هدایت شده از شهـــر پاســخ 🌍
حقیقت چهارم درباره مرگ
4- امام حسین علیه السلام درهمین خطبه معادیه فرمودانتم فیها ولستم منها .
تعبیربسیارزیبا ولطیفی است قبول کنیدشما انسانها دردامن طبیعت هستیدولی مال طبیعت نیستیدبلکه شما مال عالم بالاهستیدعالم ملکوت -دریک سیرنزولی ازعالم ملکوت نزول کردیدو افتادید در دامن طبیعت پس ازچندصباحی در دامن طبیعت دریک سیرصعودی دوباره برمی گردیدبه موطن اصلی خودتان
ما زبالاییم وبالا می رویم /مازدریاییم ودریا می رویم
بله جمادات -نباتات -حیوانات مال عالم طبیعت هستنداماتوی انسان اشرف مخلوقاتی وخلیفه الله ومال ملکوت هستی درواقع مادراین جا غریب هستیم مال عرش هستیم نه مال فرش بی خوددل بسته ایم به دنیا
حافظ اشعاری داردکه ادیب نیشابوری می فرماید دوباردرخواندن این اشعاردرعمرم بی هوش شدم وآب به صورتم زدندکه به هوش آمدم
حجاب چهره جان می شودغبارتنم /خوشا دمی که ازاین چهره پرده برفکنم
چنین قفس نه سزای چومن خوش الحانست /روم به روضه رضوان که مرغ آن چمنم
تورازکنگره عرش می زنندصفیر/ندانمت که دراین دام گه چوافتادم
من ملک بودم وفردوس برین جایم بود/آدم آورددراین دیرخراب آبادم
اگرآدم وحواترک اولی نمی کردندجای من عالم طبیعت نبود.
حقیقت پنجم درباره مرگ
5- امام حسین علیه السلام می فرمایدچرا شما ازمرگ می ترسیدوحال آنکه نبایدبترسیدعلت ترس شما سه چیز است
یک -لاتعرفون حقیقه الموت اگرحقیقت مرگ رامی دانستید اصلا نمی ترسیدید حقیقت مرگ این است که فماالموت الاقنطره وانما تنقلون من دارالی دار
دو- شدت وابستگی انسان به دنیا علت ترس ازمرگ است انسان هرچه وابسته ترباشدترس اوازمرگ بیشتراست مثلا این چسب زخم گاهی به پیشانی یاکف دست زده شده است بازکردن آن راحت است اما اگرهمین چسب زخم برروی پشت دست که موداردزده شده باشدکندن آن بسیاردردناک خواهدبود آدم هایی که به این دنیا گره خورده اندن کندن آنهاازدنیا خیلی سخت است.
سه - چون شما می دانیدکه راه بسیاردورودرازی رادرپیش داریدولی زادوتوشه ای نداریدلذاحق داریدکه ازمرگ بترسید.
بخشی ازسخنرانی حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمیان
ازحضرت ابوذرسوال شدچراما ازمرگ می ترسیم آن بزرگوارفرمود چون عمرتم الدنیا وخربتم الاخره چون دنیایتان راآبادوآخرتتان راخراب کرده اید لذاازمرگ می ترسید.
@darshainabazqoran
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_اول
الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أولئِکَ لَهُمُ الْأمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ؛ [۱] كسانى كه ايمان آورده و ايمان خود را به شرك نيالوده اند، برای آنان آرامش است و ايشان راه يافتگان اند.
✍مقدمه
آرامش، گمشده دیروز و امروز انسان است. در متون دینی، به ویژه قرآن و روایات اهل بیت-علیهم السلام-
این امر جایگاه مهمی دارد؛
به گونه ای که شاه بیت دین، یعنی #ایمان ، از ریشه #أمن به معنای #آرامش گرفته شده است.
🔻بشر امروز با خلأ معنویت و آرامش دست وپنجه نرم می کند و برای رسیدن به این گمشده، به هر وسیله ای دست می زند.
🔻رشد عرفان های کاذب و نوظهور، مصرف روزافزون مواد مخدّر و قرص های آرام بخش، تولید و تکثیر کتاب ها و نرم افزارهای روان شناختی، همگی دلیل روشنی بر این #سرگشتگی و #احساس #فقر و #نیاز است.
