#فراخوان_مقاله
#دهه_فجر
📝📝📝📝 فراخوان مقاله📝📝📝📝
📚 به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند.
📝 موضوعات :
*️⃣ نقش رسانه در جهاد تبیین
*️⃣ نقش انقلاب اسلامی در تداوم هویت اسلامی
*️⃣ نقش انقلاب اسلامی در تحقق اقتدار کشور
*️⃣ جهاد تبیین از نگاه آیات و روایات
*️⃣ نقش روحانیت در ایجاد و تدوام انقلاب
*️⃣ شاخصه طلبه انقلابی
*️⃣ موفقیتهای انقلاب اسلامی
👈 مهلت ارسال آثار :۱۴۰۰/۱۲/۲۰
📝 ارسال آثار به آیدی زیر👇👇
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
امتیازات :
🎁 اهداء جوایز ارزنده به آثار برتر
📖 چاپ مقاله در نشریه علمی مدرسه (همجوار خورشید)
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
چشم انداز طلبگی - ویرایش فروردین 1400.pdf
336K
💠 سوال شما
🔹️ نگرانم که در آینده طلبگی ام فرد مفیدی نباشم؛ می شود راهنمایی ام کنید؟
#استاد_محمد__الهی_خراسانی پاسخ می دهند.
در این فایلِ پی دی اف، چشم انداز پیشِ روی طلبگی، در عرصه های مختلف بررسی شده، تا طلاب فاضل با شناسایی علاقه و استعداد برای رسیدن به هدف، برنامه ریزی کنند.
برای بهره مندی از اساتید جهت مشاوره در موضوعات علمی آموزشی اینجا را کلیک کنید.
#مشاوره
#هویت
#مشاورهتحصیلی
#سوالجواب
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═╝┛
📸 #گزارش_تصویری
#نشست_علمی
📸 گزارش تصویری نشست علمی « از هویت تا چشم انداز طلبگی»
🎤 سخنران : استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین محمد الهی خراسانی
گزارش خلاصه جلسه :
📝 اقامه دین مأموریت ذاتی نهاد روحانیت
📝 آشنایی با ترازهای علمی حوزه :
1️⃣ مجتهد مطلق
2️⃣ مجتهد متجزی
3️⃣ صاحبنظر متخصص(فاضل)
4️⃣ کارشناس آگاه به دین
5️⃣ کارشناس در ارائه خدمات دینی
📝 چشم انداز طلبگی در پنج شاخه اصلی:
1️⃣ تدریس
2️⃣ تحقیق
3️⃣ تبلیغ
4️⃣ قضا
5️⃣ مدیریت
•-------•••🔸•💠•🔸•••-------•
✔️ واحد پژوهش
مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🤲اَللّٰهُـــــم عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّــــڪ َالفَــــرَجْ🌤
#گزارش_تصویری
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
#سلسله_جلسات_ادبیات_عرب_کاربردی
*️⃣ جلسه هشتم :
🎤 استاد : آقای موسوی نژاد
📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم
📝 موضوع خاص : سوره مبارکه بقره آیه 282
👈بیان نکات صرفی
👈 بیان نکات نحوی
👈 بیان نکات بلاغی
👈 بیان نکات لغوی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#مباحثه
#استاد_ناظر
با سلام و عرض ادب به طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
📝 ان شاالله از فردا ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه استاد ناظر محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین محیطی برای دروس فقه و اصول در خدمتشون هستیم.
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
⚠️توجه................توجه.................. توجه⚠️
✍ #ثبت_نام_دوره_فرق_و_ادیان
⚠️🔔 به اطلاع طلاب عزیز و گرامی میرساند،
با توجه به برگزاری جلسه عمومی و انگیزشی در رابطه با فرق و ادیان و عرفان های نوظهور با حضور استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین سالاری و بحمدلله با توجه به استقبال خوب و پیگیری طلاب مدرسه، از پنج شنبه این هفته مورخ 1400/11/29 ساعت 9 الی10:30 در مکان دارالقرآن (مدرسه دو درب ) دوره تخصصی برگزار خواهد شد.
