〰〰🇮🇷🌹🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره بقره - آیه ۳۰
وَ إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَئِکَةِ إِنّى جَاعِلٌ فِى الْأَرْضِ خَلِیفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمآءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ قَالَ إِنِّى أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ
و هنگامى که پروردگارت به فرشتگان گفت: من بر آنم که در زمین جانشینى قرار دهم. فرشتگان گفتند: آیا کسى را در زمین قرار مى دهى که در آن فساد کند و خونها بریزد؟ در حالى که ما با حمد و ستایش تو، ترا تنزیه و تقدیس مى کنیم. خداوند فرمود: همانا من چیزى مى دانم که شما نمى دانید.
🍃🌹نکته ها :
در آیه ى قبل خواندیم که خداوند، همهى مواهب زمین را براى انسان آفریده است. در این آیه و آیات بعد، مسأله خلافت انسان در زمین مطرح مىشود که نگرانى فرشتگان از فسادهاى بشر و توضیح و توجیه خداوند و سجده آنان در برابر نخستین انسان را به دنبال دارد.
فرشتگان، یا از طریق اخبار الهى و یا مشاهدهى انسانهاى قبل از حضرت آدم (ع) در عوالم دیگر یا در همین عالم و یا به خاطر پیش بینى صحیحى که از انسان خاکى و مادّى آنها داشتند، خونریزى و فساد انسان را پیشبینى مىکردند.
گرچه همهى انسانها، استعداد خلیفه خدا شدن را دارند، امّا همه خلیفه خدا نیستند. چون برخى از آنها با رفتار خود به اندازهاى سقوط مىکنند که از حیوان هم پست تر مىشوند. چنانکه قرآن مىفرماید: «اُولئِکَ کَالاَنعام بل هُم اَضل»
قرارگاه این خلیفه، زمین است، ولى لیاقت او تا «قاب قوسین او ادنى» مىباشد.
سؤال: چرا خداوند در آفرینش انسان، موضوع را با فرشتگان مطرح کرد؟
پاسخ: انسان، مخلوق ویژه اى است که ساخت مادّى او به بهترین قوام بوده: «اَحسنَ تَقویم» و در او روح خدایى دمیده شده و بعد از خلقت او خداوند به خود تبریک گفته است: «فَتَبارَکَ اللّه»
سؤال: خدایى که دائماً حاضر، ناظر و قیّوم است چه نیازى به جانشین و خلیفه دارد؟
پاسخ: اوّلاً جانشینى انسان نه به خاطر نیاز و عجز خداوند است، بلکه این مقام به خاطر کرامت و فضیلت رتبه انسانیّت است. ثانیاً نظام آفرینش بر اساس واسطه هاست. یعنى با اینکه خداوند مستقیماً قادر بر انجام هر کارى است، ولى براى اجراى امور، واسطه هایى را قرار داده که نمونههایى را بیان مىکنیم:
* با اینکه مدبّر اصلى اوست: «الَلّهُ الّذى... یدبّر» لکن فرشتگان را مدبّر هستى قرار داده است. «فالمدبّرات أمراً»
* با اینکه شفا بدست اوست؛ «فهو یشفین» امّا در عسل شفا قرار داده است. «فیه شفاء»
با اینکه علم غیب مخصوص اوست؛ «انّما الغیب للّه» لکن بخشى از آن را براى بعضى از بندگان صالحش ظاهر مىکند. «الاّ مَن ارتضى من رسول»
پس انسان مى تواند جانشین خداوند شود و اطاعت او همچون اطاعت از خداوند باشد. «مَن یَطَعُ الرّسول فقد أطاع اللّه» و بیعت با او نیز به منزله ى بیعت با خداوند باشد. «اِنَّ الَّذین یُبایِعونَکَ... انَّما یبایعون اللّه»و محبّت به او مثل محبّت خدا باشد. «مَن اَحَبَّکُم فَقَد اَحَبَّ اللّه»
🍃🌹پیامها :
۱- خداوند ابتدا اسباب زندگى را برای انسان فراهم کرد، سپس او را آفرید. «خلق لکم ما فى الارض جَمیعاً ... اِذقالَ رَبُُکَ لِلمَلائِکَه»
۲- آفرینش ملائکه، قبل از آدم بوده است. زیرا خداوند آفریدن انسان را با آنان در میان گذاشت.
