6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۰ ذی الحجه ؛
وقوع معجزه #غدیر
و نزول آیه سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ
مستندات این واقعه در کتب اهل سنت 👆
#با_علی_هر_که_درافتاد_ورافتاد
༻⃘⃕࿇♦️﷽♦️༻❀༅⊹━┅┄
#نشست__علمی-پژوهشی
واحد پژوهش حوزه علمیه عصمتیه شهرستان بشرویه برگزار می کند:
✅ موضوع:پژوهشی پیرامون بررسی نتایج غدیر و سقیفه
🎙 با حضور استاد محترم جناب حجه الاسلام و المسلمین مهدی سالاری
📆 پنج شنبه 30 تیرماه 1401
⏰ساعت:11:00
🔗لینک شرکت در جلسه:
https://eb.lms2.hozehkh.com/ws/hxbrz1ok5hp
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howz
بسم الله الرحمن الرحیم
💐تمرین کارگاه فقه حجاب💐
سلام خدمت دوستان وهمراهان گرامی
اعیاد مبارک وخداقوت
استاد ناصری بزرگوار لطف کردند فعالیت علمی زیر را جهت زمان تابستان در نظر گرفتند که حلقه اتصال برنامه ها پیوسته باشد ان شالله
✅پيشنهاد استاد:
كتاب «حجاب شرعي در عصر پيامبر صلي الله عليه و آله» نوشته آقاي تركاشوند را مطالعه و نقد كنند، البته به فراخور وقت؛ چون حجم اين كتاب زياد است.
اين مطالعات خواهران ميتواند زمينه برگزاري نشست علمي در آينده باشد؛ چون مباحثي كه اين كتاب درباره حجاب مطرح كرده تقابل با حجاب فقهي دارد و زمينه ترويج بيحجابي است.
فايل اين كتاب در اينترنت موجود است و قبلا در گروه فقه حجاب گذاشته شده است.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
موفق باشید
التماس دعا
یاعلی علیه السلام مدد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#واحد_پژوهش_مدرسه_رضویه
📕🌸════╗
@razaviehpajohesh
╚════🌼📘═╝
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#نشست_علمی
با موضوع: تجلی حضرت زهرا(سلام الله علیها)در جریان مباهله
*راهنمای انسانیت ومودب نفوس *
🎙استاد : حجت الاسلام و المسلمین دکترعلی اکبر نوایی
✅ برگزاری اختتامیه دوره وهابیت پژوهی طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان رضوی، همراه با اهدای جوایزشایسته به نفرات برتر دوره
📆 زمان: شنبه 1 مرداد 1401
⏱ ساعت: 11
🕌مکان: خیابان شیرازی 19-مدرسه علمیه رضویه
📣حضور فعالان دوره وهابیت پژوهی در نشست علمی به علت برگزاری مراسم تقدیر واختتامیه لازم است.
آدرس نشست :
https://www.skyroom.online/ch/mrazavieh_1400/pajhohesh
•┈┈••••✨🌺✨•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت اساتید بزرگوار و دوستان گرامی وعرض تبریک میلاد امام کاظم علیه السلام ودهه ولایت وعیدمباهله
لطفا سهم خودتان رابرای🌸 ختم 14 هزارصلوات 🌸
جهت سلامتی وفرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وسلامتی حضرت آقاو حاجت روایی همه وآنچه در دلهایمان است و شفای تمام مریضها جسمی و روحی و مریض های مدنظر همه مؤمنین ومومنات و سلامتی وصحت همیشگی ونصرت وتایید رهبر عزیزمان الهی که هرچه زودتر پرچم این انقلاب را به دست صاحب الزمان بدهند اعلام بفرمایید.
انشالله عاقبت بخیری خودمان
نیت ختم به نیابت از امام زمان و امام رضا علیه السلام و هدیه به ۱۲۴ هزار پیامبر،۱۴ معصوم،و اهل بیت و یاران امام حسین علیه السلام،تمام علما و عرفا و محبین و شیعیان،هدیه به تمام شهدا از ازل الی الابد،و تمام اموات ذوی الحقوق بد وارث و بی وارث،شفای تمام بیماران جسمی و روحی و هدایت و عاقبت به خیری تمام انسانها و محبین.
عزیزان میتوانید یکبار نیت کنید که تمام اعمال مستحبی و روزه و صلوات هاتون رو به این نیت انجام بدین.
خوشبخت و سعادتمند باشین 🌹
🥀لطفاحتما در شخصی بنده اعلام کنید.ممنون🥀
بسم الله...