👈 برای شرکت در دوره برای هر جلسه مبلغ ۲۰ هزارتومان دریافت خواهد شد.
📝 بدلیل محدودیت در ثبت نام اولویت با کسانی هست که زودتر ثبت نام کنند.
✍«نحوه ی ثبت نام»:
مراجعه حضوری یا تماس یا پیام (در ایتا) به شماره یا آیدی ذیل):
صادق عباسی 09159133971
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•-------•••🔸•💠•🔸•••-------•
مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🤲اَللّٰـهُــــــمَّ عَـجِّــــلْ لِـوَلِـیِّــــڪ َالـفَرَجْ⛅️
هدایت شده از abbasi
#مسابقه_ادبیات_عرب(2)
#ادبیات_مهارت_محور
📚میّز العبارۀ التی جاء فیها المفعول فیه منصوباً:
الف) اُنزل القرآن فی شهر رمضان.
ب) شهر رمضان شهر الصیام.
ج) یصوم المسلمون شهر رمضان.
د) یحبّ المؤمنون شهر الصیام.
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
📚 چرا در قرآن لفظ «لیل» (شب) همیشه قبل از لفظ «نهار» (روز) آمده است؟
«إِنَّ فی اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ ما خَلَقَ اللَّهُ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَّقُونَ».
👈 پاسخ : دربارۀ تقدیم و تأخیر شب و روز در قرآن، دیدگاههای مختلفی از سوی مفسّران قرآن کریم مطرح شده است که به مهمترین آنها اشاره میشود:
برخی میگویند: مقدّم شدن «شب» بر «روز» به جهت آن است که حق تعالى شب را پیش از روز آفرید
برخی دیگر اما معتقدند: حرف «واو»، در ذکر «شب» پیش از «روز»، ترتیب را نمیرساند؛ چون خداوند شب را براى راحتی آفرید و روز را براى کار و تلاش در زندگی، چنانکه فرمود: «و شب را پوششى (براى شما)، و روز را وسیلهاى براى زندگى و معاش»اگر دنیا همیشه شب بود، همه چیز نابود میشد و از آنسو، اگر دنیا همیشه روز و آفتاب بود، همه چیز میسوخت.
شواهد دیگری در قرآن وجود دارد که این دیدگاه را تأیید میکند؛ مانند:
«یا مَرْیَمُ اقْنُتِی لِرَبِّکِ وَ اسْجُدِی وَ ارْکَعِی مَعَ الرَّاکِعِینَ»؛ دستور تقدّم سجده بر رکوع در این آیهی مبارکه دلیل بر ترتیب آنها در نماز مریم(س) نبوده، بلکه مقصود بجا آوردن هر دو عبادت میباشد؛ زیرا عطف با «واو» دلالت بر ترتیب ندارد؛ چنانکه اگر به کسى گفته میشود نماز بخوان، خمس بده و روزه بگیر، یعنى همهی این دستورات را بجا آور و اطاعت کن.
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم به شما🌷 👇
https://digipostal.ir/c5l730e
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💠 مجموعه کتاب دیجیتالی با موضوع حضرت علی ابن ابی طالب (علیه السلام)
📚دانلود مجموعه کتب فارسی:
❇️ دانستنی ها و کلیات امام علی (ع)
❇️ ولادت و نسب امام علی (ع)
❇️ زندگینامه امام علی(ع)
❇️ سیره علوی امام علی (ع)
❇️ فضایل و مناقب علوی امام علی (ع)
❇️ خلافت امام علی (ع)
❇️ قضاوت امام علی (ع)
❇️ سخنان و کلام علوی امام علی (ع)
❇️ بلاغت و شعر علوی امام علی (ع)
❇️ علم و دانش علوی امام علی (ع)
❇️ معجزات و کرامات امام علی (ع)
❇️ حکایات امام علی (ع)
❇️ شهادت امام علی (ع)
❇️ شعر و مرثیه امام علی (ع)
❇️ کتابشناسی علوی امام علی (ع)
❇️ مصحف امام علی (ع)
❇️ اعداء و مبغضین مولا امام علی (ع)
❇️ اصحاب امام علی (ع)
❇️ فرزندان حضرت امام علی (ع)
#منبع_شناسی
#طلبه_پژوهشگر
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ @pajoohesh_esfahan
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
⚛ آیت الله العظمی جعفر سبحانی (مد ظله العالی):
◽️[طلبه] باید #نویسندگی را از همان دوران جوانی که مشغول درس خواندن است شروع کند و زیاد تمرین کند؛ تا دستش به قلم آشنا گردد و مفاهیم جملات در ذهنش بماند. منبر و #گویندگی هم همین طور. باید در همان دوران جوانی آن را تمرین کند.
