eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ امير المؤمنين على بن ابيطالب عليه السّلام مِنْ خَزَائِنِ اَلْغَيْبِ تَظْهَرُ اَلْحِكْمَة از گنجینه هاى پنهان،حکمت آشکار مى شود. غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 75 ❅❁📖❁❅ سـلام مـا به امام عسکری پنجشنبه ها امروز میهمان پدر امام زمانیم ما و شما بخواهیم امور آخرتی خود را از ایشان در دعای توسل دیگر اشاره شده به آن از عاقبت بخیری خود مطمئن نباشیم در دل خودمان بذر خوف هم بپاشیم عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِـرُ عَلى‌ غَيْبِهِ أَحَـداً مگر پیامبر یا کسی که راضی از او خدا اگر کسی هم چیزی را دریافت می کند از خزائن غیب خدا به او عنایت میشود راه آن هم نیست چله نشینی به خدا راه آن اطاعت است از تمام فرامان ها چه حکمت باشد چه اخبار حال و آینده برای کسی که باشد فقط به او پناهنده آنگاه امدادهای غیبی می شود سرازیر بررسی کن در آيات مختلف در تفاسیر همه باید در سختیها ثابت قدم بمانیم با توسلمان به اهل بیت آن را بخواهیم ان شاء الله خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره جن عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‌ غَيْبِهِ أَحَداً «26» إِلَّا مَنِ ارْتَضى‌ مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً او عالم به غيب است و هيچ كس را بر غيب خود آگاه نمى‌كند، مگر كسى همانند پيامبر كه از او راضى باشد، پس از پيش رو و از پشت سر نگهبانانى مى‌فرستد تا بداند (رسولان) پيام هاى پروردگارشان را رسانده‌اند . ┄┅❁📖نکته ها : اصل اول احدى جز خداوند، به طور مستقل غيب را نمى‌داند، زيرا كليد و خزانه و سرچشمه علم غيب تنها نزد اوست: «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلَّا هُوَ» و اگر ديگران بهره‌اى دارند از طرف خداوند است. بنابراين آياتى كه مى‌گويند: ما كسى را بر غيب آگاه كرديم، يعنى بخشى از غيب را به او هبه كرديم. «تِلْكَ مِنْ أَنْباءِ الْغَيْبِ نُوحِيها إِلَيْكَ» در قرآن مى‌خوانيم كه حضرت عيسى به مردم فرمود: من شما را از آنچه در خانه‌هاى خود ذخيره كرده‌ايد و آنچه خواهيد خورد خبر مى‌دهم. «وَ أُنَبِّئُكُمْ بِما تَأْكُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ» آرى آگاهى ديگران از غيب، تنها با خواست و اراده الهى است. «وَ لا يُحِيطُونَ بِشَيْ‌ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِما شاءَ» اصل دوم در آيه 26 سوره جن مى‌فرمايد: «فَلا يُظْهِرُ عَلى‌ غَيْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى‌ مِنْ رَسُولٍ» يعنى خداوند جز افرادى نظير پيامبر را كه از آنها راضى است، ديگرى را بر علم‌ غيب خود آگاه نمى‌سازد، خداوند شما را بر غيب آگاه نمى‌سازد ولى از پيامبرانش هر كه را بخواهد بر مى‌گزيند (و علوم غيبى را به او مى‌دهد.) «وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشاءُ» بنابراين حساب افراد كاهن، جادوگر و كف‌بين كه ارتباطى با معنويات ندارند و گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمين‌ها و تحليل‌ها، پيشگويى مى‌كنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم بهره‌گيرى اولياى خدا از علم غيب، تنها در موارد خاص آن هم به اذن خداست، نه آن كه براى رفع مشكلات شخصى از آن استفاده كنند. همانگونه كه پيامبراكرم صلى الله عليه و آله در مرافعات، به سوگند و شاهد و ظواهر عمل مى‌فرمود و از علم غيب استفاده نمى‌كرد. اصولا اگر اولياى خدا براى زندگى شخصى خود از معجزه و علم غيب استفاده كنند و مشكلات خود را حل نمايند، نمى‌توانند براى مردم الگوى عملى باشند، اگر امام حسين عليه السلام با معجزه و دعا، تشنگى صحراى كربلا را حل مى‌كرد، چگونه مى‌توانست براى مردمى كه اين امكانات را ندارند امام باشد؟ يكى از رموز موفقيّت پيشوايان دينى، صبر آنان بر مشكلات شخصى، جنگ ها، فقرها، بيمارى‌ها، داغ ديدن‌ها و امثال آن بوده است. و صبر و پايدارى، قناعت و بردبارى و زهد و تقواى آنان در اين صحنه‌ها جلوه مى‌كرد. اصل چهارم غيب بر دو گونه است: نوعى كه مخصوص خداوند است و نوعى كه به انبيا و فرشتگان و امامان معصوم داده مى‌شود. چنانكه امام صادق عليه السلام فرمود: «ان لله عز و جل علمين: علما عنده لم يطلع عليه احدا من خلقه و علما نبذه الى ملائكته و رسله فما نبذه الى ملائكته و رسله فقد انتهى الينا» بنابراين مراد از آياتى كه مى‌گويند: علم غيب مخصوص خداست، نوع اول آن و آياتى كه مى‌گويند: علم غيب را ديگران مى‌دانند، نوع دوم است. در دعا نيز مى‌خوانيم: خدايا به حق‌ آن علمى كه مخصوص خودت است سوگند. «وبحقّ علمك الذى استأثرت به لنفسك» اصل پنجم دست خداوند در تغيير امور عالم و به تعبير قرآن، محو و اثبات امور باز است و لذا اولياى خدا نمى‌توانند نسبت به آينده، علم قطعى داشته باشند. چنانكه امام سجّاد عليه السلام مى‌فرمايد: كه اگر يك آيه در قرآن نبود، تمام مسائل تا روز قيامت را به شما خبر مى‌دادم، پرسيدند: كدام آيه؟ حضرت فرمود: «يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتابِ» خداوند هر چه را بخواهد محو مى‌كند و هر چه را بخواهد ثابت نگه مى‌دارد و ام الكتاب تنها نزد اوست. اصل ششم. گاهى كمال در دانستن غيب است و گاهى در ندانستن آن. مثلًا شبى كه حضرت على عليه السلام به جاى پيامبر در بستر خوابيد، كمال او در اين بود كه نداند دشمنان او را خواهند كشت يا نه؟ زيرا اگر مى‌دانست كه او را نمى‌كشند و به جاى او مى‌خوابيد خيلى مهم نبود. پيشوايان دينى خود فرموده‌اند: گاهى پرده كنار مى‌رود و امورى را مى‌دانيم و گاهى بسته مى‌شود و نمى‌توانيم كه بدانيم. «يبسط لنا فنعلم و يقبض عنا فلا نعلم» آرى قبض و بسط علم غيب به دست خداست. چنانكه در قرآن به پيامبرش خطاب مى‌كند: «لا تَعْلَمُهُمْ» «4» تو منافقان مدينه را نمى‌شناسى و در پاسخ كسانى كه از زمان قيامت سؤال مى‌كنند مى‌فرمايد: «قُلْ إِنْ أَدْرِي» بگو: نمى‌دانم. ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
❁┅┅┅┅┄ ادامه تفسیر 👇 ┄┅❁📖نکته ها : در مديريّت، هم بايد اطلاعات لازم را در اختيار مسئولان گذاشت. «عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‌ غَيْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى‌ مِنْ رَسُولٍ»، هم از او حفاظت كرد. فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ‌ ... و هم بر عملكرد او نظارت دقيق داشت. «لِيَعْلَمَ أَنْ قَدْ أَبْلَغُوا رِسالاتِ رَبِّهِمْ» ┄┅❁📖پیام ها : 1- هستى، فقط ديدنى‌ها نيست، امور بسيارى وجود دارد كه از چشم ما پنهان و قابل رؤيت نيست. «عالِمُ الْغَيْبِ» 2- كسانى مثل فالگيرها، كف‌بين‌ها و كاهنان كه ادعاى علم غيب مى‌كنند دروغگو هستند، زيرا خداوند فقط به امثال پيامبران علم غيب عطا مى‌كند. «إِلَّا مَنِ ارْتَضى‌ مِنْ رَسُولٍ» 3- هيچ كس، از ناظر و مراقب بى‌نياز نيست. فَإِنَّهُ يَسْلُكُ‌ ... رَصَداً 4- وحى الهى از طريق فرشتگان، حفاظت مى‌شود. «فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ» 5- پيامبر، در دريافت وحى و ابلاغ آن مصونيت دارد. «رَصَداً لِيَعْلَمَ أَنْ قَدْ أَبْلَغُوا رِسالاتِ رَبِّهِمْ» 6- حفاظت الهى از طريق فرشتگان جامع است. «مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً» 7- علم خداوند، اجمالى نيست، بلكه داراى احاطه و احصاى كامل است. لِيَعْلَمَ‌ ... أَحاطَ ... أَحْصى‌ كُلَّ شَيْ‌ءٍ عَدَداً «والحمدللّه ربّ العالمين» ❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیک یـا حسن بن علی العسکری ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ يك وصيت به شما مردم هميشه در صحنه ايران دارم كه هميشه گوش به فرمان رهبر باشيد و امام امت را تنها نگذاريد و هميشه هوشيار باشيد كه منافقان از خدا بي خبر و وطن فروشان ميان شما رخنه نكنند و با حيله گري شما را نسبت به انقلاب و امام بدبين كنند كه در اين