هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این میگن سرودملی دشمن شکن
هدایت شده از حاج داود
👈 *فوتبال و هویت ایرانی _ اسلامی*
✅ برد ایران مقابل ژاپن خیلی شیرین و دلچسب بود. آنقدر که همه را به وجد آورد. اما شیرینی این برد را میتوان در آینه بودنش از حقایق اصیلی دید که کمتر مورد توجه است.
⬅️ بعد از برد امیرخان قلعهنویی به #سجده میافتد و بقیه بازیکنها هم همینطور.
⬅️ انصاری فرد ماجرای سپردن پنالتی به جهانبخش را تعریف میکند و میگوید به امیرخان گفتم #مادر علیرضا داخل استادیوم است و امکان ندارد مادر #دعا کند و نشود.
⬅️ محمد محبی استوری میگذارد که مگر میشود به ابالفضل العباس متوسل شوی و نتیجه نگیری و خود را الی الابد مدیون #عباس میداند.
✅ این کلیدواژهها فقط چند کلمه نیستند: سجده، دعا، مادر، عباس... اینها #عمق_هویتی ما هستند که به طول یک تاریخ در فرهنگ ما ریشه دوانیده اند.
✅ #ماهیت_مبارزه و پیروزی و حتی شکست ايرانی از اساس متفاوت است با بقیه. اینجا یک تابلو از #غیرت_ایرانی در کنار #هویت_دینی میبینی که همهجا فریاد میشود. #دین در نهاد انسان ايرانی ریشه دارد به هر رنگ و مدلی که باشد. این هویت دینی را نبايد کم گرفت.
✅ برای ایرانی #هویت_ملی اش بسیار مقدس است. وقتی مبارزه میکند برای دل ملتش میجنگد چه در زمین فوتبال و تشک کشتی مقابل تیلور باشد، چه پشت #خاکریز یا دمشق و حلب.
✅ دیروز همه #ما ایرانی ها شاد شدیم و دشمن دقیقاً این #ما را هدف گرفته است. روزهای تلخ فوتبال در جام جهانی را یادمان نرفته که چقدر کوشیدند این #ما تکه تکه و در مقابل هم شود. باید تا میتوانیم این ما را حفظ کنیم، تقویت کنیم، همان چیزی که آقا از آن به وحدت و #انسجام_ملی یاد کردند.
✅ برد شیرین دیروزآن هم در آستانه #انتخابات که میکوشند آن را سرد کنند میتواند یک زمینه باشد که ایرانی برای حفظ و اعتلای همان هویت ملی و دینی اش به میدان و کارزار انتخابات بیاید. اینها را باید #تدبیر کنیم و از این #سرمایه_اجتماعی بهره ببریم برای انقلاب...
⚠️ #رفاعه_نباشیم! ⚠️
🔸رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در کربلا حاضر نبود.
پس از واقعه عاشورا در صف توابین به خونخواهی حسین(ع) قیام کرد.
وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف دست یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام میدانست.
او به صف شمری پیوست که بزرگترین جنایت تاریخ را به نام خود رقم زد .
توجیهش برای همرکابی با شمر این بود که شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد
حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود.
رفاعهای که به خونخواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز میخواند و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!!
🌕 وقتی چرخش های گفتمانی برخی سیاسیون را می بینم، هنگامی که مواضع عجیب برخی دوستان را می شنوم، ناخودآگاه یاد ماجرای رُفاعه می افتم.صحبت ها، اقدامات و کنش هایی که برای آن دلیلی جز لجاجت سیاسی نمی بینم.
🔸دوستانی که تا دیروز کنارت بودند اما سر یه اتفاق،به کل گذشته شان پُشت می کنند و از سر لج تو حاضرند پژواک صدای کسانی باشند که روزی دوست داشتند صدای آنان را خفه کنند.
هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد لجاجت داشت ، اما لگدش را به نظام و رهبری زد،
منتظری از امام کینه به دل گرفته بود، اما صدای منافقین و باند مهدی هاشمی شد،
احمدی نژاد نسبت به شورای نگهبان دل چرکین بود اما هم نوا با دشمنان این نظام دستور به تحریم انتخابات داد ؛
موسوی، کروبی، امجد، آذری قمی، شیخ علی تهرانی، آیت الله شریعتمداری و ده ها اسم و فامیل دیگر وقتی سرگذشتشان را می بینی و علت یابی می کنی مسیر انحراف آنان را، اگر به چند علت برسی، قطعا یکی از آنان لجاجت سیاسی است.
🔸لجاجت سیاسی انسان را کور می کند. انسان را سیاه و سفیدی و صفر و صدی بار می آورد.
می شناسم دوستانی را که از لج با رئیسی به رای دادن به همتی رسیدند !
می شناسم دوستانی را که از سر لج با جلیلی و برخی اطرافیانش مدافع برجام شده اند .(حتما ولایتی و قالیباف و مناظرات سال ۹۲ یادتان نرفته )
می شناسم رفقایی را که امروز نسخه انفعال می پیچند و می گویند دیگر حرف زدن و نوشتن فایده ای ندارد ، می پرسم چرا؟
می بینی ماجرا بر می گردد به تحلیلش از حمایت رهبری از برجام و تیم هسته ای، بر می گردد به حمایت و تعریف و تمجید های رهبری نسبت به آملی لاریجانی، بر می گردد به رد صلاحیت احمدی نژاد، بر می گردد به مخالفت رهبری با استیضاح روحانی و... گزاره هایی که خود برای خود ساخته و نتیجه گرفته است و امروز هم نوا با خناسان نسخه ناامیدی و انفعال می پیچد.
