eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع": السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
امام علی علیه السلام : لا ترخصوا لانفسکم‌ فتد هنوا و تذهب‌ بکم‌ الرخص‌ مذاهب‌ الظلمة‌ فتهلکو ولاتداهنو فی‌الحق‌ اذا ورد علیکم‌ و عرفتموه‌ فتخسروا خسراناً‌ مبیناً. بندگان‌ خدا! به‌ خویشتن، اجازه‌ مداهنه‌ و لاابالی‌گری‌ ندهید که‌ شما را به‌ ستم‌ می‌کشاند. آن‌ گاه‌ که‌ حق‌ را شناختید و حق‌ به‌ شما روی‌ آورد و نیاز به‌ یاری‌ شما دارد، هرگز مداهنه‌ و سستی‌ نکنید. بحار الانوار 🍃🌹🍃 اگر برای شما حق روشن شد بندگان خدا اجازه ی مداهنه به نفس خود ندهید شما نفس و انانیت را به زنجیر بکشیم سریعتر یاری کنید حق را در برابر ظالمان و دشمنها إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ سرنوشتها در گرو عملکرد بد و خوب ما و شما یاری کردن حق توفیق می خواهد، کسب کنیم اگر یاری نکردید خود خدا یاری می کند حق را ان شاءالله خادم الرضا "ع"
〰〰〰🇮🇷🌹🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره رعد لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ «11» براى انسان فرشتگانى است كه پى‌درپى او را از پيش‌رو و از پشت سر از فرمان خداوند حفاظت مى‌كنند. همانا خداوند حال قومى را تغيير نمى‌دهد تا آنكه آنان حال خود را تغيير دهند و هرگاه خداوند براى قومى آسيبى بخواهد پس هيچ برگشتى براى آن نيست و در برابر او هيچ دوست و كارساز و حمايت كننده‌اى براى آنان نيست. 🍃🌹نکته : «مُعَقِّباتٌ» جمع «معقبة» است و حرف «تاء» آن براى تأنيث نيست، بلكه براى مبالغه است. مثل علامة، لذا فاعل‌ «يَحْفَظُونَهُ» مذكر آمده است. البتّه مراد از «مُعَقِّباتٌ» تعقيب انسان نيست تا با «بَيْنِ يَدَيْهِ» منافات داشته باشد، بلكه منظور، تعاقب و پى‌درپى آمدن ملائكه شب و روز است. مراد از «أَمْرِ اللَّهِ» در اين آيه قهر و عذاب الهى نيست، زيرا معنا ندارد كه فرشتگان انسان را در برابر كيفر الهى حفاظت كنند، بلكه مراد خطرات و حوادث طبيعى است. چون طبيعت مخلوق خداست و آنچه در آن بگذرد نيز به خواست و اراده‌ى او مى‌باشد. جلد 4 - صفحه 325 در آيات و روايات متعدّد از فرشتگانى ياد شده كه مأمور حفظ جان انسان و ثبت كارهاى او هستند و از آنان در برابر خطراتى كه مورد اراده‌ى حتمى خداوند نيست محافظت مى‌نمايند. البتّه بنابر مستفاد از روايات، همينكه اراده‌ى قطعى خداوند رسيد، فرشتگانِ محافظ، مأموريّت حفاظت را رها و انسان را به دست اجل حتمى الهى مى‌سپارند. بنابراين امر و فرمان خداوند دوگونه است، حتمى و غيرحتمى (قضا و قدر) و فرشتگان فقط انسان را از حوادث غير حتمى حفظ مى‌كنند، بديهى است كه اين حفاظت باعث سلب اختيار از انسان نمى‌شود و سرنوشت انسان‌ها و امتّ‌ها همچنان در اختيار خود آنهاست. حفاظت فرشتگان هم از جان انسان‌هاست و هم از اعمال و رفتار آنها «إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحافِظِينَ‌- يُرْسِلُ عَلَيْكُمْ حَفَظَةً» و هم از ايمان و فكر آنها در برابر انحرافات و وساوس شيطانى، زيرا «يَحْفَظُونَهُ» هم شامل روح مى‌شود و هم شامل جسم. امام سجاد عليه السلام با اشاره به اين آيه فرمودند: گناهانى كه نعمت‌ها را تغيير مى‌دهند عبارتند از: ظلم به مردم، ناسپاسى خداوند و رها كردن كارهاى خيرى كه انسان به آن عادت كرده است. «1» اين آيه در مورد جوامع بشرى است، نه تك‌تك افراد انسانى. يعنى جامعه‌ى صالح، مشمول بركات خداوند و جامعه‌ى منحرف، گرفتار قهر الهى مى‌شود. امّا اين قاعده در مورد فرد صالح و انسان ناصالح صادق نيست، زيرا گاهى ممكن است شخصى صالح باشد، ولى بخاطر آزمايش الهى گرفتار مشكلات شود و يا اينكه فردى ناصالح باشد، ولى به جهت‌مهلت الهى، رها گردد. 