✍ برگرفته از کتاب «سخنان ناب بزرگان درباره تحقیق، پژوهش، نگارش و قلم»، تألیف مهدی آقابابایی.
#طلبه_پژوهشگر
#پژوهش
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
↪@pajoohesh_esfahan
#ادبیات_مهارت_محور
📚آیا میتوان ضمیر «رسالته» در آیهی تبلیغ را به «ما»ی موجود در «ما انزل الیک» برگرداند؟
📝در آیهی «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ»،دو «ما» وجود دارد که اولین آنها(ما أنزل) موصوله و دیگری(ما بلغت) نافیه است. اما واژهی رسالت، اسم است به معنای آن چیزی که رسول(فرستاده) آنرا حمل میکند؛ (اعم از نامه، دستور، خبر و...) که جمع آن رسائل است. این کلمه به ضمیر مفرد مذکری اضافه شده که به «رب» برمیگردد؛ زیرا آن چیزی که رسول (پیامبر اسلام(ص)) آنرا حمل میکند(یعنی ابلاغ ولایت امام علی) رسالتی متعلق به پرورگار است؛ زیرا در اضافه، حرف لام که معنای ملکیت دارد، در معنا مقدر است. در صورتی که ضمیر را به «ما» برگردانیم، این آیه از لحاظ معنا دچار مشکل خواهد شد؛ زیرا این جمله تبدیل به جملهای میشود که معنای آن کاملا بدیهی است و به گفته علمای ادب، خبر از بدیهیات امری بیفایده و خلاف بلاغت است.
به عبارت دیگر، در صورتی که ضمیر را به «ما» برگردانیم، معنای آیه اینگونه خواهد بود: «ای پیامبر آنچه که بر تو نازل شده است را ابلاغ کن، و اگر آنرا ابلاغ نکنی آنرا ابلاغ نکردهای» و این بیان موضوعی بدیهی خواهد بود!
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#گزارش_تصویری
#مباحثات
🎙قال الصادق [عليه السلام]:
مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِله دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لله و َعَمِلَ للهِ و َعَلَّمَ لِله؛
هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها به بزرگى ياد شود و گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.
📚[الذریعه الی حافظ الشریعه، شرح اصول کافی ج1، ص56]
✅✳️ضمن عرض سلام و ادب و احترام و خداقوت خدمت طلاب محترم و همچنین تبریک اعیاد ماه رجب .
🙏تشکر از طلابی که مباحثات خودشون رو با برنامه و هدفمند و به جد انجام میدهند.
✳️ این هفته در خدمت جناب حجت الاسلام محیطی از اساتید ناظر مدرسه بودیم که با حضور گرم و موثر خودشون محفل علمی ما رو مزین کردند.
📝ان شاالله از روز شنبه 30 بهمن گروه های مباحثه در ساعت 10:45 و در مکان شبستان آیت الله سبزواری (ره) حضور گرم خودشون رو نشان خواهند داد و در خدمت استاد ناظر خواهیم بود.
🕌مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#برنامه_هفتگی
🙏 با سلام و تشکر از حضور پر شور طلاب محترم در مسابقه ادبیات عرب مهارت محور
🗓 برنامه هفتگی برای برگزاری مسابقات ادبیات عرب به شرح زیر می باشد:
1. بارگذاری سوالات در روزهای یکشنبه و چهارشنبه خواهد بود.
