eitaa logo
پژوهشیار نشر علمی
3.3هزار دنبال‌کننده
956 عکس
19 ویدیو
76 فایل
🍃🌸کانالی که هر پژوهشگری به آن نیاز دارد: اطلاع رسانی همایش ها، کارگاه ها، نشست های علمی و نشریات پژوهشی #پژوهشیار دانشگاهیان و حوزویان 🔸ارتباط با مدیر: @nashrpj🔸 کپی با لحاظ اخلاق نشر بلامانع است. 👉 @pajyar
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ این کتابخانه دارای 44956 رکورد ، 40386، 19775 رکورد ، 9406، 4597 رکورد، از این تعداد، 35 هزار رکورد دارای دیجیتال می باشد که به مرور در حال افزایش است. ▫️لینک های دسترسی کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی dl.islamicdoc.com dl.islamicdoc.org dl.isca.ac.ir ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴اهميت روش تحقيق در فهم معارف ديني 👇 🖊احمدحسين شريفي 🍃يکي از آفت‌هاي تحقيقي و پژوهشي، در علوم مختلف است. في المثل، در تراث اسلامي فراوان شاهد هستيم که عده‌اي از محققان و انديشمندان اسلامي دقت‌هاي فلسفي را در مباحث فقهي يا اصولي به کار گرفته‌اند و يا کوشيده‌اند با روش فقهي و فهم عرفي، معارف عميق باطني و عرفاني و فلسفي را تحليل کنند؛ و يا در پاسخ به مسائل عقلي و فلسفي از روش نقلي استفاده کرده‌اند. 🔸در اين ميان عده‌اي از محققان دقيق‌النظر مواظب بوده‌اند که چنين خلط و خطايي در اين زمينه صورت نگيرد. في‌المثل علامه ، تصريح مي‌کند که هرگز نبايد روش رياضي و فلسفي را در مسائل فقهي و اصولي به کار گرفت؛ يا هرگز در مباحث فلسفي، روش نقلي و شهودي را به کار نگرفت و يا براي حل مسائل قرآني و تفسيري و حديثي، هرگز با روش شهودي و فلسفي محض اقدام نکرد. و به همين ترتيب در مسائل شهودي و عرفاني، مراعات روش خاص آنها را داشت. 🔸انديشمند ديگر، است. علامه طباطبائي دربارة اين مرد بزرگ مي‌گويد: 💠«اين مرد جامع علوم است و به جامعيت او در عالم اسلام کمتر کسي سراغ داريم و ملاحظه مي‌شود که در علوم مستقلا وارد شده و علوم را با هم خلط و مزج نکرده است. در تفسير صافي و اصفي و مصفّي وارد مسائل فلسفي و عرفاني و شهودي نمي‌گردد. در اخبار، کسي که الوافي او را مطالعه کند مي‌بيند يک اخباري صرف است و گويي اصلاً فلسفه نخوانده است. در کتابهاي عرفاني و ذوقي نيز از همان روش تجاوز نمي‌کند و از موضوعات خارج نمي‌شود با اينکه در فلسفه استاد و از مبرزان شاگردان صدرالمتألهين بوده است.» ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📣 فراخوان فصلنامه علمی پژوهه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم 📕 قالب آثار: 🔹 مقاله 🔹 نقد علمی 🔹 یادداشت علمی 🔹 معرفی پایان‌نامه 🔹 معرفی کتاب 🗓 مهلت ارسال آثار: ۳۰ آبان 99 📦ارسال اثر به شناسه @Qom_Pajoohe در ایتا ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به روز رسانی شد... ❇️ نسخه به‌روز نرم افزار اندروید مقاله نویسی آسان و کاربردی امکانات جدید: ۱.اضافه شدن بخش مشاوره پژوهشی؛ ۲.تغییر و بازنگری محتوای برخی از فصول؛ ۳.تغییرات گرافیکی. به مدت یک هفته،با تخفیف ۶۰٪ به قیمت دو هزار تومان،عرضه می‌شود. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
✅ اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید- 19 🔻برگزار کننده: دانشگاه صنعتی شریف، تهران و شیراز 📆 مهلت ارسال مقاله: 22 آذر1399 📌سامانه همایش: www.uni.covid.cong.sharif.edu ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
👈همایش مجازی کووید ۱۹، دستاوردها، تهدیدها و فرصت های پیش رو 🔴زمان برگزاری : 22-21 آبان ماه ساعت 13-8 💠آدرس وبینار: vc.arakmu.ac.ir/covid19a ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
روشي براي نوآوري در محتوا.pdf
246.1K
❇️روشي براي نوآوري در محتوا 🔸احمدحسين شريفي 👈بيان تکنيکي تجربي و پنج‌مرحله‌اي براي نوآوري در محتوا مي‌پردازند. 🚨اين فايل مي‌تواند براي دانشجويان دوره دکترا و محققاني که دغدغة نوآوري و توليد علم دارند، مفيد باشد. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
با سلام 🔴قابل توجه مسئولان آموزش و پژوهش 🔰 اگر مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی شما، نیاز به معرفی و هماهنگی با برای برگزاری دارند (اعم از نگارش مقاله علمی پژوهشی و پایان نامه ارشد و دکتری)، می توانید به شناسه ذیل مراجعه کنید. 👉 @f_v_7951
