پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسفارج۶استادپارسانیا۱۹مهر۱۴۰۱.m4a
49.76M
🎙 درس اسفار ج 6 - استاد پارسانیا - ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱
#اسفار_ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
💠 @parsania_net
May 11
1642575517-9841-18-6(1).pdf
336.4K
#مقاله
🔰علم جامعه شناسی در ایران از منظر جامعه شناسان ایرانی
💠 این مقاله در چارچوب «جامعه شناسیِ جامعه شناسی» به بررسی خودانتقادیهای جامعه شناسان ایرانی در مورد وضعیت علم جامعه شناسی در ایران اختصاص دارد؛ برای این کار با بهره گیری از ایده مرتون، جامعه شناسی در ایران به مثابه یک «اجتماع علمی» شناسایی شده، همچنین دادههای این پژوهش با مراجعه به آراء و نظرات خودِ جامعه شناسان ایرانی گردآوری شده است.
💠 در این پژوهش از روش تحلیل کیفی تلخیصی برای تحلیل خودانتقادیهای درونی متون استفاده میشود؛ نتایج پژوهش نشان میدهد که فقدان مسئله محوری، پوزیتیویسم محوری، فقدان چارچوب نظری، عدم زیست اندیشمندان در جامعه ایرانی و بیارتباطی با جامعه مدنی و قصور عاملان علوم اجتماعی از سوی جامعه شناسان ایرانی به عنوان مشکلات اصلی این علم در ایران معرفی شده است.
💠 همچنین، برخی نبود استقلال، آزادی و غیربومی بودن را از دیگر مشکلات این علم در ایران میدانند؛ این مقاله با رجوع به الگوی تحلیلی ترنر در مورد وضع جامعه شناسی در آمریکا نشان میدهد که این ویژگیها به بعد هنجاری هرگونه فعالیت در اجتماع علمی جامعه شناسی در ایران بدل شد و عبور از این شرایط هنجارین، نیازمند پیوند مجدد اجتماع علمی جامعه شناسی در ایران با نوع زیست خاصِ جامعه ایران و مشارکت در برنامههای صالح اجتماعی است.
🆔@parsania_net
آسیب شناسی علوم اجتماعی اسلامی.mp3
28.4M
💠 آسیب شناسی علوم اجتماعی اسلامی
🔸آیا علوم اجتماعی اسلامی وجود نداشته است؟ و ما تازه می خواهیم آن را ایجاد کنیم؟ اولا در مورد اینکه علوم اجتماعی اسلامی نداشته ایم نظر بنده این است که مسلمانان توانسته اند در تاریخ جهان اسلام علوم اجتماعی مربوط به خود را ایجاد کنند و آن را تدوام بخشند.
🔸ملکم خان می گفت از عقلا خواهش می کنیم در دانش های غربی تصرف نکنند، او میگوید صدها سال است که غربی ها این دانش ها را تولید کرده اند و ما باید همان را عمل کنیم و نباید در آن اعمال سلیقه کنیم.
🔸وقتی بحث از علوم اجتماعی اسلامی میشود در درجه اول معنای علم، مفهوم مییابد که آیا منظور معنای کنتی، پوزیتیویستی و یا… است؟ این در حالی است که علم در جهان اسلام مفهوم دیگری داشته است؛ بحث بر سر این است که اگر میگوییم باید علوم اجتماعی مربوط به خود را داشته باشیم، معنای علوم اجتماعی و معنای علم در اینجا چیست؟
🆔@parsania_net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
May 11
حمید پارسانیا
اصول کافی.mp3
45.62M
🎙 درس اصول کافی - استاد پارسانیا - 20 مهر ماه ۱۴۰۱
#اصول_کافی
💠 @parsania_net
May 11
خردورزی - شماره 14 - کم حجم.pdf
24.76M
🔰 شماره ۱۴ مجله «خردورزی» ویژهنامه «مذهب و جهان معاصر»
✴️ مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است:
💢مذهب و جامعه
🔹گفتگو با دکتر سید جواد میری؛ دعوتِ اجباری؟!
🔸گفتگو با دکتر سهیل اسعد؛ انعطافِ شریعت
🔹گفتگو با حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابائی؛ الهیاتِ رنج
💢مذهب و شناخت
🔹گفتگو با دکتر محمدامین سرایی؛ ضعف مطالعات شناختی دین در مهد دینداری
🔸گفتگو با دکتر ابوطالب صفدری؛ تکنولوژی هیئت
💢مذهب و سیاست
🔹گفتگو با حجت الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده؛ رستاخیزِ عدل
🔸گفتگو با حجت الاسلام دکتر احمد رهدار؛ کربلا و زمانهی ما
🔹گفتگو با حجت الاسلام دکتر محمدجواد نوروزی؛ الگوی حکمرانی
🔸گفتگو با حجت الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی؛ خدا، در بندِ اخلاق
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
#حمید_پارسانیا از نحو تولید علوم اجتماعی در ایران میگوید...
♦️نیاز نیست علوم اجتماعی متناظر با فرهنگ اسلام تولید شود..!
🔷 مدیریت دانش گرفتن مدیریت از حال تکنوکرات و شتابزده و توجه به مدل های تاریخی و بومی است.
_
#تولید_علم
__
💠 زندگی برای علوم انسانی
✅
🔻
https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef