eitaa logo
موعظه | پاسخگویی به سوالات دینی
355 دنبال‌کننده
367 عکس
90 ویدیو
16 فایل
ادع الى سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنه(نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه|mawezah.ir ادمین و کارشناس پاسخگو | @mahdimahdavi2 پاسخگویی توسط کارشناسان حوزه علمیه قم کپی فقط باذکر منبع ارسال سوال: http://eitaa.com/joinchat/3111911435C0d91ddf85c
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 770 ❓سوال: سلام خسته نباشید ببخشید درمورد گرفتن چیزایی مثل شیرینی تولد، باید از حلال بودنش مطمئن باشیم؟ ✅پاسخ: سلام علیکم از بازار مسلمانان، خرید کردن نیاز به این دقت ها نداره. پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 771 دو بار خوردن سر به مهر در سجده ❓سوال: سلام. در سجده دوم متاسفانه سرم با ضرب به مهر خورد و یه حرکت اضافه شد، کشیده شد یا ضربه نمیدونم، در هر صورت با سجده سهو جبران میشود یا باید نماز رو دوباره بخوانم؟ آقای سیستانی ✅پاسخ: سلام علیکم طبق فتوای ایت الله سیستانی حفظه الله، اگر بی اختیار سر از مهر برداشته شود و دو مرتبه به مهر بخورد یک سجده حساب می شود. و نیاز به سجده سهو نیست. برای مطالعه فتاوای سایر مراجع کلیک کنید. پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
حکم دو بار خوردن سر به مهر در سجده ❓تكرار سر بر مهر پرسش ۱۲۸ . اگر دو بار سر به مهر بخورد، وظيفه چيست؟ ✅همه مراجع (به جز وحيد ): اگر مرتبه دوم بى اختيار باشد، روى هم يك سجده محسوب مى شود.۲۲۰ 🔺آيه اللّه  وحيد: اگر نتواند سر را نگه دارد و بى اختيار دوباره به جاى سجده برسد، بنابر احتياط واجب روى هم يك سجده محسوب نمى شود (اگر چه يك سجده آورده شده است ). پس اگر ذكر نگفته باشد، بنابر احتياط واجب به قصد آنچه به او امر دارد ـ اعم از واجب و مستحب ـ ذكر بگويد. (توضيح المسائل، م ۱۰۸۰،پرسمان) 🔰مطابق نظر آیت الله خامنه ای ❓س: اگر در هنگام سجده اول سر يک لحظه از مهر جدا شود و دوباره روى مهر قرار بگيرد آيا دو سجده محسوب مى‌شود و ديگر سجده دوم را نبايد بجا آورد يا اينکه موجب بطلان كل نماز مى‌شود؟ ✅ج) اگر سر بى‌اختيار برگردد و به مهر برسد يک سجده حساب مى‌شود و چون بى‌اختيار بوده سبب بطلان نماز نمى‌شود. 🔰آیت الله مکارم شیرازی ❓پرسش :چنانچه نمازگزار در سجده اول به صورت سهوی سر را بر زمین بگذارد و بعد سر را بر روی مهر بگذارد چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ :اگر عمدا این کار را کرده باشد نماز او اشکال دارد ولی اگر جاهل قاصر بوده نماز صحیح است و فقط باید بعد از نماز سجده سهو بجا آورد بخاطر سجده اضافه. 🔰آیت الله سیستانی ❓پرسش: حکم دو بار خوردن سر به مهر در نماز چیست؟ ✅پاسخ: اگر بی اختیار سر از مهر برداشته شود و دو مرتبه به مهر بخورد یک سجده حساب می شود. 🔰آیت الله وحید خراسانی ❓بلند شدن پيشانى بى اختيار از جاى سجده ✅مسأله ۱۰۸۰ ـ اگر پيشانى بى اختيار از جاى سجده بلند شود ، چنانچه ممكن باشد بايد نگذارد دوباره به جاى سجده برسد ، و اين يك سجده حساب مى شود ، چه ذكر سجده را گفته باشد يا نه ، و اگر نتواند سر را نگه دارد و بى اختيار دوباره به جاى سجده برسد ، روى هم يك سجده حساب شدن محلّ اشكال است ، اگر چه يك سجده يقيناً آورده شده ، پس اگر ذكر نگفته باشد ، بنابر احتياط واجب به قصد آنچه به او امر دارد ـ اعمّ از واجب و مستحبّ ـ ذكر بگويد. 