eitaa logo
ساکنین پلاک "8"
222 دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
6.2هزار ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 اختیار بدن خود را داریم، حرف سید علی برای ما حجت نیست!! ⚠️ ولایت‌گریزی با واکسن‌هراسی! 🖋 جعفر ولایی منش 🔸 شبهه‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است که: «صدای مخالفت ما با واکسن، به رهبری نرسیده است؛ ما اختیار بدن خودمان را داریم؛ واکسن نمی‌زنیم و حرف سید علی برای ما حجت نیست»!! 🔹 یک. خود شما سال‌ها می‌گفتید سیدعلی، یگانه حامی بزرگ طب سنتی و اسلامی است و علاوه بر دغدغه و حمایت، با کارشناسان و اطبایی مثل استاد خیر اندیش و دیگران، ارتباط دائمی دارد؛ 🔹 دو. دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، در پیام‌رسان‌ها خصوصا پیام‌رسان‌های داخلی، تیم رصد محتوا دارد و هرگونه مطلبی که خطاب به رهبری یا درباره رهبری باشد، مرتبا جمع‌آوری کرده و در اختیار فرزندان رهبری و مسؤولین مؤسسه حفظ و نشر آثار قرار داده و گزارش تیم رصدی به صورت مستمر در اختیار حضرت آقا قرار داده می‌شود؛ مگر اینکه ادعا کنید همه مسؤولان بیت و فرزندان رهبر انقلاب نیز خائن هستند!! 🔹 سه. چرا علم و حکمت و اجتهاد و إشراف کامل امام خامنه‌ای را زیر سؤال می‌برید که بنا به فرموده حضرتش از چندین کانال، اخبار و اطلاعات کشور را دریافت می‌کنند؟ شما ۱۶-۱۷ ماه است فضای مجازی را از ادعاهای خود پر کرده‌اید؛ عالم و آدم، ادعاهای شما را در مخالفت با واکسن و نفی دستاوردهای طب مدرن و ... شنیده‌اند؛ پس چرا رهبر انقلاب را بی‌خبر از عالم و آدم معرفی می‌کنید؟ آیا رهبر معظم انقلاب نبودند که به وزرات بهداشت دستور دادند تا به دستاوردهای بومی اعتماد شود و پس از اقدام وزیر سابق بهداشت، چند تن از معاونین وزارتخانه در واکنش منفی به این اقدام، استعفا دادند؟ چطور آنجا حرف ایشان درست و حجت بود، اینجا (در مورد واکسیناسیون) حجت نیست؟ اگر نظرات کارشناسی طرفین را نشنیده بودند، پس چگونه چنین دستوری صادر کردند؟ 🔹 چهار. به اعتراف خودتان، بارها نامه‌های سربسته و سرگشاده به رهبری نوشته‌اید و با مسئولین گوناگون دولتی و حاکمیتی و انقلابی، وقت ملاقات گرفته‌اید که سخنان شما را به رهبری برسانند؛ چرا حتی یک درصد احتمال نمی‌دهید که امام جامعه بی‌خبر از فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور نباشند و در دیدارهای گوناگون و جلسات مختلف، ادعاهای شما را شنیده باشند؟! 🔹 پنج. رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت جدید، «واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند که حتما بایستی انجام شود»؛ آیا صراحتاً نفرمودند که «حرف‌ها و شایعاتی در خصوص واکسن مطرح است که غالبا بی‌اعتبار است»؟! آیا همین سید علی نبود که فرمود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است؛ چطور حرف امام جامعه در آنجا حجت بود؛ ولی در زمینه لزوم واکسیناسیون عمومی حجت نیست؟ این «ولایتمداری گزینشی» چه بدعتی است که برخی آن را باب کرده و مدام ترویج می‌کنند؟ نؤمن ببعض و نکفر ببعض... 🔹 شش. این جماعت با تکنیک بهانه‌های بنی اسرائیلی می‌گویند رهبری واکسیناسیون عمومی را لازم دانسته‌اند ولی آن را در زمره وظایف مردم نگفته‌اند! شنونده عاقل و بالغ می‌فهمد که جامعه‌ی هدف واکسیناسیون عمومی، مرغ و خروس‌های جامعه نیستند، بلکه آحاد مردم جامعه هستند که رهبری در سخنرانی‌های قبلی فرمودند هر طور هست واکسن را به دست مردم برسانید. وقتی حاکم در «مقام بیان» هست و قبلش هم صراحتا گفته واکسيناسيون عمومی لازم است و حتما بایستی انجام بگیرد، تکرار آن در فقره بعدی لازم نیست و حتی لغو خواهد بود؛ چراکه جامعه‌ی هدف واکسيناسيون عمومی، مردم هستند. 