🔹به راستی مشکل از کجاست؟
🔹علت نگرانی ها، اضطراب ها و تشویش های روزافزون بشر چیست؟
🔹 اصولاً آرامش چیست و منشأ آن کجاست؟
🔹عوامل و موانع دستیابی به آن چیست؟
🔹 راه رسیدن به آرامش کدام است؟
❌اینها پرسش هایی است که این نوشتار می کوشد به اختصار به آنها پاسخ گوید.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
✍ادامه دارد
#غدیر
#تحریف
📚سید علی هاشمی علی آبادی
@darshainabazqoran
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_دوم
معناشناسی آرامش
🔻آرامش، اسم مصدر از آرميدن است(۲)
🔻 و در لغت به معنای سکون، بی حرکتی، بی جنبشی، بی صدایی، آسودگی، امنیت، سنگینی، وقار و طمأنینه است.(۳)
🔻این مفهوم، در برابر #اضطراب و #دلهره به كار مى رود
و به حالت و صفت روانى و قلبى خاص👇
🔹احساس رضایت از گذشته
🔹احساس شادی نسبت به حال
🔹و احساس امید به آینده گفته مى شود که همراه با #آسودگی و #ثبات است(۴)
و دارای آثار فردی و اجتماعی است.
✍برای دستیابی به #جایگاه_آرامش، کافی است
بر اساس قاعده
تُعرَفُ الأشیاءُ بِأضدادِه ،
به واژه های متضاد آن کمی دقت کنیم؛
❌دلهره، اضطراب، ترس، تشویش، استرس، حزن و اندوه، غم و غصه و یا وحشت، برخی از این واژگان اند.
👇در قرآن واژگان زیر به معنای آرامش به کار رفته اند ۰
🔸اطمينان: (رعد/۲۸)
🔸تثبيت فؤاد (هود/۱۲۰)
🔸 ثَبات (انفال/۱۱)
🔸سُبات (فرقان/۴۷)
🔸ربط قلب (کهف/۱۴)
🔸سَكَن (توبه/۱۰۳ و انعام/۹۶)
🔸سكينه (فتح/۴)
🔸امن (انعام/۸۲)
🔸سِلم و سلام
(بقره/۲۰۸، یونس/۲۵، مائده/۱۶)
🔸و رَوح (واقعه/۸۲)
به معنای آرامش به کار رفته است.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
پي نوشت :
[۲]. فرهنگ دهخدا، ج ۱، ص ۹۸.
[۳]. فرهنگ سخن، ج ۱، ص ۷۴.
[۴]. دائرة المعارف قرآن کریم، ج ۱، ص ۱۵۳.
@darshainabazqoran
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_سوم
در اینجا، سه واژه کلیدی( آرامش ) را بررسی
می کنیم.
1⃣✨#سکون :
✍ابن فارس، اصل و ریشه این واژه را به معنای خلاف اضطراب و حرکت می داند.
🔻بر این اساس، به #مَسکن از این جهت مسکن گویند که وقتی صاحبش به آن می نگرد، آرامش می یابد و در آن از حرکت و سفر بازمی ایستد.
🔻 به چاقو در عربی #سِکّین گویند؛ زیرا مذبوح را از حرکت بازمی دارد.
🔻 #سُکّانِ کشتی را به این جهت سکّان گویند که کشتی را از اضطراب بازمی دارد.[۵]
🔻به انسان فقیر نیز #مِسکین گویند، از این جهت که فقر و نداری وی را از حرکت باز داشته است.[۶]
🌹🍃واژه سَکینه ، شش بار در قرآن به کار رفته است:
🔸بقره/۲۴۸
🔸فتح/۴ و ۲۶ و ۱۸
🔸توبه/۴۰ و ۲۶
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
پي نوشت :
[۵]. احمد ابن فارس، معجم مقايیس اللغه ج٣،ص ٨٨
[۶]. محمد بن مکرم ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۳، ص ۲۱۱.
