eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع": السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
امام رضا علیه‌ السلام : أحْسِنِ الظَّنَ بِاللهِ فَإنَّ مَنْ حَسَّنَ ظَنَّهُ بِاللهِ کانَ اللهُ عِنْدَ ظَنِّهِ به (تقدیر) خداوند خوش‌بین باش، زیرا هرکه به خداوند خوش‌بین باشد، خداوند طبق گمانش رفتار خواهد کرد. بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۳۴۲ 🍃🌹🍃 خوشبین باشید مردمان مومـن خـدا نترسید شما ز های و هوی دشمن ها رفتار می کند خداوند طبـق گمانتـان این است فرمایش گهربار امـام رضـا جمهوری اسلامی شجـره طیبه است أَصْلُهــا ثابِتٌ وَ فَرْعُهـا فـِي السَّمـاءِ الحمدلله خادم الرضا"ع"
〰〰〰🇮🇷🌹🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره ابراهیم أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ «24» آيا نديدى كه خداوند چگونه مثل زده؟ كلمة طيّبه (سخن وايمان) پاك همانند درختى پاك است كه ريشه‌اش ثابت و شاخه‌اش در آسمان است. 🍃🌹نکته ها : شجره‌ى طيّبه و درخت پاك آثارى دارد، مانند: رشد داشتن، پرميوه بودن، سايه‌دار و پايدار بودن، در همه وقت ثمر دادن. انسان موحّد نيز هرگز راكد نيست و آثار ايمانش دائماً در گفتار و اعمالش آشكار است. اعتقادش دايمى است نه موسمى و همواره ديگران را به ايمان و معروف دعوت مى‌كند. در روايات و تفاسير از چند چيز به عنوان مصداق كلمه‌ى طيّبه ياد شده است: توحيد، ايمان، عقايد صحيح، رهبران آسمانى و ياران آنان. آرى توحيد، اصل ثابتى است كه در جلد 4 - صفحه 409 فطرت و عمق جان مردم جاى دارد. «أَصْلُها ثابِتٌ» و در تمام اعمال و گفتار و افكار انسان اثر مى‌گذارد. «فَرْعُها فِي السَّماءِ» و در همه وقت و در هر فراز و نشيبى مى‌توان از ميوه‌ى ايمان بهره‌مند شد. درخت توحيد ريشه‌اى ثابت دارد. تهديدها و توطئه‌ها و نيش‌ها و نوش‌ها و طاغوت‌ها آن را از پاى درنمى‌آورند و اگر در روايات اين درخت به پيامبر و اهل بيت او عليهم السلام تفسير شده، به خاطر همين است كه دين محمّد صلى الله عليه و آله و راه اهل بيتش در برابر آن همه دشمن، رو به گسترش است و روزى جهانگير خواهد شد. 🍃🌹پیام ها : 1- در مثال‌هاى قرآن دقت كنيم. «أَ لَمْ تَرَ» 2- عقيده حقّ، كلمه‌ى طيّبه‌اى است كه اصل آن در قلب مؤمن ثابت است. «أَصْلُها ثابِتٌ» و از الطاف خداوند آن است كه مؤمنان را بر اين عقيده حفظ مى‌كند. «يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ» 3- كلام حقّ، پايدار واستوار و پابرجاست. كَلِمَةً طَيِّبَةً ... أَصْلُها ثابِتٌ‌ 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
〰〰〰🇮🇷🌹🍃 السلام علیک یا رسول الله "ص" 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰 امام خمینی رضوان الله تعالی علیه : توجه داشته باشید کی دارد خلاف می‌کند به اسم اسلام، کی دارد خرابکاری می‌کند به اسم اسلام؛ اگر عمامه سرش است بزنیدش کنار. 📅 ۴ تیر ۱۳۵۹ 〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : مقاومت هم جز در سایه‌ی ایمان بالله و اتّکاء بالله و اعتماد به وعده‌ی الهی ممکن نیست؛ خدای متعال وعده فرموده است، با تأکید فرموده است: وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه؛ با تأکید، وعده‌ی نصرت داده است؛ این وعده تحقّق پیدا خواهد کرد. اگر چنانچه ما خودمان را اصلاح کنیم، به وعده‌ی الهی با چشم حُسن‌ظن نگاه کنیم نه با سوء‌ظن، پیروز خواهیم شد. سوء‌ظنّ به وعده‌ی الهی مال کفّار است؛ الظّانّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ‌ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم؛ این کسانی که به وعده‌ی الهی سوء‌ظن دارند، معلوم است که از وعده‌ی الهی سود نخواهند برد. ملّت ایران حسن‌ظنّ خود به وعده‌ی الهی را اثبات کرده است؛ ایستاده است. به ما حمله‌ی نظامی هم شد، تحریم هم شدیم، نفوذ عوامل جاسوسی هم اتّفاق افتاد، شهید هم دادیم، امّا ملّت ایران مثل کوه ایستاد و توانست خود را مستحکم و پایدار کند! امروز این شجره‌ی طیّبه -شجره‌ی طیّبه‌ی جمهوری اسلامی و ملّت ایران- شجره‌ی طیّبه‌ای است که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء». روز‌به‌روز به فضل الهی ما پیشرفت کردیم، روز‌به‌روز قوی‌تر شدیم؛ بعد از این هم همین خواهد بود؛ و این نسخه‌ِی حرکت مسلمین و پیشرفت مسلمین در دنیای اسلام است.