🔸در اغتشاشات اخیر ، همه دیدیم طیف هایی از قلیل رزمندگان پشیمان و خسته از مجاهده ای که به جهاد با جگرخواران کوموله و جنایتکاران دموکرات افتخار می کردند ولی به خاطر برخی لجاجت های کودکانه با اطرافیان با کوموله و دموکرات همنوا شدند !!!!!!
بسیاری از انتقاد ها و کنش های امروز را حاصل لجاجت سیاسی می بینم.
لجاجت دور باطل است. محورش حب و بغض است.
در حالت لجاجت سیاسی نسبت تو با اشخاص تعیین کننده کنشگری و مواضعت می باشد و نه تکلیف و ارزش های دینی و انقلابی.
چون از کسی بد دیده ای، خاطره تلخ داری و به هر دلیلی از او خوشت نمی آید، کینه ورزی می کنی، حتی حاضری با دشمنان دیروزت، دست مودت بدهی، تا او زمین بخورد. حتی حاضری با کسانی که دیروز به خونت تشنه بوده اند نزدیک شوی تا او خوار شود.
البته در تاریخ کم نداشته ایم بزرگانی را که در دام لجاجت سیاسی افتاده اند. چه بزرگانی که حضرت امام به آنان نهیب زد و از مسیر برنگشتند.
چه بسیار افرادی که توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند اما رفوزه نشدند در این امتحان.
چه بسیار دوستانی که صرفا بخاطر مطالبه گری و عدالتخواهی شان کارشان به دادگاه کشید، اما پُشت به جمهوری اسلامی و آرمان هایش نکردند.
چه بسیار رفقایی که در مسائل متعدد با رهبر انقلاب دچار اختلاف در تحلیل شدند اما حرف ایشان را مُطاع دانستند و اطاعت را واجب.
🔸بله! امتحان سختی است. می توانیم چنان رُفاعه و منتظری و احمدی نژاد باشیم که در تاریخ به تذبذب در اندیشه و رفتار از ما یاد کنند و یا می توانیم چنان ابوذر و مصباح و خامنه ای باشیم که همگان بر ایستادگی و پایداری اصولی و مبنایی مان شهادت دهند.
🤲 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم نکبت بار را نگاه کنید
این فاجعه نا بخشودنی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ روی داده
به نظر حقیرعاصی آمران معروف باید در کل کشور متحد شده این وزیر خائن و بیغیرت ارشاد را عزل بکنند و همراه آن دلغک بی خاصیت هنرمند نما و بی خاصیت تحویل دادگاه انقلاب بدهند
اینکه هر شب برویم درخیابان تذکر لسانی به بچه مدرسهایها بدیم و وزیر ارشاد ما امکانات کلان فرهنگی مملکت را در اختیار بهایی و صهیونیست و دشمنان بگذارد در واقع خودمان را مسخره کردیم
از همه شما عزیزان انتظار می رود نامه ای اعتراض آمیز خطاب به محضر مقدس حضرت ولیعصر ،نایب برحق ایشان و قاضی القضات کشور بنویسید و ضمن انتشار نامه در فضای مجازی و پست کردن نامه به مقصد دستگاه قضای کشور همه فعالان حجاب وامر به معروف در کشور را دعوت به اعلام انزجار ،تجمع اعتراضی مقابل ادارات ارشاد و هر اقدام مسالمت آمیز ،عاقلانه و قاطعانه دیگر در جهت برخورد با این جلثومه های فساد و تباهی بنمایید
یاد آور می شوم برپایی کرسیهای آزاد اندیشی در کشور مطالبه جدی ماست.
اما بسیج امکانات دولتی در جهت ترویج اباحه گری و فساد را به شدت محکوم نموده و این گونه اقدامات را خیانت آشکارا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانیم
ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از حاج داود
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند کوتاه فروشنده | از بی حجابی تا برهنگی در ایران
🔹 تکان دهنده از وضعیت بی حجابی کشور!
🔹 گلایه های برخی بانوان تهرانی از بی حجابی های اخیر!
مسئولین بیدار شوید مثل کبک نباشید...
هدایت شده از حاج داود
💢پاداش یک میلیون دلاری AFC به ایران
🔹تیم ملی فوتبال با صعود به نیمهنهایی جام ملتهابه همراه تیمهای ملی کره وقطرواردن فعلا پاداش یک میلیون دلاریِ مسابقات را از آن خود کرده اندو اگرهرکدام ازاین چهارتیم قهرمان شوندمبلغ5میلیون دلارواگرنایبقهرمان شوند3میلیون دلاردیگرهم پاداش میگیرندلازم به ذکراست هر24تیم حاضردراین رقابتهامبلغ200هزاردلاردیگربه عنوان آماده سازی قبل ازشروع رقابتهادریافت کرده اند
#به_امید_قهرمانی_ایران
هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ایون بلارا، وزیر اسپانیایی: "چرا هیچ کس جرات نمی کند ایالات متحده را به عنوان یک همکار در نسل کشی علیه مردم فلسطین معرفی کند؟"
هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سند تک برگ ششدانگ میتونه هیچ ارزشی نداشته باشه
هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت کسی که فیش جعلی میفرسته😄
چه ذوقی هم کرده موقع تحویل گرفتن ۲۰ کیلو پسته اش😂
هدایت شده از حاج داود
عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان تعیین شد
🔹براساس مصوبه هیئت دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شد.
🔸برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان نیز اضافه میشود.
