eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
279 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚واژه‌هایی؛ مانند «وصول» و «بلوغ» که از ریشه‌های «وصل» و «بلغ» هستند، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ 📝 واژه‌ی «بلوغ» از ماده «بلغ» به معنای رسیدن به انتهای مقصد و منتها از جهت مکان، زمان و ... می‌باشد.گاهی نیز به چیزی که در شُرُف رسیدن و یا انجام‌شدن باشد هم گفته می‌شود، اگرچه کاملا به آن نرسیده باشد. «وصول» از ماده «وصل» به معنای اتصال و رسیدن، در برابر هجران و دوری است. بنابراین، «وصول» و «بلوغ» هر دو به معنای رسیدن به چیزی است؛همان‌گونه که «ایصال» و «ابلاغ» به معنای رساندن است. اما تفاوت بلوغ با وصول در این است که وصول در جایی به کار می‌رود که «رسیدن» به حد اعلا و بالاترین درجه‌ی خود رسیده باشد؛ اما بلوغ در جایی است که در شرف رسیدن باشد، مانند بچه‌ای که در شرف رسیدن به بلوغ باشد، بالغ گفته می‌شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از abbasi
📝 مسابقه شماره (1) پاسخ : گزینه (ج) در این گزینه سه مفعول مطلق وجود دارد «حسابَ»، «سبحانَ» و «حقّاً» پس بیشترین مفعول مطلق را در بین گزینه¬ها داراست. بررسی گزینه های دیگر: (1) فقط یک مفعول مطلق وجود دارد؛ «تَعسیراً». (2) اصلاً مفعول مطلق وجود ندارد و «قلیلاً» خبر «کان» و «أثراً» تمییز است. (4) دو مفعول مطلق وجود دارد؛ «اختباراً» و «جدّاً»؛ «کثیراً» نیز صفت «اختباراً» است نه مفعول مطلق. 📝 مسابقه شماره (2) پاسخ : گزینه(ج) " شهر "در این گزینه زمانِ انجام فعل جمله را نشان میدهد ولی در سایر گزینه ها به ترتیب «اسم مجرور»، «مبتدا و خبر» و «مفعولٌ به» میباشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
📝 متن بیانیه مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد در پی هتک حرمت به مقدسات اسلامی در چهلمین جشنواره فیلم فجر بسم الله الرحمن الرحیم «وَ الَّذِینَ یَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِیثاقِهِ وَ یَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ أُولئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ » «و آنها که عهد الهى را پس از محکم کردن مى شکنند، و پیوندهایى را که خدا دستور برقرارى آن را داده قطع مى کنند: و در روى زمین فساد مى نمایند، لعنت براى آنهاست و بدى (و مجازات) سراى آخرت!» مقام معظم رهبری(مد ظله العالی): یكی از عواملی كه موجب شكست مشروطیت در ایران شد، این بود كه متدیّنین بعد از مدتی احساس كردند كأنّه كار به سمت بی‌دینی پیش می‌رود. جنجال زیاد مطبوعاتی كه آن وقت همه‌ی انگیزه‌ی خودشان را این قرار داده بودند كه به مقدّسات دینی حمله كنند - البته كسانی كه در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت می‌كردند، عدّه‌ی زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد كه متدیّنین و علما كه در صفوف اول مبارزه‌ی مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و كنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شكست می‌خورد؛ و مشروطیت شكست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیكتاتوریِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چكمه‌پوش كجا، شعار مشروطیت كجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ كنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید.۱۳۸۰/۰۵/۱۱" چهلمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و اتفاقاتی در این جشنواره افتاد که دل خیلی ها را رنجاند اما دم برنیاوردند چون حرفشان به جایی نمی رسد و شنیده نمی شود. اما کسانی هستند که اگر چیزی بگویند شنیده میشود اگر بگویند. «علمای اسلام به داد اسلام و انقلاب برسید » چگونه است که اگر زنان وارد ورزشگاه شوند، اسلام به خطر می افتد، اما اگر خانمی که الگوی بسیاری از جوانان به شمار می رود، در جلوی دوربین های متعدد و در جشنواره ای که تمام توجهات به آن است، اصل مسلم اسلامی را زیر سوال ببرد، اسلام به خطر نمی افتد؟ نشنیدیم آن خانم، خیلی جسورانه و با شجاعت تمام در مقابل دوربین ها، گفت: برای بچه دار شدن، عشق کافیست، نیاز به محرمیت ندارد و آن بچه حلال زاده خواهد بود. نشنیدیم یا خودمان را به نشنیدن زده ایم؟ آیا اینجا اسلام به خطر نمی افتد؟ آیا این حرف، از فردا رفتار جوانان نخواهد شد؟ آن وقت ما درباره ازدواج و محرمیت، چه می خواهیم بگوییم؟ جشنواره فیلم فجر برای آن ایجاد شد که، درباره دستاوردهای انقلاب فیلم بسازند. آنچه امروز نشان داده می شود، دستاوردهای انقلاب است یا مد یا لباس فرهنگ فمینیستی چرا هیچ کس چیزی نمی گوید؟ چرا حوزه فریاد بر نمی آورد؟ چرا ورود پیدا نمیکنیم تا افرادی تربیت کنیم که وقتی چنین رویداد مهمی که پیشران هویت فرهنگی ماست خجالت نکشیم؟ ما طلاب ، اساتید و کادر مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ضمن محکومیت شدید تفکر لیبرالی در جشنواره فیلم فجر نسبت به این شیطنتها هشدار داده و به مسئولین متدین و دلسوز فرهنگ و ارشاد پیشنهاد میکنم اولا خط نفوذ و تفکر انحرافی از خط و هنر این مرز و بوم را حذف و تفکر اصیل ایرانی و اسلامی را جایگزین نمایند و هر چه سریعتر بدنه زیر مجموعه خود را در تمام عرصه ها بالاخص سینما و هنر پاکسازی نماید و ارتباط دو سویه بین حوزه و وزارت ارشاد جهت تاسیس دانشکده هنر ارائه نموده تا طلاب جوان و صاحب فکر ورود کرده تا آینده سینمای ما تضمین شود. السلام علیکم و رحمت الله مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
(3) 📝اعراب فعلهای مضارع در این جمله چیست؟ «إنَّ الله لَا یُغَیّرُ مَا بِقومٍ حتَّی یُغَیّروا ما بِأَنفُسِهِم». رعد(11) الف) مجزوم، منصوب ب) مرفوع، منصوب ج) منصوب، منصوب د) مرفوع، مجزوم 👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
*️⃣ جلسه نهم : 🎤 استاد : حجت الاسلام عباسی 📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم 📝 موضوع خاص:سوره مبارکه بقره آیه 2 👈بیان نکات صرفی 👈 بیان نکات نحوی 👈 بیان نکات بلاغی 👈 بیان نکات لغوی 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✳️ مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند : ✅ برگزاری اولین کارگاه ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی 🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین قدسی ⏰ زمان : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت 10:40 🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
📚در آیه «وَ ما هُوَ عَلَى الْغَیْبِ‏ بِضَنِینٍ»، واژه «ضنین» چه تفاوتی با واژه «بخیل» دارد که مشتقات آن در دیگر آیات مورد استفاده قرار گرفته است؟ 📝 پاسخ : واژه «بخیل» از ریشه «بخل» است که در مقابل «کَرَم» است. واژه «ضنین» تنها یک مرتبه در قرآن آمده است: «وَ ما هُوَ عَلَى الْغَیْبِ‏ بِضَنِینٍ‏»؛و آنچه را از غیب به او گویند دریغ نمی‌دارد». این واژه از ریشه‌ی «ضنن» است که در معنای «زیاد»،و «چیز نفیس(گرانبها)»مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین «ضنین» به فردی گفته می‌شود که نسبت به چیزهای نفیس بخل ورزد. با توجه به این مقدمه، «ضنین» بخل ورزیدن در مورد چیزهای مانند علم است که نزد انسان اهمیت و ارزش دارد و با بخشش آن به دیگران، از ملک انسان خارج نمی‌شود؛ لذا شبیه به عاریه است. اما بخل در اموری است که با بخشش آن به دیگران، آن‌چیز از ملک انسان خارج می‌شود. بنابر این جمله «ضنین بعلمه» صحیح است، اما «بخیل بعلمه» صحیح نیست. در قرآن کریم نیز هر دوازده مشتقی که از ریشه «بخل» وجود دارد، همگی در ارتباط با بخل‌ورزیدن در امور مالی به کار رفته است. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
21.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔰در این ویدیو ۸ دقیقه ای اصول اولیه و تنظمیات لازم نرم افزار ورد قبل از نگارش مقاله به صورت خیلی دقیق توضیح داده شده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
✅ با توجه به ضرورت و اهمیت مباحثه در حوزه و همچنین ایجاد انگیزه برای فهم دروس حوزوی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برنامه مباحثات طلاب رو با شکوه و پر شور همراه با اساتید محترم ناظر در حرم مطهر رضوی در مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری (ره) برگزاری می کند. انجام مباحثات هر روز ساعت 10:30 برگزار می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
*️⃣ جلسه دهم : 🎤 استاد : حجت الاسلام روشنی 📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم 📝 موضوع خاص : سوره مبارکه طه آیه 63 👈بیان نکات صرفی 👈 بیان نکات نحوی 👈 بیان نکات بلاغی 👈 بیان نکات لغوی 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
با توجه به آیه 44 سوره مبارکه اعراف و آیه 9 سوره مبارکه ملک؛ تفاوت «نعم» و «بلی» در چیست؟ با این‌که ظاهراً دو واژه «بلی» و «نعم» در معنا شبیه به هم هستند و هر دو معنای اثبات دارند، اما کاربرد آنها با هم متفاوت است؛ در جایی که جمله‌ای منفی مطرح شده، و در پاسخ بخواهیم آن جمله منفی را نادرست شمرده و جمله دیگری را به صورت مثبت، تأیید کنیم (چه این جمله در ظاهر بیاید و یا به قرائن فهمیده شود)، از «بلی» استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال هنگامی که پرسیده می‌شود «أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ»؛ «آیا من پروردگار شما نیستم؟» برای این‌که مخاطب اقرار کند که تو پروردگار من هستی، باید در جواب بگوید: «بلی». اما اگر مخاطب در جواب این سؤال، «نعم» بگوید، معنا این می‌شود که تو پروردگار من نیستی؛ زیرا «نعم» برای تصدیق کردن سخن مخاطب است و اگر در جواب سؤال بالا «نعم» گفته شود، یعنی مخاطب گفته است «لستَ بربی». 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