۳- انتصاب خلیفه و جانشین و حاکم الهى، تنها به دست خداست. «انّى جاعَلُ فِى الارضِ خَلیفَة»
۴- انسان، جانشین دائمى خداوند در زمین است. «جاعل»
۵ - انسان مىتواند اشرف مخلوقات و لایق مقام خلیفةاللهى باشد. «جاعِلُ فِى الاَرض خَلیفة»
۶- ملائکه، فساد و خونریزى را کار دائمى انسان مىدانستند. «یفسد... و یسفکَ»
۷- حاکم و خلیفه الهى باید عادل باشد، نه فاسد و فاسق. خلیفه نباید «یفسد فى الاَرض» باشد.
۸ - طرح لیاقتِ خود، اگر بر اساس حسادت نباشد، مانعى ندارد. «و نحَنُ نُسَِبّحُ بِحَمدِکَ وَ نُقَدَّسُ لَک»
۹- عبادت و تسبیح در فضاى آرام، تنها ملاک و معیار لیاقت نیست. «نحنُ نسبّح»
۱۰- به خاطر انحراف یا فساد گروهى، نباید جلوى امکان رشد دیگران گرفته شود. با آنکه خداوند ىدانست گروهى از انسانها فساد مى کنند، امّا نعمت آفرینش را از همه سلب نکرد.
۱۱- مطیع و تسلیم بودن با سؤال کردن براى رفع ابهام منافاتى ندارد. «أتجعلُ فیها»
۱۲- خداوند فساد و خونریزى انسان را مردود ندانست، لکن مصلحت مهم تر و شایستگى و برترى انسان را طرح نمود. «انى اَعلَمُ ما لاتعلمون»
۱۳- توقّع نداشته باشید همهى مردم بى چون و چرا، سخن یا کار شما را بپذیرند. زیرا فرشتگان نیز از خدا سؤال مى کنند. «قالوا أتجعل فیها»
۱۴- علوم و اطلاعات فرشتگان، محدود است. «مالا تعلمون»
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰
〰〰〰🇮🇷🌹🍃
السلام علیک یا امیر المومنین
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
شهید سپهبد قاسم سلیمانی
اگر آرزوی شهادت دارید اگر دوست دارید شهید شوید اول باید شهیدانه زندگی کنید ، تا به آن مقام والای شهادت نائل شوید . مثالش مانند کسی است که اول باید علم بیاموزد ، بعد تلاش کند بعد عالم شود . پس شهادت تنها آرزو نیست که هر وقت خواستی به آن دست پیدا کنید ، باید تلاش کنید ، برای آن بجنگید آن هم با شیطان نفس ات ، به خدا نزدیک شوید و درست عمل کنید تا به سر منزل مقصود برسید . بله درسته : پس اول برای شهید شدن باید اعمال و زندگیمان رو درست کنیم تا به آن مقام والای شهادت که عاقبت بخیری در دنیا و آخرت است برسیم.
〰〰〰🇮🇷🌹🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
آیا استفاده از اینترنت محل کار برای کار شخصی جایز است؟
استفاده شخصی، جایز نیست و موجب ضمان است؛ مگر آنکه با اذن مسئولی باشد که شرعا و قانونا چنین حقی دارد.
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰
امام حسین علیه السلام :
من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.
کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند.
بحار الانوار ، ج 75، ص128
🍃🌹🍃
دوست واقعی انتقاد می کند از ما ، اما
دشمن می کند تعریف و تمجید نا روا
خداوند اجازه داد حتی به فرشته ها
انتقاد کردند در آفرینش انسان به خدا
إِنِّى أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ را فرمود به آنها
فساد گروهی ربط ندارد به همه انسانها
هر کس انتخاب میکند خودش راهش را
راه درست را خداوند انتخاب کرد برای ما
الحمدلله
شکراً لله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🌷🍃
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع":
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
امام علی علیه السلام :
لا ترخصوا لانفسکم فتد هنوا و تذهب بکم الرخص مذاهب الظلمة فتهلکو ولاتداهنو فیالحق اذا ورد علیکم و عرفتموه فتخسروا خسراناً مبیناً.
بندگان خدا! به خویشتن، اجازه مداهنه و لاابالیگری ندهید که شما را به ستم میکشاند. آن گاه که حق را شناختید و حق به شما روی آورد و نیاز به یاری شما دارد، هرگز مداهنه و سستی نکنید.
