📱کانالهای رسمی علیرضا پناهیان در شبکههای اجتماعی
🔻بله
ble.ir/panahian_ir
🔻ایتا
eitaa.com/panahian_ir
🔻سروش
sapp.ir/panahian_ir
🔻روبیکا
Rubika.ir/panahian_ir
🔻آپارات
aparat.com/panahian_ir
🔻تلگرام
t.me/Panahian_ir
🔻توییتر
twitter.com/Panahian_ir
🔻اینستاگرام
instagram.com/Panahian_ir
👈🏻 وبسایت رسمی
Panahian.net
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا"
🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع)
👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی
👈🏻دریافت متن + فایل پی دی اف نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه
📎 Panahian.ir/post/6441
#جزوه
@Panahian_ir
BimareeVaDoaa-BayanManavi.pdf
12.14M
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا"
🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع)
👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی
🔻از کجا بفهمیم گرفتاری و بلایی که گرفتارش هستیم، طول میکشد، یا زود تمام میشود؟
🔸کدام بلاها زود تمام میشوند، و کدام بلاها به درازا میکشند؟
🔻چرا افراد سالم باید به اندازۀ بیماران بدحال دعا کنند؟
🔻کدام بلاها با «دعا» برطرف میشوند؟ و کدام بلاها حتی با «دعا» هم برطرف نمیشوند؟
🔻برای استجابت، چقدر باید دعا کرد؟
🔸چه ترفند مهم و ویژهای برای استجابت دعا وجود دارد؟
📎 Panahian.ir/post/6441
#جزوه
@Panahian_ir
📌تامین ۵۰٪ از ۵۰۰ میلیون تومان اطعام مازاد غدیر/ همچنان فرصت مشارکت باقیست ..
🔸امام صادق(ع): خداوند عز و جل فرمود: «خلق، نانخور من هستند، از اين رو محبوبترينشان نزد من، مهربانترينشان نسبت به آنان است و كسى كه بيشتر براى برآوردن نيازهايشان میكوشد».
کافی، ج۲، ص۱۹۹
🔸در پویش #اطعام_غدیر مجموعا ۴۳۲ هزار پرس غذا تهیه و توزیع گردید که ۵۰هزار پرسِ آن معادل <۵۰۰ میلیون تومان> مازاد بر مبالغ اهدائی شما عزیزان بود. بلطف خدا با همت والای شما تا کنون ۵۰% از این اطعام مازاد نیز تأمین شده، و تا تأمین ۲۵۰میلیون تومان باقیمانده، فرصت مشارکت برای علاقمندان امیرالمومنین(ع) فراهم است.
🔻پرداخت آنلاین:
📎 Ghadir.org/etaam
🔻 شماره حساب و کارت بانک ملی به نام خیریه غدیر:
📎 0104170417007
📎 6037991199539200
@Panahian_ir
🔸چهکار کنیم که همۀ زندگیمان لذتبخش شود؟
🔸مثل یک گل فروش که برای معشوقش گل میپیچد زندگی کن!
🌼 راههای رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی (ج۱۹)
🔻 کسی که کارهایش را با یک انگیزۀ حداقلی و سطحی انجام میدهد و نمیتواند برای فعالیت روزمرۀ خودش انرژی کافی داشته باشد، حتماً یک جای کارش ایراد دارد. ما باید این مشکل را برای خودمان حل کنیم تا بتوانیم واقعاً «با انرژی زندگی کنیم»
🔻 اینکه بخواهیم کارهایمان را با قدرت و نشاط فراوان انجام دهیم، زیاد وابسته نیست به نوع کاری که انجام میدهیم یا به منفعتی که از آن نصیبمان میشود، بلکه «به نگاه و نیت ما در انجام آن کار» وابسته است و اینکه آن را برای چه کسی انجام میدهیم؟
🔻 یک گلفروش همیشه گل را دستهبندی میکند و به مردم میفروشد و یک منفعتی هم بهدست میآورد. اما اگر این گلفروش یکروز خودش عاشق شود و بخواهد یک دسته گلی برای محبوب خودش بپیچد، این کار را با یک حسّ و انگیزۀ مضاعف انجام میدهد.
