eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره بقره «120» وَ لَنْ تَرْضى‌ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصارى‌ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‌ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصِيرٍ (اى پيامبر!) هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد تا (آنكه تسليم خواسته آنان شوى و) از آئين آنان پيروى كنى. بگو: هدايت تنها هدايت الهى است، و اگر از هوى و هوسهاى آنها پيروى كنى، بعد از آنكه علم (وحى الهى) نزد تو آمد، هيچ سرور و ياورى از ناحيه خداوند براى تو نخواهد بود. «121» الَّذِينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ‌ كسانى كه به آنها كتاب آسمانى داده‌ايم وآنرا چنان كه سزاوارِ تلاوت است تلاوت مى‌كنند، آنان به آن (قرآن يا پيامبر) ايمان مى‌آورند و كسانى كه به آن كافر شوند، آنان همان زيانكارانند. ┄┅❁📖نکته ها : بعد از تغيير قبله، ناراحتى يهود از مسلمانان بيشتر شد و احياناً بعضى از مسلمان‌ها نيز تمايل داشتند قبله همان بيت‌المقدّس باشد تا بتوانند با يهود در الفت ودوستى زندگى كنند، غافل از اينكه رضايت اهل كتاب با حفظ آن حاصل نمى‌شد و انتظار آنان، پيروى از تمام آيين آنها و نه فقط قبله آنان بود. اين آيه در عين اين‌كه خطاب به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله است، خطاب به همه مسلمانان در طول تاريخ نيز هست كه هرگز يهود و نصارى از شما راضى نخواهند شد، مگر آنكه تسليم بى‌چون وچراى آنان شويد و از اصول و ارزشهاى الهى كناره بگيريد. ولى شما بايد با قاطعيّت دست رد به سينه‌ى آنها بزنيد و بدانيد تنها راه سعادت، راه وحى است نه پيروى از تمايلات اين و آن. در برابر يهوديان و مسيحيانى كه به سبب لجاجت و سركشى مورد انتقاد قرار گرفتند، گروهى از آنان مورد تمجيد و قدردانى خداوند قرار گرفته‌اند. آنان كسانى هستند كه به كتاب‌هاى آسمانى مراجعه كرده و نشانه‌هاى ظهور و بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله را در آن ديده و به او ايمان مى‌آورند. در تفسير اطيب‌البيان آمده است: مراد از «كتاب» در اين آيه، قرآن و مخاطب مسلمانانى هستند كه در قرائت قرآن، حقّ تلاوت را ادا نموده وبه پيامبر صلى الله عليه و آله ايمان آورده‌اند. تفسير الميزان نيز اين معنى را احتمال داده است. روايتى درباره‌ى آداب تلاوت قرآن در تفسير الميزان نقل شده، كه هشت نكته را مورد توجّه قرار داده است: 1. ترتيل آيات. 2. تفقّه در آيات. 3. عمل به آيات. 4. اميد به وعده‌ها. 5. ترس از وعيدها. 6. عبرت از داستان‌ها. 7. انجام اوامر الهى. 8. ترك نواهى. در پايان روايت نيز امام صادق عليه السلام فرمود: حقّ تلاوت تنها حفظ آيات، درس حروف، قرائت و تجويد نيست. وبر اساس روايات، كسانى كه حقّ تلاوت قرآن را ادا مى‌كنند، تنها امامان معصوم مى‌باشند. ┄┅❁📖پیام ها : 1- دشمن، به كم راضى نيست. فقط با سقوط كامل و محو مكتب و متلاشى شدن اهداف شما راضى مى‌شود. «لَنْ تَرْضى‌ عَنْكَ ...» 2- اگر مسلمانان مشاهده كردند كه كفّار از دين آنان راضى هستند، بايد در ديندارى خود ترديد نمايند. ديندارى كافرپسند، همان كفر است. «لَنْ تَرْضى‌ ... حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» 3- جز وحى و هدايت الهى، همه راه‌ها انحرافى است. «قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‌» 4- مسئوليّت عالم، بيشتر از جاهل است. «بَعْدَ الَّذِي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ» 5- رابطه با اهل كتاب نبايد به قيمت صرف نظر كردن از اصول باشد. جذب ديگران آرى، ولى عقب نشينى از اصول هرگز. «لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ ...»* 6- پيروى از تمايلات و هوسهاى مردم، منجر به قطع الطاف الهى مى‌شود. بنابراين يكى را بايد برگزيد: يا لطف خدا، يا هوسهاى مردم. «ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصِيرٍ» 7- حقّ تلاوت، در تلاوت با صوت زيبا ورعايت نكات تجويد خلاصه نمى‌شود، بلكه ملاك، ايمان و عمل است. «يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ» 8- كسى كه در انتخاب مكتب دچار انحراف شود، زيانكار واقعى است. «فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیک یـا حسن بن علیٍ المجتبی ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ كسي است كه به آخرين مرحله خود رسيده است و راهش را با ، و مي پيمايد و هميشه و است . به ارج بنهيم و بدانيم كه الان ما بر ما دارد . و بدانيم تنها در اين صورت در و موفق مي شويم كه با همديگر باشيم و با دشمن كنيم . چه دشمناني كه در درون ما هستند و چه دشمنان بيروني . شهیده مریم فرهانیان ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک - از این پُرشورها و پُرحماسه‌ها - به امام مجتبی علیه‌السلام اعتراضی کرد، امام حسین با او برخورد کردند: «*فغمز الحسین فی وجه حجر*» هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمی‌گرفت. نخیر، امام حسین با امام حسن بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن علیه‌السّلام هم نبود و امام حسین علیه‌السّلام تنها بود، در آن شرایط، باز هم همین کار انجام می‌گرفت و صلح می‌شد.» ۱۳۶۹/۰۱/۲۲ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام حسن عليه السلام : اعلَمُوا عِلما يَقينا أنّكُم ··· لن تَتلوا الكتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ حتّى تَعرِفُوا الذي حَرَّفَهُ ، فإذا عَرَفتُم ذلكَ عَرَفتُمُ البِدَعَ و التَّكلُّفَ . يقين بدانيد كه شما··· كتاب خدا را هرگز، چنان كه بايد و شايد، تلاوت نخواهيد كرد مگر آن گاه كه بشناسيد چه كسى آن را تحريف مى كند؛ زيرا كه هر گاه آن را شناختيد، بدعتها و توجيهات متكلّفانه را مى شناسيد. بحار الأنوار : 78/105/3 ❅❁📖❁❅ عرض تسلیت خدمت امام زمان ارواحنا فداه امروز روز شهادت امام مظلوم ماست صد آه امامی که سرزنش می شد حتی ز نزدیکان امامی که حتی غریب بود در خانه ی شان امروز هستیم میهمان کرم خانه امام حسن لازم است برای غم غربت ایشان گریستن راضی می شود از گریه ی شما حضرت زهرا نزد امیرالمومنین ارزشمندست عزاداری شما مزین میکنیم با کلام امام حسن روز خود را باشد که دنبال حق تلاوت باشیم ما و شما امام فرمود به تلاوت واقعی نمی رسید شما تا زمانی بفهمید و بشناسید تحریف کننده را به ظاهر اهل قرآن هستند اما اهل تزویرند بدعت گذارند و اهل توجیه با معانی تفسیرند اما عده ای قرآن تمام لذت زندگیست برایشان دنبال سود و خرید و فروش نیستند با آیات آن الَّذِيـنَ آتَيْنـاهُــمُ الْكِتـابَ يَتْلُـونَــهُ حَـقَّ تِـلاوَتِـهِ هر چه اهل می شویم بیشتر شود این جذبه ما هم بهره میبریم از آن قد بضاعت اندکمان خدایابه حق امام حسن بیشتر کن بهره یمان آمین خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ. صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 با وحدت و اتکا به خدا به پیش برید که پیروز هستید ❇️ به قلّه‌ها نزدیک شدیم، نباید خسته بشیم... 🔰 امروز روز خسته شدن و ناامید شدن نیست
🏴 سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام تسلیت باد 🏴 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: این مطلب باید برای اهل ایمان مجسّم شود و یقین کنند که دوری از کسانی که خداوند متعال امر فرموده با آنها باشیم (اهل‌بیت علیهم‌السلام) موجب دوری ما از جمیع برکات دنیویه و اخرویه است! 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ # شهادت_ امام‌_حسن_ مجتبی_ علیه‌_السلام «زیارت‌نامه امام حسن مجتبی علیه‌السلام» 🔆 *بِسمِ اللّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحِیم* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمینَ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حَبیبَ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا صِفْوَةَ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمینَ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا صِراطَ‌ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَیانَ حُکْمِ‌ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ناصِرَ دینِ‌ اللّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا السَّیِدُ الزَّکِىُّ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْبَرُّ الْوَفِىُّ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْقاَّئِمُ الاْمینُ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْعالِمُ بِالتَّأویلِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْهادِى الْمَهْدِىُّ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الطّاهِرُ الزَّکِىُّ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا التَّقِیُّ النَّقِىُّ* *السَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْحَقُّ الْحَقیقُ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الشَّهیدُ الصِّدّیقُ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِی وَ رَحْمَهُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.* ‏ 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
❁┅┅┅┅┄ صلوات خاصه امام حسن مجتبی علیه‌السلام : اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الحَسَنِ ابْنِ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ، وَوَصِيِّ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا ابْنَ سَيِّدِ الوَصِيِّينَ. أَشْهَدُ أَنَّكَ يا ابْنَ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ أَمِينُ اللَّهِ وَابْنُ أَمِينِهِ، عِشْتَ مَظْلُوماً، وَمَضَيْتَ شَهِيداً. وَأَشْهَدُ أَنَّكَ الإمامُ الزَّكِيُّ الهادِي المَهْدِيُّ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ، وَبَلِّغْ رُوحَهُ وَجَسَدَهُ عَنِّي في هذِهِ السّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلام‏. جامع الزیارات: ج1، ص280 به نقل از مصباح المتهجّد: ص 401. ❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
✍ همیشه رسیدن، در رفتن نیست!     گاهی برای رسیدن باید نرفت !       باید ایستاد! گاهی رسیدن، در کشف بزنگاه‌های ایستادن‌ها و جرأت ورود به محکمه‌ی قضاوت‌های این و آن است! گاهی برای آنکه شهید باشی، برای آنکه شاهد باشی، باید با سکوت، فقــط بایستی ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ۵۵۴ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