eitaa logo
پیامهایی از آسمان
234 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
6 فایل
پیامهایی که از طرف خالق برای مخلوق آمده است... ارتباط با مدیر @hamsafar_asmani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 میت را در قبر تنها نگذارید! ✍ حضرت زهرا (س) در وصیت خود به حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند: «وقتی من وفات کردم، پس از دفن بالای سرم بنشین و برایم قرآن و دعا بسیار بخوان؛ چرا که آن ساعت ساعتی است که میت به انس گرفتن با زندگان محتاج است.» به همین دلیل هم توصیه شده بازماندگان و نزدیکان میت پس از دفن او و پراکنده شدن مردم، میت را در قبر تنها نگذارند، بلکه او را تلقین کنند و مقداری قرآن بخوانند؛ سوره یس، ملک، حمد، و یازده مرتبه «قل هوالله» و هفت مرتبه «انا انزلناه» که همه این‌ها در تخفیف سختی ها و انس میت موثر است. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
لیلة الرغائب به چه معناست؟ آیت الله جوادی آملی: ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست، بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست؛ لذا آن را گرايش و ميل و شوق مي‌گويند . خدای سبحان جنّاتی دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و برای روح ما هم بهشتی دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. مؤمنین متوسط, رغبتشان در ليلةالرغائب به (جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ) است و مؤمنین مقرب گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش خود قرار مي‌دهند. آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾  هم جنّت بدن است هم جنّت جان است؛ هم لذّت روح است هم لذّت تن است؛ كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار بيابيم. فرمایش علامه جوادی آملی حفظه الله مستند به کلام دانشمندان لغت عرب است. اهل لغت در مورد معنای «رغائب» چنین می گویند: چيزي که مورد ميل و رغبت انسان است.  صلاة الرغائب یعنی نمازی که به سبب ثواب بسیار آن مورد میل و رغبت بندگان است.» همان طور که ديديم هيچ يک از اين دو معنا، ارتباطی با "آرزو کردن" ندارد و موضوع اين معانی مربوط به فلسفه و هدف خلقت جن و انس است که همانا "عبادت خدا" است. ⚠️ لیلة الرغائب صدا و سیمای ایران که فراوان احکام ضروری و معارف متواتر کتاب و سنت را مخفی داشته است و نشر دهنده غنا ترانه خوانی زن (در برنامه های کودک) و برخی از منکرات دیگر است، در نشر مطالب بی سند و عامه پسند به نام دین ید طولایی دارد. و از آن جمله لیلة الرغائب یا به قول خودشان شب آرزوهاست که ترجمه رغائب به آرزوها هم از اشتباهات صدا و سیما است. هیچ اسم و اثر و نام و نشانی از لیله الرغائب جز یک روایت عامی در احادیث ما نیست. با سندی به غایت ضعیف به روایت متهمی صوفی از 8 طبقه مجهول از شخصی عامی از انس بن مالک که خود انس در روایات امامی از کذابین شمرده شده است! خود عامه هم راوی حدیث را متهم به جعل همین حدیث می دانند. (الجرح و التعديل ،ج3 ، ص 219 و ر.ک الموضوعات ابن الجوزی) حتی برخی از سنی ها هم نماز لیله الرغائب را که از میان خود آنان برخاسته بدعت می دانند. (ابن جوزی، الموضوعات، ج2، ص129؛ ابن تیمیه، الفتاوی الکبری، ج2، ص262 و ج5، ص344 و عجلونی، کشف الخفاء، ج2، ص410؛ لخمی شاطبی غرناطی(م790)، الاعتصام، ج1، ص122؛ فتنی، تذکرة الموضوعات، ص44؛ شربینی، الاقناع، ج1، ص108 و ملییاری هندی(م987)، فتح المعین، ج1، ص312؛ نووی، شرح صحیح مسلم، ج۸، ص۲۰.) عالمانی مانند آقایان امینی، تستری، سبحانی و میلانی هریک به نوعی عامی بودن و حتی ساختگی بودن آن را پذیرفته اند. (امینی، الغدیر، ج5، ص245؛ همو، الوضاعون و احادیثهم، ص228؛ تستری، النجعة فی شرح اللمعه، ج3، ص103؛ سبحانی، موسوعة طبقات الفقهاء، ج7، ص116 و میلانی، سید علی، شرح منهاج الکرامة فی معرفة الامامه، ج3، ص303.) علامه مجلسی نیز آن را غیر معتمد می داند و به عمل به آن اشکال می کند. (زادالمعاد ص42) این خبر در منابع شیعه در إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏2، ص: 632 بدون ذکر سند و در بحار الانوار، ج 95، ص 395 به نقل از اجازات علامه با همان سند عجیب عامی آمده است. مرحوم سید در اقبال از این گونه مسامحات فراوان دارند، چنانکه خود ایشان اشاره فرموده اند آن را با نام احتیاط آورده اند! و اگرچه بعضی ها از باب ادله تسامح به آن اخذ کرده اند. اما برخی از فقهای قدیم و بسیاری از محققین معاصر در دلالت این ادله نسبت به این گونه اخبار اشکالات فراوانی مطرح نموده اند. (مثلا می توانید بحث شیخ یوسف بحرانی را در الحدائق الناضرة في أحكام العترة الطاهرة؛ ج‌4، ص: 197 نسبت به این ادله ببینید یا تحقیق مفصل شیخ محمد جواد فاضل در مورد موافقین و مخالفین قاعده تسامح در ادله سنن: yon.ir/bAZwI و نیز کتبی همچون «اخلاق اسلامي و كاربست قاعده تسامح در ادله سنن» نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و...) شاید بدعت بودن و سنت بودن این نامگذاری، روشنی نداشته باشد؛ اما احتیاط در اجتناب از اعتقاد به خصوصیت شرعی این شب است.
‏زیارت امام رضا علیه‌السلام که مشرف می‌شوید، اول می‌رسید به بست. ارزش بست زیاد است، چون ورودیِ حرم است. رجب، ماه ورودی است. رجب، بست است، شعبان، صحن است، رمضان، حرم است و شب قدر، ضریح است. | مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی رحمت‌الله‌علیه |
راهت ادامه دارد... @payamhaeeazasman🌸🌼🌺
إِنَّ مَعِيَ رَبِّي قطعاً پروردگارم با من است (شعراء 62) @payamhaeeazasman🌺🌼🌸
عکس حاج قاسم نقطه اشتراک خیلی‌هاست؛ حتی "غیرمذهبی‌ها" اما وصیت نامه حاج قاسم نقطه شروع "غربال" خیلی‌هاست حتی "مذهبی‌ها "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 هر کسی که دغدغه اش فقط 🔺 غیبت حضرت صاحبه 🔺 برای ظهور دعا کنه 🔺 شب لیله الرغائبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 شبیه سازی اولین لحظات پس از ظهور با هوش مصنوعی🥺
13.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 قسمتی از دعای پرفیض کمیل با صدای سردار شهید سلیمانی «رحمة‌الله‌علیه»