🔰 اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز 🔺 مهلت ارسال مقالات: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ 🔺 علاقمندان مقالات خود را به پست الکترونیکی science@imamreza.ac.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۰۴۱ داخلی ۳۲۰۶ تماس بگیرند. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔖 مجموعه‌ی و های مرحوم دکتر داوود فیرحی 🌐 http://ensani.ir/fa/article/author/576 ✔️ حتی اگر به و پژوهش‌گری داریم، باز هم از خواندن آثارش بی‌نیاز نیستیم! ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📅 📚 24 آبان ماه؛ روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار گرامی باد. و سالروز ارتحال مفسر گرانقدر قرآن علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🚫 تعریف غلطِ رایج دربارۀ ❗️جالب این‏جاست که وقتی قید «عدم تعبّد» را جزو قیود حتمی و اصلی ذکر می‏کنند، نتیجه این می‏شود که ، بزرگترین فیلسوف زمان ما که از فرانسه فلاسفه و شخصیّت‌های برجسته‏‌ای مثل « » به این‏جا می‏‌آیند و چند سال می‏مانند تا از او استفاده کنند، روشنفکر نیست؛ اما مثلاً فلان جوجه شاعری که به مبانی مذهب و مبانی سنّت و مبانی ایرانی‌گری اعتقادی ندارد و چند صباحی هم در اروپا یا امریکا گذرانده، روشنفکر است! و هرچه در اروپا بیشتر مانده باشد، روشنفکرتر است! 🔺‌ ببینید چه تعریف غلط و چه جریان زشت و نامناسبی به نام روشنفکری در ایران ایجاد شده بود❗️ 📝 بیانات رهبر معظّم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه تهران ؛ ‌۱۳۷۷/۰۲/۲۲ ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
✅کنفرانس بین المللی دین،معنویت و کیفیت زندگی 👈مهلت ارسال مقاله 29دی ماه 1399 🔻برگزاری کنفرانس 30بهمن 1399 سامانه همایش: https://www.icrsl.ir/fa/ ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
✅ برگزاری «بحران کرونا و مسئولیتهای حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی» ♦️زمان برگزاری: سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ آبان ماه ♦️ساعت8:15 الی 17 👈لینک ورود به کنفرانس: https://conf.rihu.ac.ir/cclmr ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴🔵 💠🔶 کارگاه آموزش مجازی علمی پژوهشی و ISC 🔻 در سه هفته، مهارت نگارش علمی استاندارد را بیاموزید با تدریس اساتید برجسته پژوهش علوم انسانی و اسلامی 🔰ارائه دانشگاهی 📅 مدت دوره: 6 جلسه در روزهای پنج شنبه و جمعه سه هفته پیاپی 👇 ❇️ شناسه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر : @Hadii_f313 ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
علامه جوادی آملی.mp3
3.47M
🎙 علامه جوادی آملی: ✅ نعمتهای باطنی همچون و قدرت یادگیری را هدر ندهید. چیزهایی که نه بار علمی دارد و نه ثمره عملی، هرگز یک دانشجو یا طلبه نخواند. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📚 📌این کتابخانه دارای 44956 رکورد کتاب، پایان نامه دانشگاهی 40386، پایان نامه حوزوی 19775 رکورد ، پایان نامه کشورهای عربی 9406، مقالات فارسی 4597 رکورد، از این تعداد، 35 هزار رکورد دارای منبع دیجیتال می باشد که به مرور در حال افزایش است. 📎لینک های دسترسی کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی👇 dl.islamicdoc.com dl.islamicdoc.org dl.isca.ac.ir ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
💠🔶 کارگاه آموزش مجازی علمی پژوهشی و ISC با تدریس اساتید برجسته پژوهش علوم انسانی و اسلامی 🔰ارائه دانشگاهی 📅 مدت دوره: 6 جلسه در روزهای پنج شنبه و جمعه سه هفته پیاپی 👇 ❇️ شناسه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر : @Hadii_f313 🔴🔵: برگزاری آنلاین،مدرک دانشگاهی، تقویت رزومه علمی و تخفیف نیم بها 🔻این دوره برای همه اساتید و پژوهشگران محترم، مفید است. هدف این کارگاه، تربیت پژوهشگران توانمند در عرصه علوم اسلامی است. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
