eitaa logo
پیامهایی از آسمان
234 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
6 فایل
پیامهایی که از طرف خالق برای مخلوق آمده است... ارتباط با مدیر @hamsafar_asmani
مشاهده در ایتا
دانلود
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🏴 پیغمبری از جنس مردم گوشه‌ای از سجایای اخلاقی و رفتارهای اجتماعی پیامبر اکرم (ص) به مناسبت سالروز شهادت ایشان حجت الاسلام عالی
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢با دیدن این کلیپ جوری جیگرتون حال میاد که شیرینیش تا آخر عمر زیر زبونتون میمونه..👇👇 حتما حتما ببینید
🌺صلوات خاصه امام حسن مجتبی🌺 اَللَّهُمَّ صَلَّ عَلَی الْحَسَنِ بْنِ سَیَّدَ النَّبِیَینَ وَوَصِیَّ اَمیرِالْمؤمِنینَ السَّلام ُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیَّدِ الْوَصَیّینَ اَشْهَدُ اَنَّکَ یَابْنَ اَمیرِ الْمْؤمِنینَ اَمینُ اللّهِ وَابْنُ اَمیِنِه عِشْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَیْتَ شَهیداً واَشْهَدُ اَنَّکَ الْأِمامُ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمهْدِیَّ اَللّهُمَّ صَلَّ عَلَیْهِ وَبَلَّغْ رُوحَهُ وَجَسَدَهُ عَنّی فی هذهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ الْتَّحِیَّة باارسال این پیام برای دیگران،در ثواب انتشار هزاران صلوات در روزشهادت آقاامام حسن،سهیم باشید🖤
🔸 پنج چیز قبل از پنج چیز... رسول‌خدا صلی‌الله‌عليه‌وآله فرمودند: پنج چيز را قبل از پنج چيز، غنيمت بشمار: ۱ ـ جوانى‌ات را قبل از پيرى‌ات ۲ ـ سلامتی‌ات را قبل از بيمارى‌ات ۳ ـ توانگرى‌ات را قبل از تهيدستى‌ات ۴ ـ آسودگى‌ات را قبل از گرفتارى‌ات ۵ ـ زندگى‌ات را قبل از مرگت (بحارالانوار، جلد ۷۴، صفحه ۴۶)
📢📢📢... در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری ➖➖➖▪️🌑 🕜🕕🕔… اذانِ بلال ، مردم را برای خواندن نماز صبح به سوی مسجد می‌کشاند ؛ در طی ۳ روز گذشته بیشتر امیرالمومنین علیه السلام و در برخی موارد "فضل بن عباس" , پسر عموی نبی خدا صلی الله علیه و آله ، امام جماعت بوده اند . ❗️امروز صبح در میان تعجب حاضران , ابوبکر وارد مسجد شده و به جایگاه امام جماعت می‌رود!!! 👈👈صُهَيب دقایقی پیش به ابوبکر اطلاع داده بود که پیامبر به علت شدت یافتن بیماری ، نمی توانند در مسجد حاضر شود ؛ روشن است که فرستندهء این پیام ، همسر پیامبر صلی الله صلی الله علیه و آله ، عایشه است! ابوبکر نیز که در گوشه ای منتظر این خبر بود ، پس از ورود به مسجد نماز را آغاز می کند... با برنامه ای از پیش تعیین شده ، عمر , ابوعبیده , سالم غلام ابوحذیفه , صهیب و چند نفر دیگر که ابوبکر را همراهی می‌کردند به او اقتدا می‌کنند ؛ اهل مسجد می دانند که همگی این افراد باید در سپاه اسامه باشند....🤔.... نگرانی در چشمهای حاضران موج می‌زند ، و بلال خبر این نماز جماعت را به رسول خدا صلی الله علیه و آله میرساند ؛ پیامبر از شنیدن این خبر ناراحت می‌شوند و به سختی از جای برمی‌خیزند ؛ امیرالمومنین علیه السلام و فضل بن عباس زیر بازوان حضرت را می گیرند و پیامبر - در حالیکه پای مبارکشان بر زمین کشیده می شود - وارد مسجد شده , به سوی جایگاه امام جماعت حرکت می‌کنند ، رسول خدا صلی الله علیه و آله , ابوبکر را کنار می زنند و خود نماز را ، نشسته برگزار می نمایند و مسلمانان به