امشب بعد از هیئت با چهار نفر از بچه های نزدیکتر محتوایی، راجع به نوع مواجهه با دولت منتخب و جنس تذکرها در منبرهای این چند شب گفت و گو کردیم
مسئله اصلی، این دوگانه بود که آیا باید طرح بحثها و هیجانهای دانشجویی را به سمت تببین تحجر و اشکالات جبهه انقلاب و خودیها ببریم [ نظیر کنشگری های حجج اسلام انصاریان و پناهیان در این روزها ]
یا به سمت چگونگی امادگی تمام عیار مقابل جبهه اصلاحات و رویارویی با جریان رقیب [ نظیر کنشگری های آیات عظام میرباقری و عابدینی در این روزها ]
جدای از پاسخهای کلیشهای معمول که باید حد تعادل رعایت شود و همدلی ها لحاظ شود و... که همه میدانیم و خود بزرگان واقف تر؛
طبیعتا نگاه حقیر به دومی متمایل بود (که یک نگاه نقادانه تر) و نگاه یکی از بچه های خوبمان به اولی (که یک نگاه حمایت گرایانه تر) ..
اینکه اختلاف نظر داشته باشیم و وظیفه حقیر در این شب ها تبیین دقیق و دفاع از نظریه مطلوبم باشد هیچ اهمیتی ندارد؛
آنچه به خاطرش این متن را نوشتم و بعد از جلسه هم به همه بچه ها تاکید کردم "ضرورت این مباحثات تخصصی" است!
اصلا معنای اتاق فکر دانشجویی و اندیشه ورزیِ فعالانه همین دعواهای اصولی و مهم است!
اشکال ما این است این مباحث جدی را مسکوت میگذاریم و عملیات میکنیم
نتیجه اش قطعا غافلگیری و انفعال در حوادث و اتفاقات گوناگون است
اگر هر تشکلی بعد از ده ها جلسه با این مضمون، جهت و سیاق: منبر هیئتش/ ابیات روضه اش/ بیانیه معاونت سیاسیاش/ تبیین مواضع فرماندهیاش/ تجمعات و برنامه دانشجوییاش و... را مشخص کند میتوان امیدوار بود با یک تشکل سازماندهی شده مواجهیم
اما
اگر هر حرکتی در دانشگاه بدون گفتمان مشخص به تناسب اقتضائات صورت بگیرد نه خود ما رشد میکنیم و نه میتوانیم ذره ای روی دیگران اثر بگذاریم
چرا که حتی تکلیفمان با خودمان هم مشخص نیست!
#دانشجو_موذن_جامعه_است!
@parakande_del
هیئات امشب در سراسر کشور
باید یک صدا مجلس ترحیم کودکان شهید غزه
و جلوهگاه #مرگ_بر_اسرائیل باشد
@parakande_del
شاید این نسل بیش از همهی قرون #معجزهی خدا را دیده!
اما هر کسی نمیبیند چون قاعدهی خدا همین است
درست مثل زمان نبی!
و شاید این نسل بیش از همهی قرون از خدا #معجزه خواسته!
اما هر کسی معجزه نمیخواهد چون قاعدهی خدا همین است
درست مثل زمان نبی!
این حکیم مقدِّر به گونه ای حوادث را مدیریت میکند که ما در هر ثانیه دست قدرتش را ببینیم!
عبرتی هست؟!
@parakande_del
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌کاش همه مثل آقای جلیلی دولت سایه داشتند!
🔻چرا تو این مملکت گردنگیر نداریم؟
🔻هر کسی رأی میاره، حامیانش مسئولیتش رو به عهده نمیگرن!
از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه"
در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع)
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
@Panahian_ir
پراکنده_دل!
طبق معمول عده ای از اینور بام افتاده اند عده ای از آنور! هم باید تذکر بدهیم با دولت تعامل کنید و با
شب دوم با واسطه ای محضرشان عرض کردیم شروع این بحث مورد سوء استفاده قرار میگیرد
با شرح صدر فرموده بودند شب های آتی جبران میکنیم
و حدود و صغورش را معین میکنیم
سادات سرلیست سکولار قمی همین خط را گرفتند و موضوع هیئتشان را "تحجر" قرار دادند؛ مجدد یکی از دوستان واسطه شد که مبادا این نگاه دست آویز جریان غربزده باشد
محضرشان عرض کردیم
امروز روز تحجر در برابر اعتدال نیست...
امروز روز تحجر در برابر بی اعتقادی و شک گرایی است!
انشاءالله امتداد سیر دیشب استاد پناهیان، جابر شکافی باشد که بسیاری خودخواسته و عده ای از روی جهل به دنبال آنند!
به جای خودی ها جریان #غربگرا را دریابید!
