5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان علامه حسن زاده در باره مرگ
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
امام حسين عليه السلام :
مَوْتٌ فِي عِزٍّ خَيْرٌ مِنْ حَياةٍ فِي ذُلٍّ وَ أَنْشَأَ عَلَيْهِ السَّلامُ يَوْمَ قُتِلَ: اَلْمَوْتُ خَيْرٌ مِنْ رُكُوبِ الْعَارِ، وَ الْعَارُ أَوْلَي مِنْ دُخُولِ النّارِ.
مرگ باعزّت، بهتر از زندگي ذلّتبار است. آن حضرت در روز شهادت خود اين ابيات را ميخواند: مرگ بهتر است از ننگ و ننگ سزاوارتر از آتش (دوزخ) است.
بحارالانوار، ج 44، ص 192.
منبع مناقب آل ابيطالب(ع)
202030_1619111358.mp3
6.72M
🎤حاج میثم مطیعی
هیچ پرچمی غیر کربلا بالا نیست، حسین معنی آزادی است
هیچ پرچمی غیر کربلا بالا نیست
حسین معنی آزادی است
حسین چشمه خوبی ها
حسین برکت این دنیا
حسین پاکی بارانها
حسین روشنی جانها
بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی
همه وجودم گرفته، به هوای تو شور و حالی
عشق پا برجاست، زندگی زیباست
تا دلا دست، ابی عبدالله ست
«ابی عبدالله...»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ایل ما ایل عجم هاست
یا حسین
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع":
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله :
مَن أعانَ ظالِما علی ظُلمِهِ جاءَ یَومَ القِیامَةِ و علی جَبهَتِهِ مَکتوبٌ : آیِسٌ مِن رَحمَةِ اللّه ِ .
هر که ستمگری را در ستمش یاری رساند ، روز قیامت در حالی آید که بر پیشانیش نوشته شده است : نومید از رحمت خدا .
(کنز العمّال : ۱۴۹۵۰ )
🍃🌺🍃
ستمگر را یاری نکنید به هیچ وجهی شما
هر کسی یاری می کنـد ایـن ستمگران را
روز قیامت بر پیشانیش نوشته میشود
او که نا امید شده است از رحمت خـدا
سَيُهْزَمُ الْجَمْـعُ وَ يُوَلُّـونَ الدُّبُـرَ ، وا اسفـا
آنان که گوش نمی دهند به فرموده خدا
عاقل با درصد کم خطر احتیاط می کند
خطری که تهدید می کند زندگی ابدی را
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
🚨سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ وَ يُوَلُّونَ الدُّبُرَ
در آيندهى نزديكى، جمع آنان در هم شكسته خواهد شد و همه (به يكديگر) پشت خواهند كرد.
〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره قمر
وَ لَقَدْ جاءَ آلَ فِرْعَوْنَ النُّذُرُ «41» كَذَّبُوا بِآياتِنا كُلِّها فَأَخَذْناهُمْ أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ «42»
و همانا هشدار دهندگان به سراغ فرعونيان آمدند. (امّا آنان) همهى معجزات ما را تكذيب كردند، پس ما آنان را همچون گرفتن مقتدرى نفوذناپذير (به قهر) گرفتيم.
أَ كُفَّارُكُمْ خَيْرٌ مِنْ أُولئِكُمْ أَمْ لَكُمْ بَراءَةٌ فِي الزُّبُرِ «43» أَمْ يَقُولُونَ نَحْنُ جَمِيعٌ مُنْتَصِرٌ «44»
آيا كافرانِ شما از آنان بهترند (تا ما آنان را به قهر نگيريم) يا براى شما امان نامهاى در كتابهاى آسمانى است؟ يا مىگويند: ما همگى پشتيبان يكديگريم (و قدرتى ما را نخواهد شكست)؟
سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ وَ يُوَلُّونَ الدُّبُرَ «45» بَلِ السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ وَ السَّاعَةُ أَدْهى وَ أَمَرُّ «46»
در آيندهى نزديكى، جمع آنان در هم شكسته خواهد شد و همه (به يكديگر) پشت خواهند كرد. آرى، قيامت وعدگاه آنان است و آن روز، سختتر و تلختر است.
🍃🌺نکته ها :
«سَيُهْزَمُ» از «هزم» به معناى فشار دادن به جسم خشك است به گونهاى كه متلاشى شود.
«أَدْهى» به معناى مصيبت بزرگتر است.
در اقوام نوح و عاد و ثمود و لوط، تنها تكذيب انذارها بود ولى در مورد فرعونيان تكذيب آيات و معجزات نيز مطرح است.
اين پنجمين و آخرين گروه كفّار است كه اين سوره از آنان نام برده است.
عوامل غرور چند چيز است:
الف) انسان احساس كند كمال يا ارزشى ويژه دارد و از ديگران بهتر است. «أَ كُفَّارُكُمْ خَيْرٌ»
ب) خيال كند از خدا امان نامه دارد و از عذاب مصون است. «أَمْ لَكُمْ بَراءَةٌ»
ج) به ياران و هم فكران خود توكل داشته باشد. «أَمْ يَقُولُونَ نَحْنُ جَمِيعٌ مُنْتَصِرٌ»
🍃🌺پیام ها :
1- كسى كه هم فكر يا مطيع كسى باشد، از او محسوب مىشود. «آلَ فِرْعَوْنَ»
2- نظام اجتماعى در زمان فرعون، فرد محورى و استبدادى بود و همه به يك شخص منسوب بودند، «آلَ فِرْعَوْنَ» ولى در ديگر اقوام، نظام قبيلهاى و قومى حاكم بود. قَوْمُ نُوحٍ ... قَوْمُ لُوطٍ
3- خداوند با مردم اتمام حجّت مىكند. جاءَ ... النُّذُرُ
4- در نظام فرعونى، انبيا، معجزات آنها و هشدارهاى الهى هم مورد تكذيب قرار گرفتند. «كَذَّبُوا بِآياتِنا كُلِّها»
5- سرنوشت بشر به دست خود اوست. كَذَّبُوا ... فَأَخَذْناهُمْ
جلد 9 - صفحه 365
6- اگر انسان تمام راههاى حق را به روى خود مسدود كند، قهر الهى فرامىرسد. «كَذَّبُوا بِآياتِنا كُلِّها فَأَخَذْناهُمْ»
7- با كسانى چون فرعون كه اظهار اقتدار مىكنند، بايد مقتدرانه برخورد كرد. «أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ»
8- همهى قدرتها رو به زوال و شكست است، تنها قدرت نفوذناپذير، قدرت اوست. «عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ»
9- قهر الهى همراه با قدرت و صلابت است. «أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ»
10- قهر الهى بر اساس كفر و لجاجت و تكذيب است و كفّار هر عصر هيچ امتيازى نسبت به پيشينيان خود ندارند. أَ كُفَّارُكُمْ خَيْرٌ ...
11- در شيوهى تبليغ، به نحوى استدلال كنيد كه تمام راهها و فرضيههاى دشمن را از دست او بگيريد. أَ كُفَّارُكُمْ خَيْرٌ ... أَمْ لَكُمْ بَراءَةٌ ... أَمْ يَقُولُونَ نَحْنُ جَمِيعٌ مُنْتَصِرٌ
12- در شيوهى ارشاد قرآن، تاريخ، تهديد، استدلال و اعتقاد به هم پيچيده است.
تاريخ: جاءَ آلَ فِرْعَوْنَ ...، تهديد: أَخْذَ عَزِيزٍ ... سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ ...، استدلال:
أَ كُفَّارُكُمْ ... أَمْ ... أَمْ ...، اعتقاد: «السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ وَ السَّاعَةُ أَدْهى وَ أَمَرُّ»
13- ابّهت دشمن را بشكنيد، كفّار تنها ملاكهاى مادى را به حساب مىآورند و از قدرتهاى غيبى و الهى غافلند. نَحْنُ جَمِيعٌ مُنْتَصِرٌ ... سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ
14- با دشمن مغرور، قاطعانه برخورد كنيد. «سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ وَ يُوَلُّونَ الدُّبُرَ»
15- عنصر كفر و تكذيب، در هر جمعيّتى وسيلهى پراكندگى است. سَيُهْزَمُ ... يُوَلُّونَ الدُّبُرَ
16- اگر كفّار به جمعيّت خود مىنازند، بدانند كه پراكنده مىشوند، «سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ» و اگر به حمايت از يكديگر دل خوش دارند، بدانند كه همه فرار خواهند كرد. «يُوَلُّونَ الدُّبُرَ»
17- براى كافران، علاوه بر قلع و قمع دنيوى، قهر اخروى نيز در پيش است. «بَلِ السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ»
جلد 9 - صفحه 366
18- سختترين مصيبتهاى دنيوى، نسبت به مصيبتها و تلخىهاى آخرت چيزى نيست. «وَ السَّاعَةُ أَدْهى وَ أَمَرُّ»
19- شكست دنيوى كفّار، مقدّمه عذاب سختتر آخرت است. سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ ... السَّاعَةُ أَدْهى وَ أَمَرُّ
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰
#پیامکی_از_بهشت
فرمان های رهبر را مو به مو عمل کنید، زیرا فرمان او فرمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان است و فرمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان ، فرمان خدا و پیروی و عمل به دستورات خدا تنها راه سعادت و رسیدن به کمال معنوی و دنیوی و اخروی است .
شهید محمد رضا دانشمند
〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
شعر به مناسبت قدرت تأثیرگذاری، تعهّدی بر دوش دارد؛ که قرار گرفتن در خدمت جریان روشنگریِ الهی در طول تاریخ بشر است.۱۳۹۸/۰۲/۳۰
🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله :
مَن أعانَ ظالِما علی ظُلمِهِ جاءَ یَومَ القِیامَةِ و علی جَبهَتِهِ مَکتوبٌ : آیِسٌ مِن رَحمَةِ اللّه ِ .
هر که ستمگری را در ستمش یاری رساند ، روز قیامت در حالی آید که بر پیشانیش نوشته شده است : نومید از رحمت خدا .
(کنز العمّال : ۱۴۹۵۰ )
🍃🌺🍃
ستمگر را یاری نکنید به هیچ وجهی شما
هر کسی یاری می کنـد ایـن ستمگران را
روز قیامت بر پیشانیش نوشته میشود
او که نا امید شده است از رحمت خـدا
سَيُهْزَمُ الْجَمْـعُ وَ يُوَلُّـونَ الدُّبُـرَ ، وا اسفـا
آنان که گوش نمی دهند به فرموده خدا
عاقل با درصد کم خطر احتیاط می کند
خطری که تهدید می کند زندگی ابدی را
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
🚨سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ وَ يُوَلُّونَ الدُّبُرَ
در آيندهى نزديكى، جمع آنان در هم شكسته خواهد شد و همه (به يكديگر) پشت خواهند كرد.
〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#چیستی_گفتمان
گفتمان یعنی...
🔸گفتمان یعنی باور عمومی؛ یعنی آنچیزی که به صورت یک سخنِ مورد قبول عموم تلقی بشود، مردم به آن توجه داشته باشند؛ این با گفتن حاصل میشود؛ با تبیینِ لازم - تبیین منطقی، تبیین عالمانه و دور از زیادهرویهای گوناگون - حاصل میشود؛ با زبان صحیح، با زبان علمی و منطقی و با زبان خوش، بایستی این مطالب را منتقل کرد. ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
🔹گفتمان یعنی آن فکر رایج بین مردم، مطالبهی عمومی مردم. وقتی یک چیزی مطالبهی عمومی شد و گفتمان شد، بهطور طبیعی به عمل نزدیک خواهد شد. ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
🔸گفتمان یعنی آن فکری، آن اندیشهی عملیای که رواج پیدا میکند در بین مردم و میشود سکّهی رایج؛ این گفتمان است. در هر برههای از زمان لازم است که یک سکّهی رایجی دست همهی مردم باشد. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
هدایت شده از پیام رسان ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ایل ما ایل عجم هاست
یا حسین