14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سخنی از امام(ره) که هیچ کس از سیاسیون باور نکرد!
#تصویری
@Panahian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تفاوت نگاه امام(ره)!
🔻داستان پیرزنِ کاسه به دستی که امام بارها تعریف کرد..
🔹امام: کار این پیرزن خیلی لطافت روحی میخواهد!
⚠️آخوند فاسد بدتر از شاه و ساواک
@Panahian_ir
🚨چرا نماز عید فطر را در مصلای امام خمینی(ره) باید اقامه کرد؟
🔹باز باران و باز بارش رحمت بیانتهای خدا در نماز عید فطر
🔹بازگشایی دوصد چندان ابواب رحمت خدا را بر اهل تقوا مبارک باد.
🔹برای تمام کسانی که آرزو دارند نماز عید فطر را به همین زودیها به امامت حضرت ولیعصر(ع) اقامه کنند، آرزو میکنم فردا صبح توفیق نماز در مصلی را پیدا کنند.
🔹نماز عید بهترین موقعیت برای منتظران است که صداقت خود را بر #عهد_ولایت به نمایش بگذارند و عبادت خود را به کمال برسانند.
🔹حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است.
🔹نماز عید فطر مصلی، مظهر اقتدار و شکوه جامعۀ اسلامی است. کم نگذاریم.
🔹از اقتدار اسلام، نور و نیرو بگیریم که مهمترین اثر عبادت قدرتمند ساختن انسان است. و از آن قدرت، نشاط و مهربانی، تواضع و بردباری، و همۀ صفات اخلاقی خوب حاصل میشود.
🔰علیرضا پناهیان
🔻شب عید فطر ۱۳۹۶
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این نماز را از دست ندهید!
#تصویری
@Panahian_ir
🔻خیلیها فکر میکنند چون رحلت امام در 14 خرداد است، امام با شعر مذکور، از رفتن خود خبر داده است. نه! منظور امام این نیست!
👈🏻 پانزده خرداد؛ وثیقۀ ظهور!/ آیت الله حائری شیرازی
سالها میگذرد حادثهها میآید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
🔸خیلیها فکر میکنند چون رحلت امام در 14 خرداد است، امام با شعر مذکور، از رفتن خود خبر داده است. نه! منظور امام این نیست. منظور امام، استثناء بودن جریان نیمه خرداد است. نیمه خرداد، ثمرۀ هزار و صدسال غیبت کبری است. غیبت چطور شروع شد؟ نامهای از سران شیعه برای امام یازدهم آمد که بیلان و هزینه کرد پولهایی که خدمت شما فرستادهایم را به ما بدهید! حضرت یک کلمه جواب داد: «اگر امامت امر مستمری است، چرا چنین چیزی از اجداد و پدران من درخواست نشده است؟» و ازآنپس پرده سیاهی در اتاق ایشان نصب شد و مردم حق دیدن حضرت را نداشتند و فقط صدای ایشان را میشنیدند. امام بعدی که آمد، مردم حتی صدای ایشان را نشنیدند. فقط از طریق چهار نایب در مدت هفتادسال با امام ارتباط داشتند.
🔸امام غایب شد تا چه بشود؟ غیبت ایشان برای آشکار شدن قدر و قیمت اوست. خداوند نعمتی را میگیرد که مردم قیمت این نعمت را بدانند. انسان در خوف، قیمت امنیت را میداند. در مرض، قیمت سلامت را میداند. در غیبت هم قیمت امام خود را میداند. هزار سال غیبت این اثر را داشت که مردم به قیمت امامت و قدر امامت آشنا شوند و برای نایب امام «جان بدهند».