🔹 هفت. می‌گویند ما اختيار بدن خود را داریم! حال آنکه براساس استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب، درباره واکسیناسیون عمومی پرسیده‌اند اگر طبق مقررات، زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟ و پاسخ گرفته‌اند: «اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کند، همه باید عمل کنند.» بنابراین حال که امام حکیم جامعه، با آن إشراف کم‌نظیر خود، واکسيناسيون عمومی را لازم دانستند، کسی حق دارد مردم را به نافرمانی مدنی و اردوکشی در برابر حکومت اسلامی تشویق کند؟! چنانچه در خصوص حجاب هم عده‌ای گفتند ما حجاب را قبول داریم؛ ولی دلیل قانع‌کننده‌ای برای اجباری‌شدن حجاب در جامعه نیافتیم؛ اما آیا حق دارند برخلاف مقررات حکومت اسلامی، هشتگ بزنند و مردم را به نافرمانی مدنی دعوت کنند و بگویند ما اختیار بدن خود را داریم؟! آیا کسی می‌تواند هشتگ «نه به ماسک اجباری» بزند و بگوید با وجود تاکید رهبری، من اختیار بدن خود را دارم و به کسی ربطی ندارد که ناقل ویروس باشم؟ 🔻 نکته آخر. مراقب باشیم از زنان دربار ناصرالدین شاه عقب نمانیم که در اجرای دستور فقیه زمان خود، چون و چرا نکردند و بهانه نیاوردند. یاد سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی بخیر که دائما تاکید می‌کرد: رمز عاقبت‌بخیری، تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه است. @pellake8
⚠️ باشیم 👈چند وقته صدا و سیما در یک اقدام بسیار ابتکاری و جالب وسط تبلیغات تلویزیونی بخشی رو به طرح برخی از احکام اختصاص داده . 👈در این بخش در قالب نقاشی و گرافیک با زبانی بسیار ساده اقدام به بیان احکام می شه . این کار صدا و سیما جای تقدیر و تشکر داره 👈 لطفا با 162 تماس بگیرید و یا به صورت پیامکی تشکر کنید. 30000162 200064040 3000025 20000333 @pellake8
☀️🌈 مفاتیح الحیات 👇 🌈 ☀️ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به شخصی می ‌فرماید: سفارش می ‌كنم هرگاه خواستی كاری انجام دهی به ؛ اگر مایه رشد بود آن را انجام بده و اگر مایه فساد و تباهی بود آن را رها كن،[1] همچنین آن حضرت می ‌فرماید: خدای متعالی دوست دارد هر یك از شما وقتی كاری می ‌كند آن كار را سازد.[2] ☀️ امیرمؤمنان (علیه السلام) می‌ فرماید: استواری زندگی به نیكو و آن دوراندیشی نیکوست.[3] [1] . ... فَإِنِّى أُوصِیكَ إِذَا أَنْتَ هَمَمْتَ بِأَمْرٍ فَتَدَبَّرْ عَاقِبَتَهُ، فَإِنْ یكُن رُشْداً فَامْضِهِ وَ إِنْ یكُن غَیاً فَانْتَهِ عَنْهُ (قرب الاسناد، ص32). [2] . إِنَّ اللهَ تَعَالَی یحِبُّ إِذَا عَمِلَ أَحَدُكُمْ عَمَلاً أَنْ یتْقِنَهُ (الجامع الصغیر، ج1، ص284). [3] . قِوَامُ الْعَیشِ حُسْنُ التَّقْدِیرِ وَ مِلاكُهُ حُسْنُ التَّدْبِیرِ (غرر الحكم، ص354). 📚 مفاتیح الحیات ص 72 و 73 @pellake8
✳️ تاثیر اندیشه گناه بر دل امام صادق (ع) در باره تاثیر اندیشه گناه بر دل چنین فرمود: حواریان نزد عیسی (ع) گرد آمدند و گفتند: ای آموزگار خوبی‌ها! ما را راهنمایی کن. عیسی گفت: ... موسی (ع) به شما فرمان داد که مرتکب زنا نشوید؛ ولی من از شما می‌خواهم که در ذهن خود فحشاء را راه ندهید تا چه رسد به آن که مرتکب آن شوید؛ زیرا کسی که در دل خود در باره گناهِ زنا می‌اندیشد، بسان کسی است که در خانۀ زینتِ داده شده، دود روشن کند. پیداست که دود خانه‌اش را آلوده می‌کند، هر چند که آتش روشن نکرده باشد. این روایت به