💢 قالَ رَسُوُلُالله صَلَّیاللهُعَلَیهِوَآلِه: «كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ».
🔹 رسول خدا صلّىاللهعليهوآله:
✍️ برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را میشنود (بدون تحقیق) برای دیگران بیان کند.
📚 نهج الفصاحه، ص 607.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
حق دختر بر پدر است که سوره نور را به او بیاموزد.
مفاتیح الحیاة صفحه ۷۷
۱۷ آبان ۱۴۰۱
۱۷ آبان ۱۴۰۱
☀️ #حــدیث_روز
🔔 سبک زندگی اسلامی
✅ امام صادق علیهالسلام:
در آموزش حدیث به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه منحرفان زودتر از شما به سراغ آنها بروند.
📙 کافی، ج ۶، ص ۴۷
۱۷ آبان ۱۴۰۱
خـدا بهترین یار و بهترین یاور است ..
نِعْمَ الْمَوْلَیٰ وَ نِعْمَ النَّصِیرُ
انفال | ۴٠🌸
#آیه_گرافی
۱۷ آبان ۱۴۰۱
۱۷ آبان ۱۴۰۱
✨﷽✨
♨️صدقه، بلاها را دور میسازد...
🔸یکی از موارد جلوگیری نمودن و دور ساختن ناگواریها از #امام_زمان علیه السلام صدقه دادن از طرف ایشان است تا خداوند بلاها را از ایشان دفع نماید.
🔸البته اثر صدقه برای امام زمان علیه السلام به خود شخص هم میرسد و طوری نباشد که امام زمان علیه السلام را شریک در صدقه قرار دهیم مثلاً بگوییم: این صدقه را برای سلامتی خود و امام زمان علیه السلام میدهم بلکه باید برای حضرت احترام و ارزش خاصی قرار داد و آن جناب را در صدقه دادن مقدّم داشت.
🔸روزی در محضر زعیم و مرجع گران قدر شیعه مرحوم آیت اللَّه العظمی بروجردی قدس سره شخصی گفت: برای سلامتی آقا امام زمان علیه السلام و حضرت آیت اللَّه بروجردی صلوات! فوری آیت اللَّه العظمی بروجردی به آن شخص اعتراض نمودند و با صدای بلند فرمودند: من کی هستم که مرا در کنار امام زمان علیه السلام نام میبری؟!
👈پس اوّل به نام امام زمان علیه السلام و نیز به نیابت از آن حضرت صدقه بدهد.
📚مکیال المکارم، ج 2، ص 253.
📚برگرفته از کتاب "چگونه امام زمان را یاری کنیم؟
۱۷ آبان ۱۴۰۱
۱۷ آبان ۱۴۰۱
۱۷ آبان ۱۴۰۱
۱۷ آبان ۱۴۰۱
۱۷ آبان ۱۴۰۱
🌺 #جواب_سلام و باطل شدن #نماز
🍃🌸 سوال: اگر در اثناء نماز در جواب کسی که سلام می دهد بگوییم: #سلام_علیک و رحمه الله و برکاته، در صورتی که (و رحمه الله و برکاته) عمدی باشد، مبطل نماز است؟
✅ پاسخ: 👇👇
🍃 امام خامنه ی: بنابر احتیاط واجب باطل است. [1]
🍃 آیت الله مکارم: نمازگزار نبايد در حال نماز به ديگرى سلام كند، ولى اگر ديگرى به او سلام كند جواب او واجب است، امّا جواب بايد مانند سلام باشد، مثلًا اگر گفت: «السلام علیک» در جواب بگويد «السلام علیک» و اگر بگويد «سلام علیکم» در جواب بگويد «سلام علیکم»، حتّى اگر بگويد «سلام» در جواب بايد بگويد «سلام». بنابراین در فرض سوال احتیاط این است که نماز را اعاده کند. [3]
🍃 آیت الله شبیری زنجانی: خلاف احتیاط استحبابی است البته اگر سلامکننده «علیکم» و مانند آن را بر سلام مقدّم داشت، باید با صیغههای سلامی که در قرآن وارد شده است مانند «سَلامٌ عَلَيْکَ» یا «سَلامٌ عَلَيْکُمْ» به قصد این که از قرآن است جواب بگوید و اگر به این قصد نگفته اید و مساله را نمی دانستید باید نماز را اعاده کنید.. البته در هر صورت اضافه رحمه الله و برکاته اگر به قصد دعا باشد مانعی ندارد. [4]
🍃 آیت الله وحید: در حال نماز ، انسان نبايد به ديگرى سلام كند و اگر ديگرى به او سلام كند، بايد همان طور كه او سلام كرده جواب دهد، مثلا اگر گفته (سَلامٌ عَلَيْكُمْ) در جواب بگويد: (سَلامٌ عَلَيْكُمْ) ، مگر در جواب (عَلَيْكُمْ السَلامْ) كه بنابر احتياط واجب بايد بگويد (سَلامٌ عَلَيْكُمْ).و اگر عمداً غیر از آنچه گفته شد بگوید چنانچه مسأله را میدانسته یا در یادگیریِ آن کوتاهی کرده نمازش باطل است. [5]
🍃 آیت الله فاضل: اگر کسی در حال نماز به انسان سلام کند بايد طورى جواب دهد كه سلام #مقدّم باشد مثلاً بگويد: «اَلسّلامُ عَلَيْكُم» يا «سَلام عَلَيْكم»و نبايد «عَلَيْكُمُ السَّلامُ» بگويد. و هم چنین به احتیاط واجب از گفتن و رحمه الله و برکاته خودداری شود و اگر کسی بداند که نباید ورحمه الله را بگوید و عمدا بگوید به احتیاط واجب نماز باطل می شود. [6]
🍃🌷↶【 #رساله_تمام_مراجه】↷🌷🍃
❣ 💠 @Resule10 ❣
┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
۱۷ آبان ۱۴۰۱
#حقوق_زوجین
💬سوال:
ما در يك كشور خارجى زندگى مىكنيم اينجا آقايان همه وظايف و امور خانه را به عهده زنان گذاشتهاند و زنان در خانه براى خود وقت هيچ فعاليتى ندارند و مواقع تفريح هم براى آنها فراهم نمىکنند، اين چه حکمى دارد⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝آیت الله خامنه ای:
همسران مجاز نيستند زنان خود را مکلف به انجام کارهاى خانه کنند، و زنان شوهردار در کارهاى شخصى خود آزاد هستند و نسبت به شوهرانشان هيچ تکليفى زائد بر اداى حقوق زناشويى ندارند.
📝 آيت الله سيستاني
آیا ممکن است گفته شود که کار کردن زن در منزل واجب است به مقتضای شرط ارتکازی که حقیقتی متعارف است⁉️⁉️
اقدام مرد به ازدواج با ارتکاز انجام دادن کارهای منزل توسط زن در جوامع ما طبق متعارف و معمول معنای شرط را محقق نمی کند زیرا که شرط متقدم به اینکه منشاء به عقد زوجیت مقید به التزام زن به انجام دادن کارهای منزل با اجازه شوهر باشد و عملا در خارج چنین تقیدی نیست زیرا که متعارف این است که زن کارهای منزل را با اختیار و با احساس به لزوم آن شرعا یا به عنوان وفاء به شرط انجام می دهد و با این فرض شرط محقق نمی شود.
🆔👇👇
@resule10📚
۱۷ آبان ۱۴۰۱