eitaa logo
پیک صبا
18.6هزار دنبال‌کننده
22.8هزار عکس
6.1هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مثل اینکه ارتدوکسهای تل آویو هم با تعطیلی و محدودیت بخاطر مخالفند. مراسمهاشون رو اینجوری وسط خیابون میگیرن و اعتراض میکنن! پلیس هم اینجوری ضدعفونی‌شون میکنه و برخی‌شون رو بازداشت میکنه. تحجر واگیرداره عزیزان؛ ربطی به اینجا و اونجا نداره. 😅 ✅ داود مدرسی یان @salehinrasad
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️کلیپ تصویری♨️ 🎥 ببینید | بهترین کار برای استقبال از سال جدید چیست؟ 🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹 @haerishirazi
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: 📹 | قسمت هشتم مجموعه «شرور و بلاها، چرایی و وظیفه‌ی ما»: 8️⃣ چرا خداوند همراه با ارسال پیامبران سختی‌هایی و بلاهایی را هم برای مردم به وجود می‌آورد؟ @salehinrasad
20.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: 📹 | قسمت نهم مجموعه «شرور و بلاها، چرایی و وظیفه‌ی ما»: 9️⃣ وظیفه مؤمنین در قبال شرور و بلاها چیست؟ @salehinrasad
نتایج بازی بر 1. وسیله ای برای مصرف انرژی اضافی؛ 2. تقویت همه ی قسمت های بدن از قبیل: ماهیچه ها ، اعضای داخلی؛ 3. وسیله ای جهت تقویت و ایجاد خواب سالم و راحت؛ 4. فرصتی برای یادگیری کنترل اعضاء؛ 5. افزایش حافظه و ایجاد تمرکز روی مطالب؛ 6. افزایش قوّه ی ابتکار و خلاقیت؛ 7. فرصت برای کشف معانی چیزهایی که در محیط وجود دارند. کانال چلکتاب @salehinrasad
🌹 مبعث رسول خاتم صلی الله علیه و آله و سلم مبارک باد🥀 و 🌹ان‌شاءالله مبارک است سالی که شروعش در روز جمعه بود و قرین نام امام باب‌الحوائج علیه‌السلام؛ و در آن دوبار دعوت شده‌ایم به جشن مبعث پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم 🥀 🌸🌸 أولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ▪️برخی آخرت را اندکی جدی گرفته‌اند؛ اما به اینکه جهنم نروند راضی‌اند؛ اگرچه گاه به رعایت مستحبات و مکروهات می‌پردازند، اما فقط واجبات و محرمات را به طور جدی رعایت می‌کنند. 🔺اینان در روایات به بردگان تشبیه شده‌اند ◾️برخی آخرت را جدی‌تر گرفته‌اند، نه فقط درصددند که از آتش رهایی یابند بلکه به‌جد برای رسیدن به بهشت می‌گوشند، حتی بر سر جان و مالشان با خدا معامله می‌کنند تا بهشت را به دست آورند (توبه/111 ) 🔺اینان در روایات به تاجرمسلکان تشبیه شده‌اند ◼️اما برخی چنان به آخرت یقین دارند که افق نزدیک شدن به حق و حقیقت را بسیار برتر از اینها می‌بینند؛ پس اگرچه بیم عذاب و امید بهشت دارند، اما چنان دغدغه قرب خدا (نزدیک شدن به حق مطلق) را دارند که عبادتشان رنگ و بوی دیگری دارد. اگر دیگران به عمل صالح خویش خشنودند، اینان با اینکه از همه‌گان گوی سبقت را ربوده‌اند، اما تنها به عنایت خداوند چشم دارند نه به عمل خویش؛ شاید از این روست که آنان را «مُقَرَّبُونَ» (نزدیک‌شدگان) می‌خوانند و نه «مُقَرِّبُونَ» (نزدیک کنندگان)؛ یعنی اقرار دارند که اگر به خودشان باشد آنها نمی توانند خود را به خدا نزدیک کنند؛ بلکه خداست که آنان را به خود نزدیک کرده، همان طور که در جاهای دیگر نیز قرآن کریم، اگرچه بارها از کسانی که اخلاص می‌ورزند (مُخْلِصين‏: خالص‌کنندگان) سخن گفته، اما این گروه خاص را «مُخْلَصين‏» (خالص‌شدگان) خوانده است؛ شاید از این روست که اینان گوی سبقت از همه می‌ربایند. 