2. بارگذاری پاسخ سوالات در روزهای شنبه انجام خواهد شد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
قالب مقاله.docx
27.6K
#قالب_مقاله
با سلام به طلاب محترم
دوستانی که به دنبال قالب و ساختار مقاله میگردند ما برای آنها این قالب رو فراهم کردیم.
قالب پایان نامه.doc
1.36M
#قالب_پایان_نامه
با سلام به طلاب محترم
دوستانی که به دنبال قالب و ساختار پایان نامه میگردند ما برای آنها این قالب رو فراهم کردیم.
#ادبیات_مهارت_محور
📚واژههایی؛ مانند «وصول» و «بلوغ» که از ریشههای «وصل» و «بلغ» هستند، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
📝 واژهی «بلوغ» از ماده «بلغ» به معنای رسیدن به انتهای مقصد و منتها از جهت مکان، زمان و ... میباشد.گاهی نیز به چیزی که در شُرُف رسیدن و یا انجامشدن باشد هم گفته میشود، اگرچه کاملا به آن نرسیده باشد.
«وصول» از ماده «وصل» به معنای اتصال و رسیدن، در برابر هجران و دوری است.
بنابراین، «وصول» و «بلوغ» هر دو به معنای رسیدن به چیزی است؛همانگونه که «ایصال» و «ابلاغ» به معنای رساندن است. اما تفاوت بلوغ با وصول در این است که وصول در جایی به کار میرود که «رسیدن» به حد اعلا و بالاترین درجهی خود رسیده باشد؛ اما بلوغ در جایی است که در شرف رسیدن باشد، مانند بچهای که در شرف رسیدن به بلوغ باشد، بالغ گفته میشود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بحران_هویت
سخنران : حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی
هدایت شده از abbasi
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#پاسخ_مسابقه
📝 مسابقه شماره (1)
پاسخ : گزینه (ج)
در این گزینه سه مفعول مطلق وجود دارد «حسابَ»، «سبحانَ» و «حقّاً» پس بیشترین مفعول مطلق را در بین گزینه¬ها داراست.
بررسی گزینه های دیگر:
(1) فقط یک مفعول مطلق وجود دارد؛ «تَعسیراً».
(2) اصلاً مفعول مطلق وجود ندارد و «قلیلاً» خبر «کان» و «أثراً» تمییز است.
(4) دو مفعول مطلق وجود دارد؛ «اختباراً» و «جدّاً»؛ «کثیراً» نیز صفت «اختباراً» است نه مفعول مطلق.
📝 مسابقه شماره (2)
پاسخ : گزینه(ج) " شهر "در این گزینه زمانِ انجام فعل جمله را نشان میدهد ولی در سایر گزینه ها به ترتیب «اسم مجرور»، «مبتدا و خبر» و «مفعولٌ به» میباشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
📝 متن بیانیه مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
در پی هتک حرمت به مقدسات اسلامی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ الَّذِینَ یَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِیثاقِهِ وَ یَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ أُولئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ »
«و آنها که عهد الهى را پس از محکم کردن مى شکنند، و پیوندهایى را که خدا دستور برقرارى آن را داده قطع مى کنند: و در روى زمین فساد مى نمایند، لعنت براى آنهاست و بدى (و مجازات) سراى آخرت!»
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی):
یكی از عواملی كه موجب شكست مشروطیت در ایران شد، این بود كه متدیّنین بعد از مدتی احساس كردند كأنّه كار به سمت بیدینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی كه آن وقت همهی انگیزهی خودشان را این قرار داده بودند كه به مقدّسات دینی حمله كنند - البته كسانی كه در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با اینطور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میكردند، عدّهی زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد كه متدیّنین و علما كه در صفوف اول مبارزهی مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و كنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شكست میخورد؛ و مشروطیت شكست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیكتاتوریِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرتانگیز است. رضاخانِ قلدر و چكمهپوش كجا، شعار مشروطیت كجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا اینطور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ كنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید.۱۳۸۰/۰۵/۱۱"
چهلمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و اتفاقاتی در این جشنواره افتاد که دل خیلی ها را رنجاند اما دم برنیاوردند چون حرفشان به جایی نمی رسد و شنیده نمی شود. اما کسانی هستند که اگر چیزی بگویند شنیده میشود اگر بگویند.