بحار الانوار
🍃🌹🍃
اگر برای شما حق روشن شد بندگان خدا
اجازه ی مداهنه به نفس خود ندهید شما
نفس و انانیت را به زنجیر بکشیم سریعتر
یاری کنید حق را در برابر ظالمان و دشمنها
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ
سرنوشتها در گرو عملکرد بد و خوب ما و شما
یاری کردن حق توفیق می خواهد، کسب کنیم
اگر یاری نکردید خود خدا یاری می کند حق را
ان شاءالله
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰🇮🇷🌹🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره رعد
لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ «11»
براى انسان فرشتگانى است كه پىدرپى او را از پيشرو و از پشت سر از فرمان خداوند حفاظت مىكنند. همانا خداوند حال قومى را تغيير نمىدهد تا آنكه آنان حال خود را تغيير دهند و هرگاه خداوند براى قومى آسيبى بخواهد پس هيچ برگشتى براى آن نيست و در برابر او هيچ دوست و كارساز و حمايت كنندهاى براى آنان نيست.
🍃🌹نکته :
«مُعَقِّباتٌ» جمع «معقبة» است و حرف «تاء» آن براى تأنيث نيست، بلكه براى مبالغه است. مثل علامة، لذا فاعل «يَحْفَظُونَهُ» مذكر آمده است.
البتّه مراد از «مُعَقِّباتٌ» تعقيب انسان نيست تا با «بَيْنِ يَدَيْهِ» منافات داشته باشد، بلكه منظور، تعاقب و پىدرپى آمدن ملائكه شب و روز است.
مراد از «أَمْرِ اللَّهِ» در اين آيه قهر و عذاب الهى نيست، زيرا معنا ندارد كه فرشتگان انسان را در برابر كيفر الهى حفاظت كنند، بلكه مراد خطرات و حوادث طبيعى است. چون طبيعت مخلوق خداست و آنچه در آن بگذرد نيز به خواست و ارادهى او مىباشد.
جلد 4 - صفحه 325
در آيات و روايات متعدّد از فرشتگانى ياد شده كه مأمور حفظ جان انسان و ثبت كارهاى او هستند و از آنان در برابر خطراتى كه مورد ارادهى حتمى خداوند نيست محافظت مىنمايند.
البتّه بنابر مستفاد از روايات، همينكه ارادهى قطعى خداوند رسيد، فرشتگانِ محافظ، مأموريّت حفاظت را رها و انسان را به دست اجل حتمى الهى مىسپارند. بنابراين امر و فرمان خداوند دوگونه است، حتمى و غيرحتمى (قضا و قدر) و فرشتگان فقط انسان را از حوادث غير حتمى حفظ مىكنند، بديهى است كه اين حفاظت باعث سلب اختيار از انسان نمىشود و سرنوشت انسانها و امتّها همچنان در اختيار خود آنهاست.
حفاظت فرشتگان هم از جان انسانهاست و هم از اعمال و رفتار آنها «إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحافِظِينَ- يُرْسِلُ عَلَيْكُمْ حَفَظَةً» و هم از ايمان و فكر آنها در برابر انحرافات و وساوس شيطانى، زيرا «يَحْفَظُونَهُ» هم شامل روح مىشود و هم شامل جسم.
امام سجاد عليه السلام با اشاره به اين آيه فرمودند:
گناهانى كه نعمتها را تغيير مىدهند عبارتند از: ظلم به مردم، ناسپاسى خداوند و رها كردن كارهاى خيرى كه انسان به آن عادت كرده است. «1»
اين آيه در مورد جوامع بشرى است، نه تكتك افراد انسانى. يعنى جامعهى صالح، مشمول بركات خداوند و جامعهى منحرف، گرفتار قهر الهى مىشود. امّا اين قاعده در مورد فرد صالح و انسان ناصالح صادق نيست، زيرا گاهى ممكن است شخصى صالح باشد، ولى بخاطر آزمايش الهى گرفتار مشكلات شود و يا اينكه فردى ناصالح باشد، ولى به جهتمهلت الهى، رها گردد.
🍃🌹پیام ها :
1- خداوند انسان را رها نمىگذارد. «لَهُ مُعَقِّباتٌ»
2- گروهى از فرشتگان الهى، محافظ انسانها هستند. «لَهُ مُعَقِّباتٌ»
3- خداوند انسان را از حوادث غير مترقّبه حفظ مىكند، «لَهُ مُعَقِّباتٌ ... يَحْفَظُونَهُ» نه از
«1». تفسير نورالثقلين.
