امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
اگر ما ادعامان این باشد که قرآن، کتاب ماست، لکن هیچ صفحه ای از قرآن را به آن عمل نکرده باشیم، قرآن را ادعا داریم که کتاب ما است، به حسب واقع کتاب ما نیست. اگر ما بگوییم پیغمبر، پیغمبر ما هست، ادعایش آسان است، لکن تا پیروی ازش نکنیم، نمی توانیم بگوییم پیام آوری است از خدا. اگر ما به حرف او اعتنا نکنیم، پیامبریش برای ما فایده ندارد. و اگر چنانچه به حرف اولیا عمل نکنیم، شیعه گریش برای ما فایده ندارد، فایده اش ضعیف است.
صحیفه امام جلد ۱۰ ص ۵۳۲ - ۵۳۳
💬#سخن_هفته | «حزباللهی» فدایی ملت و مملکت
👈هدف و مطلوب نیروهای مؤمن و انقلابی حقیقی، منفعت است یا مسوولیت و خدمت؟
🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند...
یکی از اقدامات موفق انقلاباسلامی «مفهومسازی»، «واژهپردازی» و تولید ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد.»
۱۳۹۰/۷/۲۲
موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار میگیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.»
۱۳۹۴/۱۲/۵
یکی از مفاهیم و کلیدواژههایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصهی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزباللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزباللهی کیست؟
در منظومهی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزباللهی بهعنوان تعبیری برآمده از آموزههای قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزباللهی، یعنی آنکه در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که ارادهی الهی است - ندارد.»
۱۳۶۹/۸/۱
در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزباللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.»
۱۳۶۹/۱۰/۴
براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزباللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزبالّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»
۱۳۷۱/۵/۷
براساس این تفکر و جهتگیری است که فرد حزباللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه میدهد بدون آنکه چشمداشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثهاى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکدهاش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.
این را مىگوییم «حزباللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمىآید و نمىتواند آرام بگیرد. این، «حزباللهى» است.»
۱۳۷۱/۷/۱۶
لذا «حزبالّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.»
۱۳۷۲/۵/۸
درست در نقطهی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعهی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.»
۱۳۷۲/۵/۸
براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمیکند: «عدّهای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یکوقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجهی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزباللهی نیستند.»
۱۳۶۲/۶/۸
پست روز شنبه کانال رهبر انقلاب
🗓 یکشنبه ٢١ آبان ماه ١۴٠٢
🔻 گزیدهای از کتاب #نردبان_سعادت، تلخیص و تحریر کتاب #معراجالسعادة علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید:
🔸تمسخر، نوعی تحقیر است؛ تحقیر یک انسان موجب خرد شدن شخصیت او میشود. این اثر ممکن است گاهی آن چنان شدید باشد که نه تنها شخص تحقیر شده را از بالندگی در زندگی و ایفای نقش در جامعه باز دارد، بلکه آثار سوء آن به خانواده و نسل او نیز سرایت کند و بدینسان یک تمسخر و دست انداختن ساده میتواند از جنایتی عظیم که حد و اندازه آن قابل برآورد نیست، سر در آورد.
📚 نردبان سعادت، ص ۳۶۰
(تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
🔸️پیامدهای جنگ نظامی در برابر آثار تهاجم فرهنگی بسیار کوچک است؛ بدین جهت قرآن نیز خطر فتنه در دین و تهاجم فرهنگى را بزرگتر از تهاجم نظامى دانسته، مسلمانان را از غفلت بر حذر داشته و اهمیت و خطر جنگ نظامى را در مقابل آن کمتر دانسته است: «وَ الْفِتْنَةُ اَشَدُّ مِنَ الْقَتْل».
#توییت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«اين زبان مادامی كه باز است قبل از احتضار از آن كار بكشيد...»
#شناخت_امیرالمؤمنین ۸
💠 *«موعظه خداوند؛ ولایت امیرالمومنین علیهالسلام»*
🔆 «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ…»
🔆 «بگو: شما را تنها به يك چيز اندرز مىدهم، براى خدا قيام كنيد…»
📗 سوره سبأ، آیه ۴۶
◻️ ابوحمزه ثمالی میگوید:
⁉️ «به محضر امام باقر علیهالسلام مشّرف شده و سؤال کردم: *خداوند سبحان به ما یک موعظه دارد، آن چیست؟»*
🍃 امام فرمود: «یعنی شما را تنها به ولایت علی علیهالسلام پند میدهم و ولایت علی علیهالسلام همان واحده (یکی) است. که خداوند تبارکوتعالی در مورد آن فرمود: «إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ»
📘 بحار الأنوار، ج۲۳، ص۳۹۲
✍🏼 «أن» در «أَنْ تَقُومُوا لِلهِ» «تفسیریه» است و «واحد»، ولایت علی علیهالسلام است.