🔻 خدا برای اینکه تو بتوانی با انرژی زندگی کنی، از زندگیات لذت ببری و همۀ کارهایت را با انرژی زیاد انجام دهی، میفرماید: همۀ کارهای زندگیات را برای من انجام بده؛ من از تو میخرم!» حتی مسواکزدن را هم بهخاطر خدا انجام بده.
🔻 یک لیوان آب به کسی دادن، چقدر لذت دارد؟ ظاهراً لذتی ندارد، ولی اگر همینکار ساده را بهخاطر خدا انجام بدهی، لذت خواهی برد. نگذار زندگیات بیمزه بگذرد؛ حتی یک لیوان آب را هم بهخاطر او جابجا کن!
🔻 البته سخت است که آدم همۀ کارهایش را بهخاطر خدا انجام دهد؛ خصوصاً برای ما که فعلاً عاشق خدا نیستیم؛ اما شدنی است. اول بهخاطر «احترام خدا» یک مدتی این کارها را انجام میدهی، اما بعد کمکم عاشق خدا میشوی! وقتی عاشق خدا شدی، یک زندگیِ عالی خواهی داشت که از هر لحظهاش لذتها میبری!
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد امامصادق(ع) - ۹۶.۳.۲۶
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/4055
#حال_خوش_معنوی
@Panahian_ir
🔸کرونا میتواند هیئتیها را از «لاک فردی» و «لاک جمعی» خارج کند
🔸خروج از «لاک فردی» یعنی تقویت ارتباطات اجتماعی بین هیئتیها و دیگران
🔸خروج از «لاک جمعی» یعنی برگزاری هیئتها در فضاهای باز و کنار مردم
📌 گردهمایی مجازیِ فعالان عرصه هیأت (۱)
🔻 بنده از اصل پدید آمدنِ این فضایی که کرونا برای هیئتیها ایجاد کرده، نهتنها ناخرسند نیستم بلکه یکمقدار خوشحال هم هستم! البته کرونا چیز بدی است، ولی اینکه موجب شده هیئتیها از لاک فردی و لاک جمعیِ خودشان خارج بشوند، از الطاف خفیّۀ الهی است.
🔻 بیرون آمدن از «لاک فردی» یعنی تقویت ارتباطات اجتماعی بین مذهبیها و هیئتیها و بین مذهبیها و غیر آنها. فضای مجازی هم بسیار به این امر کمک میکند و حتماً موجب نشر بیشتر معارف اسلامی خواهد شد.
🔻 البته طبق آمارها، ارتباطات اجتماعی مؤمنین و هیئتیها نوعاً بیشتر از غیر هیئتیهاست، ولی به نظر میرسد این مقدار ارتباط، خیلی اندک است. هیئتیها باید خیلی بیشتر، اهل ارتباط گرفتن با دیگران و غریبهها باشند و روابط بین رفقای هیئتیِ خود را هم تقویت کنند.
🔻 قبلاً وقتی یک کسی را در هیئت میدیدیم یا در کنارش سینه میزدیم، بهسادگی از کنار هم رد میشدیم، امّا حالا که فضای عمومی هیئتها تعطیل شده، تکتک افراد هیئت میتوانند در این فراغتی که پدید آمده، همدیگر را با اسم بشناسند و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند.
🔻 نکتۀ بعدی، بیرون آمدن هیئتیها از «لاک جمعی» است. قبلاً برنامۀ بسیاری از هیئتها در فضاهای بسته برگزار میشد و خیلیها نمیدیدند و در جریان قرار نمیگرفتند که آنجا چه اتفاق عارفانه و عاشقانه و قشنگی دارد میافتد.