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_چهارم
2⃣✨اطمینان :
🌹🍃این واژه، از ریشه طَمَنَ به معنای آرامش و استقرار جان پس از نگرانی و ناراحتی است.[۷]
🔻این واژه، در فقه، به حالت استقرار نمازگزار اطلاق می شود و در علم اخلاق، به اعتدال صفات و حالات انسان و ثبات شخصیت اطلاق می گردد.
🔻 برخی اطمینان و سکینه را ملازم یکدیگر دانسته، در عین حال، اطمینان را مرتبه ای بالاتر از سکینه می دانند که هیچ گاه از دارنده اش جدا نمی شود.[۸]
✍در قرآن به صورت کلی، سخن از دو نوع اطمینان است:
🔹اوّل: #اطمینان_حقیقی و #مستقر که کانون آن #قلب_انسان است
👇 و نتیجه اش:
➖تصدیق انبیای الهی
➖اقرار به معاد
➖رجوع به خداوند
➖ورود به جمع بندگان الهی
➖و سرانجام رسیدن به بهشت می باشد.
🔸بقره/۲۶۰
🔸مائده/۱۱۲ـ۱۱۳
🔸آل عمران/۱۲۳ـ۱۲۶
🔸 انفال/۱۰
#آرامش_حقیقی
آرامش مثبت و خلاقانه است
که نتیجه آن، حرکت بهتر و سریع تر به #سوی_کمال است و همان طور که برخی مفسران گفته اند،
با #خوف_الهی قابل جمع است.[۹]
✍دوم: #اطمینان_کاذب که با تکیه بر زندگی دنیا و اسباب دنیایی حاصل می شود و به محض پیداشدن #رنج و #سختی، از بین می رود و سرانجام آن، رسیدن به آتش است.
🔸یونس/۸
🔸 حج/۱۱
💠 ۱ روز تا عید بزرگ مباهله
#فرازیازخطبهغدیر
🔹...مَعاشِرَالنّاسِ، ماتَقُولونَ؟ فَإِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ كُلَّ صَوْتٍ وَ خافِيَهَ كُلِّ نَفْسٍ، (فَمَنِ اهْتَدى فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما يَضِلُّ عَلَيْها)، وَمَنْ بايَعَ فَإِنَّما يُبايِعُ اللَّهَ، (يَدُاللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ). مَعاشِرَالنّاسِ، فَبايِعُوا اللَّهَ وَ بايِعُونى وَبايِعُوا عَلِيّاً أَميرَالْمُؤْمِنينَ وَالْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ وَالْأَئِمَّهَ (مِنْهُمْ فِى الدُّنْيا وَالْآخِرَهِ) كَلِمَهً باقِيَهً. يُهْلِكُ اللَّهُ مَنْ غَدَرَ وَ يَرْحَمُ مَنْ وَ فى، (وَ مَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً)...
🔸...اي مردم، چه ميگوئيد؟ خداوند هر صدايي را و پنهانيهاي هر كسي را ميداند. پس هر كس هدايت يافت بنفع خودش است و هر كس گمراه شد به ضرر خودش گمراه شده است، و هر كس بيعت كند با خداوند بيعت ميكند، دست خداوند بر روي دست آنها (بيعت كنندگان) است. اي مردم، با خدا بيعت كنيد و با من بيعت نمائيد و با علي امير المؤمنين و حسن و حسين و امامان از ايشان در دنيا و آخرت، بعنوان امامتي كه در نسل ايشان باقي است بيعت كنيد. خداوند غدر كنندگان (بيعت شكنان) را هلاك و وفاداران را مورد رحمت قرار ميدهد. و هر كس بيعت را بشكند به ضرر خويش شكسته است، و هر كس به آنچه با خدا پيمان بسته وفا كند خداوند به او اجر عظيمي عنايت می فرماید.