🔰آیت الله شبیری زنجانی ❓سوال-اگر در حال سجده پيشانى بعد از برخورد با مهر كمى بلند شود و دوباره روى مهر قرار بگيرد؛ آيا دو سجده حساب مى‌شود؟ ✅پاسخ: اگر بى اختیار سر از مهر برداشته شود و دو مرتبه به مهر بخورد یک سجده حساب می شود. پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 772 در افعال و رکعات نماز ❓سوال: سلام گاهی تو‌تعداد رکعات نماز شک می کنم ولی بعد فکر می کنم یادم میاد رکعت چندم هستم یا اعتنا نمی کنم بعد از نماز واجبه نماز احتیاط بخونم ؟ وکلا کجا لازم نماز احتیاط بخونیم وبه چه روشی هست ؟ رهبری ✅پاسخ: سلام علیکم در شک در افعال نماز، اگر هنوز از آن جزء عبور نکردیم، باید عمل را انجام دهیم، اگر از محل آن جزء عبور کردیم، به شک اعتنا نمی شود. اینکه به کدام شک ها باید اعتنا کرد و چه عملی انجام داد و چه شکهایی نباید اعتنا کرد نیاز به مطالعه دقیق تر موارد دارد که برخی را اینجا ذکر میکنم و برای مطالعه بیشتر لینک میگذارم ۱۱. شک‌هایی که نماز را باطل می‌کند، مانند شک در رکعتهای نماز دو رکعتی یا سه رکعتی. شکیات نماز شکیات نماز ۲۳ قسم است: الف) ۸ قسم شکهای باطل. ب) ۶ قسم شکهایی که نباید به آن اعتنا کرد. ج) ۹ قسم شکهای صحیح. الف) شکهایی که نماز را باطل می‌کند: ۱. شک در رکعتهای نماز دو رکعتی، مانند نماز صبح و نماز مسافر. ۲. شک در رکعتهای نماز ۳ رکعتی (مغرب). ۳. شک در نماز چهار رکعتی هرگاه یک طرف شک، یک باشد، مثل این که شک کند یک رکعت خوانده یا سه رکعت. ۴. شک در نماز چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجده‌ی دوم در حالی که یک طرف شک دو باشد، مانند شک دو و سه، قبل از اتمام دو سجده. ۵. شک بین دو و پنج یا بیشتر از پنج. ۶. شک بین سه و شش یا بیشتر از شش. ۷. شک بین چهار و شش یا بیشتر از شش. ۸. شک در عدد رکعتهای نماز که اصلاً نداند چند رکعت خوانده است. ب) شکهایی که اعتبار ندارد: شکهایی که نباید به آنها اعتنا کرد ۱. شک بعدازمحل، مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند. ۲. شک بعد از سلام. ۳. شک بعد از گذشتن وقت نماز. ۴. شک کثیر الشک یعنی کسی که زیاد شک می‌کند. ۵. شک امام و مأموم. ۶. شک در نمازهای مستحبی. مطالعه بیشتر پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 773 شبهه سن حضرت زهرا (س) در هنگام شهادت ❓سوال و شبهه: آتئیست ها ادعا کرده‌اند که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در سن 25 سالگی ازدواج کرده‌ و در سن 26 سالگی، حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) به دنیا آمدند. این در حالی است که اگر رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در 63 سالگی از دنیا رفته باشند، باید گفت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در هنگام شهادت پدر بزرگوارشان 37 و یا 38 ساله بوده‌اند. این در حالی است که هر ساله در ایام شهادت ایشان، شیعیان برای این بانوی 18 ساله گریه می‌ کنند و به عزاداری مشغول هستند. ✅پاسخ: سلام علیکم پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ اخیراً شبهه ای از جانب خدا ناباوران یا همان آتئیست ها مطرح شده و به دروغ ادعا کرده اند که سن مبارک حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در هنگام شهادت، بیشتر از آن است که علمای شیعه به آن استناد کرده‌اند. در پاسخ به این شبهه چند نکته بیان می شود: نکته اول؛ بنا بر نقل مورخین و محدثین شیعه و اهل سنت، پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در سن 25 سالگی با حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) ازدواج کردند. ابن سعد در کتاب خود می‌ نویسد: «پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با خدیجه ازدواج کرد در حالی که 25 ساله بود.»[1] نکته دوم؛ علاوه بر شیعیان، اهل سنت نیز معتقدند که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در سال عام الفیل به دنیا آمدند[2] و چهل سال بعد نیز به پیامبری مبعوث شدند. «هنگامی که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) چهل سالگی خود را گذراندند و وارد چهل و یک سالگی شدند، خدای رحمان بر ایشان وحی نازل کرد و به نبوت انتخاب شدند.»[3] نکته سوم؛ بنا بر نقل مورخین اسلامی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در سال پنجم بعثت به دنیا آمده اند. البته بايد گفت در منابع شيعه و اهل سنت نقلهای متفاوتی در مورد تاريخ ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌عليها) بيان شده است و برای نقل و نقد آن تاريخ‌ها، مجال بحث در اين مقاله وجود ندارد. اما آنچه قطع به يقين است، ولادت حضرت صديقه طاهره (سلام‌الله‌عليها) بعد از بعثت رسول خدا (صلی‌الله‌عليه‌وآله) در سالهای اول و يا دوم و يا پنجم بوده است.[4] مرحوم شیخ طوسی در کتاب مصبح المتهجد می‌نویسد: «و در روز بیستم ماه جمادی دو سال بعد از مبعث، حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) به دنیا آمدند و در بعضی از روایات بیان شده که حضرت در سال پنجم بعد از بعثت به دنیا آمده‌اند.»[5] همچنین بر اساس نقل علمای شیعه و اهل سنت، حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیه‌وآله) 75 روز و یا بنا بر نقلی دیگر 95 روز بعد از شهادت پدر بزرگوار خود، به شهادت رسیده‌اند.[6] نکته چهارم؛ در این نکته با یک جمع و تفریق ساده، کذب ادعای آتئیستها محرز و مشخص می شود. ابتدا باید گفت بر خلاف دروغ آتئیستها حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در چهل سالگی به رسالت مبعوث شدند و بنابر روایت شیخ طوسی، در 45 سالگی صاحب اولاد شدند. حال اگر سالهای عمر مبارک رسول خدا (صلی‌الله‌علیه ‌وآله) که 63 سال بوده را از 45 سالگی ایشان که در این سن صاحب فرزند شده‌اند کسر شود، تعداد سالهای عمر با برکت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) 18 سال خواهد بود که بر اساس نقل مشهور شیعه، عمر مبارک حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) همین مقدار است. اما اگر حتی تولد صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) را سال دوم هجری تصور کنیم، نهایتاً جمع سالهای عمر ایشان 21 سال بوده است. لذا ادعای کذب آتئیستها مشخص می‌ شود. در این مقاله سعی بر آن شد تا ازمنابع اهل سنت دلایلی آورده شود تا جوابی بر شبهات وهابیت، در این باره نیز باشد. پی‌نوشت: [1]. ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج1، ص105، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ اول، 1410 هـ ق. «وَتَزَوَّجَهَا رسول الله ... خَمْسٍ وَعِشْرِينَ سَنَةً.» [2]. ابن أثير، الكامل في التاريخ، ج1، ص 415، دار الكتاب العربي، بيروت – لبنان، چاپ اول، 1417هـ. «وَكَانَ مَوْلِدُ رَسُولِ اللَّهِ ... عَامَ الْفِيلِ» [3]. ديار بکری، تاريخ الخميس في أحوال أنفس النفيس، ج1، ص280، دار صادر – بيروت. «من حوادث السنة ... واحد أوحى الله تعالى اليه.» [4]. «ولادت حضرت فاطمه (س) پس از بعثت پیامبر اکرم» [5]. شيخ طوسی، مصباح المتهجد، ص 793، مؤسسة فقه الشيعة، بيروت – لبنان، چاپ اول، 1411 هـ. «وفي اليوم العشرين ... سنة خمس من المبعث» [6]. ابن خياط، تاريخ خليفة، ص96، دار القلم، مؤسسة الرسالة - دمشق، بيروت، چاپ دوم، 1397 هـ. «عَنْ ابْنِ بُرَيْدَةَ قَالَ عَاشَتْ ... لَبِثَتْ ثَلاثَةَ أَشْهُرٍ.» منبع پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 774 ❓سوال: سلام شبتون بخیر در روایات اومده خواب هرجور تعبیر بشه همون اتفاق میفته پس تعبیر خوب کنید حدیث از امام صادق علیه‌السلام داریم که بسته به هرروز ازماه گفتند خواب درسته ، باطله و.... این حدیث امام هم ربطی به همون تعبیر خوب داره؟ مثلا روز ششم که گفتند خواب درسته ما تعبیر بد کنیم بد تعبیر میشه؟ ✅پاسخ: سلام علیکم فارغ از اینکه آیا چنین روایاتی به صراحت است یا مفهوم برخی روایات بین مردم مشهور شده است، باید عرض کنم: به صورت کلی بیان خواب در عموم مطلوب نیست. چرا که احتمال حسودی و چشم زخم در صورت خوب بودن، و خوشحالی و شادی دیگران در صورت بد بودن خواب، رو به دنبال داشته باشه. و باز هم به صورت کلی، نظر دادن در مورد خواب دیگران کار درستی نیست وقتی که ما آشنایی به این اتفاق و معنا و مفهومش نداریم. بلکه اگر هم شنیدیم باید از خداوند طلب خیر کنیم. و اینکه تاثیر تعبیر کردن بر خواب، چیزی است که خیلی دقیق بر ما روشن نیست، اما علمای مفسر خواب بسیار نهی می کنند از اینکه خواب دیگران رو از تصور خودمون تعبیر کنیم چون احتمال تاثیرگذاشتن بر اتفاقات پیش رو میرود. در موردی که سوال کردید بهتر است با صدقه دادن از خداوند طلب خیر کنید برای مومنین خوابهای خوب بشارت و خواب های بد نوعی هشدار هستند تا از شکل گیری زمینه های آن جلوگیری کند. پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❀ ﴾﷽﴿ ❀ سَلامُ اللهِ عَلَیکِ یَا سَیِّدَتی یَا أُمَّ البَنِین جَعَلَ الجنهَ منزلکِ و ماوآکِ لَقَد أَعطَاکِ اللهُ مِن الکَرَامَات البَاهِرَات فِدَائکِ أَولادکِ الأَربَعَة لِسَیِّدِ الشُّهَدَاء بَابَاً لِلحَوَائِج 🏴 🎙: استاد حامد کاشانی 🔰 در ناریخ چند نفر ام البنین بودند؟ 🔰 جایگاه مادر در کلام امیرالمومنین؟ 🔰 توسل به مادران اهل بیت 🏴 ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 775 ❓سوال: با سلام ایا فعالیت مجازی برابانوان در صورتی که با چادر و بدون دید صورت برای مثال برای کلیپ مذهبی قدم زدن در گلزار شهدا و چنین فیلم های مذهبی ایا حکمش چیست!! ✅پاسخ: سلام علیکم اگر هیچ مفسده ای بر آن مترتب نشود، اشکالی ندارد. اما مناسب است در این موارد شأنیت ها حفظ شده و با محارمی مثل شوهر و پدر هم هماهنگ باشد. ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 776 تورم و کاهش ارزش پول مال قرض داده شده ❓سوال: سلام وقت بخیر. شخصی ۲۰ سال پیش پولی رو به کسی قرض میده الان که بخواد طلبشو بگیره باید با نرخ تورم امروز حساب کنه یا همون مبلغ ۲۰ سال پیش رو بگیره ضمنا تو این ۲۰ سال به دلیل رو در بایستی وخجالت حرفی از طلبش به طرف نگفته والان که مطرح کرده یه بنده خدا میگه که از لحاظ شرعی گرفتن طلب به نرخ روز اشکال داره ! ✅پاسخ: سلام علیکم 🔰امام خامنه ای: 🔺س: حكم اداى دين پس از مدت طولانى با فرض تحقق تفاوت قدرت خريد و مطالبه ما به‌التفاوت از طرف مقرض چيست؟ ج) اگر دين پول باشد، در مقدار تفاوت فاحش قدرت خريد، احوط تصالح است. منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای 🔰آیت الله مکارم شیرازی: 🔺پرسش :اگر پول مثلى است، آيا كاهش ارزش آن ضمان دارد؟ كاهش فاحش چطور؟ افزايش ارزش چطور؟ پاسخ :كاهش و افزايش فاحش ضمان آور است به تعبير صحيح تر چنانچه كسى به ديگرى مبلغى بدهكار باشد و بعد از گذشت ۲۰ يا ۳۰ سال (در محيط ما) بخواهد آن را بپردازد به يقين پرداخت همان مبلغ اداى دين محسوب نمى شود و بايد به قيمت روز پرداخته شود و نرخ تورّم ملاحظه گردد ولى تغييرهاى غير فاحش تأثيرى ندارد چراكه اداى دين محسوب مى شود. منبع 🔺 در چه صورت می توان در قرض الحسنه تورم را محاسبه کرد؟ در قرض الحسنه که با اختیار خود پول را برای چند سال قرض می¬دهد، و سالها بعد موعد پرداخت باشد یا بگوید هر وقت توانایی پیدا کردی بپرداز، نباید اضافه بگیرد. ولي چنانچه موعد پرداخت برسد و بدهکار، بدهي خود را نپردازد و ساليان طولاني بگذرد که با پرداخت همان مبلغ صدق اداي دين نکند تورّم محاسبه مي شود. 🔺سوال: با توجه به این که در زمان حاضر پول هاى امروزى برخلاف درهم (نقره) و دینار (طلا) ارزش ذاتى ندارد و ارزش اعتبارى آنها در معاملات نیز ثابت نیست، ممکن است در اثر تحوّلات سیاسى و اقتصادى ارزش پول، ده ها برابر کاهش یابد و طبعاً این کاهش موجب ضررى است که طلبکار متحمّل مى شود، با در نظر داشتن مراتب فوق در رابطه با کیفیّت اداى دین که موضوع آن وجه رایج امروزى باشد نظر مبارک را مرقوم فرمایید؟ در صورتى که تفاوت بسیار زیاد باشد بطورى که در نظر عرف اداى دین محسوب نشود (مانند مثالى که زده بودید و امثله زیادى که در استفتائات از ما سؤال کرده اند) باید معادل روزدر نظرگرفته شود یا لااقل مصالحه تراضى شود. 🔺 آيا محاسبه تورّم در تمام ديون لازم است؟ اگر فردي به هر دليلي به ديگري بدهکار باشد اعم از مهريه، دیه و یا اینکه ضمان دیگری بر عهده او باشد و حتي خمس بر ذمّه داشته و نپرداخته، اگر به قدری گذشته که تفاوت تورّم زياد است بايد تورّم متوسط اجناس را در نظر بگيرد. ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
📌 777 حکم سود بانکی ❓سوال: سلام علیکم حاج آقامهدوی سوالی داشتم 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ما یک واحد آپارتمانی داریم اون واحد آپارتمانی رو اجاره دادیم و یک مقدار پول از پیش پول خونه مونده اون مقدار پول80میلیون هست و اون پول رو پدر و مادرم گزاشتن بانک به مدت یک سال که ماهانه یک مقدار سود( که اون سود21%)هست بیاد به حساب خواستم ببینم اون مقدار پول ازنظرشرعی درست هست؟ مرجع تقلید حاج آقامکارم شیرازی ✅پاسخ: سلام علیکم طبق فتوای آیت الله مکارم شیرازی : 🔰 سپرده گذاری در بانک ها و دریافت سود در برابر آن [احکام سپرده ها ] ❓پرسش : دریافت سود در برابر سپرده گذاری در بانک ها چه حکمی دارد؟ 🔶پاسخ : سپرده‏ هاى كوتاه‏ مدّت و درازمدّت مردم، نزد بانكها و سودى كه بانك به آن مى ‏دهد، در صورتى حلال است كه طبق موازين شرعى و از طريق قراردادها و عقود اسلامى (از قبيل مضاربه و شركت و امثال آن) باشد و دهنده پول يقين داشته باشد يا احتمال قابل ملاحظه دهد كه بانك بعنوان وكالت از طرف مشترى اين قراردادها را به صورت شرعى انجام مى‏دهد، امّا اگر يقين دارد كه اين امور جنبه ظاهرى و صورى دارد و فقط روى كاغذ است، آن سود حرام است. منبع ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ پاسخ به شبهات دینی پاسخ به سوالات دینی پاسخ به احکام پاسخ به سوالات پاسخگو احکام پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ پاسخ به شبهه صادق هدایت در مورد تفاوت فاحشه و حوری 👇👇👇👇 پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی موعظه| @pasokhha