┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
❁زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام در روز یکشنبه
السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِاللّٰهِ صَلَّىاللّٰهُعَلَيْهِوَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
❁ زیارت حضرت زهرا سلامالله علیها در روز یکشنبه
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
❅❁📖❁❅
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز یکشنبه :
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ اجعَل أوَّلَ یومی هذا فَلاحاً، وآخِرَهُ نَجاحاً، وأوسَطَهُ صَلاحاً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَلنا مِمَّن أنابَ إلَیک فَقَبِلتَهُ، وتَوَکلَ عَلَیک فَکفَیتَهُ، وتَضَرَّعَ إلَیک فَرَحِمتَهُ.
خداوندا! آغاز این روزم را رستگاری و پایانش را پیروزی و میانش را خوبی و شایستگی قرار ده. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که به سوی تو باز می گردند و تو آنها را می پذیری، و بر تو توکل می کنند و تو برایشان بسنده هستی و به سوی تو تضرع می کنند و تو به آنها رحم می کنی.
بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸
❅❁📖❁❅
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄
امام على عليه السلام :
عَلَيكُم بِكِتابِ اللّه ... مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ؛
بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
نهج البلاغه(صبحی صالح) ص219 ، خطبه 156
❅❁📖❁❅
سلام ما به محضر امیرالمؤمنین و حضرت زهرا
مـدد بگیریم از پـدر و مـادر عالم روز یکشنبه ها
با کلام امیرالمؤمنین بصیرت بگیرم در دينمان
شاید ما فاصله ی زیادی گرفته باشیم تا ایمان
باید دائم رجوع کنیم به قرآن برای عمل به آن
کم کم من در آوردی نشود اعمال و رفتارمان
قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا، دقت کنیم ما
شاید فقط ما مسلمان هستیم بعضی از وقتها
مؤمن نمیتواند بی تفاوت باشد، دنبال کار خود
در کشور یا دنیا هر اتفاقی افتاد هرچه شد،شد
اهل قیام و مبارزه نباشد علیه ظالم و طاغوتها
بی تفاوت نسبت به جان مردم یا تغییر ارزشها
نسبت به بی اعتنایی به قرآن در بین مسلمانها
تا فقط نامی ز دین بماند تحریف شود دین خدا
نماز و روزه و حج و اعمال دیگر بدون سیاست
یعنی بر کشورهای اسلامی آمریکا کند سیادت
مسلمین مسئولند در برابر این حوادث غمبار
مرگ بر استکبار و اسرائیل و آمریکای جنایتکار
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄
استاد قرائتی حفظه الله
سوره حجرات
قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ إِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمالِكُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ «14»
آن اعراب باديهنشين گفتند: ما ايمان آوردهايم، به آنان بگو: شما هنوز ايمان نياوردهايد، بلكه بگوئيد: اسلام آوردهايم و هنوز ايمان در دلهاى شما وارد نشده است و اگر خدا و رسولش را اطاعت كنيد، خداوند ذرّهاى از اعمال شما كم نمىكند. همانا خداوند آمرزنده مهربان است.
┄┅❁📖نکته ها :
مراد از اعراب، باديهنشينانند كه بعضى آنان مؤمن بودند، چنانكه در سورهى توبه از آنان تجليل شده است: «وَ مِنَ الْأَعْرابِ مَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ» «1»، ولى بعضى از آنان خود را بالاتر از آنچه بودند مىپنداشتند و ادّعاى ايمان مىكردند، در حالى كه يك تازه مسلمانى بيش نبودند.
تفاوت اسلام با ايمان
1. تفاوت در عمق.
اسلام، رنگ ظاهرى است، ولى ايمان تمسّك قلبى است. امام صادق صلى الله عليه و آله به مناسبت آيهى «وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً» «2» فرمود: رنگ الهى اسلام است، و در تفسير آيهى «فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى» «3» فرمود: تمسّك به ريسمان محكم الهى، همان ايمان است. «4»
2. تفاوت در انگيزه.
گاهى انگيزهى اسلام آوردن، حفظ يا رسيدن به منافع مادّى است، ولى انگيزهى ايمان حتماً معنوى است. امام صادق عليه السلام فرمودند: با اسلام آوردن، خون انسان حفظ مىشود و ازدواج با مسلمانان حلال مىشود، ولى پاداش اخروى بر اساس ايمان قلبى است. «5»
3. تفاوت در عمل.
اظهار اسلام، بدون عمل ممكن است، ولى ايمان بايد همراه عمل باشد، چنانكه در حديث مىخوانيم: «الايمان اقرار و عمل و الاسلام اقرار بلاعمل» «6» بنابراين در ايمان، اسلام نهفته
«1». توبه، 99.
«2». بقره، 138.
«3». بقره، 256.
«4». كافى، ج 2، ص 14.
«5». كافى، ج 2، ص 24.
«6». كافى، ج 2، ص 24.
جلد 9 - صفحه 197
است، ولى در اسلام ايمان نهفته نيست.