@darshainabazqoran
#نزولآیهولایت
🔅خاتمبخشی
#فضیلتامیرالمومنینعلیهالسلام
💠۲۴ذی الحجه روز نازل شدن آيۀ ولايت
🔹روز ۲۴ ذیالحجه قبل از سال هفتم هجرت، عبدالله بن سلام با تعدادی از اقوامش که همگی قبلاً يهودی بودند و به تازگی مسلمان شده بودند، خدمت پيامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم رسيدند. عبدالله به پيامبر گفت: ای پيامبر، حضرت موسی علیه السلام وقتی میخواست از دنيا برود، يوشع بن نون را وصیّ خود قرار داد. شما نيز وصیّ و جانشين و امام بعد از خودتان رابرای ما معرفی فرماييد.
👈در اين هنگام جبرئيل علیه السلام نازل شد و اين آيه را خدمت رسول خدا عرضه داشت:
🕋إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ؛
🔸 صاحب اختیار و سرپرست شما(مؤمنین) فقط خدا و رسول خدا و آن مؤمنانی هستند که نماز را به پا میدارند و در حال رکوع انفاق میکنند!
🌀پس از دریافت آیه پيامبر فرمودند: همه به پا خیزید تا به سمت مسجد حرکت کنيم. وقتی به مسجد رسیدند، ديدند فقيری از مسجد خارج میشود. پيامبر پرسيدند: آيا در مسجد کسی به تو چيزی داد؟ فقير گفت: بلی، اين انگشتر را یکی از مؤمنین به من داد!
❓حضرت سؤال کردند: چه کسی آن را به تو داد؟
در حالی که امیرالمومنین علیه السلام را نشان می داد
عرض کرد: آن مردی که در حال نماز خواندن است. حضرت سؤال کردند: در چه حالتی بود که انگشتر را به تو داد؟ او جواب داد: در حالت رکوع بود. پيامبر اکرم تکبير گفتند و با تکبير ايشان اهل مسجد تکبيرگفتند. بعد فرمودند:
🔹«عَلیُّ بْنُ أبیطالبٍ وَلِيُّكُمْ بَعْدی»
🔸«علی بن ابیطالب پس از من سرپرست و صاحب اختیار شماست .»
@darshainabazqoran
#نزولآیهولایت
#خاتمبخشی
💠چندنکته
🔸۱.بر طبق این آیه است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند:
«عَلیّ مِنّي وَ أنَامِن عَلی وَ هُوَ وَلیّكُم بَعدي
یعنی علی از من است و من از علی او بعد از من صاحب اختیار شماست .
🔸۲. در اين آيه خداوند با کلمۀ «إنّما» ولايت و سرپرستی خلق را در خودش و رسولش و اميرالمؤمنين علی علیه السلام منحصر کرده است. زیرا نشانههایی که در آیۀ شریفه آمده تنها با علی علیه السلام سازگار است.
🔸۳.ولايت خدا و رسول خدا صلى الله عليه واله و امير مؤمنان علیه السلام در این آیه در یک ردیف قرار گرفته است. يعنی ولايت حضرت علی علیه السلام همان ولايت خدا و ولايت رسول خداست.
🔸۴. اين آيه نیز خود دليلی بر عصمت امير مؤمنان علیه السلام است؛ زيرا ولايتِ مطلقه و سرپرستی همۀ امّت را برای ايشان اثبات میکند؛ و تنها از کسی که معصوم است میتوان به طور کامل مانندِ پیروی کردن از خدای متعال پیروی کرد.
کلمۀ «انّما» میرساند که انتخاب و انتصاب سرپرست امت فقط از طرف خداست و بدون امر خدا هيچکس بر ديگری ولايتی ندارد. چرا که میفرماید: این است و جز این نیست که سرپرست شما مؤمنین فقط خدا و رسول خدا و آن مؤمنانی هستند که در حال رکوع زکات دادهاند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مصداق آن را معرفی فرمودند که علی علیه السلام است!
💠شیعه و سنی شأن نزول این آیه را در مورد اميرالمؤمنين علیه السلام ذکر نمودهاند. بنابراین، اين آيه شریفه نیز دليل دیگری بر افضليّت، عصمت و ولايت اميرالمؤمنين علیه السلام نسبت به ديگران است.
@darshainabazqoran
شهـــر پاســخ 🌍
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 #آرامش_از_دیدگاه_قرآن #قسمت_چهارم 2⃣✨اطمینان : 🌹🍃این واژه، از ریشه طَمَنَ به معنای
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_پنجم
3⃣✨أَمن :
✍قرشی، بحث نسبتاً مبسوطی درباره این واژه آورده است. وی أمن را به معنای #ايمنى و #آرامش قلب و خاطرجمع بودن می داند.
🔻🍃 آمِن ، یعنی #خاطرجمع یا كسي كه در او #ايمنى است.
🔻🍃امانت را از آن جهت امانت گويند كه امانت گذار، از خيانت آن كه امانت پيش اوست، مطمئن و ايمن است.
🔻🍃مؤمن كه از #اسمای_حسناى_الهی است، يعنى ايمنى دهنده و ايمان ، تسليم توأم با #اطمينان_خاطر است.
🔻🍃ايمان، پس از اعتقاد است و چنانچه شخص بعد از اعتقاد، #به عقيده اش تسليم شود، #مؤمن است؛ وگرنه منافق يا كافر مي باشد.
🔻🍃از طرف ديگر، هر #قدر_اعتقاد_قوى باشد، #تسليم_محكم_تر خواهد بود. شدت و ضعف ايمان و مراتب آن از همين موضوع قابل درک و فهم است.[۱۰]
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
[۱۰]. علی اکبر قرشی، قاموس قرآن، ج ۱، ص ۱۲۸ .
@darshainabazqoran
شهـــر پاســخ 🌍
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 #آرامش_از_دیدگاه_قرآن #قسمت_پنجم 3⃣✨أَمن : ✍قرشی، بحث نسبتاً مبسوطی درباره این
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_ششم
عوامل ایجاد اضطراب و ناآرامی
✍برای آنکه به عوامل ایجاد آرامش در نگاه قرآن بپردازیم، ابتدا باید ریشه نگرانی ها و ناآرامی های بشر را بشناسیم.
🔻عوامل گوناگونی می تواند موجب بروز نگرانی و پریشانی شود؛
از جمله:
🔸#ترس از آینده مبهم
🔸#اندوه بر گذشته تاریک
🔸#ضعف و ناتوانی در برابر #مشکلات
🔸#احساس_پوچی در زندگی
🔸#بی_توجهی و #قدرنشناس
اطرافیان،
🔸سوءظن ها و تهمت ها
🔸#دنیاپرستی
🔸و وحشت از مرگ.[۱۱]
✍در یک تقسیم بندی کلی، می توان دو عامل #درونی و #بیرونی را منشأ و ریشه تمام ناآرامی ها دانست.
🔻 عوامل درونی و فردی
مثل :
احساس پوچی و حقارت،
🔻و عوامل بیرونی و اجتماعی
مثل :
رعایت نکردن نظم و قانون و حقوق دیگران و نبود امنیت.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
پي نوشت :
[۱۱]. مکارم شیرازی و دیگران، تفسیر نمونه، ج ۱۰، ص ۲۱۱
@darshainabazqoran
شهـــر پاســخ 🌍
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 #آرامش_از_دیدگاه_قرآن #قسمت_ششم عوامل ایجاد اضطراب و ناآرامی ✍برای آنکه به عوامل ای
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#آرامش_از_دیدگاه_قرآن
#قسمت_هفتم
🍃🌹مهم ترین عامل ناآرامی انسان از نگاه قرآن، کفر و بی ایمانی اوست؛
☘ سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ کَفَرُوا الرُّعْبَ بِمَا أشْرَکُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَ مَأوَاهُمُ النَّارُ وَ بِئْسَ مَثْوَی الظَّالِمِينَ؛[۱۲]
🔻 به زودى در دل هاى كسانى كه كفر ورزيده اند، بيم خواهيم افكند؛ زيرا چيزى را با خدا شريك گردانيده اند كه [خداوند] بر [حقانيت] آن، دليلى نازل نكرده و جايگاهشان، آتش است و جايگاه ستمگران، چه بد است.
