💠رهبرانقلاب
‼️ما نسل بشر در طول تاریخ انبیا و در طول تاریخ اسلام بارها چوب اشتباه در تشخیص حق از باطل را خوردهایم. مسأله تشخیص حق از باطل، از مسایلی است که در طول تاریخ بشر و تاریخ نبوتها، نقطه دشوار زندگی انسانها بوده است. همه مایلند حق را تعقیب کنند و به آن عمل نمایند. همه مایلند از باطل اجتناب کنند. اما تشخیص اینها، همیشه آسان نیست! ۶۸/۷/۱۲
#درسایه_ولایت
🌾🌾🌾🌾
#قرارگاه_مرکزی_آتش_به_اختیار_قبله_تهران_ری
@pelakeaseman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هدیه ملکه انگلستان به صادق شیرازی (شیعه انگلیسی) ❗️
⚠️ نتیجه باشما
#شیعه_انگلیسی
🌾🌾🌾🌾
#قرارگاه_مرکزی_آتش_به_اختیار_قبله_تهران_ری
@pelakeaseman_ir
🔴 اهداف قیام امام حسین علیه السلام
✅ اصلاح اُمَّت
✅ احیای سنت پیامبر (صل الله علیه و آله)
✅ امر به معروف و نهی از منکر
✅ مقابله با فتنه
✅ برائت از ظالمین
✅ حمایت از حق و مبارزه با باطل
✅ تشکیل حکومت اسلامی
✅ مبارزه با جهل
✅ اجرای عدالت
✅ افشای چهره منافقان
✅ امتحان مسلمین پُر ادعا
از اهداف والای قیام سیدالشهداء علیه السلام بود
💠 از فرمایشات #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع، اعلی الله مقامه
💫انتشار حد اکثری💥
🌾🌾🌾🌾
#قرارگاه_مرکزی_آتش_به_اختیار_قبله_تهران_ری
@pelakeaseman_ir
🌀 آیا همینکه یک #مدیر دزد نباشد، کافی است؟!
🔻 #آمادگی_برای_ظهور (ج۲)- ۲
🔹 برای اصلاح وضع مدیریت جامعه، اینکه با چهارتا مطالبهگری و عدالتخواهی، مدیران دزد را بگیریم، خوب است ولی این فقط 5درصد ماجراست!
🔹 صرفاً دزد نبودنِ مدیر کافی نیست! حالا این مدیری که دزد نیست، آیا برنامهریزی و تدبیر هم باید بلد باشد یا نه؟ آیا همین که ادعایش را داشته باشد کافی است؟
🔹 یک مربی فوتبال آیا همینکه دزد نباشد، کافی است؟! نه؛ او باید بلد باشد زمین بازی را اداره کند و بازیکنان را درست بچیند و...
🔹 برای اینکه مدیریت در جامعه درست شود، مردم باید از شیوۀ مدیریت درست و مدیریت غلط سر در بیاورند. باید فرق مدیران درست را از مدیران ناصواب و غلط بدانند و الا برخی از مدیرها میآیند و با پوپولیسم، مردم را بازی میدهند.
🔹 این نقص امروز ما است و نقص ما در این زمینه بیشتر از بقیۀ بخشها است. اما دلیلش چیست که نقص ما در اینجا بیشتر است؟ دلیلش همین وضع #رأی دادنمان و این وضع مسئولینمان است!
👤 #علیرضا_پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۰
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5662
@pelakeaseman_ir
معنای عاشورا و تاسوعا
چرا روز شهادت امام حسین (ع) و یاران اش را عاشورا گفته اند؟
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون عشر وعاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم. و بر همین قیاس تاسوعا را تیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند . اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:
1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه ها دیگر نیز بکار می رود مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت.
3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته می شده است. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع ...... و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا:
عشر به کسر عین و عشرت, به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد .خداوند می فرماید.
وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ)"نسا19 ) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق
وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت ورفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
اتسع به فتح الف یعنی گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید.
اتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن
بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گسنردگی و ظرفیت اش زیاد باشد.
و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد. و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می باد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است.
برگرفته از کتاب از عاشورا تا اربعین استاد عبدالله مستحسن
🌾🌾🌾🌾
#قرارگاه_مرکزی_آتش_به_اختیار_قبله_تهران_ری
@pelakeaseman_ir
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️درجشن خانه سینما چه خبر است؟!!!
جای بهاییان دراینجا چیست؟
#سینماسیاسیست
🌾🌾🌾🌾
#قرارگاه_مرکزی_آتش_به_اختیار_قبله_تهران_ری
@pelakeaseman_ir
1_26323007.mp3
27.83M
🔊صوت سخنرانی:
🔹حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
✅ سلام به امام حسین سه معنا دارد...
✅ موالات یعنی نه جا زدن و نه جا ماندن. موالات شرط نجات است!
🌾🌾🌾🌾
#قرارگاه_مرکزی_آتش_به_اختیار_قبله_تهران_ری
@pelakeaseman_ir