eitaa logo
🌷پژوهشگران زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف🌷
224 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
504 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم نشر خوبی ها منتظر پیشنهادات ارزنده عزیزان هستیم. به امیدتربیت پژوهشگرانی ولایی وانقلابی در جهت زمینه سازی ظهورحضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) یاعلی(ع)مدد،التماس دعا کپی با ذکر135صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟ما در کنار دختر موسي نشسته‌ايم ✨عمريست محو او به تماشا نشسته‌ايم 🌺اينجا کوير داغ و نمک‌زار شور نيست 🌸ما روبروي پهنه دريا نشسته‌ايم 🌟قم سال‌هاست با نفسش زنده مانده است ✨باور کنيد پيش مسيحا نشسته‌ايم 🌺 (س) 🌸 ✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ریحانه
‌ رهبر انقلاب اسلامی: ‌ 🧕 "زن ایرانی در ایران اسلامی، باید کوششش این باشد که هویّت والای زن اسلامی را آن‌چنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند. این امروز وظیفه‌ای است بر دوش زنان مسلمان؛ بخصوص زنان جوان و دختران دانش‌آموز و دانشجو." ‌ ➡️ ۱۳۷۹/۰۶/۳۰ ‌ ❣ @khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از کانال انقلابی
♦️سومین و آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری امروز برگزار می‌شود 🔹سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری امروز شنبه ساعت ۱۷ با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار می‌شود. ☑️ @enghlaabi | انقلابی
11.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیح حجت الاسلام نبویان نماینده مجلس در مورد مدرک آیت الله رئیسی عالی👌
هدایت شده از M. Rasouli
ما اگر خدا بخواد، این چند روز رو قصد داریم بریم حرم و با مردم صحبت کنیم. هر کسی که دوست داره بیاد به جمعمون بپیونده، مشتاقانه منتظرش هستیم. +989158594688 اینم شماره ی خانم صبوری. (مسئول کارگروه تبلیغ خواهران سعداء) اگر کسی سوالی یا شبهه ای داشت، یا دوست داشت توی این چند روز به مباحث مسلط بشه و بیاد حرم برای صحبت با مردم، این شماره رو بهش بدید. در خدمتشون هستیم ان شاءالله.
هدایت شده از صنوبرے
از دوستان فعال مسجدی دانشگاه فردوسی گروه سعداء هم که زیر نظر حاج آقا راجی.
۵۸ اقتصاددان: رئیسی قادر به تغییر وضع موجود است 🔹۵۸ اقتصاددان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند: بر اساس سوابق و برنامه­های منتشره نامزدها، بر این باوریم که آقای رئیسی و دولت جوان و انقلابی که ایشان آن را شکل خواهند داد قادر به تغییر وضع موجود می­باشند. 🔸همچنین جمعی از استانداران دولت‌های نهم و دهم fna.ir/1x0tf با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام کردند.
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
🍃مرغ خیال سمت حریمت پریده است یعنی به اوج عشق همین جا رسیده است 🍃اعجاز این ضریح که همواره بی حد است چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است 🍃ما در کنار دختر موسی نشسته ایم عمریست محو او به تماشا نشسته ایم 🍃اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست ما روبروی پهنه ی دریا نشسته ایم 🍃قم سالهاست با نفسش زنده مانده است باور کنید پیش مسیحا نشسته ایم 🍃بوی مدینه می وزد از شهر ما،بیا ما در جوار حضرت زهرا نشسته ایم 🎉میلاد باسعادت بانوی مهربانی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برهمه محبان اهل بیت (علیهم السلام) ، و روز دختر بر همه دختران ایران زمین مبارک و خجسته باد.  @abbasivaladi