🔸اولین هدایای خود را دادند و حکم اعدام امام، تبدیل به زندان ششماهه شد. از آن زمان، مردم مرتباً شهید دادند. شهدای پانزده خرداد شهدای راه امام زمان هستند. شهدای «وثیقهٔ ظهور» هستند. حضرت یعقوب (ع) نپذیرفت که بنیامین را در اختیار برادران قرار دهد مگر اینکه وثیقه بدهند؛ چون به آنها گفته بود «هَل آَمَنُکم عَلَیه إِلاَّ کمَا أَمِنْتُکم عَلَی أَخِیه مِنْ قَبْل» خداوند هم به ما میگوید: یازده امام دادم اما این دوازدهمی را بدون وثیقه نمیدهم. حضرت امام، پانزده خرداد را وثیقه اول میداند و تاکنون این وثیقه گذاری در صبر و بصیرت ادامه پیداکرده است و میبینید که انقلاب اسلامی در عالم، روزبهروز درخشانتر میشود؛ همانطوری که قبل از طلوع خورشید وقتی سپیده آمد، فضا مرتباً نورانیتر میشود. ما این سپیده را در نیمه خرداد میبینیم.
منبع: @haerishirazi
@Panahian_ir
🔘 همۀ بدبختیهای انسان از «کوچکیِ جهان او» شروع میشود!
🔘 وقتی جهانت بزرگ شد، گناه برایت مهم میشود؛ چون گناه علامت حقارت است
🔻 #گناه_و_توبه (ج۱۵)
🔸 تا اینجا چهار ویژگی یا مرحله برای متقاعدشدن به دینداری و ترک گناه بیان کردیم؛ از منفعتطلبی و برنامهپذیر بودن، تا اهلِ مسابقه بودن و دیدن محدودیتهای حیات دنیا. اینها مراحلی است که پایههای تکوین شخصیت یک دیندار را شکل میدهد و انسان را آمادۀ پذیرش دین میکند.
🔸 پنجمین ویژگیای که انسان برای داشتن یک شخصیت دیندار باید پیدا کند، باور معاد و آخرت است؛ این ویژگی نهتنها در باور و شناخت انسان بلکه در شخصیت او هم باید حضور پیدا کند، چون باور معاد، یک مقولۀ صرفاً شناختی نیست؛ یک مقولۀ شخصیتی است.
🔸 عمیقترین درخواست انسان، جاودانگیطلبی است که فعالتر از خداپرستی است. حس جاودانگیطلبی یعنی اینکه «من نمیخواهم نابود بشوم» پذیرش جاودانگی، فطریِ ما انسانهاست و ما نمیتوانیم بپذیریم که جاودانه نیستیم!
🔸 میل به جاودانگی، انسان را به سمت آخرتاندیشی میکشاند و کسی که معاد را باور کرد، جهانش بزرگتر خواهد شد. همۀ بدبختیهای انسان از «کوچکیِ جهان انسان» شروع میشود، همۀ خوشبختیها هم از «بزرگیِ جهان انسان» شروع میشود.
🔸 انسان وقتی جهان آخرتِ بسیار بزرگ را بپذیرد، خودش هم بزرگ میشود؛ این همان اثر شخصیتیِ باور معاد است. بعد وقتی انسان بزرگ شد «بزرگوار» میشود و وقتی انسان بزرگوار شد، دیگر بدی ندارد. هرکسی آدم بدی شد، معلوم میشود که جهانش کوچک است!
🔸 وقتی جهانِ کسی بزرگ شد، کمکم نسبت به پدیدۀ «گناه» حساس میشود و زشتیِ گناه برایش مشخص میشود؛ چون گناه علامت حقارت و کوچکی است، لذا از گناه، ننگش میآید.
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد امامصادق(ع)- ۹۸.۲.۳۰
👈🏻متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5489
@Panahian_ir
Panahian-Clip-BaadAzRamezan.mp3
1.57M
🎵بعد از ماه رمضان چه کنیم؟
👈🏻 مراقب حال خوبمون باشیم ...
#کلیپ_صوتی
@Panahian_ir
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یه خبری هست!
🔻 شاید به همین سادگی اتفاق بیفتد ..
#تصویری
@Panahian_ir