🔹به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.
رابطه دین و سیاست از نگاه قرآن کریم
جامعیت قرآن کریم از جمله ویژگیهای قرآن است که مورد قبول همگان است. در قرآن کریم از مباحث و موضوعات مختلفی بحث شده است که نشان از گستردگی و عمق والای معارف آن است. یکی از مباحثی که در قرآن کریم به آن اهمیت خاصی داده شده مباحث سیاسی است. مسأله مهم و اساسی ارتباط دین و سیاست را می توان در معارف قرآن کریم به وضوح دریافت. از آن طرف، در مباحث سیاست با توجه به اتقان مباحث سیاسی قرآن، استفاده های فراوانی از قرآن می شود. مباحثی مانند ضرورت تشکیل دولت و حکومت، روابط بین الملل، شورا و مشورت نظام سیاسی و مفاهیم مختلف سیاسی و...
ضرورت تشکیل دولت و حکومت:
از منظر قرآن کریم، دولت امری است که در ذات دیانت نهفته است. از دیدگاه قرآن کریم به سه دلیل حکومت برای مردم ضرورت دارد: ۱. در داستان بنی اسرائیل می خوانیم، هنگامی که بر اثر هرج و مرج داخلی و نداشتن حاکمیت قوی و لایق، گرفتار ضعف و فتور و شکست شدند، و دشمنان بر آنان مسلط گشتند... ۲. شکست لشکر جالوت در برابر بنی اسرائیل: اگر حکومت مقتدر و نیرومندی نباشد و جلوی سرکشان را نگیرد، زمین پر از فساد می شود... ۳. جهاد در یک تشکیلات منظم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی... که از جمله ضروریات حکومت اسلامی است. در رابطه با اهداف حکومت اسلامی نیز آیات و روایات زیادی وارد شده است که از جمله به آیه ۲۱ و ۵۶ از سوره یوسف و آیه ۸۴ از سوره کهف، آیه ۵۵ از سوره نور، آیه ۲۶ از سوره ص، آیه ۵۸ از سوره نساء می توان اشاره کرد. در مورد انواع حکومت هم می توان به حکومت های خودکامه و استبدادی و حکومت دموکراسی و حکومت الهی اشاره کرد که قرآن کریم حکومت های غیرالهی را نقد و رد می کند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند: بعثت انبیاء برای اقامه قسط و عدل است (سوره حدید، آیه ۲۵). دین برای گسستن زنجیره های اسارت انسان و تأمین آزادی بشر است. (سوره اعراف، ۱۵۷). دین برای نجات مستضعفان از چنگال «ظالمان و ستمگران» و پایان دادن به دوره سلطه آنها است؛ بدیهی است این هدفهای بزرگ بدون تشکیل حکومت امکان پذیر نیست. و اگر دین از سیاست جدا شود بازوی اجرائی خود را به کلی از دست می دهد و اگر سیاست از دین جدا گردد، مبدل به یک عنصر مخرّب در مسیر منافع خودکامگی می شود.
۱
شهید مطهری نیز می فرماید: همبستگی دین و سیاست را باید به مردم تفهیم کرد. سید جمال فکر جدایی دین از سیاست را به کلی محکوم کرد که اسلام دین سیاست است. اسلام دین اجتماع است.یکی از آیاتی که می توان برای تشکیل حکومت و دولت به آن استناد کرد آیه ۲۵ سوره ص می باشد. در این آیه از قول حضرت سلیمان چنین آمده است: «وهَبْ لی مُلْکاً» یعنی خدایا حکومتی به من عطا کن. یکی از نویسندگان بعد از بیان داستان حضرت سلیمان، ذیل آیه سوره «ص» یکی از نکاتی که ذکر می کنند این است که داشتن یک حکومت نیرومند با امکانات مادی فراوان و اقتصاد گسترده و تمدن درخشان هرگز منافاتی با مقامات معنوی و ارزشهای الهی ندارد و این نکته در لابلای داستان حضرت سلیمان عینیت یافته است. علامه طباطبایی (ره) نیز در ذیل آیه ۲۶ سوره آل عمران « قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ...»؛ بگو (ای پیامبر): خدایا تو دارای پادشاهی هستی، هر که را خواهی ملک و سلطنت بخشی و از هر که بخواهی می گیری. چنین می فرماید: «مُلک» به ضم میم، که عبارت از سلطنت بر افراد باشد از اعتبارات ضروریه ای است که انسان از آن بی نیاز نیست.
قرآن شریف این مطلب را به نحو تام و کامل در ذیل داستان «طالوت» شرح داده است. در آیه ۲۵۱ بقره که بعد از داستان طالوت آمده است چنین آمده است: « وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ» و اگر خدا برخی از مردم را به وسیله برخی دفع نمی کرد، زمین تباه شده بود. در ذیل این آیه نیز علامه طباطبایی می فرماید: نوع بشر بدون اجتماع و همکاری به سعادت کامل خود نمی رسد. در حقیقت معنای دفع و غلبه یک معنای عامی است که در همه شئون اجتماعی انسانی سریان دارد و حقیقتش عبارت است از اینکه: شخص، دیگری را به هر کیفیتی که ممکن باشد وادار نماید که موافق اراده او کار کند. و باید دانست که فطری بودن غلبه و دفع یک اصل عمومی در همه افراد است خواه در حقوق مشروع که با عدالت مقرون می باشد و خواه در غیر آنها.در نتیجه، قرآن مجید تشکیل حکومت را امری ضروری می داند و اندیشه سیاسی خویش را در عالی ترین شکل ممکن مطرح نموده است، یعنی در نهایت، جهانداری صالحان و دولت کریمه اسلامی را، دولت آرمانی و نهایی اسلامی می داند.