ایشان اقتدا می کنند ؛ ❌عایشه ماجرا را به گونه ای دیگر بازگو می‌کند : ❕در یک جا ادعا می‌کند که پیامبر صلی الله علیه و آله نه تنها از خانه خارج نشده اند ، بلکه ، از داخل خانه با دیدن نماز ابوبکر خوشحال نیز گشته اند. ❗️او در جای دیگر می‌گوید : پیامبر از خانه خارج شدند و با لبخند و اظهار رضایت در برابر مسلمانان نشستند و نماز جماعت به امامت ابوبکر را تماشا کردند. ❕همو در جای دیگر می‌گوید : ابوبکر با دیدن پیامبر صلی الله علیه و آله می‌خواست نماز را بشکند ، اما پیامبر مانع می‌شود و در جلوی ابوبکر ، نماز را شروع می کنند ، ابوبکر به پیامبر اقتدا می کند و مردم نیز به ابوبکر از قبل اقتدا کرده بودند!!! ❗️و نیز می گوید : پیامبر صلی الله علیه و آله پشت ابوبکر می‌نشیند و نماز را به ابوبکر اقتدا می کند. ❗️و یا پیامبر در کنار ابوبکر به صورت نشسته و فرادا نماز می‌خوانند. ❗️و یا ......(۱) 💯روشن است که عایشه داستان های فوق را با توجه به مخاطبان ، به صورت های گوناگون نقل کرده است ؛ وجه مشترک تمامی حکایت های فوق - که دختر خلیفهء اول بر آن تأکید دارد - رضایت پیامبر از نماز و در نتیجه خلافت ابوبکر است!!! عایشه تلاش دارد که نشان دهد امام جماعتِ این نماز خاص ، جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله را مشخص خواهد کرد....🤔...
➖پس از نماز ، پیامبر صلی الله علیه و آله به کمک امیرالمومنین علیه السلام و خدمتکار خود(۲) ، به زحمت بر اولین پله منبر قرار می‌گیرند.... پیامبر صلی الله علیه و آله، دردمندانه می‌خواهند که حاضران آنچه را می‌شنوند به غایبان برسانند ؛ آن حضرت حدیث ثقلین را یادآور می‌شوند و مردم را به رعایت حق الاهی در مورد این دو ثقل گرانبها (قرآن و اهل بیت علیهم السلام)دعوت می‌کنند ؛ آن حضرت پیوسته از امیرمؤمنان علیه‌السلام می‌گویند و در انتها باز از مسلمانان می‌خواهند که شاهدان به غایبان بگویند...(۳) ⚠️ در همین خطبه ، پیامبر صلی الله علیه و آله از وجود فتنه های بی پایان سخن به میان می‌آورند. ‼️ از نکات قابل توجه در بین خطبه ، پرسش معترضانهء عمر بن خطاب دربارهء مصداق ثقلین است ، که ناراحتی پیامبر را به همراه دارد ؛(۴) پیامبر صلی الله علیه و آله از منبر پایین می‌آیند و به منزل خویش بر می‌گردند ؛ به دستور پیامبر صلی الله علیه و آله بر بدن آن حضرت ، آب می‌ریزند ، تب اندکی فرو می‌نشیند ؛ ¤ پیامبر صلی الله علیه و آله ، بار دیگر اسامه را فرامی‌خوانند و برای چندمین بار دستور اکید می‌دهند که با سپاهیان خویش مدینه را بلافاصله ترک کند ؛ آن حضرت بار دیگر متخلفان از این دستور را لعن می‌کنند و از رحمت الاهی دور می‌شمردند ؛ 📛ابوبکر که می فهمد حال پیامبر صلی الله علیه و آله کمی بهتر شده ، به سوی منزل خود در سُنْح می رود (۵) ، تا از چشم پیامبر دور باشد و همچنین در سپاه اسامه نیز حضور پیدا نکند ؛ او برای شنیدن اخبار بعدی لحظه شماری می‌کند... ◾➖ چندی بعد بیماری پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شدت می یابد ؛ آثار سَم آن چنان زیاد است که پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله ، بدن و زیر ناخن های آن حضرت سبز می شود ؛ 👈 این سم اثر خویش را اینک بر رسول خدا صلی الله علیه و آله به روشنی نشان می دهد ؛ امیرالمومنین سر پیامبر صلی الله علیه و آله را بر سینهء خود می‌گیرند ؛ ⚠️ در این مورد نیز عایشه ادعا می‌کند که پیامبر بر روی سینهء او جان داده است(۶) ؛ بنی هاشم - که در منزل پیامبر حضور داشتند - در این خصوص وی را تکذیب کردند ؛ عایشه دختر ابوبکر نیز ادعای خویش را به صورت دیگری تعدیل می کند و می‌گوید : ⛔️من نادان بودم و بی تجربه ، در نتیجه گمان بردم که رسول خدا در دامنم من وفات یافت ، من سرِ رسول خدا را بر زمین گذاشتم ؛ از خانه خارج شدم و شیون کردم‼️ (۷) [اما از آنجا که رسول خدا از دنیا نرفته بودند ، امیرمؤمنان سر می رسند و آن حضرت را به سینه می گیرند ، در نتیجه رسول خدا در دامان امیرمؤمنان وفات می یابند!] 👆 این ادعای عایشه نیز ، با توجه به حضور پیوستهء امیر مومنان علیه السلام نمی تواند درست باشد. به هر روی ، رسول خدا صلی الله علیه و آله امیرمومنان علیه السلام را به سوی خویش می‌کشند و با کلامی آهسته با حضرت سخن می‌گویند ؛ دو یا سه ساعتی به ظهر مانده است؛ 🏴🏴لحظاتی بعد ، رسول خدا صلی الله علیه و آله ، در حجرهء شخصی خویش , در سن ۶۳ سالگی و در دامان امیرمومنان علیه السلام ، دار فانی را وداع می‌گویند...(۸)😭😭 ▪️خبر به سپاه بی تحرک اسامه می رسد ؛ سپاه از هم می پاشد ؛ چندی دیگر ابوبکر نیز از سنح حرکت می کند.... ❌امروز ظهر "ابوبکر" به عنوان خلیفه نماز را اقامه خواهد کرد ! و از " ۷۰ " روز گذشته است... ➖➖➖➖➖ 📚 الصحیح من سیرة النبی الأعظم صص۲۹۳-۳۰۱ ج۳۳ ؛ صلاة ابي بكر صص۴۴-۴۹ ▪ الامالی ص۱۳۵ ؛ بحارالانوار ج۲۲ ص۴۷۶ ▪ خصائص الأئمه صص۷۴-۷۵ ؛ طرف من الأنباء و المناقب صص۲۷۳-۱۷۵ ؛ بحارالانوار ج۲۲ صص۴۸۶-۴۸۷ ▪ الامالی ص۱۳۵ ؛ بحارالانوار ف۷۶/۲۲ ▪ السيرة النبوية ۳۱۱/۴ ؛ تاریخ مدینه دمشق ۵۶/۲ ؛ کنزالعمال ۵۷۴/۱۰ ؛ سبل الهدي و الرشاد ۲۴۹/۶ ؛ امتاع الأسماع ۱۲۵/۲ ، ۵۲۱/۱۴ ؛ شرح مسند ابی حنیفه ص۳۰۳ (همه از مدارک اهل تسنن) ▪ صحیح بخاری ۱۸۶/۳ ؛ صحیح مسلم ۷۵/۵ ؛ السیره النبویه ۳۱۲/۴ ؛ مسند احمد ۲۷۰/۶ ، ۲۷۴/۶ ؛ مسند ابی یعلی ۶۲/۸ (همه از مدارک اهل تسنن) ▪ مسند احمد ۳۲/۶ (از مدارک اهل تسنن) ▪ الامالی مفید ص۲۳۵ ؛ الامالی طوسی ص۱۱ ؛ خصائص الأئمه ص۵۱ ؛ بحارالانوار ۴۶۲/۳۲ ، ۱۴۷/۳۴
زبان حال صدیقه کبری در رثای پدر :: 💦... و كشتى آرزو به گل نشست، و كوهها خاشع شدند، و در پى وفات او حريمها زير پا گذارده شد و حرمتها ريخت، و بخدا سوگند كه اين فاجعه‏ اى عظيم و پيش آمدى بزرگ و بی‌مانند بود آرى اين قضاء حتمى و حكم قطعى خداوند بود كه در قرآن از طريق وحى به پيامبر- همچون ديگر انبيا- به چندين طريق شما را از فاجعه خبر داده بود.
🛑 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: هر کس بتواند کار حرامی را انجام دهد ولی آن را فقط بخاطر ترس از خدا رها کند خداوند در همین دنیا بهتر از آن را به او عوض دهد. میزان الحکمه: ج۳ ص ۴۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فرستادن صلوات در بین نماز 💬سوال: حکم فرستادن صلوات در صورت شنیدن اسم مبارک پیامبر (صلی الله علیه و آله) چیست؟ ✅ پاسخ: هر وقت انسان، اسم مبارک حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله) مانند: محمد و احمد یا لقب و کنیه آن جناب مثل: مصطفی و ابوالقاسم را بگوید یا بشنود، اگر چه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد. 📚 منبع: امام خمینی، توضیح المسائل (محشی - امام خمینی و دیگر مراجع)، ج 1، ص 607، م 1124