🔻 ولی الآن شرایطی پدید آمده که هیئتیها مجبور میشوند از تکیهها و محیطهای سربسته بیرون بیایند و با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، در محیطهای باز، عزاداری کنند و اشک بریزند و دیگران هم مشاهده کنند؛ و این اتفاق بسیار خوبی است.
👤علیرضا پناهیان
🚩جلسه مجازی - ۹۹.۵.۱۷
👈🏻 صوت و متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6452
@Panahian_ir
🔸 محرم امسال در هیئتها به این سه موضوع بپردازیم: تحولخواهی، مواسات، مهدویت
🔸شاید تا آستانۀ ظهور، بحث «مواسات» خیلی شدیدتر از اینها بشود
📌 گردهمایی مجازیِ فعالان عرصه هیأت (۲)
🔻 ما باید به محتواهایی که در هیئتها منتقل میشود، دقت کنیم؛ از بنرها گرفته تا محتواهایی که در رسانههای مجازی ما هست، تا محتواهایی که در مداحیهای ما هست و...
🔻 «مهدویت» یکی از این موضوعات است؛ خصوصاً امسال باید مهدویت را پررنگتر از سالهای قبل قرار بدهیم. وقتی میبینیم که این بلای اجتماعی بزرگ، جامعه را فراگرفته، بیشتر باید درِ خانۀ امام زمان (ع) برویم. البته این توجّهات در دل هیئتیها هست، ولی بر زبان جاری شدنِ آن و در اشعار و نوحهها آمدنِ آن، باید رونق بیشتری پیدا کند.
🔻 «تحول» موضوع بعدی است. تحوّل یعنی استمرار انقلاب و انقلابیبودن، تحوّل یعنی ما امیدواریم که وضع بهتر بشود. رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴خرداد، به صورت مبسوط دربارۀ تحوّل صحبت کردند.
🔻 البته تحوّل، دشمنانی دارد. امروز غربزدهها دشمن تحول هستند؛ میخواهند همان اتفاقی که در خیلی از کشورهای دنیا افتاده و الان به بنبست رسیدهاند، در اینجا هم رخ بدهد! خُب اگر نتیجة خوبی داشت، حرفی نبود اما واقعیت این است که تا حالا از غربگرایی، نتیجه نگرفتهایم.
🔻 «مواسات» موضوع بعدی است. ممکن است تا در آستانۀ ظهور قرار بگیریم بحث «مواسات» خیلی شدیدتر از این بشود و ما باید آمادگیِ آن را داشته باشیم و در هیئت، این مواسات را تمرین کنیم.
🔻 بیایید هیئت را جدی بگیریم، هیئت صرفاً مسئول برگزاری مراسم نیست؛ مسئول به نمایش گذاشتن یک مدینۀ فاضله است. کرونا موجب شد هیئتیها یکمقدار اطعام کنند، پول و امکانات جمع کنند و به نیازمندان برسانند، اما داستان به این سادگی تمام نخواهد شد. شاید ما در معرض ابتلائاتی قرار بگیریم که نیاز به مواساتِ بیشتری داشته باشیم. پس کمرهای همّت را ببندیم و آمادگی پیدا کنیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩جلسه مجازی - ۹۹.۵.۱۷
👈🏻 صوت و متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6452
@Panahian_ir
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تجربه شیرینِ عشق
🔻مگه بهت بد میگذره کم میای؟
#حسین_آرام_جانم
@Panahian_ir
توصیۀ علیرضا پناهیان به ستاد کرونا:
🔸 ما پروتکلها را هرچه باشد رعایت خواهیم کرد، اما شما هم ایرادهای پروتکلها را برطرف کنید
🔸چرا دستۀ عزاداری و طبل و سنج ممنوع شده؟!
🔸اگر دستهای در جای خلوت و بدون تماشاچی راه بیفتد، چه مشکلی دارد؟
🔸اینطور نیست که درصورت عدم سختگیری در پروتکلها، عزاداران رعایت نمیکنند/ کما اینکه در شبهای قدر رعایت کردند
📌 در گفتگو با خبرگزاری فارس
🔻 پروتکلهای ابلاغی ستاد کرونا که عزاداریها را محدود کرده، هرچه باشد ما اطاعت و اجرا میکنیم؛ چون اقتضاء یک زندگی جمعی است و ما قوانین اجتماعی را اگرچه ناقص یا اشتباه هم باشند، اجرا میکنیم تا نظم جامعه شکل بگیرد، اما این پروتکلها انصافاً دقیق تنظیم نشده است.
🔻 بعضی از مواد در پروتکلها وجود دارد که مورد اعتراض منطقیِ هیاتیهاست؛ مثلاً اینکه طبل و سنج ممنوع است، دلیلش چیست؟ ما هم نمیدانیم! شاید به دلیل اینکه مردم را جمع میکنند. خُب بگویید پرچم هم نباشد چون پرچم و بیرق هم از دور، یک شکوهی دارد و...
🔻 میگویند «دسته عزاداری ممنوع!» زیرا ازدحام اطراف دسته را نمیتوانند مدیریت کنند؛ شاید دلیلشان این بوده. حالا اگر یک دستۀ عزاداری راه افتاد و خواست در یک بلوار خلوت حرکت کند، آیا مشکلی دارد؟ شما مطلق دسته عزاداری را ممنوع کردید! آن دسته که جای خلوتی رفته است، تماشاچی هم ندارد و به عزاداری میپردازد، تکلیف آن چیست؟ افراد در این دسته با فاصله ایستادهاند و فضایش با مترو، اتوبوس و بازار که مردم خیلی از اینها متراکمتر جمع میشوند، متفاوت است.
🔻 پروتکلهای ابلاغی وزارت بهداشت برای برگزاری مجالس عزاداری محرم، اگر «غیردقیق» هم تنظیم شده باشند، ما اجرا میکنیم؛ در این تردیدی نیست، اما خواهش میکنم تا فرصت باقی است، افراد تنظیمکنندۀ این پروتکلها، بندهای آن را محل بحث قرار ندهند که بشود ایرادهای منطقی از آن گرفت.
🔻 اگر ملاک «نبودن ازدحام» است، هیأتیها در در صورت دسته رفتن با طبل و سنج هم میتوانند از ادحام جلوگیری کنند. یکدفعه به صورت مطلق، مردم را از برخی توفیقات محروم نکنیم.
🔻 هیاتیها آدمهای باهوش، دقیق، مودب و منضبطی هستند و خودشان رفع ازدحام خواهند کرد. شما در دستورالعمل اعلام میکردید «رفتاری که موجب ازدحام میشود، انجام ندهید، از فضای باز استفاده کنید و...» یا یک آئیننامه برای آن ارائه میکردید که آسیب را کمتر کند.
🔻 بنده این حرف را قبول ندارم که ما بگوییم «اگر در پروتکلها سختگیری نشود، مردمِ عزادار رعایت نخواهند کرد.» خلاف این است و مردم رعایت خواهند کرد؛ کما اینکه دیدیم در شبهای قدر انصافاً جاهایی که توانستند مجالسی را برگزار کنند، رعایت کردند.
🔻 هیاتیها امسال باید خلاقیت بیشتری به کار ببندند و تا میتوانند از نمادها و نماهای دیگری برای تعظیم شعائر حسینی استفاده کنند که اصلاً هیچ مغایرتی با پروتکلهای ایام کرونا نداشته باشد.
👤علیرضا پناهیان
🚩 خبرگزاری فارس- ۹۹.۵.۲۸
👈🏻 متن کامل خبر:
📎 Panahian.ir/post/6453
@Panahian_ir
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 توصیۀ علیرضا پناهیان به ستاد کرونا:
🔻ما پروتکلها را هرچه باشد رعایت خواهیم کرد، اما شما هم ایرادهای پروتکلها را برطرف کنید
🔻چرا دستۀ عزاداری و طبل و سنج ممنوع شده؟!
@Panahian_ir