۱۳۹۷/۰۹/۰۴  🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰〰 امام رضا علیه‌ السلام : أحْسِنِ الظَّنَ بِاللهِ فَإنَّ مَنْ حَسَّنَ ظَنَّهُ بِاللهِ کانَ اللهُ عِنْدَ ظَنِّهِ به (تقدیر) خداوند خوش‌بین باش، زیرا هرکه به خداوند خوش‌بین باشد، خداوند طبق گمانش رفتار خواهد کرد. بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۳۴۲ 🍃🌹🍃 خوشبین باشید مردمان مومـن خـدا نترسید شما ز های و هوی دشمن ها رفتار می کند خداوند طبـق گمانتـان این است فرمایش گهربار امـام رضـا جمهوری اسلامی شجـره طیبه است أَصْلُهــا ثابِتٌ وَ فَرْعُهـا فـِي السَّمـاءِ الحمدلله خادم الرضا"ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💌 | دل‌های باصفا @Panahian_ir
٢١٠ امام خميني مي فرمايند: تمام عالَم كتاب خداست و وجود ما از آن جهت كه وابسته به خالق است ، حق است بنابراين ما بايد جنبه انتساب به خالق اشياء را در نظر بگيريم تا هيچوقت دنبال گله و شكايت و ناشكري و عيب جويي نباشيم در دعاي ابوحمزه مي خوانيم: "خدايا تو اموري را براي من مقدر كردي ، كمك كن تا به آنها راضي باشم و اعتراض نكنم " انساني كه چنين ديدگاهي پيدا مي كند، وجودش ذكر الله مي شود (عالِم كسي است كه وقتي به او نگاه مي كنيم ياد خداي سبحان مي شود ) انسان دو روي سكه است وجهه الهي كه كامل است و وجهه خلقي كه خود در ساخت آن دخيليم و نقص دارد. به همين دليل به قران، پيامبر و اميرالمومنين و همه انبياء و اولياء ذكر گفته مي شود چون آنها به جنبه حقاني ما نگاه مي كنند نه به جنبه مادي و خلقي ما. امام رضا عليه السلام با اينكه به معاصي ما اشراف دارند اما اكرام مي كنند و ما را به حضور مي پذيرند زيرا جنبه حقاني و مخلوق ِخدا بودن را در ما مشاهده مي كنند . اگر چنين ديدگاهي داشته باشيم : الف) توجه خاص خدا به ما معطوف مي شود فاذكروني اذكركم اگر انسان به ياد خدا (ذكر الله) باشد خدا هم به ياد اوست و لحظه ايي ما را بي پناه نمي گذارد. ب) اگر انسان به همه عوالم به ديده ذكر نگاه كند ، خداي سبحان جليس او مي شود انا جليس من ذكرني خدا همنشين كسي است كه ذكر او را مي گويد وقتي خدا كنار ما مي نشيند، زيباترين لحظات را داريم و نيازي به همنشيني در مجالس دنيوي و لذتهاي آن نخواهيم داشت . ج)خاصيت سوم ذكر، محبوب خدا شدن است چنانچه خدا نيز محب ما مي شود و همه قدرتش را براي ما خرج مي کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پیام رسان ولایت
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع": السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
امام جعفر صادق علیه‌السلام : لَیسَ بَینَ قِیامِ قائِمِ آلِ مُحمدٍ علیهم السلام وَ بینَ قَتلِ النّفسِ الزّكِیةِ الاّ خَمسَ عَشَرَةَ لیلةً. فاصله میان قیام قائم آل محمد(علیه‌السلام) و شهادت «نفس زکیه» تنها پانزده روز خواهد بود. بحار، ج ٥٢، ص ٢٠٣ 🍃🌹🍃 کشته می شـود نفس زکیـه در راه خــدا اندکی زمان هست بعدش تا ظهـور مـولا وَ الْفَجـْرِ وَ لَيـالٍ عَشـْرٍ وَ الشَّفـْعِ وَ الْوَتْـرِ به ظهور متصل می شود قطعا انقلاب ما ان شاءالله خادم الرضا"ع"
〰〰〰🇮🇷🌹🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره فجر بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ به نام خداوند بخشنده مهربان‌ وَ الْفَجْرِ «1» وَ لَيالٍ عَشْرٍ «2» وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ «3» وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ «4» هَلْ فِي ذلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ «5» «1» به سپيده دم سوگند. «2» به شبهاى ده گانه سوگند. «3» به زوج و فرد سوگند. «4» به شب سوگند آنگاه كه سپرى شود. «5» آيا (در اين سوگندها) براى اهل خرد، سوگندى مهم نيست؟ 🍃🌹نکته ها: «فجر» به معناى شكافتن است و مراد از آن، شكافتن تاريكى با سپيده دم است كه زمان مقدّس و با ارزشى است و در آن هنگام، جنبنده‌ها به تكاپو مى‌افتند و صبح و روز تازه‌اى را آغاز مى‌كنند. در حديثى مراد از فجر را حضرت مهدى عليه السلام دانسته «الفجر هو القائم عليه السلام» كه شب تاريك ظلم و فساد، به صبح قيام آن حضرت برچيده خواهد شد. «1» «حِجْرٍ» به معناى منع و مراد از آن عقل است كه انسان را از كار خلاف منع مى‌كند. چنانكه «محجور» به معناى ممنوع التصرف است. در روايات، براى «شفع» به معناى زوج و «وتر» به معناى فرد، مصاديق زيادى گفته شده است، از جمله اينكه مراد از وتر، روز نهم ذى‌الحجه (روز عرفه) و مراد از شفع روز دهم‌ «1». تفسير برهان. جلد 10 - صفحه 472 ذى‌الحجه (عيد قربان) است و يا مراد از شفع، دو كوه صفا و مروه است و مراد از وتر، كعبه كه يكى است. و يا مراد از وتر، خداوند يكتا و مراد از شفع، مخلوقات‌اند كه همه جفت و زوج هستند، يا مراد نماز مستحبّى شفع و وتر است كه در سحر خوانده مى‌شود و يا مراد از شفع، روز نهم و دهم ذى الحجه و وتر، شب مشعر است. «1» زمان خيلى ارزشمند و بلكه مقدّس است و نبايد آن را بيهوده از دست دهيم. خداوند به تمام بخشهاى زمان سوگند ياد كرده است؛ «وَ الصُّبْحِ» «2»* به صبح سوگند، «وَ الضُّحى‌» «3» به چاشت سوگند، «وَ النَّهارِ» «4»* به روز سوگند، «وَ الْعَصْرِ» «5» به عصر سوگند. جالب آنكه به سحر سه بار سوگند ياد كرده است؛ «وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ» «6»، «وَ اللَّيْلِ إِذا عَسْعَسَ» «7»، «وَ اللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ» «8» (به شب سوگند آنگاه كه رو به آخر مى‌رود، يعنى به هنگام سحر سوگند.) مراد از «لَيالٍ عَشْرٍ»، يا ده شب آخر ماه مبارك رمضان است كه شبهاى قدر در آن قرار گرفته و يا ده شب اول ماه ذى الحجه است كه روز عرفه و عيد قربان را شامل مى‌شود. 🍃🌹پیام ها : 1- زمان، مقدّس و قابل سوگند است. «وَ الْفَجْرِ» 2- بعضى ايام از قداست ويژه‌اى برخوردار است. «وَ لَيالٍ عَشْرٍ» 3- ساعات پايان شب كه سالكان در آن سير معنوى دارند، از قداست خاصّى برخوردار است. «وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ» 4- مخاطبان قرآن، اهل خردند. «لِذِي حِجْرٍ» 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰〰
〰〰〰🇮🇷🌹🍃 السلام علیک یا فاطمه الزهرا "س" 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کلام سردار دلها : امـروز‌ ڪه وضـعـیـٺ فـرهنـگی را‌ می بـینـیم‌ می فـھـمـم؛ چـرا‌ رهبـری یاعـلامـت " چفیه روی دوش"به مـا‌ تـذڪر می دهـݩد‌ ایـن‌ چـفیـه"عَلَــــم"‌اسـٺ...° 〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : انقلاب اسلامی موجب سرعت بخشیدن در ظهور شده است . شما مردم ایران و شما مادران داده و داغدار و افرادی که در طول این (انقلاب) زحمت کشیده اید ، بدانید موجب پیشرفت حرکت به سوی سر منزل تاریخ و موجب تسریع در صلوات الله علیه شدید . 🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰 امام جعفر صادق علیه‌السلام : لَیسَ بَینَ قِیامِ قائِمِ آلِ مُحمدٍ علیهم السلام وَ بینَ قَتلِ النّفسِ الزّكِیةِ الاّ خَمسَ عَشَرَةَ لیلةً. فاصله میان قیام قائم آل محمد(علیه‌السلام) و شهادت «نفس زکیه» تنها پانزده روز خواهد بود. بحار، ج ٥٢، ص ٢٠٣ 🍃🌹🍃 کشته می شـود نفس زکیـه در راه خــدا اندکی زمان هست بعدش تا ظهـور مـولا وَ الْفَجـْرِ وَ لَيـالٍ عَشـْرٍ وَ الشَّفـْعِ وَ الْوَتْـرِ به ظهور متصل می شود قطعا انقلاب ما ان شاءالله خادم الرضا"ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