eitaa logo
پیام رسان ولایت
78 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله  سوره هود وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً واحِدَةً وَ لا يَزالُونَ مُخْتَلِفِينَ «118» و اگر پروردگارت مى‌خواست، هر آينه همه‌ى مردم را (با اجبار)، يك امّت واحده (و داراى يك عقيده‌ى حق) قرار مى‌داد، در حالى كه همچنان اختلاف مى‌ورزند. إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ وَ لِذلِكَ خَلَقَهُمْ وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ «119» مگر كسى كه پروردگارت به او رحم كند، و (خداوند) براى همين (رحمت) مردم را آفريد، و فرمان پروردگارت صادر شده كه دوزخ را از جنّ و انس پر خواهد كرد. ┄┅❁📖نکته ها : در قرآن مجيد، بارها به مسئله‌ى آزادى انسان‌ها در انتخاب راه و عقيده اشاره شده است. يعنى با اينكه خداوند مردم را به سوى خويش هدايت مى‌فرمايد، امّا هرگز در اين راه اجبار نمى‌كند و به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نيز حقّ مجبور كردن مردم را نداده است، بلكه فقط از آن حضرت خواسته كه مردم را تذكّر دهد و راه را به آنان يادآورى نمايد. «إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ، لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ» . بنابراين، خداوند راه تقوى‌ و فجور را به نحوى كه فطرت انسان خوبى‌ها و بدى‌ها را از درون درك كند، الهام مى‌فرمايد، و از بيرون هم انبيا عليهم السلام را براى راهنمايى مى‌فرستد و اين خود انسان است كه با اراده و اختيار كامل راه خويش را برمى‌گزيند. بعضى گفته‌اند: معناى آيه اين است كه مردم دائماً اختلاف دارند، مگر كسانى كه در سايه‌ى لطف ورحمت الهى، گرفتار اختلاف نشوند و خدا براى همين وحدت كلمه، آنان را آفريد. فلسفه‌ى آفرينش انسان، در آيات قرآن با عناوين مختلفى مطرح شده است: در يك جا مى‌خوانيم: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» كه دليل آفرينش جنّ و انسان، عبادت آنها دانسته شده است. در جاى ديگرى مى‌فرمايد: «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» يعنى خداوند، مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد. و در آيه‌ى فوق نيز آمده است: «لِذلِكَ خَلَقَهُمْ» يعنى ما انسان‌ها را آفريديم تا مشمول رحمت خويش نماييم. در ظاهر به نظر مى‌رسد كه فلسفه‌ى آفرينش انسان، سه عنوان متفاوت يعنى: عبادت، آزمايش و رحمت است. امّا با كمى دقّت نظر متوجّه مى‌شويم كه هر سه موضوع داراى يك نقطه‌ى مشترك هستند و آن تكامل روحى و معنوى انسان‌هاست. در آيه‌ى قبل آمد كه انسان آزاد است و در آخر اين آيه مى‌فرمايد: ما حتماً دوزخ را از انسان و جنّ پر مى‌كنيم. آنچه از جمع بين اين دو آيه فهميده مى‌شود، اين است كه انسان در انتخاب راه آزاد است، ولى به خاطر پذيرش راه باطل، جهنّمى مى‌شود. در روايات متعدّد آمده است كه نمونه‌ى روشن اختلاف مردم، مسأله‌ى رهبرى معصوم است كه طبيعتاً به جز آن گروه كه مشمول رحمت الهى و در خط اهل‌بيت عليهم السلام و پيشوايان معصوم قرار گرفته‌اند، بقيه‌ى مردم منحرف شده‌اند. امام صادق عليه السلام فرمود: خدا انسان را آفريد تا كارهايى انجام دهد و مستحقّ رحمت شود. ┄┅❁📖پیام ها : 1- سنّت الهى در آفرينش انسان، بر اساس آزادى و انتخاب عقايد و افكار است. «لَوْ شاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً واحِدَةً 2- خواست خداوند، قابل تخلّف نيست. «لَوْ شاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ» 3- در هيچ زمان همه‌ى مردم يكدست نبوده‌اند. «وَ لا يَزالُونَ مُخْتَلِفِينَ» 4- دليل اختلاف مردم، قدرت آزاد بودن آنان است. لَوْ شاءَ ... وَ لا يَزالُونَ مُخْتَلِفِينَ‌ 5- تنها راه برچيده شدن اختلافات، لطف و رحمت الهى است. «إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ» 6- عامل وحدت، فقط امدادهاى الهى است و محورهاى دنيوى و مادّى، امورى فانى، مقطعى، يك بعدى و خيالى‌اند. «إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ» 7- فلسفه‌ى خلقت بشر، پذيرش و دريافت رحمت الهى است. «وَ لِذلِكَ خَلَقَهُمْ» 8- خداوند قوانين و سنّت‌هايى را بر خود لازم كرده است. «وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ» 9- قهر حتمى الهى، بعد از لطف او و فرستادن انبيا و كتب و موعظه و هشدار و مهلت دادن مطرح است. رَحِمَ رَبُّكَ‌ ... لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ‌ 10- خداوند با قرار دادن فطرت و عقل از درونِ انسان و ارسال انبيا و كتب آسمانى از بيرون، حجّت را بر مردم تمام كرده است‌ «وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ» 11- جهنّم محدوديّت دارد. «لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ» 12- جنّ نيز مانند انسان، داراى تكليف و كيفر وپاداش است. «مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیکم یا اهل بیت النبوه السلام علیک یا بقیة‌ الله فی ارضه ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ سید شهیدان اهل قلم : بگذار دشمن خود را بفريبد و از پيوند تاريخي ما با عاشورا غافل بماند. اگر امام تنها نماند اسلام هم پيروز خواهد شد، و ما اهل كوفه نيستيم كه امام را تنها بگذاريم. بگذار دشمن هرگز در نيابد آينده در كف آن حزب‌اللهي كوچكي است كه كفن «هيهات منا الذله» در بر كرده است و قلك پس‌اندازش را چون نارنجكي به قلب دشمن مي‌كوبد. بگذار دشمن خود را بفريبد و در انتظار از پا نشستن ما باشد. آينده از آنِ فرزندان ماست شهید سید مرتضی آوینی ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : توجّه دارید که قدرت اجتماعی و قدرت علمی، تولید قدرت سیاسی میکند. یک ملّت اگر توانست در درون خود اتّحاد خود را، عزم خود را، ایستادگی خود را، تعداد قابل توجّهی نیروی فعّال وسط میدان خود را نشان بدهد، توانایی علمی خودش را نشان بدهد، توانایی اجتماعی خودش را نشان بدهد، قوّت سیاسی هم پیدا میکند؛ در [فضای] بین‌الملل میتواند حرف محکم بزند، میتواند حرفش را پیش ببرد. ۱۴۰۳/۹/۵ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام باقر عليه السلام : عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ علیه السلام فِی قَوْلِهِ وَ لا یَزالُونَ مُخْتَلِفِینَ فِی الدِّینِ إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّکَ یَعْنِی آلَ مُحَمَّد (وَ أَتْبَاعَهُمْ یَقُولُ اللَّهُ وَ لِذلِکَ خَلَقَهُمْ یَعْنِی أَهْلَ رَحْمَهًٍْ لَا یَخْتَلِفُونَ فِی الدِّین. وَ لا یَزالُونَ مُخْتَلِفِینَ آنان پیوسته در امر دین با هم اختلاف دارند. إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّکَ؛ مگر آن‌کس که خداوند به او رحم کند و منظور از آنان، خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) و پیروان آن‌ها هستند و خداوند می‌فرماید: وَ لِذَلِکَ خَلَقَهُمْ [یعنی] آن‌ها را اهل رحمت خلق کرد که در امر دین با هم اختلافی ندارند. بحار الأنوار، ج۲۴، ص۲۰۴/ القمی، ج۱، ص۳۳۸ ❅❁📖❁❅ سلام ما به ائمه مظلوم بقیع امروز این سلامها آینده دارد ظهور و بروز هم توسلات مختصر و فرمانبرداری آماده میکند ما