eitaa logo
پله پله تاخدا
773 دنبال‌کننده
25.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
37 فایل
✍زندگی بدون طعم گناه💥 ✍گر درون تیره نباشد ..همه دنیاست بهشت...💥 ✍بیاد تمام شهدای عزیز..وتمام شهدای مدافعین حرم.... #تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ تقسیم اموال پیش از مرگ 🔶 س : آیا فرد بیماری که رو به موت است می تواند اموالش را (به همان روشی که در شریعت آمده) تقسیم کند؟ ✅ ج: اگر از نظر فکری و تصمیم گیری در سلامت باشد، اشکال ندارد. 🔍 منبع : leader.ir
⁉️ تعداد رکعات نماز احتیاط 🔶س ۵۲۲: برای مکلّف دانستن تعداد رکعت های نماز احتیاط، که یک رکعت است یا دو رکعت، چگونه ممکن است؟ ✅ج: تعداد رکعت های نماز احتیاط به مقدار کمبود احتمالی در نماز است. بنا بر این در شک بین دو و چهار، دو رکعت نماز احتیاط، واجب است؛ و در شک بین سه و چهار، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته، واجب است. 🔍 منبع : KHAMENEI.IR
📚 کفاره روزه زن در ایام بارداری و شیردهی سوال: آیا پرداخت کفاره روزه زن بعلت شیردهی و بارداری بر عهده شوهر است؟جواب: 🔹 : پرداخت فدیه یا کفاره زن بر عهده خودش است و بر شوهر واجب نیست، هرچند به خاطر بارداری یا شیردهی، روزه نگرفته باشد. البته جایز است شوهر زن، فدیه یا کفارۀ او را به وکالت گرفتن از او پرداخت نماید. 🔹 آیت الله : در صورتی که روزه گرفتن براي خود مادر ضرر داشته پرداخت کفاره آن نيز بر عهده خودش می باشد، اما اگر برای بچه ضرر داشته بنابر احتياط واجب بر عهده شوهر است. 🏷 پی‌نوشت: استفتاء از سایت آیت الله خامنه ای، کد استفتاء: mm6rpkz. استفتا از سایت آیت الله مکارم/ کد رهگیری : 140102180027
📚 در آغوش گرفتن بچه‌ با بدن و لباس نجسسوال: اگر والدین بچۀ خود را که بدن یا پوشک او نجس است در حال نماز در آغوش بگیرند، آیا‌ نمازشان صحیح است؟جواب: 🔹 : اگر نسبت به وجود نجاست در لباس و یا پوشک بچه یقین دارید، بنابر احتیاط واجب، در حال نماز، برداشتن و در آغوش گرفتن او جایز نیست و در صورت بغل کردن بنابر احتیاط نماز باطل است. ولی تا یقین به وجود عین نجس در آن نباشد بغل کردن بچه در حال نماز اشکال ندارد، جستجو و نگاه کردن هم لازم نیست. 🔹 آیت الله شیرازی: چنانچه در آغوش گرفتن کودک موجب سرایت نجاست نشود، اشکالی ندارد و نماز صحیح است. 🏷 پی‌نوشت: استفتاء از سایت آیت الله خامنه ای، کد استفتاء: ۵m۶y۵۶z استفتاء از سایت آیت الله مکارم، کد رهگیری : 140103310097
📚 فراهم کردن مقدمات استطاعت ✅ کسی که شرایط استطاعت را پیدا کرده، ولی انجام حج منوط به فراهم آوردن برخی مقدمات ـ مانند سفر کردن و تهیه‌ی اسباب و امکانات آن ـ باشد، باید نسبت به تهیه‌ی آن مقدمات اقدام کند، به گونه‌ای که مطمئن باشد در آن سال حج را درک می‌کند؛ پس اگر شخص مکلّف در این کار کوتاهی کند و حج را به‌جا نیاورد، معصیت کرده و حج بر ذمّه‌ی او باقی است و باید آن را ادا کند، هرچند شرایط استطاعت از میان برود. 🏷 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 برای سنگ و گل، جان و دل را از دست ندهید 🎙آیت الله علامه
امام باقر عليه السلام: الكَسَلُ يُضِرُّ بالدِّينِ و الدُّنيا تنبلى به دين و دنيا زيان مى زند ميزان الحكمه ج10ص131
آرزو نکن که کارها آسانتر شوند . آرزو کن خودت توانمند تر شوی . یه هیزم شکن وقتی خسته میشه که تبرش کند بشه ، نه اینکه هیزمش زیاد بشه ، تبر ما انسانها باورهامونه ، نه آرزوهامون .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐💐💐💐حدیث 30624 نابودی مردم در سه خصلت است 1987 - وَ قالَ الْإِمامُ الْحَسَنُ عليه السلام: هَلاكُ النَّاسِ فى ثَلاثٍ، اَلْكِبْرِ وَالْحِرْصِ وَالْحَسَدِ، فَالْكِبْرُ هَلاكُ الدِّينِ وَ بِهِ لُعِنَ اِبْلِيسُ، وَالْحِرْصُ عَدُوُّ النَّفْسِ وَ بِهِ اُخْرِجَ آدَمُ مِنَ الْجَنَّةِ، وَالْحَسَدُ رائِدُ السُّوءِ وَ مِنْهُ قَتَلَ قابِيلُ هابِيلَ نابودى مردم در سه چيز است 1- تكبر 2- حرص 3- و حسادت، تكبر باعث نابودى دين است و به سبب همين خصلت است كه شيطان مورد لعن قرار گرفت، و حرص دشمن جان است و به واسطه همين خصلت حضرت آدم‏ عليه السلام از بهشت رانده شد، و حسادت راهنمائى است به سوى بدى و خلافكارى، و از بدى‏ها آن همين خصلت است كه قابيل (برادرش) هابيل را كشت. کتاب احادیث الطلاب ص 563
🌹 🌹 📤پرسش کاربر در گروه: چند مرتبه شستن اعضا در وضو جایز است؟ 📤پاسخ: در وضو شستن مرتبه اول جایز و درمورد مرتبه دوم نظر مراجع مختلف است، برخی شستن بار دوم را جایز و برخی مستحب و برخی بنابر احتیاط واجب حرام می دانند و مرتبه سوم به بعد هم حرام است. توضیحات بیشتر: در بین مردم شایع است که شستن اعضای وضو بار اول را واجب و بار دوم را مستحب و بار سوم را حرام می دانند، در حالی که شستن بار دوم از نظر اکثریت مراجع عظام جایز است نه مستحب. نظر مراجع در مورد شستن مرتبه دوم به شرح زیر است: ✍آیات عظام: صافی، سیستانی، بهجت: شستن مرتبه دوم مستحب است. ✍آیه الله مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب شستن مرتبه دوم حرام است. ✍بقیه مراجع عظام: شستن مرتبه دوم جایز است. 📚منبع: رساله مراجع، جلد ۱، صفحه ۱۶۵ و ۱۶۶، مساله ۲۴۸.