🍃🌹پیام ها : 1- خداوند انسان را رها نمى‌گذارد. «لَهُ مُعَقِّباتٌ» 2- گروهى از فرشتگان الهى، محافظ انسان‌ها هستند. «لَهُ مُعَقِّباتٌ» 3- خداوند انسان را از حوادث غير مترقّبه حفظ مى‌كند، «لَهُ مُعَقِّباتٌ‌ ... يَحْفَظُونَهُ» نه از «1». تفسير نورالثقلين. جلد 4 - صفحه 326 حوادثى كه با علم وعمد براى خود بوجود مى‌آورند. «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ» 4- خطرات وحوادث گوناگون، انسان را احاطه كرده است. «مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ» 5- خداوند نعمتى را كه عطا فرمايد پس نمى‌گيرد، مگر آنكه مردم، آن نعمت را ناسپاسى كنند. «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ» 6- به سراغ شانس و بخت اقبال و فال و نجوم نرويد، سرنوشت شما به دست خودتان است. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» 7- حفاظت خداوند تا زمانى است كه انسان، كفران نعمت نكند وگرنه از لطف الهى محروم و به حال خود رها خواهد شد. «إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً» 8- برخوردارى از نعمت‌هاى ظاهرى و بيرونى، وابسته به كمالات نفسانى و حالات درونى است. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» در جاى ديگر مى‌فرمايد: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ‌ ... «1» 9- اراده‌ى خداوند بالاتر از همه‌ى اراده‌هاست. «إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
〰〰🇮🇷🌹🍃 السلام علیکم یا اهل بیت النبوه 🍃🌷🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰 روزی خواهد رسید که برادر از برادر فرار می کند و مجرم ها با صورت شناخته می شوند و معذرت خواهی ظالم هرگز سودی ندارد ، پس آن روز را در نظر داشته باشیم و مواظب اعمالمان باشیم و نکند با کم کاری کردن و سرگردان نمودن مردم و تلف کردن وقت های خود ، انقلاب عزیزمان را به خطر بیندازیم . شهید عباسعلی سالمی 〰〰〰🇮🇷🌹🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم» انتخاب با خود ملت است. اگر در میان یک ملتی که اینجور زیر ستم است، انسانهای بزرگی پیدا شدند، آزادگانی پیدا شدند، علمای برجسته‌ی با شجاعت وارد میدان شدند، آحاد مردم حاضر شدند از لذتهای زودگذر و راحتهای حقیر روزمره‌ی زندگی صرفنظر کنند و مجاهدت کنند و دل به شهادت بدهند، میتوانند خودشان را از این ذلتِ زیر سلطه بودن خارج کنند. این انتخابی بود که ملت ایران با انقلاب اسلامی کرد. ۱۳۸۶/۸/۹ 🇮🇷کلید تحولات عظیم ، در دست انسان مطلبی که من می‌خواهم به شما عرض کنم، حول و حوش یک آیه‌ی قرآن است. آیه‌ی معروفی است: «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم» تغییرات به دست شماست. کلید تحولات اجتماعی و تحولات عظیم در دست شماست؛ مضمون آیه این است. یک جای دیگر در یک دایره‌ی محدودتر می‌فرماید: «ذلک بأنّ اللَّه لم یک مغیّرا نعمة أنعمها علی قوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم» این آیه، پسرفت را می‌گوید. خدای متعال پسرفت را نصیب هیچ کشوری نمی‌کند، مگر خودشان به دست خودشان بکنند. تغییرِ موجبِ پسرفت را خودِ ملتها به وجود می‌آورند. و شبیه این مضمون در آیات متعدد دیگری هم هست که مرجعش به همین است. ۱۳۸۵/۰۸/۱۸  🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰 امام علی علیه السلام : لا ترخصوا لانفسکم‌ فتد هنوا و تذهب‌ بکم‌ الرخص‌ مذاهب‌ الظلمة‌ فتهلکو ولاتداهنو فی‌الحق‌ اذا ورد علیکم‌ و عرفتموه‌ فتخسروا خسراناً‌ مبیناً. بندگان‌ خدا! به‌ خویشتن، اجازه‌ مداهنه‌ و لاابالی‌گری‌ ندهید که‌ شما را به‌ ستم‌ می‌کشاند. آن‌ گاه‌ که‌ حق‌ را شناختید و حق‌ به‌ شما روی‌ آورد و نیاز به‌ یاری‌ شما دارد، هرگز مداهنه‌ و سستی‌ نکنید. بحار الانوار 🍃🌹🍃 اگر برای شما حق روشن شد بندگان خدا اجازه ی مداهنه به نفس خود ندهید شما نفس و انانیت را به زنجیر بکشیم سریعتر یاری کنید حق را در برابر ظالمان و دشمنها إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ سرنوشتها در گرو عملکرد بد و خوب ما و شما یاری کردن حق توفیق می خواهد، کسب کنیم اگر یاری نکردید خود خدا یاری می کند حق را ان شاءالله خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹آيا سِحر و جادو واقعيت دارد؟