را برای ظهور و یاری سلام به محضر مقدس امام زمان شب چهارشنبه دل میرود جمکران امشب بخوانیم دعای توسل مومنان بخواهیم نابودی اسرائیل،اسرائیلیان دعای چهارده صحیفه و سوره فتح را توصیه رهبر معظم است این سه تا دقت کنیم در این آیات و روایت آن اختلاف در امر دین ندارند مومنان ایجاد اختلاف نشان دهنده بی دینی با آزادی و اختیارشان میشوند جهنمی لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ بعضی ها مستحق عذاب هستند مومنین چرا اینهمه در قرآن تکرار دارد آیات عذاب؟ آیا زندگی در این دنیا ندارد حساب و کتاب؟ خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون: خداباوری و خودباوری، دوپایه بسیج است. ۱۴۰۳/۹/۵ 🖼
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🎥زمانی می‌توان ادعای بسیجی بودن کرد که همانند رزمندگان، خالی از هرگونه خودخواهی و فزون‌خواهی بود 🔸اگر با تفکر بسیجی در سخت‌ترینِ عرصه‌ها همچون دفاع مقدس حماسه آفریده شد، با همین تفکر نیز میشود در عرصه‌هایی چون عدالت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم، حماسه ایجاد کرد 🔸نباید گذاشت که دشمن، «فرمول حیات‌بخش ملت ایران» را از او بگیرد
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آقا جنگ‌های کشورهای منطقه، اصلا به ما چه؟ وقتی به خود ایران حمله شد اون وقت برید بجنگید❗️ ⬅️ سرانجام جالب این نوع تفکر رو ببینید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بارش شدید باران و وضعیت بحرانی شهر جنگزده غزه😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ٢٣۶ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ٢٣۶ قرآن کریم 5 - [یعقوب‌] ‌گفت‌: ای‌ پسرک‌ ‌من‌! خوابت‌ ‌را‌ ‌برای‌ برادرانت‌ حکایت‌ مکن‌ ‌که‌ ‌برای‌ تو حیله‌ای‌ می‌اندیشند همانا شیطان‌ ‌برای‌ انسان‌ دشمنی‌ آشکار ‌است‌ 6 - و ‌این‌ گونه‌، پروردگارت‌ تو ‌را‌ ‌بر‌ می‌گزیند و ‌از‌ تعبیر خواب‌ها ‌به‌ تو می‌آموزد و نعمتش‌ ‌را‌ ‌بر‌ تو و ‌بر‌ خاندان‌ یعقوب‌ تمام‌ می‌کند، همان‌ گونه‌ ‌که‌ قبلا ‌بر‌ پدران‌ تو ابراهیم‌ و اسحاق‌ تمام‌ کرد همانا پروردگار تو دانای‌ حکیم‌ ‌است‌ 7 - ‌به‌ راستی‌ ‌در‌ ماجرای‌ یوسف‌ و برادرانش‌ ‌برای‌ سؤال‌ کنندگان‌ عبرت‌هاست‌ 8 - آن‌گاه‌ ‌که‌ گفتند: یوسف‌ و برادرش‌ نزد پدرمان‌ ‌با‌ ‌آن‌ ‌که‌ ‌ما جمعی‌ نیرومند هستیم‌ محبوب‌ترند قطعا پدر ‌ما ‌در‌ گمراهی‌ آشکاری‌ ‌است‌ 9 - یوسف‌ ‌را‌ بکشید ‌ یا ‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ سرزمینی‌ [دور] بیندازید ‌تا‌ توجه‌ پدرتان‌ معطوف‌ ‌شما‌ گردد و ‌پس‌ ‌از‌ ‌او‌ مردمی‌ صالح‌ باشید 10 - یکی‌ ‌از‌ ‌آنها‌ ‌گفت‌: یوسف‌ ‌را‌ مکشید ‌اگر‌ کاری‌ می‌کنید، ‌او‌ ‌را‌ ‌در‌ نهانخانه چاه‌ بیفکنید ‌تا‌ یکی‌ ‌از‌ کاروان‌ها ‌او‌ ‌را‌ برگیرد 11 - گفتند: ای‌ پدر! تو ‌را‌ چه‌ ‌شده‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌ما ‌را‌ ‌بر‌ یوسف‌ امین‌ نمی‌دانی‌ ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ ‌ما قطعا خیرخواه‌ ‌او‌ هستیم‌!! 12 - فردا ‌او‌ ‌را‌ ‌با‌ ‌ما بفرست‌ ‌تا‌ ‌در‌ چمن‌ گردش‌ و بازی‌ کند و ‌ما ‌به‌ خوبی‌ نگهبان‌ ‌او‌ خواهیم‌ ‌بود‌ 13 - ‌گفت‌: ‌این‌ ‌که‌ ‌او‌ ‌را‌ ببرید، سخت‌ مرا اندوهگین‌ می‌کند و می‌ترسم‌ ‌از‌ ‌او‌ غافل‌ شوید و گرگ‌ ‌او‌ ‌را‌ بخورد 14 - گفتند: ‌اگر‌ گرگ‌ ‌او‌ ‌را‌ بخورد ‌با‌ ‌این‌ ‌که‌ ‌ما گروهی‌ نیرومند هستیم‌، البته‌ ‌در‌ ‌این‌ صورت‌ ‌ما زیانکار خواهیم‌ ‌بود‌ 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