«علمای اسلام به داد اسلام و انقلاب برسید »
چگونه است که اگر زنان وارد ورزشگاه شوند، اسلام به خطر می افتد، اما اگر خانمی که الگوی بسیاری از جوانان به شمار می رود، در جلوی دوربین های متعدد و در جشنواره ای که تمام توجهات به آن است، اصل مسلم اسلامی را زیر سوال ببرد، اسلام به خطر نمی افتد؟
نشنیدیم آن خانم، خیلی جسورانه و با شجاعت تمام در مقابل دوربین ها، گفت: برای بچه دار شدن، عشق کافیست، نیاز به محرمیت ندارد و آن بچه حلال زاده خواهد بود.
نشنیدیم یا خودمان را به نشنیدن زده ایم؟ آیا اینجا اسلام به خطر نمی افتد؟
آیا این حرف، از فردا رفتار جوانان نخواهد شد؟
آن وقت ما درباره ازدواج و محرمیت، چه می خواهیم بگوییم؟
جشنواره فیلم فجر برای آن ایجاد شد که، درباره دستاوردهای انقلاب فیلم بسازند.
آنچه امروز نشان داده می شود، دستاوردهای انقلاب است یا مد یا لباس فرهنگ فمینیستی
چرا هیچ کس چیزی نمی گوید؟ چرا حوزه فریاد بر نمی آورد؟
چرا ورود پیدا نمیکنیم تا افرادی تربیت کنیم که وقتی چنین رویداد مهمی که پیشران هویت فرهنگی ماست خجالت نکشیم؟
ما طلاب ، اساتید و کادر مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ضمن محکومیت شدید تفکر لیبرالی در جشنواره فیلم فجر نسبت به این شیطنتها هشدار داده و به مسئولین متدین و دلسوز فرهنگ و ارشاد پیشنهاد میکنم اولا خط نفوذ و تفکر انحرافی از خط و هنر این مرز و بوم را حذف و تفکر اصیل ایرانی و اسلامی را جایگزین نمایند و هر چه سریعتر بدنه زیر مجموعه خود را در تمام عرصه ها بالاخص سینما و هنر پاکسازی نماید و ارتباط دو سویه بین حوزه و وزارت ارشاد جهت تاسیس دانشکده هنر ارائه نموده تا طلاب جوان و صاحب فکر ورود کرده تا آینده سینمای ما تضمین شود.
السلام علیکم و رحمت الله
مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
۲۸ بهمن ۱۴۰۰
#مسابقه_ادبیات_شماره(3)
📝اعراب فعلهای مضارع در این جمله چیست؟
«إنَّ الله لَا یُغَیّرُ مَا بِقومٍ حتَّی یُغَیّروا ما بِأَنفُسِهِم».
رعد(11)
الف) مجزوم، منصوب
ب) مرفوع، منصوب
ج) منصوب، منصوب
د) مرفوع، مجزوم
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#گزارش_تصویری
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
#سلسله_جلسات_ادبیات_عرب_کاربردی
*️⃣ جلسه نهم :
🎤 استاد : حجت الاسلام عباسی
📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم
📝 موضوع خاص:سوره مبارکه بقره آیه 2
👈بیان نکات صرفی
👈 بیان نکات نحوی
👈 بیان نکات بلاغی
👈 بیان نکات لغوی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#کارگاه_ادبیات_عرب
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
✳️ مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند :
✅ برگزاری اولین کارگاه ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی
🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین قدسی
⏰ زمان : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت 10:40
🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#ادبیات_مهارت_محور
📚در آیه «وَ ما هُوَ عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ»، واژه «ضنین» چه تفاوتی با واژه «بخیل» دارد که مشتقات آن در دیگر آیات مورد استفاده قرار گرفته است؟
📝 پاسخ : واژه «بخیل» از ریشه «بخل» است که در مقابل «کَرَم» است.