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗓۲۲ ذی الحجه سالروز #شهادت_میثم_تمار
#میثم_تمار شهیدِ نقلِ #فضائل_امیرالمومنین علی عليهالسلام
👈 اسرار ناگفته از زبان #میثم
سلام و صلوات خداوند بر شهیدان راه #ولایت
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#واحد_پژوهش_مدرسه_رضویه
📕🌸════╗
@razaviehpajohesh
╚════🌼📘═╝
🔰 آیا میثم تمار ایرانی بود؟ او چه سرگذشتی داشت؟
✍️پاسخ: «میثم بن یحیای تمار»، از بزرگان شیعه و از افرادی است که در راه تشیع خود و محبت امام علی(ع) در اواخر سال 60 هجری به شهادت رسید. او از بردگان زنی از قبیلۀ بنی اسد بود که حضرت علی (ع) او را خریده و آزاد کرد و سپس یکی از یاران مخلص امام علی(ع) و بعد از ایشان از اصحاب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شد.
🔹برده بودن میثم اشاره به این دارد که وی از مردم عجم بوده و برخی از محققان به صراحت وی را ایرانی دانسته اند و این نکته بعید نیست که وی ایرانی باشد.
🔸 امام علی(ع) آیندۀ میثم را از سالها قبل به او گوشزد کرده بودند، در روایت آمده است که: روزی امیر المؤمنین (ع) به او فرمود: همانا تو پس از من گرفتار شده و به دار آویخته خواهی شد و چون سومین روز (به دار کشیدنت) شود از سوراخهاى بینى و دهانت خون جاری شود که ریشت را رنگین نماید، پس چشم به راه آن خضاب (و رنگین شدن) باش! بدان که تو بر در خانه «عمرو بن حریث» به دار آویخته خواهى شد، و تو دهمین نفرى هستی که در آنجا به دار آویخته شده و چوب تو (که بر آن به دارت زنند) کوتاهتر از آنان است.
🔹زمانی که عبید اللَّه بن زیاد والی کوفه شد ؛ دستور داد او را گرفته و به نزدش آوردند، به عبید اللَّه گفتند: این مرد از نیکوکارترین مردمان (و نزدیکترین آنان) در نزد على(ع) بود، گفت: واى بر شما این مرد عجمى (چنین بود)؟گفته شد: آرى!
🔸عبید اللَّه به او گفت: خداى تو کجا است؟ میثم گفت: در کمین هر ستمکارى است و تو یکى از آن ستمکاران هستى، پسر زیاد گفت: تو ای عجمى! به این جرأت رسیدهای که هر چه خواهى بگوئى! آقایت (على بن ابی طالب) گفته که من با تو چه خواهم کرد؟!
🔹میثم گفت: به من خبر داده که تو مرا (زنده) بر دار میکشی! و من میدانم بر چوب کدام درخت و در کجا و چگونه به شهادت میرسم.
🔸عبید الله امر کرد تا دو دست و دو پاى وى را قطع کردند، اما او با همین وضعیت بر بالاى چوبه دار مشغول به بیان فضائل أمیر المؤمنین (ع) بود، گویا خطیبى است که بر روى چوبهها سخن مىگوید. عبید الله دستور داد تا زبان او را بیرون آوردند و بریدند، سپس شکمش را دریدند تا آن که به شهادت رسید.
🔹و چنین بود که میثم همان طور که امام علی(ع) پیشبینی کرده بود به شهادت رسید و شهادت او ده روز قبل از آمدن امام حسین(ع) به عراق بود.
🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🆔 @balagh_ir
🏴 مقبره میثم تمار در نزدیکی مسجد کوفه
▪️میثَم تمّار اَسَدی کوفی، از یاران امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع)، که پیش از واقعه کربلا در کوفه به شهادت رسید. از جزئیات زندگی میثم، اطلاعات روشنی در دست نیست. او در کوفه خرمافروشی میکرد. کرامات و پیشگوییهایی به او نسبت دادهاند. او به دستور ابن زیاد به دار آویخته شد. مرقد میثم تمار، در نزدیکی مسجد کوفه قرار دارد.
👈 مقالهی میثم تمار در دانشنامه اسلامی
👈 مقالهی میثم تمار در ویکی شیعه
🆔 @balagh_ir
🔰 زنان را کتابخوان کنید
🔸حضرت آیتالله خامنهای: از جملهی کارهای بسیار اساسی، باسواد کردن زنان است. از جملهی کارهای بسیار مهم، کتابخوان کردن زنان است. یک شیوههای ابتکاری پیدا کنید، برای اینکه خانمهای داخل خانه را کتابخوان کنید. متأسفانه زنان ما با کتابخوانی خیلی انسی ندارند. هزاران کتاب در بازار میآید و میرود، اما اینها مطلع نمیشوند. این کتابها معارف بشری است که ذهنها را برای بهتر فهمیدن، بهتر اندیشیدن، بهتر ابتکار کردن، و در موضع بهتر و صحیحتری قرار گرفتن، آماده میکند.
⬅️ مروری بر توصیههای حضرت آیتالله خامنهای به شورای فرهنگیاجتماعی زنان و خانواده طی دیدارهای سال ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰
🗓 ۱۳۷۰/۱۰/۰۴
🔰 زنان و جنگ نرم از غدیر تا آخرالزمان
🖌یادداشتی از سرکارخانم مهدیه منافی ــ پژوهشگر حوزه زن و خانواده
🔸بسماللّه الرحمن الرحيم
در ادبیات علمی قدرت دارای سه حوزه است: سخت(قهری) و نیمهسخت(تشویقیتنبیهی) و نرم که قدرت اقناع و تسخیر قلبها و ذهنهاست و جنگ هم با همین سه حوزه تعریف میشود؛ سخت(نظامی) و نیمهسخت(اقتصادیسیاسی) و جنگ نرم که در زمانهی ما پررنگ شده است. جنگ نرم بزرگترین بستر تقابلی با جبههی باطل است و قدرت نرم بیشترین اثرگذاری را در آن دارد. قدرتی که اساساً زنان در آن قویترند و عمق اثربخشیشان در این عرصه بیشتر است؛ بهشکل حق یا باطل.
🔸جهاد در فرهنگ و افكار عموم مردم ما به حضور در ميدان جنگ منحصر شده است؛ اما حقيقت اين است كه جهاد منحصر در ميدان جنگ نيست و عرصههای جهاد متعدد و متنوعاند. اگر زنان از جهاد ابتدایی منع شدهاند، مسير مجاهدت در ميدانهای ديگر برايشان گشوده است؛ اما جهادی كه در عين حفظ زنانگی، اثربخشی چشمگیری دارد. اگر بخواهیم نقش زنان را در پازل جنگ نرم بهخوبی تبیین کنیم، قطعاً جهاد تبیین یکی از اجزای مهم آن است.
🔸اين روايت را همه شنيدهايم: «جهاد زن نيكوشوهرداریكردن است.» اما نکته این است که همسرداری يكی از مهمترين عرصههای جهاد زن است، نه تمام آن و اين را زنان شاخص و الگوی ما از صدر اسلام تا كنون نشان دادهاند و به ظهور رساندهاند. از حضرت زهرا كه رهبری در وصف ايشان فرمودند: «جهاد آن بزرگوار در میدانهای مختلف یک جهاد نمونه است؛ در دفاع از اسلام، در دفاع از امامت و ولایت، در حمایت از پیغمبر، در نگهدارىِ بزرگترین سردار اسلام، یعنی امیرالمؤمنین که شوهر او بود.» تا حضرت زينب كه دربارهی ايشان فرمودند: «این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.»
🔸عمدهی کُنشگران ما وقتی از حضور اجتماعی زنان در صدر اسلام و حضورشان در جنگها میگویند، صرفاً از نقش زنان در پرستاری و مداوای مجروحان میگویند و اگر کمی فراتر بروند از زنانی که حضور نظامی داشتهاند و دست به شمشیر بردهاند. آنچه کمتر برای ما روایت شده است، زنانیاند که در میدان جنگ با شعر و کلام قوی خود، به دفاع از امیرالمؤمنین پرداختند یا شجاعانه در دربار معاویه بدون ترس جان خود، چنان خطابهای داشتند که از وصفش، انسان به شعف میآید.
🔸از نمونهی اين زنان، امالخير از زنان نامدار صدر اسلام است كه سخنوری ماهر شمرده میشد. او در صفين با سخنانی عميق و بليغ از اميرالمؤمنين دفاع كرد. «او در ميدان جنگ گفت: خداى سبحان حق را براى شما روشن كرد و دليل را، بيّن و آشكار کرد...؛ عقل، وحى، شريعت، رسالت و امامت داد... . كجا مىخواهيد برويد؟ آيا مىخواهيد از علىبنابىطالب (ع) كه فرمانرواى دين است فرار كنيد؟ يا مىخواهيد از ميدان جنگ بگريزيد؟» سودهی همدانی بانوی ديگریست كه معاويه هنگام آغاز سخن با او گفت: «تو همان نيستى كه در تشجيع برادرانت در جنگى كه علىبنابىطالب، عليه اَمَوى داشت شعر مى خواندى و آنها را تحريک مىكردى؟» و اين يعنی معاويه هم، آوازهی اقدام این بانو را شنیده بود.
🔸و از این زنان بسیارند که حتی نامشان را نشنیدهایم: دختر حرثبنعبدالمطلب، امحکیم و... . اگر ما ابوذر را بهدلیل روشنگریها و خطابههایش میشناسیم، بهدلیل روایتهايی است که از او به ما گفته شده است که اگر از این زنان هم میشنیدیم، کتابهایی مینگاشتيم تا ضرورت مجاهدت زن مسلمان در آخرالزمان تا اين حد مغفول نباشد.