۲
از برخی از آیات قرآن کریم استفاده می شود که اگر جامعه و دولت اسلامی با دولت خارجی اگر چه دار الکفر باشد قرارداد بین المللی منعقد کند و آن را امضاء نماید، باید به این قرارداد پایبند باشد و نقض عهد ننماید؛ البته تا زمانی که آنها عهد خودشان را نقض نکرده اند. از جمله این آیات، آیه ۴ توبه می باشد. در این آیه آمده است: برائت از مشرکین شامل کسانی که با شما مسلمین پیمان بسته اند، نمی شود؛ زیرا عهدشان را نقض نکرده اند و به دشمنان شما هم کمک نکرده اند، با آنان تا پایان قراردادشان طبق تعهداتی که سپرده اید، عمل نمایید که خداوند متقیان را دوست دارد.» بنابراین در موضوع سیاست خارجه و روابط بین الملل، کشور اسلامی، نسبت به مردم و سایر کشورها مسئولیت و تعهد دارد. یعنی اگر دولت اسلامی بر طبق صلاحدید خود و بدون تحمیل و اجبار، با دولتی دیگر یا اشخاص یا شرکتهای وابسته به کشورهای خارجی قراردادی را به امضاء رسانید باید به عهد و پیمانش عمل کند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ذیل آیات ۸ و ۹ سوره ممتحنه که خداوند می فرماید: «خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در امر دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند، نهی نمی کند، چرا که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد. تنها شما را از دوستی کسانی نهی می کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانه هایتان بیرون راندند.» چنین می گوید: از این آیات یک اصل کلی و اساسی در چگونگی رابطه مسلمانان با غیرمسلمین استفاده می شودو آن این است که مسلمانان موظفند در برابر همه گروه و جمعیت و هر کشوری که موضع خصمانه با آنها داشته باشند و برضد اسلام و مسلمین قیام کنند، قطع رابطه کند. امّا اگر آنها در عین کافر بودن، نسبت به اسلام و مسلمین بی طرف بمانند و یا تمایل به اسلام داشته باشند، مسلمین می توانند با آنها رابطه دوستانه برقرار سازند؛ البته در آن حد که با برادران مسلمان دارند و نه در آن حد که موجب نفوذ آنها در میان مسلمانان گردد.
نکته مهمی که در روابط دولت اسلامی ما دولت های کافر باید توجه داشت این است که اصل اولیه در روابط مزبور حفظ استقلال امت اسلامی و عدم سلطه کفار بر مسلمین است. این نکته از آیه ۱۴۱ سوره نساء صراحتاً فهمیده می شود، آنجا که می فرماید: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» و خداوند تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطی بر مؤمنان داشته باشد. در نتیجه می بینیم در آیات متعددی از قبول ولایت کفار نهی می کند و چنین می فرماید: « یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ»( نساء، ۱۴۴) ای کسانی که ایمان آوردید به جای مؤمنان، کافران را ولیّ خود قرار ندهید. در تفسیر راهنما ذیل این آیه آمده است: چنانچه «ولیّ» به معنی سرپرست باشد جمله «لا تَتّخذوا» دلالت بر حرمت پذیرش کافران دارد و «من دون المؤمنین» حکایت از ضرورت تشکیل و پذیرش حکومتی بر پایه ایمان دارد.
آیه دیگری که همچنین در این رابطه وجود دارد، آیه ۲۸ سوره آل عمران است. در این آیه نیز آمده است: « لا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ»؛ مؤمنین به هیچ بهانه ای نباید کفار را ولی و سرپرست خود بگیرند. علامه طباطبایی (ره) ذیل این آیه می فرماید: اگر ما کفار را اولیای خود بگیریم، خواه ناخواه با آنان امتزاج روحی پیدا کرده ایم، امتزاج روحی هم ما را می کشاند به اینکه رام آنان شویم و از اخلاق و سایر شئون حیاتی آنان متأثر گردیم. آنچه گفته شد در مورد رابطه با کفار بود، امّا در برابر سایر دولت های اسلامی، باید مطابق آیه ۹۲ سوره انبیاء عمل کرد، زیرا در این آیه آمده است: «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّه واحِدَه». مرحوم طبرسی می فرماید: یعنی دین شما، دین واحد است(الطبرسی، مجمع البیان، ج ۷، ص ۱۱۱) پس اگر دین همه مسلمین، واحد است، و همه به سوی یک هدف مشترک حرکت می کنند و آن پرستش خدای یگانه است، نباید از ارتباط با یکدیگر اجتناب کنند.