🔹 استاد فاطمي نيا: سحر به معناي خاص خودش يك علم است و حقیقتی است که وجود دارد و نمیتوان آن را انکار کرد. خوشبختانه اسلام با سحر مبارزه کرد و قسمت اعظم آن ازبين رفت. اگر كسي واقعا سحر شده باشد، بايد به متخصص رجوع كند. منظور از متخصص ، اين رمّال ها و فالگيرها و دعا نویس ها نيست. اينها غالبا شيّاد و مكّار و دروغ گو هستند، اصلا به اينها اعتماد نكنيد اگر متخصص پيدا نشد، ميتوان با صدقه دادن، خواندن قرآن و دعاهاي مفاتيح، زيارت جامعه كبيره ، حديث كساء ، سحر را از بين برد. بعضي تا كوچكترين مشکلی پیش آید ميگويند سحر و جادو شده ایم! خرابی از خودشان است اما نسبتش ميدهند به سحر! اگر در زندگي مشكل داشتي ، اول ذهنت به سحر نرود، اول ذهنت به خودت برود! زن يا مردي كه در خانه اخلاقش بد باشد، اثرش از سحر بدتر است! حسد از سحر بدتر است! سخن چيني از سحر بدتر است! به جاي نسبت دادن هرچيزي به سحر، انسان خودش را اصلاح كند ، مشكلاتش برطرف ميشود. امروز مردم دچار خرافات هستند ، ميگويند به من گفته اند تو موكل داري ! همزادت فلان كار را ميكند! و... اكثر اينها دروغ و توهمات است! طرف بداخلاق است و همسرش از او بدش مي آيد ، به جاي اينكه محاسبة النفس كند كه چه كاري انجام داده ام كه اينطور شده است و اخلاقش را اصلاح كند ، سريع نزد دعانويس ميرود! عزيزمن بداخلاقي از سحر و جادو بدتر است. عجيب است كه انسان به جاي اينكه درفكر اصلاح نفس خود باشد ، دائما دنبال خرافات است.
✔️پرسش مخدرات طهران : با سِحر و جادو چه ڪنیم؟ : همچنین قضیه ای است، وجود دارد، وارد شدن در این مسائل حرام است و افرادی ڪه به دنبال اینها می روند، باید بدانند ڪه تبعات این قضیه بر سر آنها خواهد آمد، این طور نیست ڪه یڪ شخصی بیاید و یڪ ڪاری بڪند و بعد از این قضیه به سلامت و عافیت این مسئله، رد بشود، برای او پیش خواهد آمد و مستوجب عذاب الیمی خواهد شد! اما اگر یڪ هم چنین مسئله ای بود بزرگان دستور دادند ڪه: برای ابطالش اقدام ڪنند، و راه هایی هم هست، ولی مهمتر از این، این است ڪه انسان به خدا توڪل ڪند و به این مطالب فڪر نڪند و نفسش را از این قضیه بگذراند، و خود توجه نڪردن و اذڪار توحیدی گفتن، ذڪر « لااله الا الله و لا حول ولا قوة الا بالله » به طور مستمر و آنچه را ڪه گفتن در باطل ڪردن سِحر، تأثیرش بیشتر است، و آن ڪاری نمی تواند انجام بدهد. ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ آيه الله محسن حسيني تهراني
🗓 دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 1400 ❓سؤال: آیا ممکن است این بلاهای وارده از باب عقوبت و کیفر گناهان نباشد، بلکه به‌جهت ترفیع درجات و از باب «أَلْبَلآءُ لِلْوِلاءِ؛ بلا، برای دوستی است» باشد؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️برای اهل ولا مطلب روشن است؛ هرچه بیشتر مبتلا گردند، یقینشان زیادتر می‌شود. میثم بر سرِ دار بود، هرآن و هرلحظه اطمینان و ایمانش بیشتر می‌شد؛ زیرا به او خبر داده بودند. ▫️درهرحال، از سوی حضرت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف زیاد سفارش شده و اصرار شده که در این زمانه و زمینه، دعای فرج بسیار خوانده شود. 🔻مناسبت‌ها: 🔹 ورود جناب مسلم‌بن‌عقیل به کوفه و بیعت 18هزار نفر از کوفیان با وی؛ 60ق. 🔹 ارتحال فقیه عالی‌قدر و عارف روشن‌ضمیر، آیت‌الله‌العظمی شیخ محمدتقی بجت قدس‌سره؛ 1388ش. 🔹 روز ارتباطات و روابط عمومی ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پیام رسان ولایت