🔺اینان در روایات به آزادگان تشبیه شده‌اند 💢گویی یک الهی در وجود انسانها باید رخ دهد تا انسان به برسد؛ همان و برانگیختگی‌ای که در آخرت برای همه، و در دنیا برای انبیاء الهی حاصل می‌شده است؛ و اگرچه باب بسته شده، اما و نیز وجود مقدس س که با اینکه امام نبود اما در ردیف امامان است، نشان می‌دهد حصول این بعثت و برانگیختگی برای انسانها هنوز ممکن است. شاید ، که برانگیختگی‌اش، فارغ از هیاهوها و تبلیغات رسانه‌ای، این گونه عمیق، دلهای مومنان را شیفته خود ساخت، یکی از این گونه انسانها بوده است. (برای مطالعه در زمینه چنین برانگیختگی‌ای در انسان که زمینه تحقق جامعه و حکومت دینی حقیقی را رقم می‌زند، به کتاب ، جلسه15 به بعد، مراجعه کنید) ❇️ تذکر در قبال این سه گروه، خیال‌بافان دون‌همتی هم هستند که به بهانه اینکه می‌خواهند از دسته سوم باشند، دو گروه نخست را مسخره می‌کنند؛ و عجیب‌تر اینکه گاه امر بر خودشان و اطرافیانشان هم مشتبه می‌شود❗️ فرق بارز این خیال‌بافان با گروه سوم این است که اینان آخرت را اصلا جدی نگرفته‌اند؛ از این رو، چندان از انجام گناه باکی ندارند؛ اگر گناه نمی‌کنند، عمدتا به خاطر حفظ آبرو و حفظ مریدان و ... است. 🤔ما که لیاقت مقرب بودن را نداشته‌ایم، مبادا وقتی پرده‌ها کنار رود ببینیم که حتی در زمره تجارت‌پیشگان و بردگان هم حسابمان نکنند و با سر به جهنم درآییم‼️ 📝 علت اینکه ضابطه اصلی در مقربان را جدی گرفتن آخرت معرفی کردیم این بود که خداوند متعال خود در خصوص این مخلَصان و برگزیدگان فرموده که با یاد معاد بود که آنان را خالص کردیم (إِنَّا أَخْلَصْناهُمْ بِخالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ؛ وَ إِنَّهُمْ عِنْدَنا لَمِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيار؛ ص/46-47) @salehinrasad
: من به جوانها غالباً در مورد قرآن سفارش میکنم. سعی کنید رابطه‌تان را با قرآن قطع نکنید. هر روز، ولو نصف صفحه، قرآن بخوانید؛ اینها همه‌اش مقرِب انسان است؛ صفای روح و گشایش و فتوح معنوی را همینها برای انسان به وجود می‌آورد. بیانات در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی - 1391/07/20 @salehinrasad
💠 إقرَأ ای بلند آفتاب بی شفق صبح روشن ای ستاره ی فلق قل أعوذ ای کسی که عاشقی در پناه دل ز شرّ ماخَلَق کیست این؟ برادر تو جبرئیل می زند کلون خانه تقّ و تق سینه سینه مژده ی پیمبران خنده ی فرشتگان طبق طبق مصطفی بخوان به نام آفتاب مصطفی بخوان به نام ذات حق نون والقلم؛ به مکتب آمدی نانوشته ها همه ورق ورق مصطفی بخوان و مصطفی بخوان مست حق تویی، جهان چه مُستحق در سکوت چشم های منتظر در قنوت دست های بی رمق مصطفی بخوان که خواندنت خوش است إقرَ باسم ربّک الذی خَلق @salehinrasad
نور نتابد مگر از جمال محمد ...
✨انسانیت تا به یک مبداء و نقطه‌ای فراتر و بالاتر و عمیق‌تر از خرد انسان متصل نباشد، نمی‌تواند راه به هدایت و سعادت برساند. نبوت معنایش این است؛ انسان یک نیرویی بالاتر، یک هدایتی قوی‌تر و عمیق‌تر از هدایت حس، از هدایت غریزه، از هدایت عقل لازم دارد. ▪️این هدایت می‌آید چه‌کار می‌کند؟ 🔺می‌آید با حس شما رقابت می‌کند؟ 🔺می‌آید با غریزه شما مخالفت می‌کند؟ 🔺می‌آید سر عقل را به سنگ می‌زند؟ ▫️ابداً. او می‌آید تا عقل را راهنمایی کند، تا عقل را پرورش بدهد... وحی می‌آید و حواس ظاهره را، غرائز انسانی و بشری را، نیروی خرد و اندیشه آدمی را تقویت می‌کند، تهذیب می‌کند، تزکیه می‌کند، دستگیری می‌کند، به او می‌آموزد. 🔸این وظیفه وحی است؛ فلسفه نبوت این است. (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، ص۳۱۴و۳۱۷) @salehinrasad