🌹🍃در مقابل، مهم ترین عامل ایجاد آرامش، ایمان و در پی آن، تقواست؛
☘ ألاَ إِنَّ أوْلِيَاءَ اللَّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لاَ هُمْ يَحْزَنُونَ * الَّذِينَ آمَنُوا وَ کَانُوا يَتَّقُونَ[۱۳]
🔻آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه اندوهگين مى شوند؛ همانان كه ايمان آورده و پرهيزکارى ورزيده اند۰
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
پي نوشت :
[۱۲]. آل عمران، آیه ۱۵۱.
[۱۳]. يونس، آیه ۶۲ ـ ۶۳.
@darshainabazqoran
ساعت به وقت بی قراران...
دود این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کرب و بلا محتاجم
السلام علیک یا اباعبدالله...
@darshainabazqoran
زیارت امام حسین(ع) هم حرام، هم واجب، هم مستحب....!
🔹 چیزی در یک زمان حلال است و در زمان دیگر حرام؛ در یک زمان واجب است در زمان دیگر مستحب.
از اینجا شما میفهمید چرا اخبار ما متعارض است. مثالی عرض میکنم که آن را از عالم بزرگ مرحوم آقا میرزا مهدی اصفهانی- که در مشهد بود- دارم.
🔹 مثلاً شما میبینید که از امام سؤال میکنند که زیارت امام حسین(ع) چطور است؟ میفرماید: مستحب است.
از یک امام دیگر یا از همان امام در زمان دیگر همین سؤال را کردهاند؛ گفتهاند واجب است. باز ممکن است یک وقت دیگری سؤال کرده باشند و امام اساساً بیتفاوتی نشان داده باشند: حالا ضرورتی ندارد، میخواهی برو، میخواهی نرو.
🔹 یک آدم ساده میگوید: جوابهای متناقض دادهاند! ولی این تعارض نیست. اینها در شرایط مختلف بیان شده است. گاهی در یک شرایط عادی بوده است. بدیهی است که خود زیارت قبر پیغمبر(ص) و امام و حتی همه اولیاء و انبیاء از باب اینکه خاطره آنها را تجدید میکند، یک عامل تربیتی است و فی حد ذاته یک مستحب است.
🔹 ولی همین مستحب یک وقت حرام میشود، یک وقت واجب.
مثلًا در شرایط زمان متوکل قرار میگیرید که سختگیری بسیار شدید است، توطئه است که رسم زیارت امام حسین(ع) باید ور بیفتد. اینجا ائمه(ع) تشخیص میدهند که باید با این کار مبارزه کرد و یک مسئله جدید پیش میآید: مبارزه با طرح خلیفه وقت. در اینجا دستور میدهند: واجب است، واقعاً هم واجب بوده است.
[این بحث متاسفانه در آخر جلسه مطرح شده و توضیح حالتی که زیارت حرام میشود ضبط نشده است.]
📒 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۲، ص۲۳(با تلخیص).
@darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراحل تشکیل استخوان بندی اسکلت آدمی
🍃🌹با تلاوت آیات زیبای قرآن کریم
@darshainabazqoran
عوامل ایجاد آرامش در قرآن
#قسمت_هشتم
🌹🍃احساس امنیت و آرامش، در آیات قرآن و روایات اهل بیت-علیهم السلام- در سطح وسیعی مورد توجه قرار گرفته حتی نگاهی قدسی به این مقوله شده است
🔻 آرامش، فقط از سوی خداوند بر بندگان مؤمن وارد می شود؛
🕋هُوَ الَّذِي أنْزَلَ السَّکِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَاناً مَعَ إِيمَانِهِمْ وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأرْضِ وَ کَانَ اللَّهُ عَلِيماً حَکِيماً؛ (فتح /4)
اوست آن كس كه در #دل_هاى_مؤمنان #آرامش را فرو فرستاد تا ايمانى بر ايمان خود بيفزايند. و سپاهيان آسمان ها و زمين از آنِ خداست و خدا همواره داناى سنجيده كار است.
....................................
🔻آیه، به صراحت منشأ آرامش را فقط خداوند می داند.
🔻 بنابراین، سایر عوامل آرامش به صورت
#مستقل #عمل_نمیکنند؛ بلکه بر #اساس_اذن_الهی رخ می دهند.
@darshainabazqoran