۳
قرآن کریم و شورا
قدیمی ترین شیوه های مدیریت و زندگی اجتماعی انسانها، نمودهایی از نظام شورایی به همراه دارد، حتی مستبدترین حکومت ها سعی بر آن داشته اند که با استفاده از شورا، از یک سو مردم را قانع و وادار به سکوت نمایند و از سوی دیگر از حجم اشتباهات مبتنی بر خودکامگی ها و خودمحوری ها بکاهند. در قرآن کریم نیز برای اداره دولت اسلامی شوراها پیش بینی شده است. به طوری که شورا ستون فقرات نظام سیاسی اسلام محسوب می شود. از جمله آیاتی که برای این موضوع می توان به آن استناد کرد آیه ۳۸ سوره شوری می باشد که می فرماید: « وَ أَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُمْ» و امورشان در بینشان به مشورت صورت می گیرد. حضرت آیت الله مکارم در ذیل این آیه می گوید: یک انسان هر قدر از نظر فکری نیرومند باشد، نسبت به مسائل مختلف تنها از یک یا چند بعد می نگرد، امّا هنگامی که مسائل در شوری مطرح گردد و عقلها و تجارب به کمک هم بشتابند، مسائل کاملاً پخته و کم عیب و نقص می گردد. آیه دیگر، آیه ۱۵۹ آل عمران می باشد. در این آیه شریف آمده است: «و شاورهم فی الامر» و درکارها با آنها مشورت کن.حضرت آیت الله مکارم در ذیل این آیه نیز می فرماید: گرچه کلمه «الأمر» مفهوم وسیعی دارد و همه کارها را شامل می شود ولی مسلم است که پیامبر هرگز در احکام الهی و قانونگذاری مشورت نمی کرد بلکه در آنها صرفاً تابع وحی بود.
قرآن کریم و اندیشه سیاسی
قرآن کریم، مطابق آیه ۸۹ سوره نحل بیانگر هر چیز می باشد، که از مباحث سیاسی نیز بحث کرده است. و همانطور که قبلا گفتیم دین اسلام در عرصه سیاست نیز وارد شده است و ورود به سیاست به این معنی است که قرآن کریم دارای اندیشه سیاسی است. این اندیشه سیاسی دارای دو بخش است، یکی «فلسفه سیاسی اسلام» و دیگری «فقه سیاسی اسلام» می باشد. یکی از مباحثی که در فلسفه سیاسی اسلام، مطرح است، ارتباط عمیق فلسفه سیاسی و اعتقادی می باشد. این مطلب از آیه ۵۹ سوره نساء استفاده می شود. در این آیه آمده است: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِی شَیْ ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَی اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ»؛ ای اهل ایمان، خدا و رسول و فرمانداران از طرف خدا و رسول را اطاعت کنید، اگر در امری کارتان به گفتگو و نزاع کشد به حکم خدا و رسول بازگردید، اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید. در تفسیر راهنما آمده است: چون اطاعت از خدا و رسول و اولوالامر یک مسأله سیاسی است، مترتب بر ایمان می باشد که یک مسأله اعتقادی شده است، پس میان مسائل سیاسی و امور اعتقادی رابطه عمیق وجود دارد. همچنین این مطلب را از آیه ۱۴۴ سوره نساء نیز استفاده می شود که حکومت باید بر مبنای ایمان باشد.
به هر حال اسلام از نظر اصول و فروع و تاریخ با مسأله حکومت آمیخته است. هر کس قرآن میجد و سنت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه معصومین، و همچنین تاریخ اسلام را مورد توجه قرار دهد، این مسئله را به وضوح در می یابد که جدا کردن حکومت و سیاست از اسلام و دین امری غیرممکن است و به منزله این است که بخواهند اسلام را از اسلام جدا کنند! شاهد این سخن قبل از هر چیز تاریخ اسلام است. پیامبر اسلام نخستین کاری که بعد از هجرت به مدینه انجام داد تشکل حکومت اسلامی بود. کتب فقهی هم به سه بخش تقسیم می شوند که عبارتند از: عبادات، معاملات و سیاسات... بنابراین از منظر قرآن و روایات جدایی بین دین و سیاست تصور ندارد و هر دو عین یکدیگر هستند. با یک تحلیل عقلی می توان گفت: ارتباط دین با سیاست؛ همانند «ارتباط قرآن با خداست». همانند ارتباط رسول خدا با قرآن است. همانند ارتباط آیات قرآن با آیات قرآن و ارتباط امامان با قرآن می باشد و جدایی تصور ندارد.
۴
اسلام تمام قضایای مربوط به دنیا، مربوط به سیاست، مربوط به اجتماع، مربوط به اقتصاد، تمام قضایای مربوط به آن طرف قضیه که اهل دنیا از آن بی اطلاع اند حکم دارد. همه احکامش یک احکام مخلوط به سیاست است، نمازش و حجش و زکاتش و اداره مملکت و خمسش مخلوط با سیاست است. اسلام احکام اخلاقیش هم سیاسی است. همین حکمی که در قرآن هست که مؤمنین برادر هستند،) سوره حجرات، آیه ۱۰(این یک حکم اخلاقی و اجتماعی و سیاسی است،... بسیاری از احکام عبادی اسلام منشأ اش خدمات اجتماعی و سیاسی است. عبادت های اسلامی اصولاً توأم با سیاست و تدبیر جامعه است. اسلام دین سیاست است، دینی است که در احکام او، در مواقف او سیاست به وضوح دیده می شود. با ادله نقلی و عقلی می توان ارتباط بین دین و سیاست را بیان کرد. هم از ظاهر آیات، پیوند دین و سیاست بدست می آید و هم با یک تحلیل عقلی بدست می آید که لازمه احکام اجتماعی قرآن تشکیل حکومت و جزء با تشکیل حکومت دینی، اهداف دین محقق نمی شود.