💢 معرفی ابزار پژوهشی ✅ سرویس OCR سامانه متن‌کاوی نور 🔸اگر برای شما هم پیش آمده که در یک فایل پی دی اف یا عکس، متنی را برای تکمیل تحقیق خود می‌خواهید اما تایپ کردن آن زمانبر هست، می‌توانید از سرویس OCR سامانه متن‌کاوی نور استفاده کنید. 💠 این سرویس برخط، به شما این امکان را می‌دهد تا هر متنی را پردازش کرده و به صورت تایپ شده در اختیار داشته باشید. 🔴 استفاده آسان، دقت بسیار زیاد، سرعت پردازش و از همه مهمتر کاهش زمان انجام تحقیق از نقاط قوت این سرویس هست. ◀️ روش کار اینجوریه که هر فایلی نوشتاری با فرمت JPG، PNG و GIF داشته باشید اگر حداکثر حجم آن 5 مگابایت باشه بلافاصله متن آن را به شما تحویل میدهد. برای استفاده از لینک زیر استفاده کنید: 👇👇 https://ai.inoor.ir/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%86/ ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
❇️پیش‌نشست‌ «سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار» با موضوع دانشگاه اخلاق‌مدار و عدالت آموزشی، با حضور صاحبنظران از برگزار می شود. 🔻زمان: چهارشنبه ۵ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به صورت وبینار ۱. عیار بودن اخلاق در مطالعات نظری و کنش‌ها و واکنش‌های عملی از منظر نهج البلاغه. ارائه‌دهنده: دکتر محمدعلی مجد فقیهی ۲. مؤلفه‌ها و مصادیق کم‌فروشی علمی در آموزش عالی بارویکرد اسلامی. ارائه‌دهنده: دکتر ابوذر رجبی ۳. استثمار علمی در آموزش عالی با رویکرد اخلاقی. ارائه‌دهنده: خانم زهرا عواطفی 👈لینک نشست: http://vclas9.ut.ac.ir/cul2 ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
✅مبانی و روش شناسی تعلیم و تربیت اسلامی 👈مهلت ارسال مقاله 99-9-25 ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
🔴شهادت این پژوهشگر و نوآور برجسته علمی را تبریک گفته و فقدان او را تسلیت عرض می کنیم ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
📌بالأخره "می‌باشد" درست می‌باشد یا غلط؟!🧐 در فارسی امروزی، مصدر «باشیدن» به صورت یک فعل اِسنادی معادل «است» نداریم و بنابراین، بهتر است فعل «می باشد» به کار گرفته نشود؛ هرچند کاربرد آن را نمی توان غلط دانست. در این باره، در کتاب ارزشمند «غلط ننویسیم» مدخل ارزشمندی هست که خلاصه اش را برایتان می آورم: بعضی از فضلا معتقدند که در نوشته های معتبر فارسی، هرگز «می باشد» به جای «است» به کار نرفته و بنا بر این، استعمال آن غلط است. این حکم درست نیست. البته موارد استعمال «می باشد» به نسبتِ «است» بسیار اندک است، ولی بزرگان شعر و نثر فارسی گاه گاه آن را به جای این به کار برده اند... با این همه، به دو دلیل بهتر است که از استعمال «می باشد» به جای «است» خودداری شود. اولاً «می باشد» و دیگر صیغه های «باشیدن» در گفتار عادی مردم رایج نیست و البته زبان نوشتار...هرچه به زبان روزمره نزدیک تر باشد، بهتر است... ثانیاً «می باشد» به عنوان فعل اِسنادی، هیچ فرقی با «است» ندارد و بنابراین نیازی نیست که جانشین آن شود، مگر برای احتراز از تکرار؛ ولی [حتی] تکرار فعل را [هم] لزوماً نباید از عیوب نگارش دانست. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
✅ یکی از سخت ترین و در عین حال مهم ترین بخش از کار پژوهشی یافتن منابع مرتبط و خوب با موضوع پژوهش است. یکی از بهترین روشهای یافتن منابع مرتبط و دقیق آن است که در آغاز کار محقق سعی کند یک مقاله یا پایان‌نامه که بیشترین ارتباط با موضوع پژوهشی خود دارد را پیدا کند. در مرحله بعدی سعی نماید به قسمت رفرنس‌های آن مقاله یا پایان نامه مراجعه نماید و به بررسی منابعی که آن مقاله یا پایان نامه استفاده نموده است رجوع کند. در این روش محقق یقیناً با منابعی مواجه خواهد شد که بیشترین ارتباط را با موضوع پژوهشی وی خواهند داشت. 🔅 با این کار شما گنجینه‌ای از سوابق پژوهشی کاربردی و بسیار مرتبط را خواهید داشت که با تلفیق آنها با پژوهش‌های جدید دیگر کار پژوهشی قوی و خوبی را نگارش خواهید نمود. در نهایت این راهبرد را به پژوهشگران ارایه میدهیم که در نظر داشته باشند یک مقاله بیش از یک رفرنس را به شما معرفی می‌کند. کافیست به قسمت رفرنس‌های ان مقاله رجوع کنید و منابع و رفرنس‌های دیگر را نیز مشاهده نمایید. ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