✅ *کسی که ولایتپذیر باشد اهل قیام است و نمیتواند قاعد و نشسته باشد.*
◻️ مرحوم مجلسی (ره) میفرماید:
🔹 «ولایت علی علیهالسلام بر کوفه و قیام او، قیامی الهی و «لله» است، یقیناً او قیامی برای غیر خدا ندارد.»
🔹 حال اگر قائم هستیم و قیام ما «لله» است، اهل ولایت علی علیهالسلام هستیم و اگر قیام ما للنفس باشد، اهل ولایت نیستیم.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
صفحه : ٢٨٢
#جزء_چهادرده
#سوره_اسراء
❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند
📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄
📖ترجمه صفحه ٢٨٢ قرآن کریم
به نام خداوند بخشنده و مهربان
1 - منزّه است آن که بندهی خود را شبی از مسجد الحرام به سوی مسجد الأقصی که حومه آن را برکت دادهایم سیر داد، تا آیات خویش را به او بنماییم که همانا او شنوای بیناست
2 - و به موسی کتاب دادیم و آن را برای بنی اسرائیل وسیله هدایت ساختیم که زنهار غیر من و کیل و سرپرست نگیرید
3 - [شما] نسل کسانی هستید که آنها را [در کشتی] با نوح برداشتیم به راستی او بندهای شکرگزار بود
4 - و به بنی اسرائیل در آن کتاب اعلام کردیم که بیگمان دوبار در زمین فساد خواهید کرد و به طغیان بزرگی دست خواهید زد
5 - پس آنگاه که وعدهی اولین آن دو فرا رسید، بندگانی از خود را که جنگاورانی نیرومندند بر شما برانگیزیم تا [برای تعقیب شما] داخل خانهها را جست جو کنند، و این وعده انجام شدنی است
6 - آنگاه دوباره غلبه بر آنها را به شما بازگردانیم و شما را با اموال و پسران یاری دهیم و تعداد نفرات شما را بیشتر کنیم
7 - [حال] اگر نیکی کنید، به خود نیکی کردهاید و اگر بدی کنید به خود بد کردهاید، پس وقتی وعدهی [کیفر] بعدی فرا رسد [چنان بر شما بتازند] که از اندوه صورتتان را زشت گردانند و وارد مسجد [الاقصی] شوند، چنان که بار اول داخل شده بودند و به هر چه دست یابند یکسره آن را نابود کنند
📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
❁زیارت امام حسن مجتبی علیهالسلام در روز دوشنبه
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِفْوَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِرَاطَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَيَانَ حُكْمِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَاصِرَ دِينِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْبَرُّ الْوَفِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْأَمِينُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَالِمُ بِالتَّأْوِيلِ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْهَادِى الْمَهْدِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الطَّاهِرُ الزَّكِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا التَّقِىُّ النَّقِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْحَقُّ الْحَقِيقُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الشَّهِيدُ الصِّدِّيقُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ.
❁ زیارت امام حسین علیه السلام در روز دوشنبه
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِينَ، أَشْهَدُ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَعَبَدْتَ اللّٰهَ مُخْلِصاً، وَجَاهَدْتَ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّىٰ أَتَاكَ الْيَقِينُ، فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنِّى مَا بَقِيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ، وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ ،أَنَا يَا مَوْلَاىَ مَوْلىً لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ، سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، وَظَاهِرِكُمْ وَبَاطِنِكُمْ، لَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ تَعالىٰ مِنْهُمْ، يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ، يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، هٰذا يَوْمُ الإِثْنَيْنِ وَهُوَ يَوْمُكُما وَبِاسْمِكُما وَأَنَا فِيهِ ضَيْفُكُما، فَأَضِيفانِى وَأَحْسِنا ضِيَافَتِى، فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِيفَ بِهِ أَنْتُمَا، وَأَنَا فِيهِ مِنْ جِوارِكُما فَأَجِيرانِى، فَإِنَّكُمَا مَأمُورانِ بِالضِّيافَةِ وَالْإِجارَةِ، فَصَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكُمَا وَآلِكُمَا الطَّيِّبِينَ.
❅❁📖❁❅
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
❁دعای حضرت فاطمه سلام الله علیها در روز دوشنبه :
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ إنّی أسأَلُک قُوَّةً فی عِبادَتِک، وتَبَصُّراً فی کتابِک، وفَهماً فی حُکمِک. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، ولا تَجعَلِ القُرآنَ بِنا ماحِلاً، وَالصِّراطَ زائِلاً، ومُحَمَّداً(ص) عَنّا مُوَلِّیاً.
خداوندا! از تو توانی برای عبادت تو و بصیرتی در کتاب تو و فهمی در حکم تو درخواست می کنم. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و قرآن را برای ما بی حاصل قرار مده و ما را [از روی] صراط ساقط مکن و محمّد(ص) را از ما رویگردان مساز.
بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸
❅❁📖❁❅
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