در حديث ديگرى، اسلام، به مسجد الحرام وايمان به كعبه تشبيه شده كه در وسط مسجدالحرام قرار گرفته است. «1»
امام باقر عليه السلام فرمود: ايمان، چيزى است كه در قلب مستقر مىشود و انسان به وسيله آن به خدا مىرسد و عمل، آن باور قلبى را تصديق مىكند. ولى اسلام چيزى است كه در گفتار و رفتار ظاهر مىگردد، گرچه در قلب جاى نگرفته باشد. «2»
4. تفاوت در رتبه.
در حديث مىخوانيم: ايمان، بالاتر از اسلام و تقوا، بالاتر از ايمان و يقين، بالاتر از تقوا است و در ميان مردم چيزى كميابتر از يقين نيست. «3»
┄┅❁📖پیام ها :
1- به هر ادّعا و شعارى گوش ندهيم. «و قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا»
2- ادّعاهاى نابجا را مهار كنيم. «قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا»
3- هر كس حريم خود را حفظ كند و بيش از آنچه هست خود را مطرح نكند. «قُولُوا أَسْلَمْنا»
4- اسلام، امرى ظاهرى است، ولى ايمان، به دل مربوط است. «فِي قُلُوبِكُمْ»
5- با مدّعيان كمال بايد به گونهاى سخن گفت كه از رسيدن به كمال نااميد نشوند. «وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمانُ فِي قُلُوبِكُمْ»
6- راه رسيدن به ايمان، اطاعتِ عملى است، نه ادّعاى زبانى. لَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمانُ ... وَ إِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ ...
7- اطاعت از پيامبر صلى الله عليه و آله در كنار اطاعت از خدا آمده است و اين نشانهى عصمت
«1». كافى، ج 2، ص 52.
«2». كافى، ج 2، ص 26.
«3». كافى، ج 2، ص 51.
جلد 9 - صفحه 198
پيامبر است كه بايد او را بدون چون وچرا اطاعت كرد. «إِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»
8- خداوند، عادل است وذرّهاى از پاداش عمل انسان را كم نمىكند. (مديريّت صحيح آن است كه ذرّهاى از حقوق ديگران كمگذاشته نشود.) «لا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمالِكُمْ شَيْئاً»
9- اطاعت از خدا و رسول، زمينه دريافت بخشش و رحمت الهى است.
تُطِيعُوا ... إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄
السـلام علیک یـا امیـرالمؤمنیـن
السـلام علیک یـا فاطمــه الـزهـــــرا
┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄
✍شهید حاج قاسم سلیمانی
من از بیقراری و رسواییِ جاماندگی، سر به بیابانها گذارده ام؛ من به امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به آن صحرا در زمستان و تابستان میروم. کریم، حبیب، به کَرَمت دل بسته ام، تو خود میدانی دوستت دارم. خوب میدانی جز تو را نمیخواهم. مرا به خودت متصل کن.
#مکتب_سلیمانی
❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁
امام خامنه ای مد ظله العالی :
بهرغم همه کشتاری که در غزه انجام میشود، رژیم صهیونیستی تا الان شکست خورده واقعی در این ماجرا است زیرا نتوانسته آبروی از دست رفته خود را بازگرداند و در آینده هم قادر به این کار نخواهد بود.
❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁
امام على عليه السلام :
عَلَيكُم بِكِتابِ اللّه ... مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ؛
بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
نهج البلاغه(صبحی صالح) ص219 ، خطبه 156
❅❁📖❁❅
سلام ما به محضر امیرالمؤمنین و حضرت زهرا
مـدد بگیریم از پـدر و مـادر عالم روز یکشنبه ها
با کلام امیرالمؤمنین بصیرت بگیرم در دينمان
شاید ما فاصله ی زیادی گرفته باشیم تا ایمان
باید دائم رجوع کنیم به قرآن برای عمل به آن
کم کم من در آوردی نشود اعمال و رفتارمان
قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا، دقت کنیم ما
شاید فقط ما مسلمان هستیم بعضی از وقتها
مؤمن نمیتواند بی تفاوت باشد، دنبال کار خود
در کشور یا دنیا هر اتفاقی افتاد هرچه شد،شد
اهل قیام و مبارزه نباشد علیه ظالم و طاغوتها
بی تفاوت نسبت به جان مردم یا تغییر ارزشها
نسبت به بی اعتنایی به قرآن در بین مسلمانها
تا فقط نامی ز دین بماند تحریف شود دین خدا
نماز و روزه و حج و اعمال دیگر بدون سیاست
یعنی بر کشورهای اسلامی آمریکا کند سیادت
مسلمین مسئولند در برابر این حوادث غمبار
مرگ بر استکبار و اسرائیل و آمریکای جنایتکار
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
*┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄*
اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
اگر ما ادعامان این باشد که قرآن، کتاب ماست، لکن هیچ صفحه ای از قرآن را به آن عمل نکرده باشیم، قرآن را ادعا داریم که کتاب ما است، به حسب واقع کتاب ما نیست. اگر ما بگوییم پیغمبر، پیغمبر ما هست، ادعایش آسان است، لکن تا پیروی ازش نکنیم، نمی توانیم بگوییم پیام آوری است از خدا. اگر ما به حرف او اعتنا نکنیم، پیامبریش برای ما فایده ندارد. و اگر چنانچه به حرف اولیا عمل نکنیم، شیعه گریش برای ما فایده ندارد، فایده اش ضعیف است.