♻️ قاعده ترجیح صالح مقبول بر اصلح، در انتخاب بین رییسی و جلیلی 🔹 قسمت اول 🔰 حمید رسایی: تقریبا از سال ۸۴ و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که موضوع «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» روی زبان‌ها افتاد. این قاعده پیش از این همواره و در هر انتخابات، برای کاندیدای خاصی مطرح می‌شد که این بار اساسا در میدان رقابت نتوانست حاضر شود. در روزهای اخیر و به مناسبت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اما باز هم موضوع «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» محل نزاع موافقان و مخالفان کاندیداها شده است. برخی عمل به این قاعده را کلا منتفی و برخی عمل به آن را در هر شرایطی صحیح دانسته‌اند و برخی هم حیران بین درستی و نادرستی آن ایستاده‌اند. در این باره چند نکته قابل تامل است که اگر به آنها توجه شود، این سردرگمی پایان خواهد یافت. محل نزاع و بحث اینجاست: در کارزار انتخاباتی با کاندیدهایی مواجه هستیم که یکی از آنها از جمیع شرایط، اصلح و بقیه افراد صالح و حتی برخی از آنها از نگاه ما (نه از نگاه مراجع قانونی و تایید کننده) غیرصالح هستند. اجازه دهید موضوع را در قالب مثالی مطرح کنم. فرض کنید چهار گزینه داریم که وقتی ویژگی‌های آنها را در ابعاد مختلف مورد دقت قرار می‌دهیم، از امتیازهای ۱۹، ۱۷، ۱۱ و ۹ برخوردارند که طبعا از نگاه ما گزینه اول اصلح، گزینه دوم صالح، گزینه سوم هم به نسبت گزینه مردود، کاندیدایی صالح و گزینه چهارم هم که به دلیل عبور از خط قرمزهای ما اساسا مردود و غیرصالح است. طبعا اگر در حالتی باشیم که فرد اصلح مقبولیت داشته باشد، تکلیف روشن است. اما مفروض بحث ما این است که از و درستی (نه صرفا ادعای این رسانه و ادعای درگوشی آن چهره سیاسی) به این نتیجه رسیده‌ایم که به احتمال زیاد، گزینه اصلح مورد نظر ما متاسفانه مقبولیت لازم در صحنه رقابت انتخاباتی را ندارد و در ادامه فرایند انتخاباتی هم به این مقبولیت دست نمی‌یابد اما گزینه دیگری که صالح است، از این مقبولیت برخوردار است و اگر آرا متفرق شود، گزینه اصلح و صالح، هیچکدام انتخاب نمی‌شوند بلکه ممکن است فرد غیرصالح (با معدل ۹) قدرت را در دست بگیرد. طبعا قدرت یافتن چنین گزینه‌ای، لطمات جبران ناپذیری برای مردم، کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی به دنبال خواهد داشت. در این حالت، تکلیف ما چیست؟ به نظرم در این حالت ما با دو مواجه‌ایم: اصل اول: از طرفی اصل عقلی و نقلی (روایات معصومین) این است که انتخاب اصلح بر صالح ترجیح دارد. طبعا بهم زدن این قاعده «خلاف اصل» است حتی اگر ترجیح صالح مقبول بر اصلح نامقبول باشد. اگر این «خلاف اصل» دائما تبدیل به «اصل» شود، نتیجه آن به مرور زمان، نزولی و عبور از صلاحیت‌ها خواهد بود. چرا که فرد صالحی که در این دوره مقبول بوده است پس از مدتی با تغییر ذائقه‌ها نسبت به فردی که امتیاز کمتری از او داشته، نامقبول خواهد شد و ... اصل دوم: اما از طرفی نمی‌توان تردید کرد که در فعالیت‌های اجتماعی بویژه رقابت‌های انتخاباتی (که حصول نتیجه در آن، متوقف بر آرای تک تک افراد جامعه است) باید تلاش کرد و با کار جمعی، آرای بیشتری به دست آورد. بدیهی است در چنین کارزاری اگر شما آرای خود را متفرق کنید، فرد ناصالح امورات کشور را به دست خواهد گرفت. طبعا کار وقتی به اینجا رسید، پای یک قاعده عقلی به میان می‌آید و این سئوال مطرح می‌شود: آیا در چنین مواقعی، برای دفع مفسده بزرگ، انتخاب صالح مقبول بر اصلح ترجیح دارد یا باید همچنان بر انتخاب فردی که اصلح است، اصرار ورزید؟ آنچه نویسنده این سطور می‌فهمد و درس آن را خدمت استادش پس داده، به این سئوال نمی‌توان یک جواب ثابت داد بلکه به فراخور شرایطی، پاسخ تغییر می‌کند. برای فهم بهتر موضوع، ادامه بحث را با دقت بیشتری دنبال کنید. توضیح اینکه اگر صحنه انتخابات اینگونه بود که... ادامه یادداشت در پست بعد:
♻️ قاعده ترجیح صالح مقبول بر اصلح، در انتخاب بین رییسی و جلیلی 🔹 قسمت دوم 🔰 حمید رسایی: توضیح اینکه اگر صحنه انتخابات اینگونه بود که: فرض اول – فرد اصلح (A) با ۱۹ امتیاز، مقبولیت ندارد اما فرد صالح (B) با ۱۷ امتیاز، مقبولیت اجتماعی دارد. بنا بر این فرض، از نظر کیفی، فاصله کمی بین آنهاست. در این فرض با توجه به فاصله کم اصلح و صالح مقبول از نظر شرایط کیفی، بدیهی‌ترین تصمیم این است که پس از ناامیدی از ایجاد اقبال برای فرد اصلح، باید به فرد صالح اما مقبول رای داد تا از قدرت یافتن فرد ناصالح جلوگیری کرد. به عبارت دیگر در این فرض، خود «مقبولیت» به یکی از شرایط اصلح بودن تبدیل می شود چون انتخاب آن از مفسده بزرگتری که قدرت یافتن فرد ناصالح است، جلوگیری می کند. در این فرض در حقیقت باز هم شما به اصلح رای داده‌اید. فرض دوم - فرد اصلح (A) با ۱۹ امتیاز، مقبولیت ندارد و فرد صالح (B) که ۱۷ امتیاز داشت و با اصلح فاصله کمی داشت هم مقبولیت ندارد اما گزینه سومی (C) با ۱۲ امتیاز از مقبولیت برخوردار است. در این جا هرچند گزینه (C) به نسبت کسی که امتیازش ۹ است، صالح شمرده می‌شود اما فاصله او با گزینه اصلح خیلی زیاد است. در فرض دوم از آنجا که فاصله اصلح با صالح مقبول از نظر شرایط کیفی خیلی زیاد است، نباید به قاعده خلاف اصل «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» تن داد و باید تحت هر شرایطی روی رأی به اصلح تاکید کرد تا ارزش‌های مدیریتی فراموش نشود و مسیر نزولی روز به روز بیشتر نگردد. دلیل آن هم روشن است. در این فرض، شرایط کیفی فرد مقبول به گزینه ناصالح، خیلی نزدیکتر است تا فرد اصلح. حال که صورت مساله و تا حدودی پاسخ آن روشن شد یادآور می‌شوم که بحث «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» را یک بار خدمت استادم مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره) مطرح کردم و آنچه در فروض مختلف نوشتم، برگرفته از آموزه‌هایی است که از آن استاد عزیز آموختم. اما اکنون و در شرایط فعلی، آنچه نگارنده از صحنه آرایی انتخابات پیش رو درک می‌کند این است که هر دو گزینه، آقایان جلیلی و رییسی از سلامت مدیریتی و اقتصادی و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اعتقاد به توان داخلی و ولایتمداری برخوردارند و البته هر یک ویژگی‌های مثبت مختص به خود هم دارند. وقتی با دقت نگاه می‌کنید، از جهاتی آقای رییسی و از جهات دیگری آقای جلیلی، امتیازات بیشتری دارند. تا اینجا آقای جلیلی به دلیل کار کارشناسی مستمر سال‌های گذشته از اشراف بیشتری نسبت به حوزه‌های اجرایی برخوردار است و تفاوت ملموسی با جلیلی سال ۹۲ کرده است اما متاسفانه به دلیل ادبیات نخبگانی، همچنان در برقراری ارتباط با اکثریت توده‌های عمومی و لایه‌های مختلف جامعه مشکل دارد و نتوانسته اقبال عمومی را به شکل گسترده‌ای فراهم کند. به نظرم این موضوع در ادامه مسیر انتخابات نیز تغییر نخواهد کرد. آقای رییسی اما هر چند سابقه مدیریت کلان مستمر و طولانی بویژه در بخش قضا داشته است و مانند آقای جلیلی نسبت به جزییات حوزه‌های اجرا آشنایی ندارد اما اشراف کلی بر مباحث و مشکلات کشور را دارد و به دلایل مختلفی که یکی از مهمترین آنها اقدامات امید بخش ایشان در برخورد با مفاسد و رسیدگی به مشکلات مردم در دوره ریاست قوه قضاییه بوده، از اقبال بیشتری برخوردار است و این موضوع کاملا مشهود است. بنابر این به عقیده نویسنده این سطور، هر چند آقای جلیلی از نظر برخی به دلیل اشراف بیشتر بر بخش‌های اجرا اصلح است اما برخی ویژگی‌های آقای رییسی در کنار اقبال عمومی نسبت به ایشان خیلی بیشتر است. با این وجود از آنجا که این دو مدیر انقلاب اسلامی از نظر کیفی خیلی با هم فاصله ندارند و در معدل‌گیری نهایی از جهت جمیع شرایط نزدیک به هم هستند، بنا بر ضرورت جلوگیری از قدرت یافتن فردی که از نظر ما صلاحیت لازم را ندارد، اجرای قاعده ترجیح صالح مقبول بر اصلح، از طرف کسانی که آقای جلیلی را اصلح می‌دانند، اقدامی عاقلانه و از زاویه‌ای که متذکر شدم، در حقیقت انتخاب اصلح است. در عین حال، طبعا اگر کسی صحنه انتخابات را اینگونه نبیند که بنده می‌بینم، یعنی قائل به این باشد که فرد اصلح از مقبولیت لازم برخوردار است یا در ادامه مسیر آن را کسب می‌کند یا فاصله اصلح با صالح مقبول را زیاد ببیند یا ... حتما باید به تکلیف خود در حمایت از گزینه اصلح عمل کند. در این صورت نه تنها چنین فردی قابل سرزنش نیست که قابل ستایش هم هست. علاوه بر همه اینها بلا تردید، هیچ یک از این دو عنصر مدیریتی جبهه انقلاب، شهوت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را ندارند و در روزهای آینده، خود به خوبی به جمع‌بندی لازم خواهند رسید.