علامه طباطبایی ذیل آیه ۳۰ و ۳۳ از سوره بقره می فرمایند: دلیل و مؤید عمومیت خلافت، آیه: «إِذْ جَعَلَکُمْ خُلَفاءَ مِنْ بَعْدِ قَوْمِ نُوحٍ؛ که شما را بعد از قوم نوح خلیفه ها کرد(سوره اعراف، آیه ۶۹( و آیه: «ثُمَّ جَعَلْناکُمْ خَلائِفَ فِی الْأَرْضِ؛ و سپس شما را خلیفه ها در زمین کردیم) سوره یونس، آیه ۱۴) و آیه: «وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ؛ و شما را خلیفه ها در زمین کند) سوره نحل، آیه ۶۲( می باشد. به هر حال اگر دقت کنیم تنها بخش سیاسات نیست که بدون تشکیل حکومت شکل نمی گیرد بخش معاملات نیز اگر نظارت حکومت بر حسن اجرای آن نباشد دستخوش هزار گونه نابسامانی می شود، حقوق مستضعفان پایمال می گردد و جامعه به دو قطب ثروتمند و فقیر تقسیم می شود، و انواع کمبود های مصنوعی و ساختگی جامعه را رنج می دهد. حتی عبادات نیز بدون وجود یک حکومت قوی و نیرومند و عادل سامان نمی پذیرد، یکی از عبادات حج است که جنبه سیاسی آن، بسیار قوی است.
بنابراین جای تردید باقی نمی ماند که جدا ساختن تعلیمات اسلامی از مسایل سیاسی، امری غیرممکن است، و شعارهایی که در غرب در مورد جدایی سیاست از مذهب داده می شود در شرق اسلامی کاملاً بی محتوا و بی ارزش است.
منـابـع:
۱- تفسیر موضوعی پیام قرآن، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ج۸، ص۹و۱۰و۶۴و ج۱۰، ص ۶۵-۶۴
۲- تفسیر نمونه، ج ۱۹، ص ۴۲۱ و ص ۲۸۹و ج ۲۴، ص ۳۳ و ج ۲۰، ص ۴۶۲ و ج ۳، ص ۱۴۳
۳- استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر، ص ۲۱
۴- علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج ۳، ص ۲۷۳ و ص ۲۳۶و ج ۲، ص ۴۱۴
۵- اکبر هاشمی رفسنجانی، تفسیر راهنما، ج ۴، ص ۱۲۵و ج ۳، ص ۴۳۵
۶- مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه، مقاله قرآن و سیاست ، نوشته سید محمد میرعماد
منبع: پایگاه تحلیلی سیاست اسلامی
پایان بحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دقت کنید | انتشار یک خبر جعلی در فضای مجازی
چندین روزه که یه ویدیو (ویدیوی بالایی) تو مجازی با بازدید میلیونی در حال انتشاره با این عنوان: «تو فرودگاه به مناسبت دهه فجر به مردم شاخه گل دادن اما هیچکس گل رو ازشون نمیگیره»
اولاً ویدیوی بالا قدیمیه
ثانیاً این افراد تو ویدیوی بالا به استقبال خدمه پرواز اومدن، اما برای اینکه مسافرا معطل نشن ، اول صبر میکنن مسافرا پیاده بشن و بعدش که خدمه پیاده میشن گلها به خدمه داده میشه. (که این قسمت از ویدیو کات شده!)
ثالثاً ویدیوهای استقبال از مردم تو فرودگاههای مختلف موجوده (ویدیوی پایینی) که نشون میده همه مردم شاخهگل رو میگیرن!
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
➖ارسال سوژه: @admineyazd
➖عضویت در کانال🔻
🆔 @yazdonline
نمیدانیم چرا ایرانیانی که در غرب تحصیل کردند حاضر نیستند پیشرفت و تعالی کشور و ملت عزیز ایران را ببینند؟!؟!؟!
نمیدانیم چرا تاکنون هر عهدنامه، پیمان، توافق، برنامه مشترک و ....... با اجنبیها بسته شده است که منافع کشور و ملت ایران نه تنها در آن لحاظ نشده بلکه گاها ایران را به مستعمره اون کشورها تبدیل کرده و حتی قسمتهایی از خاک کشور عزیزمان را به اونها واگذار شده است همه با امضای تحصیلکردگان غربی هست نه تحصیلکردگان داخلی؟؟؟؟!!!!
نمیدانیم چرا مدعیان باسوادی و زبان بلدی دنیا که اسم اصلاحطلبی را هم با خود به یدک میکشند، در این ۳۴ سال از عمر ۴۵ساله انقلاب، که دولت در اختیارشان بوده است نتوانستند کوچکترین طرح و توافق و برنامهای داشته باشند تا به نفع کشور و ملت ایران در آن باشند؟؟؟؟؟
چرا اکنون که دولت انقلابی و مردمی رئیسی تمام هم و غم خود را بسیج کرده تا علاوه بر پر کردن صندوق ذخیره ارزی ، و بازگشت شصت تن طلایی که در ۸سال دولت اصلاحطلب حسن روحانی به فنا رفته بود، در صدد برقراری ارتباط و تعامل و همکاری عزتمندانه و مقتدرانه با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای ابرقدرتی چون چین و روسیه و..... هست، اینقدر به هیاهو و هوچی گری احمقانه میپردازند؟؟؟؟
چرا مستقیم و غیر مستقیم به دشمنان اجنبی گرا میدهند تا فشارها و تحریمها و ........ را علیه کشور و ملت ایران افزایش دهند؟؟؟؟؟
مگر این جماعت منافق و مزدور اجنبی توسط همین ملت انتخاب نشدند؟؟؟؟؟
مگر اینها ایرانی نیستند؟؟؟؟؟
مگر اینها شرف ایرانی ندارند؟؟؟؟
مگر اینها غیرت ایرانی ندارند؟؟؟؟.
پس چرا همسو با رسانه های دشمن ایران و دشمن ایرانی از تعامل و همکاری با دنیا و کشورهای همسایه و روسیه و عربستان و چین و ...... برآشفته و ناراحت و عصبی شده و شروع به هذیان گویی میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟
#سرطان_اصلاحات
#اصلاحطلبان_گاو_شیرده_یانگیهایگاوچران
#اصلاحطلبان_سرمایههای_صهیونیستهادرایران
❌ در پاسخ به شبهات و اشکالاتی که برخی بویژه #اصلاحطلبان (مدعیان باسوادی و زبان بلدی دنیا) و دیگرانی که به انتخابات کشورمان در این روزها وارد می کنند و بار دیگر انتخابات کشورمان را با انتخابات ترکیه قیاس میکنند و از روی جهالت و ناآگاهی و بیسوادی علیه کشور وملت مان دست به تحقیر و تخریب و تحریف میزنند ،باید گفت که:
🔴علت مشارکت بالای مردم در انتخابات ترکیه اجبار برای حضور و مشارکت مردم هست.
در قانون ترکیه آمده است، طبق ماده ۲۵ قانون شماره ۲۹۸ احکام اساسی انتخابات، جریمه مالی رای ندادن در انتخابات ۳۰۰ لیر به همراه محرومیت از خدمات عمومی در دوره انتخابات مربوطه است.
🔴موضوع بعدی که اصلاحطلبان خائن به آن دممیزنند و انتخابات کشورمان را زیر سئوال میبرند، شورای نگهبان هست ، که باید در جوابشان گفت:
اینقدر بیسواد و جاهل و ناآکاه نباشید، در ترکیه شورایی همانند شورای نگهبان بر انتخابات ترکیه نظارت میکند.
طبق مادهی 67 قانون اساسی ترکیه، انتخابات و همهپرسیها تحت سرپرستی و هدایت قوهی قضاییه و بر اساس آزادی، برابری، مستقیم و مخفی بودن آرا صورت میگیرد. مادهی 79 نیز بیان میدارد: «انتخابات تحت ادارهی عمومی و نظارت ارگانهای قضایی انجام میشوند. شورای عالی انتخابات تمامی اقدامهای اجرایی را به منظور تضمین برگزاری مناسب و منظم انتخابات از آغاز تا پایان به انجام رسانده، تحقیق و تصمیم دربارهی شکایتهای رسیده در مورد تخلفهای قبل و بعد از رأی گیری و تعیین انتخاب مجدد اعضای مجلس اعلای ملی ترکیه را اتخاذ مینماید. هیچ اعتراضی از سوی هیچ مقامی به تصمیم شورای عالی انتخابات وارد نیست. شورای عالی انتخابات مرکب از 7 عضو اصلی و 4 عضو علی البدل است. 7 نفر از اعضای آن توسط مجلس عمومی دادگاه عالی استیناف انتخاب شده و 5 نفر دیگر توسط مجلس عمومی شورای ایالتی که با رأی مخفی و با داشتن اکثریت مطلق از بین اعضای خود انتخاب میگردند.[25]
منبع:
۱_ پایگاه تحلیلی تبیینی برهان
۲_ یادداشت وارده؛ در کجای دنیا نهادی مشابه شورای نگهبان یافت میشود؟ نوشته ی لیلا نعمتی؛ کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی کد خبر: ۳۲۳۲تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲
پینوشت
[25]. مدنی،ص411.
🚨و در آخر توصیه به این افراد بیسواد وجاهل ، که قبل از ماهیگیری از آب، حداقل اطلاعات و سواد خود بروز کنید البته اگر طبق ادعایتان سواد دارید و زبان بلد دنیا هستید تا بیش از این بیسوادی و جهالت و ناآگاهیتان را برملا نکنید و خود را رسوا نسازید😂😂😂😂😂
#انتخابات
#اصلاحطلبان_نماینده_صهیونیستیها
18.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مجموعه کلیپهای #مدیریت_رهبری 7 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓)
✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها
🎬 جلسه 7️⃣ ،بحران مشروعیت شورای نگهبان و مجلس ششم(اصلاحطلبان)
👈 در سال 80، نمایندگان مجلس ششم، به افراد معرفی شده قوه قضائیه جهت عضویت در حقوقدان های شورای نگهبان، رای ندادند ! به این ترتیب جلسات شورای نگهبان که باید با تمامی 12 نفر به رسمیت می رسید، از رسمیت افتاد. این یعنی دیگر مصوبات مجلس و حتی خود مجلس هم مشروعیت نداشت! از طرفی باید رئیس جمهور هم مراسم سوگند خود را برگزار می کرد که بدون شورای نگهبان نمی شد. کشور به یک بحران عظیم فرو رفت ، ناگهان رهبری معظم...
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ
👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
نوچه مرحوم مغروق استخر فرحه دیگه
یا ما رئیس جمهور بشیم ، یاتقلب شده،
یاما نمایندهمجلس بشیم،یا #انتخابات مهندسیشده،
یا مردم مارو بخوان
یا اگر اقبال باهامون نبود کلا همه رای ندن،
یا ما رئیستون باشیم ،یا بریزین تو خیابونا،
#سرطان_اصلاحات
🔴 ما از رجال مدّعی، طلبکاریم؛ نه بدهکار!
✍ رضا ربیعی
🔹ملت ایران؛ نه تنها وامدار و بدهکار هیچ یک از احزاب و جریانات سیاسی نیست بلکه حتی طلبکار نیز هست که؛
❓چرا نتوانسته اید در مقابل رای اعتمادمان به شما در بسیاری از ادوار پیشین انتخابات؛ آنگونه که شایسته ما ملت شریف، مقاوم و نجیب بوده، در جایگاه خدمت ظاهر شوید؟
❓و حال که نتوانسته اید از عهده خدمت برآیید، چرا بجای عذرخواهی و پاسخگو بودن به سوال مان در ناتوانی ها و کم کاری ها، دستِ پیش گرفته؛ بعضاً همنوا با دشمنان قسم خورده این مُلک و ملت، انتخابات را تحریم کرده اید؟
❓مگر غیر از این است که همه شما در ادوار متعدد با همین ساز و کار انتخاباتی؛ بر کرسی قدرت و حاکمیت قرار گرفتید؟
⛔️ ملت از یاد نبرده که آنچه بر سرشان رفته از وضعیت معیشت و اقتصاد ضعیف و کاستی های حوزه داخلی؛ جملگی ناشی از بی تدبیری و ترک فعل های همین طیف های سیاسی بوده است که با وعده رفع آنها، از آنها رای ستانده بودند، و نه از کمبود منابع یا کاستی اختیارات و...!
🔺خیر آقایان! شما بدهکار ما ملت هستید و باید پاسخگوی سوءمدیریت های خود باشید؛ وگرنه دور نخواهد بود روزی که با حضور در پای صندوق های رای؛ با یک "نه" ابدی، شما را برای همیشه به بایگانی تاریخ سیاسی کشور بسپاریم؛ زیرا آنان که انتخابات کشور را تحریم می کند؛ بخوبی می دانند که به قماری بزرگ دست یازیده اند، که اگر بخود نیایند؛ مُهر پایانی خواهد بود بر ورود مجددشان به حاکمیت!
👌همه شما طی ٣۰ _ ۴۰ سال گذشته در پستهای مدیریتی کشور حضور داشته؛ بعضا هنوز نیز حضور دارید و جزئی از حاکمیت محسوب می شوید؛ از شما مسموع نیست که ژست اپوزیسیونی بخود بگیرید! پس قواعد بازی سیاسی را پاس بدارید و آنگاه که دوره تان به سر رسید زیر میز نکوبید! ریاست؛ مِلکِ طِلق شما نیست، جایگاه خدمت است به ملت؛ نه حکمرانی! بر آنان.
🔺این ملت بارها ثابت کرده که در بصیرت سیاسی از بسیاری از شما مدعیان سیاست ورزی کشور، پیشروتر و تحول گراتر بوده است اما هر تحولی را صرفا از طریق مشارکت در انتخابات دنبال می کند و نه از همصدایی با دشمنان و پیروی از نسخه های آنان.
#رای_میدهیم
13.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ عظم البلا ...
همخوانی شهدا ...
#پســت_پـایـــانـی
🕙سـاعـت عـاشقـے
⚜اکثرو الدعا بتعجيل الفرج فان ذلک فرجکم⚜
سلام و درود بر شهدا و امام شهیدان
افسران جنگ نرم خادمین پیروان شهداےِبجنورد دلتنگ شهادت
🔴 ما ملت ایران از شما رجال مدّعی، طلبکاریم؛ نه بدهکار!
🔹ملت ایران؛ نه تنها وامدار وبدهکار هیچ یک ازشما نیست بلکه حتی طلبکارنیز هست که؛
❓چرا نتوانستهاید درمقابل رای اعتمادمان، آنگونه که شایسته ما ملت شریف، مقاوم ونجیب بوده، درجایگاه خدمت ظاهر شوید؟
❓چرا بجای عذرخواهی وپاسخگو بودن به سوال مان در ناتوانیهایتان دستِ پیش گرفته؛ بعضاً همنوا با دشمنان قسم خورده این مُلک و ملت، انتخابات راتحریم کرده اید؟
❓مگر غیر ازاین است که همه شما در ادوار متعدد با همین ساز و کار انتخاباتی؛ بر کرسی قدرت و حاکمیت و شهرت قرار گرفتید؟
⛔️ما ملت از یاد نبردهایم که آنچه بر سرمان رفته ، جملگی ناشی از بی تدبیری و ترک فعلهای شما بوده است که با وعده رفع آنها، از آنها رای ستاندهاید.
🔺خیر آقایان! شما بدهکار ما ملت هستید و باید پاسخگوی سوءمدیریت های خود باشید؛ وگرنه دور نخواهد بود روزی که با حضور در پای صندوق های رای؛ با یک "نه" ابدی، شما را برای همیشه به بایگانی تاریخ سیاسی کشور بسپاریم؛ زیرا آنان که انتخابات کشور را تحریم می کند؛ بخوبی می دانند که به قماری بزرگ دست یازیده اند،
👌همه شما طی ۳۵سال گذشته در پستهای مدیریتی کشور حضور داشته؛ بعضا هنوزنیز حضور دارید و جزئی از حاکمیت محسوب می شوید؛ ازشما مسموع نیست که ژست اپوزیسیونی بخود بگیریدو آنگاه که دوره تان به سر رسید زیر میز بکوبید! ریاست؛ مِلکِ مطِلق شما نیست، جایگاه خدمت است به ملت؛ نه حکمرانی و پادشاهی برما ملت، اگر چنین بود ماملت هرگز انقلاب نمیکردیم و حکمرانی پادشاهان قبلی رامیپذیرفتیم.
پس ما ملت مثل همیشه پوزه شما را به خاک میمالیم و
#رای_میدهیم
هدایت شده از پلیس +۱۰ بلوارپروفسورحسابی یزد
14.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ اعلام جرم علیه فردوسیپور وظیفه قوه قضائیه و پلیس فتا است
👆 آقای مسئول گوش کن 👆