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع": السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
امام علی علیه السلام : مَنْ شاوَرَ ذَوِى الْعُقُولِ اسْتَضاءَ بِانْوارِ الْعُقُولِ هر كس با خردمندان مشورت كند، از نور خرد آنها روشنى مى ‏گيرد. تصنیف غررالحکم، تمیمی آمدی ، 442 ح10080 🍃🌹🍃 بامشورت روشنی بگیرید ز نور خرمندان تلاش کنید برای کسب بصیرت ز ایشان وقتی‌ نمی دانیدشما، فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ عقل خود را ندهید به دست این و آن هر کس مطمئن نیست، حتی ز اهل علم انتخاب کن عالمی خدا ترس و با ایمان بپرسید از اهل فکر و ذکر و اهل عمـل ندانستن عیب نیست برای یک انسـان انتخابات مهـم است در سـرنوشت همـه فریب نخورید ز دروغگویان، هواپرستان خادم الرضا "ع"
〰〰🇮🇷🌹🍃 استاد قرائتی حفظه‌الله سوره نحل وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ إِلَّا رِجالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ «43» ما قبل از تو نيز، جز مردانى كه به سويشان وحى مى‌نموديم (فرشته يا موجود ديگرى را) نفرستاديم (كه آنها از آمدن تو تعجب مى‌كنند، به آنها بگو:) اگر نمى‌دانيد از اهل ذكر بپرسيد. 🍃🌹نکته ها : اين آيه يك اصل كلى را كه عقل هر بشرى مى‌پذيرد، مطرح مى‌كند وآن مراجعه به اهل علم وكارشناس است، يعنى هر چه را نمى‌دانيد از آگاهان واهل خبره‌ى آن‌سؤال كنيد. البتّه در زمينه‌ى مسائل دينى، بهترين مصداقِ «اهل ذكر» اهل‌بيت پيامبرند. روايات زيادى از طريق شيعه و سنّى به اين مضمون وارد شده كه در جلد سوم ملحقات احقاق الحق، صفحه‌ى 482 به بعد نقل شده است. طبرى، ابن كثير و آلوسى نيز در تفاسيرشان، ذيل اين آيه، اهلِ ذكر را اهل بيت پيامبر معرّفى كرده‌اند. در جلد 23 بحار صفحه 172 به بعد، حدود شصت روايت در اين باره نقل شده كه در برخى از آنها، امامان معصوم فرموده‌اند: «نحن و الله اهل الذكر المسؤلون» بخدا قسم ما هستيم، آن اهل ذكرى كه مردم بايد سؤالات خود را از آنان بپرسند. 🍃🌹پیام ها : 1- پيامبران الهى همه از جنس خود بشر بوده‌اند، نه از جنس فرشتگان. وَ ما أَرْسَلْنا ... إِلَّا رِجالًا جلد 4 - صفحه 525 2- پيامبران، همه مرد بوده‌اند، آنهم مردانِ بالغ ورشيد. (گرچه بعضى مثل عيسى و يحيى عليهما السلام در طفوليّت به نبوّت رسيده‌اند.) «رِجالًا» 3- نزول وحى الهى بر يك انسان تعجبى ندارد، اين سنّت خداوند براى هدايت بشر بوده است. «رِجالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ» 4- جهل عذر نيست، پرسيدن و دانستن وظيفه است. «فَسْئَلُوا» 5- مسائل دين را بايد از كارشناس دين پرسيد، نه هر كس اندك آشنائى با دين دارد. «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ» 6- آنجا كه انسان خود چيزى را مى‌داند، سؤال معنى ندارد. فَسْئَلُوا ... إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌ 7- اگر پرسش از اهل ذكر لازم باشد، پس پذيرش پاسخ او نيز لازم است، وگرنه سؤال لغو است. «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ» 8- آنجا سؤال كنيم كه خود نتوانيم بدانيم، نه آنكه هر چه را نمى‌دانيم، بدون آنكه فكر و تأملى كنيم، فوراً سؤال كنيم. آيه نمى‌فرمايد: فَسْئَلُوا ... فَإِنْ لَمْ تَعْلَمُوا اگر نمى‌دانيد سؤال كنيد، بلكه مى‌فرمايد: فَسْئَلُوا ... إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌ يعنى اگر نمى‌توانيد بدانيد، سؤال كنيد. 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