جامعه باید به هوشمندی برسد که اجازه تخطی از اصول انقلاب را به احدالناسی ندهد
تببین خطوط قرمز معقول، انسان را پایبند بار میآورد
جریان روی کار آمده را فقط زمانی میشود حفظ نمود که با جریان سازیِ با قاعده، او را جزو همین جریان معرفی کنید!
یعنی به جای اینکه بگویید: " من با توام و متحجر نیستم " برای او خطوط انسان متعادل را ترسیم کنید
پ.ن: فی الحال برخی اطرافیان متحجر جلیلی، مسئله اول جبهه انقلاب نیستند!
@parakande_del
در این شب های عزیز دعای ما رضایت آقای ظریف است که فلانی و فلانی وزیر نشوند!
امروز یکی از دوستان میگفت کمتر آدم غیرجناحی و جامعی پیدا میکنید که این چند روز نزد رییس جمهور منتخب واسطه نشده باشد که انتخاب وزرا باید به تعادل برسد! بنده خدا سرش را پایین می آورد و گوش میکند ولی در حلقه اطرافیان از پس دوستانش برنمی آید🤦♂️
این نکته در حافظه تاریخی ما رژه می رود:
اینهایی که توصیه بزرگان را رد می کنند همینها در طول مسئولیت خود بیشترین درخواست های فراقانونی و وساطت گرایانه را خواهند داشت
در حال حاضر اگر به یک کابینه معقول و بیهیاهو نرسیم کارها گره می خورد. امید که طی این روزها جا به جایی های مهمی رخ دهد و شاهد آدم های تندرو نباشیم
جوان هایی که در متن اخبار هستند مدام پیام میدهند و اظهار نگرانی میکنند. پاسخ یکی از معتمدین نظام را میدهم: در همه این سال های انقلاب جز یک دوره ده ساله [احمدی_نژاد/رییسی] ما همیشه در این موقعیت با همین آدم ها و همین روحیات بوده ایم اما سکاندار هوشمند نظام اجازه خروج از این ریل_توحیدی را نداده. این را از صمیم قلب باور کنید و نگران نباشید!
@parakande_del
پراکنده_دل!
به هرکجا بروی آسمان همین رنگ است همیشه بین حسین و یزیدیان جنگ است 🏴 #اعلام_مراسم مراسم عزاداری دهه
دوستان پیگیر صوت های هیئت دانشگاه هستند
جلسات شب ها ضبط و تصویربرداری میشود و قاعدتا باید در کانال تلگرامی هیئت منتشر شود
https://t.me/heyat_gomnam_iust
من هم تقریبا هر شب پیگیری کرده ام
ولی با توجه به حجم کارها و رونق شب های آخر دهه اول، همه دوستان شدیدا درگیر برگزاری مراسم هستند و از شب چهارم صوت ها منتشر نشده.
بعد از دهه، همه صوت ها درکانالشون بارگذاری میشه ان شاءالله
http://www.mesbahyazdi.ir/node/8590/
ضرورت همفكری و هماهنگی در رفتار برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی
مقدمه مباحث این ۶ شب دانشگاه علم و صنعت
#مرحوم_علامه_مصباح
به تاریخ ایراد(بیان) این فرمایش توجه کنید
جی دی ونس از خود ترامپ تندتر و دیوانه تر است!
تحمیل چنین سناتورِ اسرائیلپرستی به عنوان معاون ترامپ یعنی تاکید بر سناریوی منطقهی پر آشوب برای فشار به ایران
جریان غربگرا در ایران برای اولین بار باید مقابل آرمانهای خودش بایستد! اصلاحات خوب میداند مردم ایران با هر سلیقه ای در مقابل تحقیر و ترور حساس و غیرمنفعلند و یحتمل بیشترین چالش های امنیتی جمهوری اسلامی در دولت آقای پزشکیان رخ خواهد داد!
...........................
جی دی ونس در اولین مصاحبه خود در پی معرفی به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه به شبکه خبری فاکس گفت : «جو بایدن ترجیح میدهد که به جای خرید از ایالت پنسیلوانیا از ایران خرید کند» در حالی که «آمریکا بر منبع گاز طبیعی معادل یک عربستان سعودی نشسته است»
در بخش دیگری ونس با تحسین از تصمیم دونالد ترامپ برای ترور #قاسم_سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس جمهوری اسلامی گفت: «اگر قرار است ایران را بزنید باید محکم بزنید.»
@parakande_del
ای بقیت اللهِ نشانِ جبههی حق ...
بقیة الله : مَن ابقاه الله
کسی که خدا او را نگاه داشته
اسلام با حکمت تو به ندای "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ" امام زمانش خواهد رسید
#مسلم_ولی_امر_است!
@parakande_del
ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین
حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
[ خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴ ]
@parakande_del