونده آموزشی آتی ایشان نیز این موضوع لحاظ خواهد شد.
نکاتی درباره تایپ مقاله 👆
دوستان عزیز در مقالات ارسالی نکات مذکور رعایت شود.
با تشکر واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی
دوستانی که هنوز موضوع #مقاله_نیمسال_دوم نفرستادند هر سریع تر با مشورت استاد موضوع را بفرستند
عزیزانی که اصل #مقاله_نیمسال_اول را نفرستادند مقاله تایپ شده را تا فردا ۱۰اسفند بفرستند.
با تشکر واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی
لیست 👆دروسی که طلاب عزیز با تحقیق برای نیمسال اول و دوم انتخاب کرده اند
برنامه اساتید در مدرسه جهت مشاور حضوری.docx
12.7K
برنامه حضور بعضی از اساتید در مدرسه در هفته جاری
با سلام
ضمن تشکر از طلاب عزیزی که مقاله ارسال کرده اند لطفا هم فایل word و هم فایل pdf را ارسال بفرمایند
با تشکر واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی
#نکات_نگارشی
* بین هر دو کلمه باید یک فاصله باشد و لو به هم نچسبند مثل «هریک»⬅️«هر یک» مثل «وعلی»⬅️«و علی»
* در علائم نگارشی تکی مثل نقطه (.) ویرگول (،) و غیره به عبارت ماقبل متصل و از مابعد جدا می شوند مثل: نماز بر مسلمان واجب است. باید در سن تکلیف، نماز بخواند. اما در علائم نگارشی دوتایی مثل گیومه «» از ماقبل و مابعد جدا و به عبارت درون خود متصل می شوند. مثل عبارت «نماز ستون دین است» در روایات آمده است.
* در كلمات مركب دو بخشی مثل «می تواند» به صورت نیم فاصله نوشته می شود «میتواند»
واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله صدوقی
#راهنمایی_نحوه_آدرس_دهی_در_متن
ارجاعات در متن مقاله بین پرانتز به این صورت درج گردد: (نام خانوادگی نویسنده، تاریخ چاپ کتاب، شماره صفحه یا شماره جلد/صفحه) نمونه (طباطبائی، 1420ق، 2/186 )
#راهنمایی_نحوه_نگارش_منابع_در_فهرست_منابع
نام خانوادگی نویسنده، نام، عنوان کتاب، نام مترجم یا مصحح، محل نشر، نام ناشر، نوبت چاپ، سال انتشار. نمونه (طباطبائی، محمدحسین، المیزان، تهران، مترجم: علی رضایی، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دهم، 1420ق.)
1_705427416.pdf
127.6K
#یادآوری
طلاب گرامی که هنوز #موضوع_مقاله و#طرحنامه_نیمسال_دوم تکمیل شده را نفرستادند لطفا هرچه سریع تر پس از تکمیل و تایید استاد برای بنده ارسال بفرمایند.
قابل ذکر است رعایت تقویم زمانبندی مقاله در نمره نهایی محاسبه می گردد.
ضمنافایل طرحنامه به پیوست تقدیم می گردد.
باتشکر واحد پژوهش
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#فراخوان_آثار_پژوهشی
راهنماي شركت در شانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان
سال تحصيلي ۰۰-۹۹
قالب ارائه آثار
*(كتاب؛ مقاله؛ پايان نامه؛ طرح و ايدههای پژوهشی؛ نرمافزارهاي پژوهشي)
* شیوهنامه
۱. هر شركتكننده، ميتواند ۵ اثر بفرستد.
۲. پورتال طلبگي شركتکننده باید فعال باشد.
۳. اثر پژوهشی که به فراخوانهای گذشته حوزه، فرستاده شده است، پذیرفته نمیشود.
۴. رسالههاي سطح سه و سطح چهار، و پاياننامههاي مقطع ارشد و دكتري که دفاع و قبول شدهاند، پذیرفته میشود. این پایاننامهها باید بدون نام نویسنده، استادراهنما و مشاور باشد. (تائيديه جلسه دفاع از طريق ايميل دبيرخانه dabirkh1400@gmail.com ارسال گردد.)
۵. مقالات در قالب word با سايز 14 و فونت Bbadr تنظيم گردد.
۶. حجم مقاله، کمتر از۱۵ صفحه و بیشتر از ۲۵ نباشد. (هر صفحه ۳۰۰ کلمه)
۷. نام نویسنده در مقاله نباشد.
۸. مقالات چاپ شده در نشريات نیز، پذیرفته میشود.
۹. در صورت برگزيده شدن آثاری كه نويسنده مشترك دارند، تنها به نويسندهٔ مسئول و فرستنده اثر، گواهي ارائه خواهد شد.
۱۰. آثار پژوهشی با زبانهای عربی، انگلیسی و ... پذیرفته میشود .
مهلت ارسال آثار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
نشانی سامانه فراخوان آثار اینجاست.
http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze
تلفن راهنما: ۰۵۱۳۲۰۰۸۳۲۷
#فراخوان_مقاله
#فراخوان_آثار_پژوهشی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