هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع":
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
خطبه غدیر :
و خداوند در سوره ی «هل اتی» گواهی بر بهشت نداده مگر برای او ( امام علی علیه السلام )و آن را در حق غیر او نازل نکرده وبه آن جز او را نستوده است .
🍃🌺🍃
در هل اتی وعـده بهشت داده خدا
ایـن آیه نیست مگر در حق مرتضی
روزه گرفتند سه روز با حضرت زهرا
يُوفُـونَ بـِالنـَّذْرِ وَ يَخـافُـونَ يَوْمـاً
افطار خود را سه روز دادند برای خدا
انفاق کردند، مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً
این آیه نبود مگر در حق و شأنشان
در حقیقت باطن قرآنند علی و زهـرا
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰🇮🇷🌺🍃
استاد قرائتی حفظه
سوره انسان
يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً كانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيراً «7» وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً «8» إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً «9» إِنَّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِيراً «10»
آنان به نذر وفا مىكنند و از روزى كه شرش فراگير است مىترسند. و غذاى خود را با آن كه دوستش دارند، به بينوا و يتيم و اسير مىدهند. (و مىگويند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مىدهيم و از شما پاداش و تشكّرى نمىخواهيم. همانا ما از پروردگارمان، به خاطر روزى عبوس و سخت، مىترسيم.
🍃🌺نکته ها :
«مستطير» از «سيطائره» يعنى سلطه است و ريشه آن «طير»، به معناى گستردگى است.
«قمطرير» به معناى شرّى است كه سخت باشد.
بر اساس برخى روايات، اطعام مسكين و يتيم و اسير در يك شب واقع شد و براساس برخى، در سه شب متوالى اتفاق افتاد و هر شب، يكى از آنها مراجعه كرد.
مراد از «يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ» آن است كه اهل بيت با آنكه آن غذا را دوست داشتند، به ديگران دادند. چنانكه قرآن در جاى ديگر مىفرمايد: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» به نيكى نمىرسيد مگر آنكه از آنچه دوست داريد، انفاق كنيد.
صاحب تفسير الميزان مىفرمايد: محبّت اهل بيت به خداوند در آيه بعد مطرح شده كه مىگويند: «إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ» و منظور از «عَلى حُبِّهِ»، علاقه به غذا است كه در اين صورت، علاوه بر اخلاص، ايثار آنان نيز ثابت مىشود.
اگر به فكر نام و شهرت نباشيد، خداوند نامتان را جاودانه مىكند. كارى كه اهل بيت كردند، ارزش مادى فراوانى نداشت ولى چون خالصانه بود، خداوند آن را ماندگار ساخت.
در اين آيه، كلمات مسكين و يتيم و اسير به صورت نكره آمده تا بگويد: در اطعام، نبايد گزينش كرد، بلكه به هركس كه بود انفاق كنيد.
پروين اعتصامى درباره اخلاص در انفاق مىگويد:
بزرگى داد يك درهم گدا را
كه هنگام دعا ياد آر ما را
يكى خنديد و گفت اين درهم خُرد
نمىارزيد اين بيع و شرى را
مكن هرگز به طاعت خودنمايى
حجاب دل مكن روى و ريا را
تو نيكى كن به مسكين و تهيدست
كه نيكى خود سبب گردد دعا را
به وقت بخشش و انفاق پروين
نبايد داشت در دل جز خدا را
خوف از خداوند، به معناى خوف از مقام اوست. چنانكه در جاى ديگر مىفرمايد: «وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ»
🍃🌺پیام ها :
1- كمال واقعى زمانى است كه نيكى در انسان نهادينه شود. (تمام كمالات با فعل مضارع كه نشانه استمرار فعل است، آمده است.) يُوفُونَ، يَخافُونَ، يُطْعِمُونَ و ...
2- اطعام و انفاق زمانى ارزش بيشتر دارد كه شىء انفاق شده، مورد نياز و علاقه انسان باشد. «يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ»
3- اسلام، حامى مستمندان و يتيمان و اسيران است. وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ ... مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً
4- گروهى طعام را دوست دارند و گروهى اطعام را. «يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ»
5- اطعام، زمانى ارزش بيشترى دارد كه از خود و با دست خود باشد. «نُطْعِمُكُمْ»
6- كمكى ارزش دارد كه خالصانه و به دور از هر منّت و انتظارى باشد. «نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ»
7- آنچه به عمل ارزش مىدهد، انگيزه خالصانه و اخلاص در عمل است.
«نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً»
8- نيكان، نه تنها با زبان درخواست تشكّر ندارند، بلكه در دل هم به فكر تمجيد و تشكّر نيستند. لا نُرِيدُ ... شُكُوراً
9- گرچه ابرار انتظار پاداش ندارند ولى مردم نبايد بىتفاوت باشند. در آيه 25 سوره قصص مىخوانيم: حضرت شعيب دخترش را فرستاد تا پاداش سقّايى و آب دادن حضرت موسى را بپردازد. «إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ ما سَقَيْتَ»
10- گذشتن از پاداش، به تنهايى نشانه اخلاص نيست، بلكه گذشتن از تمجيد و تشكّر نيز لازم است. «لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً»
11- وفاى به نذر واجب است و كسى كه به نذر خود وفا نكند، از قهر الهى بترسد. «يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً»
12- اگر كارى براى خدا باشد، فقط از قهر او مىترسيم، نه مردم. «نَخافُ مِنْ رَبِّنا»
13- داشتن انگيزه الهى، منافاتى با شوق به ثواب يا خوف از عقاب ندارد. زيرا ثواب و عقاب نيز از خداست. لِوَجْهِ اللَّهِ ... إِنَّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً
14- در قيامت، نه تنها مردم عبوسند، بلكه روز عبوس است. «يَوْماً عَبُوساً»
15- براى فرار از آن روز عبوس، امروز در برابر مسكين و يتيم و اسير، عبوس نكنيد. «نَخافُ
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🍃〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
السلام عليکم یا اهل بیت النبوه
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰🍃
سید شهیدان اهل قلم :
شهدا مثل آیه های قرآن مقدسند؛ تقدس آیه های قرآن به این است که حکایت از حق دارند و شهدا نیز .
شهید سید مرتضی آوینی
〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی
امیرالمؤمنین را همهی مسلمانان عالم در محاسبهها بسنجند - درست است که احادیث گوناگونی در فضیلت برخی از صحابه نقل شده است - معیارها را نگاه کنند، پهلوی هم بگذارند، ردیف کنند، اینها را با قرآن و با سنت مسلّم مقایسه کنند، ببینند چه کسی برگزیده خواهد شد. علم امیرالمؤمنین، که علم یکی از معیارهاست؛ پیغمبر اکرم دربارهی امیرالمؤمنین طبق نقل همهی مسلمانان - شیعه و سنی - میفرمود: «انا مدینة العلم و علیّ بابها»، از این بالاتر چه شهادتی؟ دربارهی جهاد امیرالمؤمنین، خدای متعال: «و من النّاس من یشری نفسه ابتغاء مرضات اللَّه»، آیه نازل شده است در مورد مجاهدت امیرالمؤمنین و ایثار امیرالمؤمنین؛ دربارهی کس دیگری این آیه نازل نشده است. دربارهی انفاق امیرالمؤمنین: «و یطعمون الطّعام علی حبّه مسکینا و یتیما و اسیرا»؛ امیرالمؤمنین و خاندان مکرم نزدیک او مشمول این آیهاند. «انّما ولیّکم اللَّه و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلاة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون». همه گفتهاند این، دربارهی امیرالمؤمنین است. این معیارها - معیارهای متعددی که در اسلام، معیار برگزیدگی است، معیار برتری است - از علم و تقوا و انفاق و ایثار و جهاد و بقیهی معیارهائی که در اسلام وارد شده است، همه و همه، یکی یکی با امیرالمؤمنین تطبیق میکند. کیست که بتواند این چیزها را در علی بن ابیطالب (علیهالسّلام) انکار کند؟
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰
حدیث روز :
و خداوند در سوری «هل اتی» گواهی بر بهشت نداده مگر برای او ( امام علی علیه السلام )و آن را در حق غیر او نازل نکرده وبه آن جز او را نستوده است .
خطبه غدیر
🍃🌺🍃
در هل اتی وعـده بهشت داده خدا
ایـن آیه نیست مگر در حق مرتضی
روزه گرفتند سه روز با حضرت زهرا
يُوفُـونَ بـِالنـَّذْرِ وَ يَخـافُـونَ يَوْمـاً
افطار خود را سه روز دادند برای خدا
انفاق کردند، مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً
این آیه نبود مگر در حق و شأنشان
در حقیقت باطن قرآنند علی و زهـرا
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
16_hadise_kasa_(www.rasekhoon.net).mp3
35.51M
حدیث شریف کساء
با نوای حاج میثم مطیعی
🌺🍃🌺🍃
گر نگاهی به ما کند زهرا
درد ها را دوا کند زهرا
کم مخواه از عطای بسیارش
هر چه خواهی عطا کند زهرا
🤲🤲🤲
هدایت شده از ریحانه
✅ به خانوادههایتان برسید
🌺 به خانوادههایتان برسید. نگویید كارهاى مهمى بر دوش ماست. حالا اگر یكى، دو ساعت دیرتر رفتیم، لبخندى نزدیم، كفر كه نشده؛ آسمان كه به زمین نیامده، نه. من مىگویم كه ساعاتى از شبانهروز و اوقات فراغت را مخصوص خانوادههایتان قرار دهید، و زن و بچهتان را از محبت خودتان، از رعایت خودتان، از توجه و از عاطفه خودتان بهرهمند كنید.
#پدرانه
#خانواده
#سبک_زندگی
➡️۱۳۷۲/۰۱/۰۱
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
#توییت | به آقای رئیسی تبریک میگویم بخاطر این جمله که امروز در مجلس گفتند:
"انتخابات نقطه آغاز مشارکت مردم است نه پایان آن"
این یعنی: دوران ارباب رعیتی و دیکتاتوری تکنوکراتها و دمکراسیخواهان غربزده، که مردم را فقط برای صندوق رای میخواهند، پایان یافت و دوران دولت مردمی آغاز شده است.
وا کن از کار من گره_۲۰۲۱_۰۸_۰۵_۲۱_۱۰_۵۵_۳۲۹.mp3
3.37M
شب زیارتی امام حسین علیه السلام ✨
وا کن از کار من گره
نوکر جز سمت خونه شما کجا بره
🎤 #سید_رضا_نریمانی