جلد 4 - صفحه 326
حوادثى كه با علم وعمد براى خود بوجود مىآورند. «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ»
4- خطرات وحوادث گوناگون، انسان را احاطه كرده است. «مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ»
5- خداوند نعمتى را كه عطا فرمايد پس نمىگيرد، مگر آنكه مردم، آن نعمت را ناسپاسى كنند. «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ»
6- به سراغ شانس و بخت اقبال و فال و نجوم نرويد، سرنوشت شما به دست خودتان است. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»
7- حفاظت خداوند تا زمانى است كه انسان، كفران نعمت نكند وگرنه از لطف الهى محروم و به حال خود رها خواهد شد. «إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً»
8- برخوردارى از نعمتهاى ظاهرى و بيرونى، وابسته به كمالات نفسانى و حالات درونى است. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» در جاى ديگر مىفرمايد: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ ... «1»
9- ارادهى خداوند بالاتر از همهى ارادههاست. «إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
〰〰🇮🇷🌹🍃
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
🍃🌷🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰
#پیامکی_از_بهشت
روزی خواهد رسید که برادر از برادر فرار می کند و مجرم ها با صورت شناخته می شوند و معذرت خواهی ظالم هرگز سودی ندارد ، پس آن روز را در نظر داشته باشیم و مواظب اعمالمان باشیم و نکند با کم کاری کردن و سرگردان نمودن مردم و تلف کردن وقت های خود ، انقلاب عزیزمان را به خطر بیندازیم .
شهید عباسعلی سالمی
〰〰〰🇮🇷🌹🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
«انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم» انتخاب با خود ملت است. اگر در میان یک ملتی که اینجور زیر ستم است، انسانهای بزرگی پیدا شدند، آزادگانی پیدا شدند، علمای برجستهی با شجاعت وارد میدان شدند، آحاد مردم حاضر شدند از لذتهای زودگذر و راحتهای حقیر روزمرهی زندگی صرفنظر کنند و مجاهدت کنند و دل به شهادت بدهند، میتوانند خودشان را از این ذلتِ زیر سلطه بودن خارج کنند. این انتخابی بود که ملت ایران با انقلاب اسلامی کرد.
۱۳۸۶/۸/۹
🇮🇷کلید تحولات عظیم ، در دست انسان
مطلبی که من میخواهم به شما عرض کنم، حول و حوش یک آیهی قرآن است. آیهی معروفی است: «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم» تغییرات به دست شماست. کلید تحولات اجتماعی و تحولات عظیم در دست شماست؛ مضمون آیه این است. یک جای دیگر در یک دایرهی محدودتر میفرماید: «ذلک بأنّ اللَّه لم یک مغیّرا نعمة أنعمها علی قوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم» این آیه، پسرفت را میگوید. خدای متعال پسرفت را نصیب هیچ کشوری نمیکند، مگر خودشان به دست خودشان بکنند. تغییرِ موجبِ پسرفت را خودِ ملتها به وجود میآورند. و شبیه این مضمون در آیات متعدد دیگری هم هست که مرجعش به همین است.
۱۳۸۵/۰۸/۱۸
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
امام علی علیه السلام :
لا ترخصوا لانفسکم فتد هنوا و تذهب بکم الرخص مذاهب الظلمة فتهلکو ولاتداهنو فیالحق اذا ورد علیکم و عرفتموه فتخسروا خسراناً مبیناً.
بندگان خدا! به خویشتن، اجازه مداهنه و لاابالیگری ندهید که شما را به ستم میکشاند. آن گاه که حق را شناختید و حق به شما روی آورد و نیاز به یاری شما دارد، هرگز مداهنه و سستی نکنید.
بحار الانوار
🍃🌹🍃
اگر برای شما حق روشن شد بندگان خدا
اجازه ی مداهنه به نفس خود ندهید شما
نفس و انانیت را به زنجیر بکشیم سریعتر
یاری کنید حق را در برابر ظالمان و دشمنها
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ
سرنوشتها در گرو عملکرد بد و خوب ما و شما
یاری کردن حق توفیق می خواهد، کسب کنیم
اگر یاری نکردید خود خدا یاری می کند حق را
ان شاءالله
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹آيا سِحر و جادو واقعيت دارد؟🔹
استاد فاطمي نيا:
سحر به معناي خاص خودش يك علم است و حقیقتی است که وجود دارد و نمیتوان آن را انکار کرد.