صورت از مردم كوفه هم بدتر مي شويم كه گول منافقان را خوردند و امام حسين را در صحراي كربلا تنها گذاشتند . شهید حسین پورپیرعلی ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : امیدواریم ان‌شاءاللَّه خدای متعال دست کمک و هدایت خودش را همواره بر سر این ملت باقی بدارد؛ همچنان‌که امام در سال ۶۵ یک وقت به من فرمودند: من میبینم که در همه‌ی کارهای این کشور، دست قدرتی دارد کارها را پیش میبرد. ان‌شاءاللَّه ما لایق و قابل باشیم که این دست قدرت، ما را رها نکند؛ چون این‌طور هم نیست که خیال کنیم ما دیگر مورد لطف خدا هستیم و هر کاری هم کردیم، دست خدا همراه ما خواهد بود؛ نخیر، این دست قدرت گاهی هم مشت میشود و توی مغز انسان کوبیده میشود! اگر ملاحظه نکنیم، رعایت نکنیم، حدود خودمان را در نظر نگیریم و وظایفمان را بد انجام دهیم یا انجام ندهیم، دست قدرت به ما کمکی نخواهد کرد؛ ممکن است - پناه بر خدا - مخالف ما هم عمل کند. بنابراین اگر در راه او باشیم، ان‌شاءاللَّه خدای متعال به ما کمک خواهد کرد. ۱۳۸۴/۰۳/۱۰ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امير المؤمنين على بن ابيطالب عليه السّلام مِنْ خَزَائِنِ اَلْغَيْبِ تَظْهَرُ اَلْحِكْمَة از گنجینه هاى پنهان،حکمت آشکار مى شود. غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 75 ❅❁📖❁❅ سـلام مـا به امام عسکری پنجشنبه ها امروز میهمان پدر امام زمانیم ما و شما بخواهیم امور آخرتی خود را از ایشان در دعای توسل دیگر اشاره شده به آن از عاقبت بخیری خود مطمئن نباشیم در دل خودمان بذر خوف هم بپاشیم عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِـرُ عَلى‌ غَيْبِهِ أَحَـداً مگر پیامبر یا کسی که راضی از او خدا اگر کسی هم چیزی را دریافت می کند از خزائن غیب خدا به او عنایت میشود راه آن هم نیست چله نشینی به خدا راه آن اطاعت است از تمام فرامان ها چه حکمت باشد چه اخبار حال و آینده برای کسی که باشد فقط به او پناهنده آنگاه امدادهای غیبی می شود سرازیر بررسی کن در آيات مختلف در تفاسیر همه باید در سختیها ثابت قدم بمانیم با توسلمان به اهل بیت آن را بخواهیم ان شاء الله خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
آنکه از بادۀ عشق تو لبی تازه نمود ملک هستی بر چشمش پرِ کاهی نبود 📖
امام خامنه ای مد ظله العالی : ورای این محاسبات معمولی، دستگاه معقول قانونمندی وجود دارد که غیب است و باید به آن معتقد بود. آن محاسبه را از کجا پیدا کنیم؟ از راه شرع و عمل به تکلیف. این عنوانهایی که ما در خلال صحبت به آن می‌رسیم، دقیقاً همان عنوانهایی است که امام ما مکرر روی آن تکیه کردند. ما وقتی سلسله‌ی بحث را ترسیم می‌کنیم، می‌بینیم که درست سر بند، همین عنوانهاست. امام می‌گفتند: ما به تکلیف عمل می‌کنیم، ما برای پیروزی نمی‌جنگیم، ما برای جواب دادن به خدا می‌جنگیم، خدای متعال تکلیف کرده، ما عمل می‌کنیم؛ پیروزی داد، منت پذیرش هستیم؛ پیروزی هم نداد، باز هم از این‌که توفیق داد به تکلیفمان عمل بکنیم، منت‌پذیر هستیم. راز پیروزیها همین است. اگر انسان، شرع را امام خود قرار بدهد؛ یعنی طبق آنچه که تکلیف اسلامی و شرعی است، قدم به قدم حرکت بکند، یقیناً به پیروزی خواهد رسید. ما هیچ‌چیز کم نخواهیم داشت؛ چون آن محاسبه‌ی غیبی، محاسبه‌ی بسیار دقیقی است و محاسبه‌گرش خداست و دستگاه حساب کننده‌اش، علم الهی است که: «لا یعزب عنه مثقال ذرّة فی السّموات ولا فی الارض» . در آن محاسبه، هیچ عاملی مخفی نیست.۱۳۶۹/۰۶/۲۹ بیانات در دیدار فرماندهان سپاه
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راز توسل اهل آخرت 🔺️قسمت صد و پانزدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد شجاعی اگر زبان کنترل شود در غیب روی ما باز می شود....
رفقا یادمون باشه، اُسرا تو همون دوران سختی و اِسارت، شدن. از همان روز که در بندِ توام آزادم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا