eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
〰〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی حفظه الله : سوره نحل ، آیه 116 وَ لا تَقُولُوا لِما تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هذا حَلالٌ وَ هذا حَرامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لا يُفْلِحُونَ «116» وبا هر دروغى كه به زبانتان مى‌آيد نگوييد: اين حلال است وآن حرام، تا بر خدا دروغ بسته باشيد. زيرا كسانى كه بر خداوند دروغ مى‌بندند رستگار نمى‌شوند. مَتاعٌ قَلِيلٌ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ «117» (سرچشمه‌ى همه افتراها رسيدن به دنيايى است كه) بهره‌اى اندك است، در حالى كه براى آنان (در آخرت) عذابى دردناك است. 🍃🌸 نکته ها : اين دو آيه هرگونه تحليل يا تحريمى را كه بر مبناى قانون الهى نباشد، محكوم نموده و آنرا دروغ بستن به خدا، براى رسيدن به متاع بى‌ارزش دنيوى مى‌شمرد. 🍃🌸 پیام ها : 1- در مورد حلال وحرام‌ها، اظهار نظرهاى بى‌جا و بى‌دليل نكنيم. (بايد يا خود مجتهد باشيم يا از دانشمندان دينى تقليد كنيم.) لا تَقُولُوا* ... هذا حَلالٌ وَ هذا حَرامٌ‌ 2- بدعت در دين و احكام آن، ممنوع است. وَ لا تَقُولُوا ... هذا حَلالٌ وَ هذا حَرامٌ‌ 3- دروغگو، رستگار نمى‌شود. إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ‌ ... لا يُفْلِحُونَ‌ 4- انگيزه بسيارى از بدعت‌ها در دين، رسيدن به دنياست. «مَتاعٌ قَلِيلٌ» 5- شكستن مرزهاى حلال و حرام، هم شقاوت دنيا را بدنبال دارد و هم عذاب آخرت را. لا يُفْلِحُونَ‌ ... لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ‌ 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سخن شهید : هنرمند رویی به عالم غیب دارد و رویی به عالم شهادت. با آن روی خورشیدی منیر است و با این روی قمری مستنیر در شب ظلمانی کرۀ ارض ، اما کدام هنرمند؟ هل یستوی الأعمی و البصیر هنرمند از آسمانیان می گیرد و بر زمینیان می بخشد. پس سینه اش باید قابلیت نزول ملائکه ای را داشته باشد که واسطۀ الهام هستند. سینه تنگ کور دلان کجا و آسمان بی کران کجا   آنچه هنرمند می پردازد نقشی است که از غیب در آینۀ جان او اشراق یافته است و اگر هنرمند از شواغل و تعلقات دنیایی إعراض نکند و اهل جذبه عشق نباشد آن جانب را نخواهد یافت. هنرمند در میان سایر انسان ها همچون بلبل است و در میان پرندگان و وجه امتیاز او نیز در " شیدایی " است و بیان " خویش" مرادم از شیدایی ، شیدایی حق است ؛ اما همچنان که در نزد غالب انسان ها القائات نفس از دعوات شیطان تشخیص پذیر نیست، چه بسا که " شیفتگی شیطان " با شیدایی حق مشبه شود و غالبأ چنین است. شهید آوینی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : ایشان یک نظرخواهی کرده بودند که نتیجه‌اش این بود که آقای (شاید ارقام را اشتباه کنم، درست یادم نیست، ولی نسبت‌ها نزدیک به این مقدار است.) در میان ۸۰درصد مردم محبوبیت دارد، امام ۵۳درصد در میان مردم دارد و بقیه هم که جای خود دارند. ایشان این را آوردند در شورای انقلاب و گفتند که نظرخواهی ما این را نشان می‌دهد که محبوبیت من از امام امروز در جامعه بیشتر است! و همین را ایشان در یک مصاحبه‌ی خارجی گفته بود و بعد در شورای انقلاب مطرح شد. آقای سؤال کرد که شما این را گفتی؟ گفت: «نه، این یک دروغ است.» یادش نبود که خودش در این را به ما هم گفته است!» ۱۳۶۰/۰۳/۳۱ @Khamenei_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده‌اید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می‌کند». @bahjat_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز : امام على عليه السلام:  لَوْ تَمَيَّزَتِ الْأَشْيَاءُ لَكَانَ الصِّدْقُ مَعَ الشَّجَاعَةِ وَ كَانَ الْجُبْنُ مَعَ الْكَذِب اگر خصلت ها از يكديگر متمايز و جدا شوند، هر آينه راستى با شجاعت باشد و بزدلى با دروغ. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 219 ، ح 4349 🍃🍃🍃 گـر جـدا کنیـم خصلتهای مردم را از هم راستی با شجاعت ، بزدلی و دروغ با هم وَ لا تَقُولُوا لِمـا تَصـِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكـَذِبَ برای منفعت طلبی دروغ میکند سَرِ هم خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
مولای متقیان حضرت علی علیه السلام : مَنْ جَرَي فِي عِنَان أَمَلِهِ عَثَرَ بِأَجَلِهِ . آن كس كه در پي آرزوي خويش تازد، مرگ او را از پاي درآورد. نهج البلاغه ، حکمت نوزده #پیام_رسان_ولایت @payyyam
صحیفه سجادیه : از دعای طلب بخشش : و من، اي معبودِ من، بنده‌ي تو هستم كه به دعا فرمانش داده‌اي؛ پس مي‌گويد: لبّيك و سعديك. اينك اين منم، اي پروردگار من، افتاده بر درگاهِ تو.  اين منم كه بار گناهان بر پشتم سنگيني مي‌كند. اين منم كه عمرم را در گناه به سر آوردم. اين منم كه از روي ناداني نافرماني‌ات كردم؛ حال آن كه اين گستاخي در حقِ تو روا نبود.  اي معبود من، آيا بر كسي كه مي‌خواندت رحمت مي‌آوري تا من در خواندنِ تو سخت بكوشم؟ آيا آن كسي را كه به درگاهت زار مي‌گريد مي‌آمرزي تا من نيز اكنون به گريه آغازم؟ آيا از كسي كه به خواري چهره بر خاكِ درت مي‌سايد در مي‌گذري؟ آيا كسي را كه از بينوايي خود پيش تو گِلِه مي‌كند و تنها به تو اميد بسته است، بي‌نياز مي‌سازي؟  اي خداي من، آن را كه جز تو بخشنده‌اي نمي‌يابد، نوميد مگردان، و آن را كه جز از تو، از هيچ كس ديگري بي‌نيازي نخواهد، وامگذار.  اي خداي من، پس بر محمد و خاندانش درود فرست و از من روي مگردان كه من رو به سوي تو آورده‌ام، و از رحمت خود بي‌نصيبم مكن كه دل به اميد تو بسته‌ام. #پیام_رسان_ولایت @payyyam
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه : گروهی از عالمانِ اسلامی حقیقت توبه را مرکب از دو رکن ندامت و پشیمانی از گناه و عزم بر ترک آن دانسته اند. این نظریه نیز طرفداران زیادی دارد. البته این نظر را به دو گونه می توان تفسیر کرد: 1ـ اینکه مقصود از عزم بر ترک گناه، آن قصد و تصمیمی است که انسان به هنگام پشیمانی عمیق خود به خود و به طور غیراختیاری اتخاذ می کند؛ توضیح اینکه وقتی که انسان سخت پشیمان شود و ندامت و تأسف نسبت به اعمال گذشته بر همﮥ ابعاد قلبش پرتو افکند خودبخود تصمیم می گیرد گناه نکند و این از نشانه  های ندامت راستین است، اگر مراد اینان این معنا است – که ظاهر سخن امام راحل – قدس سره – نیز همین است آنگونه که توضیح خواهیم داد – که سخنی متین و صحیح است اما تعبیر نارسا است. 2ـ مقصود از «تصمیم بر پرهیز از گناه» این است که انسان به طوری اختیاری عزم کند که گناه نکند؛ به عبارت دیگر: برای تحقق توبه دو چیز لازم است نخست اینکه انسان از اعمال بد گذشته اش پشیمان شود. دوّم آنکه تصمیم بگیرد گناه نکند و این امری است اختیاری و نه لازمﮥ ندامت و غیراختیاری اگر مرادشان این باشد......
امیر المؤمنین علی علیه السلام : مَن تابَ تابَ اللّهُ علَیهِ ، واُمِرَتْ جَوارِحُهُ أنْ تَسْتُرَ علَیهِ ، وبِقاعُ الأرضِ أنْ تَکْتُمَ علَیهِ ، واُنْسِیَتِ الحَفَظَهُ ما کانتْ تَکتُبُ علَیهِ . هر که بـاز آیـد ، خدا به او بازگردد و به جوارح او و جاى جاى زمین دستور داده شود که آبروى او را حفظ کنند و عیبهایش را بپوشانند و گناهانى که فرشتگان حافظ اعمال برایش نوشتهاند از یاد آنان برده شود . بحار الأنوار : 6 / 28 / 32 منتخب میزان الحکمة : 94 🍃🍃🍃 هر که توبه کند ، باز گردد سوی خـدا دستور می دهد خداوند جوارح او را به جای جای زمین بپوشان عیبـش را همگـی حفـظ می کننـد آبرویـش را پاک می شود ز یاد فرشتگان حافظ آنها فَقُلْـتُ اسْتَغْفِـرُوا رَبَّكـُمْ إِنَّـهُ کـانَ غَفَّاراً خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی حفظه الله آیات 10تا 12 سوره نوح فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً «10» يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً «11» وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً «12» پس گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او بسيار آمرزنده است. آسمان را بر شما ريزش كنان مى‌فرستد. و شما را با اموال و فرزندان يارى مى‌كند و براى شما (از همان آب باران) باغ‌ها قرار مى‌دهد و براى شما نهرها جارى مى‌سازد. 🍃🌸 نکته ها : «مدرار» از «در» به معناى ريزش فراوان باران است. در آيات متعدّدى از قرآن ارتباط تنگاتنگ عقيده و عمل فاسد با قحطى و فقر و همچنين عقيده و عمل صالح با رفاه و امنيّت مطرح است. چنانكه در يك جا مى‌فرمايد: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ» «1» اگر مردم اهل تقوا و ايمان باشند، بركات آسمان را به روى آنان مى‌گشاييم. و در جاى ديگر مى‌فرمايد: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ» «2» مشكلات در خشكى و دريا به خاطر عملكرد مردم است. هدف انبيا نجات بشر از قهر الهى است. از اول سوره تا اينجا، سه مرتبه سخن از استغفار «1». اعراف، 96. «2». روم، 41. جلد 10 - صفحه 234 شد. آيه سوم: «يَغْفِرْ لَكُمْ»، آيه هفتم: «دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ» و اين آيه: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ» 🍃🌸 پیام ها : 1- از انسان استغفار، از خدا بخشش. اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ‌ ... إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً 2- عفو و بخشش، از سنّت هاى الهى است. «كانَ غَفَّاراً» 3- براى دعوت به خير، تشويق معنوى و مادى لازم است. غَفَّاراً ... مِدْراراً 4- آمرزش گناهان، زمينه دريافت الطاف بعدى است. اسْتَغْفِرُوا ... يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً 5- باران، يكى از مهم ترين نعمت‌هاى الهى است. «يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً» 6- يكى از آثار ايمان، بهبود زندگى مادى است. يُرْسِلِ السَّماءَ ... يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ‌ ... 7- گاهى فراوانى مال و فرزند و باغ و آب، يك ارزش و پاداش الهى است. بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ ... أَنْهاراً 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سخن شهید : زمین سراسر صحرای عرفات است و تو همان آدمی که با خطاب إهبطوا بر این سیاره رنج فرو افتاده ای عرفات مثالی از حقیقت زمین است که تمثیل یافته مشقت جوع و عریانی و تشنگی و سوز آفتاب و... آن خطاب را تو از یاد برده ای، اما آدم به یاد داشت که آن همه گریست تا بازش پذیرفتند . شهید آوینی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : این ثبات و آرامش را باید قدر بدانیم. ملت قدر میدانند. من که به شما عرض میکنم، در واقع خطابم به کسانی است که میخواهند قدرنشناسی کنند در مقابل این ثباتی که وجود دارد؛ آن کسانی که با حرکات خود، با اعمال نادرست خود، با کج‌تابی‌های خود سعی میکنند این ثبات و آرامش را، این استقرار را، این طمأنینه و ثبات را در کشور به هم بزنند. البته مسئولین کشور، با تدبیر، حواسشان هست؛ من هم تأکید میکنم؛ هم به مسئولین قوه‌ی مجریه، هم به مسئولین قوه‌ی مقننه، هم به مسئولین قوه‌ی قضائیه، که مراقب باشند بدخواهان و دشمنان با توطئه‌ی خود نتوانند این آرامشی را که در سطح کشور وجود دارد - که نشانه‌ی بزرگترین اقتدار این ملت است، که میتواند همه‌ی خیرات را به طرف آنها جلب کند - به هم بزنند. ۱۳۹۱/۰۷/۲۴  🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: دشمنان اسلام درگیری بین اهل اسلام را غنیمت می‌شمارند، جنگ بین اخَوین [راه] می‌اندازند تا بر هر دو غالب شوند؛ بین شیعه و سنی جنگ می‌اندازند، تا بر هر دو غلبه کنند! بعضی را معذور نمی‌دانیم که عالماً و عامداً علیه دین و متدینان اقدام می‌کنند، به خدا پناه می‌بریم از شُرُورِ أَنْفُسِنا وَ شُرُورِ الناس (شر خودمان و شرور مردم) و [به خدا پناه می‌بریم] از امحا و نابودی و پاگذاشتن بر روی حق! @bahjat_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز : امیر المؤمنین علی علیه السلام : مَن تابَ تابَ اللّهُ علَیهِ ، واُمِرَتْ جَوارِحُهُ أنْ تَسْتُرَ علَیهِ ، وبِقاعُ الأرضِ أنْ تَکْتُمَ علَیهِ ، واُنْسِیَتِ الحَفَظَهُ ما کانتْ تَکتُبُ علَیهِ . هر که بـاز آیـد ، خدا به او بازگردد و به جوارح او و جاى جاى زمین دستور داده شود که آبروى او را حفظ کنند و عیبهایش را بپوشانند و گناهانى که فرشتگان حافظ اعمال برایش نوشتهاند از یاد آنان برده شود . بحار الأنوار : 6 / 28 / 32 منتخب میزان الحکمة : 94 🍃🍃🍃 هر که توبه کند ، باز گردد سوی خـدا دستور می دهد خداوند جوارح او را به جای جای زمین بپوشان عیبـش را همگـی حفـظ می کننـد آبرویـش را پاک می شود ز یاد فرشتگان حافظ آنها فَقُلْـتُ اسْتَغْفِـرُوا رَبَّكـُمْ إِنَّـهُ کـانَ غَفَّاراً خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
🖥 رسانه . 📡 ماهواره : چون غالب برنامه‌های آن فاسد است وآثار منفی در پی دارد و در هر خانه‌ای وارد شود غالباً از آن سوءِ استفاده خواهد شد، استفاده از آن جایز نیست. 📺 شبکه استانی : دیدن شبکه‌های استانی از طریق ماهواره جایز نیست، ولی استفاده از امکانات مخابراتی جمهوری اسلامی که به همین منظور تولید شده اشکالی ندارد. 📻 حکم گوش دادن به رادیوهای بیگانه : گوش دادن به رادیوهایی که اخبار دروغ منتشر و بین مردم ایجاد اختلاف می‌کنند جایز نیست. 🌍 اینترنت : چون اینترنت قابل استفاده صحیح وناصحیح است و مطالب خوب و بد دارد از ابزار مشترک محسوب می‌شود وچنانچه از آن استفاده‌های مشروع کنند اشکالی ندارد و خرید وفروش ابزار آن نیز جایز است. 💀 فیس بوک : اگر از نظر حکومت اسلامی ممنوع باشد ومفاسد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی به دنبال داشته باشد جایز نیست. 🎭 دیدن برنامه‌های طنز : هرگونه طنز و تقلید صدا و حرکات که موجب آزار یا اهانت به افراد شود شرعاً جایز نیست ونگاه کردن به آن نیز اشکال دارد. 👀 کاریکاتور : هرگاه اهانت به صاحبان تصاویر نباشد اشکالی ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : مکافات اظهار نظر بیجا!!! 👤 #حجت_الاسلام_حسینی_قمی 💠 @samtekhoda3
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔘 معصیتِ رسول و ولیّ‌خدا، مجازاتش بدتر از معصیت خداست! 🔘 اینکه «فرمان چه کسی را می‌پذیری؟» اصل دین است 🔻 (ج۲۲)- ۲ 🔸 اگر رسول‌خدا یا ولیّ خدا را معصیت کنی در واقع خدا را معصیت کرده‌ای، اما مجازاتش بدتر از آن وقتی است که خودِ خدا را معصیت می‌کنی! بلاهایی که به‌خاطر معصیت رسول و معصیت ولیّ خدا نازل می‌شود، بدترین بلاهاست. 🔸 وقتی خدا را معصیت کنی، خدا که اذیت نمی‌شود! «لَا تَضُرُّهُ مَعْصِيَةُ مَنْ عَصَاهُ» (نهج‌البلاغه/خطبه ۱۹۳) اما وقتی رسول خدا را اذیت کنی چه می‌شود؟ رعایت‌نکردن حق ولیّ خدا را چطور می‌خواهی جواب بدهی؟! 🔸 فکر کنید اگر امام‌زمان‌(ع) بیاید و صریحاً فرمانی بدهد و یک‌وقت ما تحمل نکنیم و نافرمانی کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد! یکی از دلائل پشت پردۀ غیبت باقی‌ماندن امام‌زمان(ع) همین عدم طاقت ما در فرمان‌پذیری است! 🔸 عصیان رسول یعنی «نافرمانی از کسی که خدا برتریِ او را برای ما تشخیص داده است» از بس ما دربارۀ «عصیان رسول» صحبت نکرده‌ایم و فقط دربارۀ عصیان خدا حرف زده‌ایم، کم‌کم این بخش‌های دین دارد از یادمان می‌رود! 🔸 آموزش دین باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی اصول دین را به بچه یاد دادیم، بلافاصله بگوید: «الان که پیامبر نیست و امام پشت پردۀ غیبت است، فرمان چه کسی را باید اطاعت کنیم تا بشود حقیقت دین؟» یعنی برایش جابیفتد اینکه «فرمان چه کسی را می‌پذیری؟» اصل دین است. 🔸 فرموده‌اند «لَمْ یُنَادَ بِشَیْءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ» در دین به هیچ چیزی دستور داده نشده است، مثل ولایت! این بحثِ تعارفی نیست؛ بلکه به حقیقت دین برمی‌گردد! 🔸 اینکه ما دستورات خدا را-مثل نماز، روزه و حرام و حلال‌های الهی- مراعات می‌کنیم، مهم‌ترین فائده‌اش این است که وقتی نوبت به فرمان ولیّ خدا رسید، آنجا فرمان‌پذیر باشیم و جا نزنیم و برسیم به اینجا که «ما آماده‌ایم فرمان ولیّ خدا را بپذیریم» 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۰۳.۰۹ 👈🏻متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5523 @Panahian_ir