صحیفه امام جلد ۱۰ ص ۵۳۲ - ۵۳۳
💬#سخن_هفته | «حزباللهی» فدایی ملت و مملکت
👈هدف و مطلوب نیروهای مؤمن و انقلابی حقیقی، منفعت است یا مسوولیت و خدمت؟
🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند...
یکی از اقدامات موفق انقلاباسلامی «مفهومسازی»، «واژهپردازی» و تولید ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد.»
۱۳۹۰/۷/۲۲
موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار میگیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.»
۱۳۹۴/۱۲/۵
یکی از مفاهیم و کلیدواژههایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصهی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزباللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزباللهی کیست؟
در منظومهی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزباللهی بهعنوان تعبیری برآمده از آموزههای قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزباللهی، یعنی آنکه در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که ارادهی الهی است - ندارد.»
۱۳۶۹/۸/۱
در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزباللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.»
۱۳۶۹/۱۰/۴
براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزباللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزبالّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»
۱۳۷۱/۵/۷
براساس این تفکر و جهتگیری است که فرد حزباللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه میدهد بدون آنکه چشمداشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثهاى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکدهاش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.
این را مىگوییم «حزباللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمىآید و نمىتواند آرام بگیرد. این، «حزباللهى» است.»
۱۳۷۱/۷/۱۶
لذا «حزبالّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.»
۱۳۷۲/۵/۸
درست در نقطهی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعهی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.»
۱۳۷۲/۵/۸
براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمیکند: «عدّهای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یکوقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجهی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزباللهی نیستند.»
۱۳۶۲/۶/۸
پست روز شنبه کانال رهبر انقلاب
🗓 یکشنبه ٢١ آبان ماه ١۴٠٢
🔻 گزیدهای از کتاب #نردبان_سعادت، تلخیص و تحریر کتاب #معراجالسعادة علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید:
🔸تمسخر، نوعی تحقیر است؛ تحقیر یک انسان موجب خرد شدن شخصیت او میشود. این اثر ممکن است گاهی آن چنان شدید باشد که نه تنها شخص تحقیر شده را از بالندگی در زندگی و ایفای نقش در جامعه باز دارد، بلکه آثار سوء آن به خانواده و نسل او نیز سرایت کند و بدینسان یک تمسخر و دست انداختن ساده میتواند از جنایتی عظیم که حد و اندازه آن قابل برآورد نیست، سر در آورد.
📚 نردبان سعادت، ص ۳۶۰
(تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
🔸️پیامدهای جنگ نظامی در برابر آثار تهاجم فرهنگی بسیار کوچک است؛ بدین جهت قرآن نیز خطر فتنه در دین و تهاجم فرهنگى را بزرگتر از تهاجم نظامى دانسته، مسلمانان را از غفلت بر حذر داشته و اهمیت و خطر جنگ نظامى را در مقابل آن کمتر دانسته است: «وَ الْفِتْنَةُ اَشَدُّ مِنَ الْقَتْل».
#توییت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«اين زبان مادامی كه باز است قبل از احتضار از آن كار بكشيد...»
#شناخت_امیرالمؤمنین ۸
💠 *«موعظه خداوند؛ ولایت امیرالمومنین علیهالسلام»*
🔆 «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ…»
🔆 «بگو: شما را تنها به يك چيز اندرز مىدهم، براى خدا قيام كنيد…»
📗 سوره سبأ، آیه ۴۶
◻️ ابوحمزه ثمالی میگوید:
⁉️ «به محضر امام باقر علیهالسلام مشّرف شده و سؤال کردم: *خداوند سبحان به ما یک موعظه دارد، آن چیست؟»*
🍃 امام فرمود: «یعنی شما را تنها به ولایت علی علیهالسلام پند میدهم و ولایت علی علیهالسلام همان واحده (یکی) است. که خداوند تبارکوتعالی در مورد آن فرمود: «إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ»
📘 بحار الأنوار، ج۲۳، ص۳۹۲
✍🏼 «أن» در «أَنْ تَقُومُوا لِلهِ» «تفسیریه» است و «واحد»، ولایت علی علیهالسلام است.
✅ *کسی که ولایتپذیر باشد اهل قیام است و نمیتواند قاعد و نشسته باشد.*
◻️ مرحوم مجلسی (ره) میفرماید:
🔹 «ولایت علی علیهالسلام بر کوفه و قیام او، قیامی الهی و «لله» است، یقیناً او قیامی برای غیر خدا ندارد.»
🔹 حال اگر قائم هستیم و قیام ما «لله» است، اهل ولایت علی علیهالسلام هستیم و اگر قیام ما للنفس باشد، اهل ولایت نیستیم.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com