📝 برگزاری همایش ملی علامه مصباح یزدی(ره)؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی
🎙 با سخنرانی اساتید؛
🔹 علی اکبر رشاد
🔹 غلامرضا فیاضی
🔹 عبدالحسین خسروپناه
🔹 مجتبی مصباح یزدی
🔹 علی مصباح یزدی
🔹 حسین بستان
🔹 حمید پارسانیا
📆 زمان: چهارشنبه، سوم آذرماه ۱۴۰۰/ ساعت ۱۸
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#نشست_علمی
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
🌷پژوهشگران زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف🌷
بسم الله الرحمن الرحیم همایش حضوری و یک روزه از ساعت 9 تا 14 روز پنج شنبه 4 آذر 1400 (اخر همین هفته)
دوستان اسامی تان جهت شرکت در جلسه را اعلام بفرمایید
Voice 021.amr
4.09M
بسم الله الرحمن الرحیم
#صوت
جلسه دوم
سه شنبه 2آذر1400
قسمت اول
موضوع:
💠«ابعاد عشق مجازی از ديدگاه ملاصدرا و شهید مطهری (ره) »
🎤استاد: سر کار خانم دکتر مهدیه سادات مستقیمی عضو هیئت علمی دانشکده الهیات ومعارف اسلامی قم
📆زمان: دوشنبه تا چهارشنبه ١ الی ٣ آذر ماه، ساعت ۱۲
☑️مکان: مدرسه علمیه رضویه
☑️به صورت حضوری و مجازی
لینک ورود:
https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/eshgh
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•
#واحد_پژوهش_مدرسه_رضویه
📕🌸════╗
@razaviehpajohesh
╚════🌼📘═╝
Voice 022.amr
3.72M
بسم الله الرحمن الرحیم
#صوت
جلسه دوم
سه شنبه 2آذر1400
قسمت دوم
موضوع:
💠«ابعاد عشق مجازی از ديدگاه ملاصدرا و شهید مطهری (ره) »
🎤استاد: سر کار خانم دکتر مهدیه سادات مستقیمی عضو هیئت علمی دانشکده الهیات ومعارف اسلامی قم
📆زمان: دوشنبه تا چهارشنبه ١ الی ٣ آذر ماه، ساعت ۱۲
☑️مکان: مدرسه علمیه رضویه
☑️به صورت حضوری و مجازی
لینک ورود:
https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/eshgh
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•
#واحد_پژوهش_مدرسه_رضویه
📕🌸════╗
@razaviehpajohesh
╚════🌼📘═╝
🌷پژوهشگران زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف🌷
سلام دوستان
پیرامون طرح حضرت زهرا سلام الله علیها
این دوره را ثبت نام بفرمایید👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
ضمنا دوستان
از این به بعد تمام اخبار را از کانال پژوهش دنبال نمایید.
از خبرهای داغ پژوهشی جا نمانید
بشتابید.
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•
#واحد_پژوهش_مدرسه_رضویه
📕🌸════╗
@razaviehpajohesh
╚════🌼📘═╝
مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند
نشست علمی "ظرفیتشناسی حقوق در کنترل ازدواجهراسی"
ارائه: حجتالاسلاموالمسلمین دکتر فرجالله هدایتنیا مشاور گروه فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات اسلامی و دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
ناقدین: دکتر محمود حکمتنیا معاون وزیر دادگستری و استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
سرکار خانم دکتر فاطمه بداغی مستشار قضایی معاونت حقوقی قوه قضائیه
زمان: روز چهارشنبه سوم آذر ماه سال جاری از ساعت 15 الی 17
لینک جلسه: http://www.skyroom.online/ch/m.faghih64/ezdevaj
به دلیل دستورالعملهای بهداشتی، تنها میزبان حضوری تعداد محدودی از پژوهشگران در محل برگزاری نشست خواهیم بود لذا عزیزانی که مایل به حضور هستند با ارسال عدد 1 به سامانه 30001913 اعلام آمادگی نمایند تا هماهنگیهای لازم صورت پذیرد.
《 روش پژوهش در دین 》
•°معنای اسلامی سازی علوم در اين مرحله آن است که فرضيات و نظرياتي علمي که بر اصولي (مثل مترياليسم و اصالت ماده) مبتنی شود؛ که خلاف واقع است و اسلام هم آن اصول را نفي ميکند، تغيير يابند و مباني صحيح سنگبناي تحقيقات جديد قرار گيرند.
•°علمی دينی است که دستکم در مباني هستی شناختی خود با مبانی هستی شناختي دين تعارض نداشته باشد.
•°اين تحول علاوه بر مقام پژوهش، بايد در مقام آموزش نيز تجلی کند و در کتابهای درسی و دانشگاهی ظاهر گردد.
•°اين بههيچ وجه نبايد بدان معنا تفسير شود که مطالب و نظريات غيراسلامی حذف شوند.
•° در بحث کردن، خواندن و فهمیدن چنین مباحثی مشکلی وجود ندارد؛ اما بايد درکنار مبانی صحيح و متقن دينی ذکر شود.
•°سبک و سياق کلامی که بيان می شود یا کتابی که نوشته می شود بايد اين باشد که مبنای صحيح با دلايل عقلی و نقلی اثبات گردد و بطلان نظريات ديگر بهگونهای مستدل و منطقی نشان داده شود.
•°به عنوان مثال، موجوداتی غيرمادی، يا روح مستقل از بدن که پس از فنای بدن باقی می ماند با دلايل معتبر اثبات، و سپس تذکر داده شود که نظرياتی برخلاف اين هم گفته شده است و نیز دلايل ضعف و مردود بودن آنها بیان گردد.(کتاب علم دین، ص۲۴۹)
ــــــــــــــــــــــــــــــ
#روش_شناسی_پژوهش
#بخش_پنجم
#اسلامی_سازی
#علم_دینی
#مبانی
#تحول
#رضوان_استراتژیست_جوان
ــــــــــــــــــــــــــــــ
با ما همراه باشید.
http://eitaa.com/Rezvaninstitute
《 روش پژوهش در دین 》
•° شناخت منابع، دارای روش های خاصی است، که در جای خود《معرفت شناسی و روش شناسی دین پژوهی》بررسی می شود، و نسبت به این که کدام راه ها ظنی و کدام غیر ظنی است، کدام روش به نتایج قابل نقد منتهی می شود و کدام نمی شود، داوری صورت می گیرد.
•°در آنجا مطرح می شود که بعضی از مسائل دینی به ویژه عقاید اصل آن- قطعی و مطلق اند، اختلاف بردار نیستند، و باید نسبت به آنها شناخت واقعی عقلانی پیدا کنیم، به گونه ای که انکار یکی از آنها به معنای انکار کل دین است.
•° اما برخي مسائل عملی و فروع دين يا برخی از تفاصيل مربوط به اعتقادات (که جزء اصول دين به حساب نمي آيند) بهصورت يقينی قابل اثبات نيستند و در آنها درميان صاحبنظران اختلافنظر وجود دارد.
✍🏻(کتاب علم دین، ص۲۳۱)
ــــــــــــــــــــــــــــــ
#روش_شناسی_پژوهش
#بخش_ششم
#شناخت_منابع
#علامه_مصباح_یزدی
#علم_دینی
ــــــــــــــــــــــــــــــ
رضوان
استراتژیست
جوان
http://eitaa.com/Rezvaninstitute