خوشبختانه اسلام با سحر مبارزه کرد و قسمت اعظم آن ازبين رفت.
اگر كسي واقعا سحر شده باشد، بايد به متخصص رجوع كند.
منظور از متخصص ، اين رمّال ها و فالگيرها و دعا نویس ها نيست.
اينها غالبا شيّاد و مكّار و دروغ گو هستند، اصلا به اينها اعتماد نكنيد
اگر متخصص پيدا نشد، ميتوان با صدقه
دادن، خواندن قرآن و دعاهاي مفاتيح، زيارت جامعه كبيره ، حديث كساء ، سحر را از بين برد.
بعضي تا كوچكترين مشکلی پیش آید ميگويند سحر و جادو شده ایم!
خرابی از خودشان است اما نسبتش ميدهند به سحر!
اگر در زندگي مشكل داشتي ، اول ذهنت به سحر نرود، اول ذهنت به خودت برود!
زن يا مردي كه در خانه اخلاقش بد باشد، اثرش از سحر بدتر است!
حسد از سحر بدتر است!
سخن چيني از سحر بدتر است!
به جاي نسبت دادن هرچيزي به سحر، انسان خودش را اصلاح كند ، مشكلاتش برطرف ميشود.
امروز مردم دچار خرافات هستند ، ميگويند به من گفته اند تو موكل داري ! همزادت فلان كار را ميكند! و...
اكثر اينها دروغ و توهمات است!
طرف بداخلاق است و همسرش از او بدش مي آيد ، به جاي اينكه محاسبة النفس كند كه چه كاري انجام داده ام كه اينطور شده است و اخلاقش را اصلاح كند ، سريع نزد دعانويس ميرود!
عزيزمن بداخلاقي از سحر و جادو بدتر است.
عجيب است كه انسان به جاي اينكه درفكر اصلاح نفس خود باشد ، دائما دنبال خرافات است.
✔️پرسش مخدرات طهران
#سؤال:
با سِحر و جادو چه ڪنیم؟
#پاسخ:
همچنین قضیه ای است، وجود دارد، وارد شدن در این مسائل حرام است و افرادی ڪه به دنبال اینها می روند، باید بدانند ڪه تبعات این قضیه بر سر آنها خواهد آمد، این طور نیست ڪه یڪ شخصی بیاید و یڪ ڪاری بڪند و بعد از این قضیه به سلامت و عافیت این مسئله، رد بشود، برای او پیش خواهد آمد و مستوجب عذاب الیمی خواهد شد!
اما اگر یڪ هم چنین مسئله ای بود بزرگان دستور دادند ڪه: برای ابطالش اقدام ڪنند، و راه هایی هم هست، ولی مهمتر از این، این است ڪه انسان به خدا توڪل ڪند و به این مطالب فڪر نڪند و نفسش را از این قضیه بگذراند، و خود توجه نڪردن و اذڪار توحیدی گفتن، ذڪر « لااله الا الله و لا حول ولا قوة الا بالله » به طور مستمر و آنچه را ڪه گفتن در باطل ڪردن سِحر، تأثیرش بیشتر است، و آن ڪاری نمی تواند انجام بدهد.
ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ
آيه الله محسن حسيني تهراني
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
🗓 دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 1400
❓سؤال: آیا ممکن است این بلاهای وارده از باب عقوبت و کیفر گناهان نباشد، بلکه بهجهت ترفیع درجات و از باب «أَلْبَلآءُ لِلْوِلاءِ؛ بلا، برای دوستی است» باشد؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
▫️برای اهل ولا مطلب روشن است؛ هرچه بیشتر مبتلا گردند، یقینشان زیادتر میشود. میثم بر سرِ دار بود، هرآن و هرلحظه اطمینان و ایمانش بیشتر میشد؛ زیرا به او خبر داده بودند.
▫️درهرحال، از سوی حضرت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف زیاد سفارش شده و اصرار شده که در این زمانه و زمینه، دعای فرج بسیار خوانده شود.
🔻مناسبتها:
🔹 ورود جناب مسلمبنعقیل به کوفه و بیعت 18هزار نفر از کوفیان با وی؛ 60ق.
🔹 ارتحال فقیه عالیقدر و عارف روشنضمیر، آیتاللهالعظمی شیخ محمدتقی بجت قدسسره؛ 1388ش.
🔹 روز ارتباطات و روابط عمومی
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir