eitaa logo
شهر پاسخ 🌍
10.4هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
2.2هزار ویدیو
41 فایل
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 🌿. ☑️ این کانال متعلق به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌باشد و در راستای پاسخ به شبهات فعالیت می نماید. ارتباط با مدیران کانال جهت سوالات و پیشنهادات @saeedeadel
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(حفظه الله) ایمان به غیب و مصونیت از ریب، دو ویژگی متقیان در این جمله مبارکه ﴿ الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ ﴾ عنایت فرمودید [که] اوّلین صفتی که خدای سبحان برای اهل تقوا ذکر می‌کند، ایمان به غیب است. ایمان در برابر شکّ و ریب است چه اینکه غیب در برابر شهادت است. کافر و منافق که در مقابل متقین‌اند، آنها گرفتار ریب و شکّ‌اند: ﴿ فَهُمْ فِی رَیبِهِمْ یتَرَدَّدُونَ ﴾ ؛ امّا مؤمن در امان است؛ یعنی عقیده‌ای که دارد مصون از ریب و شکّ است. 👌✅اگر عقیده در امان نباشد، انسان یا کافر است یا منافق، زیرا شک، ریب و مانند آن، آفت اعتقاد است؛ ولی اگر یک اعتقادی در امان بود؛ یعنی تزلزل و شک به آن راه پیدا نکرد، این عقیده به حالت ایمان درمی آید، می‌‌شود «ایمان» [و] صاحب آن عقیده را می‌‌گویند «مؤمن»... @darshainabazqoran
(رحمه الله علیه) میفرمودند: انسانی که دلش می خواهد همین که هست باشد، اختلاف سطحی بین «باید باشد» و «هست» چون وجود ندارد، حرکتی هم در کار نیست. 💯☘چیزی که از بلندی به سمت پایین حرکت می کند، هرچه این اختلاف سطح بیشتر باشد، سرعت و شدت حرکت بیشتر می شود و در حرکت انسانی هم همینطور است، هرچه اختلاف سطح بین «چه باید باشد» و «چه هست» بیشتر باشد، میزان فعالیت، قدرت، استقامت، مقاومت و قابلیت انسان بیشتر است. ✅👈کسی که «آنچه هستِ» خودش را بزرگتر از می بیند و «آنچه باید باشد» را کوچک می بیند، فاصله ی بین این دو کم می شود، سرعت حرکت هم کم می شود. حتی انسان هایی که فکر می کنند بهتر از آن هستند که باید باشند، طبیعتاً رو به عقب به سمت ضایع شدن می روند. 👌 ایمان به غیب یعنی وجود چنین خلا  در زندگی که انسان احساس کند بیش از آنچه هست جا برای رشد است. عالمی بزرگتر از این عالم و حیاتی بالاتر از این زندگی، وجود دارد. این اساس تحرک است @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوند با دستوراتش و نواهیش میخواهید میزان یقین ما را نسبت به بسنجد 👌✅درجۀ ایمان افراد نیز بر اساس ایمانشان به غیب متفاوت است. یعنی اطاعت شخص مؤمن از دستورات الهی نشان‌دهندۀ آن است که ایمان وی به غیب مفید و مؤثر واقع شده و اگر مؤمنی در امری از اوامر الهی عصیان کند دلیلی‌است بر آنکه ایمان او به غیب مؤثر نبوده است. خداوند نیز مؤمنان را می‌آزماید تا ایمانشان به غیب روشن شود. 🔸سوره یس آیه ۱۱ 🕋«إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَٰنَ بِالْغَيْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ ﺑﻴﻢ ﺩﺍﺩﻧﺖ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﺛﻤﺮﺑﺨﺶ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻱ ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺑﺘﺮﺳﺪ ، ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﻧﻴﻜﻮ ﻭ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﻣﮋﺩﻩ ﺩﻩ.» و به همین دلیل خداوند، مسلمانان مُحرِم را آزمایش می کند تا روشن شود کسی که با وجود نهی الهی از صید، در حال احرام به این کار می پردازد ایمان به غیب ندارد. 🔸سوره المائده آیه ۹۴ 🕋يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَيَبْلُوَنَّكُمُ اللَّهُ بِشَيْءٍ مِّنَ الصَّيْدِ تَنَالُهُ أَيْدِيكُمْ وَرِمَاحُكُمْ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَخَافُهُ بِالْغَيْبِ... ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺷﻜﺎﺭ [ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣُﺤﺮم ﻫﺴﺘﻴﺪ ] ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﭼﻪ ﺷﻜﺎﺭﻱ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﻲ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺳﻠﺤﻪ ] ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺮﺳﺪ ، ﻭ [ ﭼﻪ ﺷﻜﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻭﺣﺸﻲ ﺑﻮﺩﻧﺶ ]ﻧﻴﺰﻩ ﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎ [ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺻﻴﺪ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ; ] ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﺪ ، ﻣﻌﻠﻮم ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﺎﻳﺪ...» تفسیر المیزان @darshainabazqoran
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
ادامه دارد... مطالب ناب غیب و آثار تربیتیش...ان شاالله روزهای آینده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلامِ من بہ تو آقاے بے نظیرِ خودم سلام وعرضِ ادب ایهاالامیر خودم السلام علیک یا صاحب الزمان @darshainabazqoran
🌼آزمون غیبت ✍امام رضاعلیه السلام درباره آزمایش در دوران غیبت می فرماید: «آنچه گردن های خود را به جانبش دراز کرده اید [تشکیل حکومت آل محمد(ص)] اتفاق نمی افتد، تا این که مشخص شوید و امتحان گردید و باقی نمی ماند از شما مگر اندکی». 📚ارشاد مفید ج۲ ص۳۷۵ مهم ترین انگیزه ای که سبب می گردد در دوران غیبت، دینداران با آزمایش های اعتقادی و عملی بسیار روبه رو گردند، عبارتند از: گسترش زمینه های ناباوری، افزایش انگیزه های انحراف و گریز از دین، ستیزه جویی ها با دینداری. پس قانون آزمایش وغربال شدن مؤمنان، در شکوفا شدن حق جویی وخلاصی دینیِ دینداران و شایستگی برای حضور در جهادی فراگیر و سخت در رکاب حضرت مهدی نقشی اساسی و زیر بنایی دارد. @darshainabazqoran
🕋 وَلَقد کَتَبنا فیِ الزَّبورِمِن بَعدالذّکر اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحوُنَ.(انبیاء/۱۰۵) در زبور بعداز ذکر (تورات ) نوشتیم :بندگان شایسته آن وارث زمین خواهند شد . 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 و یعنی مالی را از کسی به دیگری منتقل کردن ،بدون اینکه معامله ودادوستدی صورت بگیره . حالا منظور از وراثت زمین این است که سلطنت بر منافع آن به افراد صالح منتقل شود حالا این برکات به چند شکل هستند : 1⃣یادنیوی هستند که به بهره مندی صالحان از حیات دنیوی برمی گردد 👈 "به زودی زمین از لوث وشرک وگناه پاک میشود و یک سری افراد صالح که بندگی خدا را کنند و شرک نورزند در آن زندگی خواهند کرد (آیه ۵۵ سوره نور ) 2⃣ این برکات مربوط به آخرت هستند و مقام های قرب ونزدیکی به خدا را میشه فهمید و منظور از ارث بردن زمین ،مالکیت زمین بهشت است 👈(آیه ۷۴ سوره زمر) از قول بهشتیان نقل میکنه : "حمد وستایش مخصوص خداوندی است که به وعده خوددر باره ما وفا کرو و زمین (بهشت) را میراث ما قرار داد که هر جا بخواهیم منزلگاه خود قرار می دهیم . اما آیه ۱۰۵ سوره انبیاءهم در باره دنیاست هم در مورد آخرت یعنی سرانجام برکات ونعمتهای دنیا وآخرت از نیکوکاران خواهد بود . با توجه به روایات اهل بیت علیهم السلام ،حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه و یاران آن حضرت یکی از مصادیق این آیه است . @darshainabazqoran
زندگی دیگران را نابود نکنیم❗️ 🔹جوانی از رفیقش پرسید : کجا کار می‌کنی ؟ پیش فلانی، ماهانه چند می‌گیری؟ ۵۰۰۰. همه‌ش همین؟ ۵۰۰۰ ؟ چطوری زنده‌ای تو؟ صاحب کار قدر تو رو نمی دونه، خیلی کمه ! یواش یواش از شغلش دلسرد شد و درخواست حقوق بیشتر کرد ، صاحب کار هم قبول نکرد و اخراجش کرد ، قبلا شغل داشت، اما حالا بیکار است. 🔸زنی بچه‌ای را به دنیا آورد، زن دیگری گفت : به مناسبت تولد بچه‌تون، شوهرت برات چی خرید ؟ هیچی ! مگه میشه ؟! یعنی تو براش هیچ ارزشی نداری ؟! بمب را انداخت و رفت، ظهر که شوهر به خانه آمد، دید که زنش عصبانی است و .... کار به دعوا کشید و تمام. 🔹پدری در نهایت خوشبختی است، یکی می‌رسد و می‌گوید : پسرت چرا بهت سر نمی‌زند ؟ یعنی آنقدر مشغوله که وقت نمیکنه ؟! و با این حرف، صفای قلب پدر را تیره و تار می‌کند 🔺این است، سخن گفتن به زبان شیطان. در طول روز خیلی سؤال ها را ممکن است از همدیگر بپرسیم؛ چرا نخریدی؟ چرا نداری؟ یه النگو نداری بندازی دستت؟ چطور این زندگی را تحمل می‌کنی؟ یا فلانی را؟ چطور اجازه می دهی؟ ممکن است هدفمان صرفا کسب اطلاع باشد، یا از روی کنجکاوی یا فضولی و... اما نمی‌دانیم چه آتشی به جان شنونده می‌اندازیم ! 🔻شر نندازید تو زندگی مردم. واقعا خیلی چیزا به ما ربطی نداره! کور ، وارد خانه‌ی مردم شویم و کَر از آنجا بیرون بیاییم. مُفسد نباشیم. @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُون‏ .بقره/۳ 💠 در مورد ایمان به غیب باید گفت قرآن جهان را دوقسمت می داند : 1⃣ - شهادت که با حس درک می شود. 2⃣- غیب مانند وحی وقیامت. 🔸موجودات نیز به همین دوقسم تقسیم می شوند :غایب و مشهود 🔻راه شناخت مشهود👈 حس 🔺راه‌انداختن 👈عقل و قلب آن‌چیزی است که قابل حس نباشد . ✳️ روایات زیادی داریم که معصومین فرموده اند ما خدارا در نماز میبینیم ،این همان ایمان به هست که سبب شده است . حفظه الله @darshainabazqoran
چیزیست که قابل حس نباشد. پس آنجا که قرآن در مورد درک خدا گوید «لا تدرکُه الابصار» منظورش انحصار در عدم امکان دیدن خدا نیست بلکه منظورش کلّ حواس است. «لا تدرکه الحواس» 💠 روایات زیادی داریم که معصومین فرموده اند ما خدا را در نماز میبینیم. این ، همان ایمان به غیب است که سبب شده است. 🌘 در مورد اینکه معنی «بالغیب» چیست ۳ احتمال وجود دارد: ۱. «باء» تعلق است یعنی غیب، متعلق ایمان مومن بوده و مومنان به غیب ایمان دارند. ۲. «باء» ظرف و حال است. برعکس منافقیان که طبق قرآن فقط درحالت ظاهر و بیرونی مومن و خلوت که میشود کافرند مومنان در خلوت و غیب نیز مومنند. ۳. «باء» سببیه است یعنی بوسیله قلب (که غیب و غیر محسوس است) مومن میشوند نه به زبان. ✅نظر علامه جوادی: ایراداتی که بر مورد اول گرفته شده صحیح نیست زیرا هم تکرار صورت نگرفته و هم خداوند باطن و ظاهر است. (به صوت رجوع کنید) از همه مهمتر اینکه سیاق متن نشان میدهد که در چند آیه بعد نیز همگی متعلقات ایمان و عمل را نشان میدهد. پس مورد اول درست تر است مگر اینکه بتوان از طریقی این ۳ نظر را جمع کرد. 🔆ظاهر در برابر باطن است و تعارض دارند اما اگر ظاهری، تام و بینهایت شد باطن هم میشود. خداوند که ظهورش در همه چیز هست و همه چیز نشانه وجود خداوندند باعث شده در همه حال این وجود جلو چشم و ذهن انسان باشد لذا همین شدت ظهور، باطن و پنهان بودن خدا را نیز سبب شده است. مفسر : آیت الله جوادی آملی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چندتا سوال و شبهه : سوال اول: در آیات زیر خداوند غیب را مخصوص خودش میداند چطور شما میگویید پیامبران و دیگران هم میدانند؟ سوره النمل آیه ۶۵ قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ ﺑﮕﻮ : ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺟﺰ ﺧﺪﺍ نمی ﺩﺍﻧﺪ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﭼﻪ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ؟ سوره الأنعام آیه ۵۹ وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ ﻭ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎﻱ ﻓﻘﻂ ﻧﺰﺩ ﺍﻭﺳﺖ ، ﻭ ﻛﺴﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﺪ . ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺧﺸﻜﻲ ﻭ ﺩﺭﻳﺎﺳﺖ ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺑﺮﮔﻲ ﻧﻤﻰ ﺍﻓﺘﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺩﺍﻧﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎﻱ ﺯﻣﻴﻦ ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺗﺮ ﻭ ﺧﺸﻜﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﺭﻭﺷﻦ [ ﺛﺒﺖ ] ﺍﺳﺖ . جواب: خدواند در آیات زیر👇👇این علم خودش را به کسانی که الا من ارتضی من رسول باشد سوره الجن آیه ۲۶ و ۲۷ عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَىٰ غَيْبِهِ أَحَدًا [ ﺍﻭ ] ﺩﺍﻧﺎﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻏﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ. إِلَّا مَنِ ارْتَضَىٰ مِن رَّسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ رَصَدًا ﻣﮕﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﻏﻴﺐ ] ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﭘﺲ ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﺎﻧﻲ [ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ] ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﻭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻤﺎﺭﺩ @darshainabazqoran
🔴♨️شبهه اگر پیامبران و اهل بیت علیهم السلام دارند پس دیگه اعمالشان چه فضیلتی دارد؟مثلا وقتی امام علی علیه السلام از غیب خبر دارد اگر در شب لیله المبیت جای پیامبر بخوابد هیچ آسیبی بهش وارد نمیشود پس دیگر این خوابیدن چه فضیلتی دارد؟ وسایر کارهای که اتفاق افتاده مثل واقعه کربلا و... @darshainabazqoran
جواب👇👇 نکته اول: ✅این علم برای امام تکلیف‌‏آور نیست چون علمی موجب تکلیف است که مکلف بتواند بر اساس آن علم، منشأ تغییر و تأثیر باشد 👌✅همان طور که برای علی(علیه السلام) بر اساس علم عادی بشری شب نوزدهم رمضان سال چهلم هجری مانند سایر شب‌هاست. به همین جهت به سمت مسجد حرکت می‏‌کند. علم غیبی که به اذن خداوند در مورد شهادت خود دارد، برای ایشان تکلیفی ایجاد نمی‏‌کند و مأمور است که بر اساس علم عادی عمل کند. البته اگر از راه طبیعی، کسی به ایشان خبر می‌داد که امشب بنا است شما را در مسجد ترور کنند، حضرت از رفتن خودداری می‌کرد، یا احتیاط بیشتری به خرج می‌داد، چنان که وقتی چنین خبری به امام حسن(علیه السلام) داده شد، حضرت زیر لباس خود زره پوشیدند. یا وقتی که به امام حسین علیه السلام خبر دادن قصد دارند در مکه شما را به شهادت برسانند امام مناسک حج را نیمه کاره رها کرد (هرچند اگر این شخص به امام نمیگفت امام از طریق علم غیبش میتوانست متوجه بشود ولی تکلیف آور نبود) @darshainabazqoran
نکته دوم : می‌توان گفت که ائمه (علیهم السلام) هر چند دارای علم غیب اند ولی علم غیب آنها بالفعل نیست بلکه شأنی است یعنی هرگاه که اراده کنند چیزی را بدانند به اذن خداوند خواهند دانست و خداوند ایشان را آگاه خواهد کرد بنابراین ممکن است که امام نسبت به نحوه شهادت خود علم نداشته باشد چون اراده نکرده بداند یا خداوند نخواسته که او بداند @darshainabazqoran
نکته سوم : عمل بر اساس علم غیب با حکمت بعثت انبیاء(علیهم السلام) و نصب ائمه(علیهم السلام) منافات دارد، زیرا در این صورت جنبه اسوه و الگو بودن خود را از دست خواهند داد. افراد بشر از وظایف فردی و اصلاحات اجتماعی به بهانه برخوردار بودن آنان از علم غیب و عمل بر اساس علم خدادادی از وظیفه خود سرباز خواهند زد. @darshainabazqoran
نکته چهارم ✅👌علم غیب امام از سنخ علم الهی و متصل به منبع علم الهی است و این سنخ از علم منشأ تغییر در حوادث عالم نیست یعنی همان طور که خدا میداند عاقبت بنده گان یا این عمل چه میشود ولی دانستن خداوند موجب تغییر در عمل بندگان نمیشود و باید عالَم بر اساس سیر طبیعی خودش جلو برود @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دید افراد کافر نسبت به 👇 سوره البقره آیه۵۵ وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّىٰ نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْكُمُ الصَّاعِقَةُ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻴﺪ : ﺍﻱ ﻣﻮﺳﻲ ! ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻳﻤﺎﻥ نمی ﺁﻭﺭﻳﻢ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺁﺷﻜﺎﺭﺍ [ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺧﻮﺩ ] ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ . ﭘﺲ ﺻﺎﻋﻘﻪ ﻣﺮﮔﺒﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺩﻳﺪﻳﺪ. @darshainabazqoran