واژه «ضنین» تنها یک مرتبه در قرآن آمده است: «وَ ما هُوَ عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ»؛و آنچه را از غیب به او گویند دریغ نمیدارد».
این واژه از ریشهی «ضنن» است که در معنای «زیاد»،و «چیز نفیس(گرانبها)»مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین «ضنین» به فردی گفته میشود که نسبت به چیزهای نفیس بخل ورزد.
با توجه به این مقدمه، «ضنین» بخل ورزیدن در مورد چیزهای مانند علم است که نزد انسان اهمیت و ارزش دارد و با بخشش آن به دیگران، از ملک انسان خارج نمیشود؛ لذا شبیه به عاریه است. اما بخل در اموری است که با بخشش آن به دیگران، آنچیز از ملک انسان خارج میشود. بنابر این جمله «ضنین بعلمه» صحیح است، اما «بخیل بعلمه» صحیح نیست.
در قرآن کریم نیز هر دوازده مشتقی که از ریشه «بخل» وجود دارد، همگی در ارتباط با بخلورزیدن در امور مالی به کار رفته است.
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠#آموزشتنظیماتاولیهنرمافزارورد
🔰در این ویدیو ۸ دقیقه ای اصول اولیه و تنظمیات لازم نرم افزار ورد قبل از نگارش مقاله به صورت خیلی دقیق توضیح داده شده است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#مباحثه
#مدرسه_علمیه_مسجد_گوهرشاد
✅ با توجه به ضرورت و اهمیت مباحثه در حوزه و همچنین ایجاد انگیزه برای فهم دروس حوزوی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برنامه مباحثات طلاب رو با شکوه و پر شور همراه با اساتید محترم ناظر در حرم مطهر رضوی در مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری (ره) برگزاری می کند. انجام مباحثات هر روز ساعت 10:30 برگزار می شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#گزارش_تصویری
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
#سلسله_جلسات_ادبیات_عرب_کاربردی
*️⃣ جلسه دهم :
🎤 استاد : حجت الاسلام روشنی
📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم
📝 موضوع خاص : سوره مبارکه طه آیه 63
👈بیان نکات صرفی
👈 بیان نکات نحوی
👈 بیان نکات بلاغی
👈 بیان نکات لغوی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
#ادبیات_مهارت_محور
با توجه به آیه 44 سوره مبارکه اعراف و آیه 9 سوره مبارکه ملک؛ تفاوت «نعم» و «بلی» در چیست؟
با اینکه ظاهراً دو واژه «بلی» و «نعم» در معنا شبیه به هم هستند و هر دو معنای اثبات دارند، اما کاربرد آنها با هم متفاوت است؛ در جایی که جملهای منفی مطرح شده، و در پاسخ بخواهیم آن جمله منفی را نادرست شمرده و جمله دیگری را به صورت مثبت، تأیید کنیم (چه این جمله در ظاهر بیاید و یا به قرائن فهمیده شود)، از «بلی» استفاده میکنیم. به عنوان مثال هنگامی که پرسیده میشود «أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ»؛ «آیا من پروردگار شما نیستم؟» برای اینکه مخاطب اقرار کند که تو پروردگار من هستی، باید در جواب بگوید: «بلی». اما اگر مخاطب در جواب این سؤال، «نعم» بگوید، معنا این میشود که تو پروردگار من نیستی؛ زیرا «نعم» برای تصدیق کردن سخن مخاطب است و اگر در جواب سؤال بالا «نعم» گفته شود، یعنی مخاطب گفته است «لستَ بربی».
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
منشور روحانیت - نمودار .pdf
169.9K
📊 نمودار - منشور روحانیت
📌 بازنشر بهمناسبت سالگرد انتشار پیام حضرت امام خمینی (رضواناللهعلیه) خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمهی جمعه و جماعات
هدایت شده از abbasi
#تحقیق
#مقاله_نویسی
#مراحل_تحقیق
7️⃣ساختار مقاله:
مقاله ای که با دغدغه ی حل مسأله و مشکل و به گونه ای زیبا و ادبیاتی روان و صحیح و با منابعی متقن نگاشته شده، اگر ساختار علمی و مناسبی نداشته باشد، در هیچ نشریه و جشنواره ای پذیرفته نمی شود.
بنابراین آخرین گام ساختار صحیح مقاله است.
مقاله باید به ترتیب حاوی عنوان و چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، متن اصلی، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد.
🔰عنوان مقاله:
عنوان معرف مقاله بوده و باید ضمن کوتاه بودن، واضح، جذاب، نمایانگر سؤال اصلی تحقیق و اگر توصیفی است حاکی از نتیجه ی پژوهش باشد.
🔻چکیده:
چکیده ی مقاله بعد از عنوان مهمترین بخش مقاله است و در نمایه ها به عنوان معرف مقاله ثبت می شود.
چکیده در آخرین مرحله مقاله نویسی نوشته می شود
و باید ضمن اختصار(در مقالات نظری و مروری بین ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه و در مقالات پژوهشی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کلمه و در برخی از مجلات از ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه)،
✔️ضرورت و هدف تحقیق،
✔️خلاصه ی مهمترین نکات مقاله،
✔️روش و سیر تحقیق
✔️و نتیجه ی تحقیق
را گزارش نموده و خواننده را به خواندن مقاله ترغیب نماید.
♦️واژگان کلیدی:
واژگان کلیدی (یا کلید واژه ها) باید
☑️بین ۳ تا ۵ مورد و در برخی مجلات ۳ تا ۶ مورد بوده،
☑️ حکایت گر واژگان اصلی تحقیق،
☑️تک واژه یا دو کلمه ای،
☑️ و از کلماتی که غالبا در موضوع تحقیق جستجو می شوند؛ باشد.
🔷مقدمه:
مقدمه ی مقاله که در پایان نگارش مقاله نوشته شده و در ساختار مقاله پس از چکیده و کلید واژه می آید، قلب تحقیق به شمار می رود.
نویسنده در مقدمه خواننده را نسبت به مطالعه ی مقاله آماده و ترغیب می کند. و بدین منظور در سه بخش (آماده سازی، تبیین مسأله ی تحقیق و ارائه ی نمایی کلی از تحقیق) با ادبیات و زبانی شیوا و جذاب،
✔️سؤال اصلی تحقیق،
✔️پیشینه ی تحقیق در مورد موضوع،
✔️اهمیت، ضرورت و هدف از پرداختن به این موضوع،
✔️سیر مطالعات و روش تحقیق،
✔️کیفیت منابع مورد استفاده،
✔️اجمالی از بخش ها و فصل های مقاله،
✔️و شمه ای از نتایج تحقیق،
را در اختیار مخاطب می گذارد.
💢متن مقاله:
درمتن مقاله که حاصل جستجو و تحقیق، تفکر، تحلیل و استدلال پژوهشگر است؛ نویسنده باید
✅با ادبیاتی صحیح، ساده و زیبا،
✅در قالب بخش ها و فصل هایی منظم، منطقی و هدفمند،
✅به صورت مستدل، مستند و معتبر،
✅و کاملا واضح، روشن و به دور از اجمال گویی و زیاده گویی؛
مخاطب را پس از مواجهه با مشکل و سؤال اصلی تحقیق به سوی حل مشکل و پاسخ به سؤال تحقیق رهنمون شود.
⏪نتیجه گیری:
در آخرین گام نویسنده نتیجه ی تحقیق را با ارائه ی
✅راه حل مشکل و پاسخ نهایی مسأله مورد تحقیق را
✅به صورت خلاصه و دقیق
✅با ذکر مزیت پاسخ نسبت به سایر پاسخ ها و راه حل ها
در اختیار خواننده ی مقاله می گذارد.
↩️فهرست منابع:
آخرین بخش ساختار مقاله فهرست منابع است که طبق روش یاد شده و به ترتیب حروف الفبا نگاشته می شود.