بیانی بس رسا و گویا، پیامد منفی آلودگی‌های جنسی، بلکه در نگاهی وسیع‌تر پیامد همه آلودگی‌ها و گناهان را بر دل و جان انسان ترسیم کرده است. بر اساس این روایت، مراد از خانه، دل انسان و مقصود از سوزاندن خانه، ارتکاب زنا و مراد از پراکندن دود در آن، اندیشه گناهِ جنسی است. گر چه در ظاهر به نظر می‌رسد که این تشبیه بیانگر وجود نوعی رابطه قراردادی میان گناه و آثار آن است، اما با امعان نظر به اسرار آموزه‌ها و معارف دینی، به یقین می‌توان گفت که این روایت ناظر به رابطه تکوینی میان گناه و پیامدهای آن در دل است. به عبارت روشن‌تر، از این روایت بدست می‌آید که آلودگی جنسی و البته هر گناه دیگر می‌تواند خانه دل انسان را به آتش بکشد؛ چنان که فکر گناه نیز می‌تواند درون دل را سیاه، تاریک و زشت سازد. نیز در برخی از روایات آمده است وقتی انسان نیت سوئی می کند، فرشتگان از بوی بد آن در میابند که این فرد نیت سوء کرده است. بوی بد در واقع همان حقیقت وجودی آن نیت سوء است؛ چنان که دود و تاریکی حقیقت وجودی فکر گناه است. روایت ذیل گواه مدعا است: «عَنْ عَبْدِ اللَّه بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيه قَالَ سَأَلْتُه عَنِ الْمَلَكَيْنِ هَلْ يَعْلَمَانِ بِالذَّنْبِ إِذَا أَرَادَ الْعَبْدُ أَنْ يَفْعَلَه أَوِ الْحَسَنَةِ فَقَالَ رِيحُ الْكَنِيفِ ورِيحُ الطِّيبِ سَوَاءٌ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا هَمَّ بِالْحَسَنَةِ خَرَجَ نَفَسُه طَيِّبَ الرِّيحِ فَقَالَ صَاحِبُ الْيَمِينِ لِصَاحِبِ الشِّمَالِ قُمْ فَإِنَّه قَدْ هَمَّ بِالْحَسَنَةِ فَإِذَا فَعَلَهَا كَانَ لِسَانُه قَلَمَه ورِيقُه مِدَادَه فَأَثْبَتَهَا لَه وإِذَا هَمَّ بِالسَّيِّئَةِ خَرَجَ نَفَسُه مُنْتِنَ الرِّيحِ فَيَقُولُ صَاحِبُ الشِّمَالِ لِصَاحِبِ الْيَمِينِ قِفْ فَإِنَّه قَدْ هَمَّ بِالسَّيِّئَةِ فَإِذَا هُوَ فَعَلَهَا كَانَ لِسَانُه قَلَمَه ورِيقُه مِدَادَه وأَثْبَتَهَا عَلَيْه» (کافی، باب باب من يهم بالحسنة أو السيئة، ج 2، ص 429) اگر اندیشه گناه آلود با جان و نفس انسان چنین می کند، تاثیر خود گناه چه خواهد بود؟! @pellake8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر کشور: انتخاب مدیر پروازی توهین به مردم است 🔹مگر می‎شود استاندار و فرماندار پروازی باشد؟ قحط‎الرجال که نداریم مدیر پروازی انتخاب کنیم. @pellake8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 موشن گرافیک | توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به دولت سیزدهم @pellake8
✳️ تبلیغ در محرم رتبه برتر جشنواره "جایزه هنر و ادبیات محتشم" و ڪسب لوح تقدیر و جایزه به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام، نرم افزار اندروید «تبلیغ در محرم» از سوے اداره نرم افزارهاے دینے معاونت تبلیغ و آموزشهاے ڪاربردے حوزه هاے علمیه، جهت استفاده مبلغان گرامے در ایام تبلیغے محرم و صفر، منتشر شد. 🔵محتواے نرم افزار: 🔷فصل اول: امام حسين عليه السلام 🔹شمه اے از فضائل امام حسين (ع)  🔸بازشناسے سيماے فردے امام حسين (ع) در زيارت ناحيه 🔹امام حسين (ع)، گنجينه اسرار وحى 🔷فصل دوم: خاندان امام حسين (ع)  🔸سيماى امام سجاد (ع)  🔹سيما، فضائل و مناقب امام سجاد (ع)  🔸امام سجاد (ع) از ڪربلا تا شهادت 🔷فصل سوم: فرهنگ عاشورا و نهضت حسينے 🔸فرهنگ عاشورا را پاس بداريم 🔹عاشورا و نيازهاى امروز 🔸حسينيان در خط عاشورا 🔹نُه سخنرانے با الهام از نُه فراز زيارت عاشورا 🔷فصل چهارم: عزادارى و مصائب عاشورا 🔸فرهنگ گريه 🔹عزادارے در نگاه امام خمينے (ره)  🔸بيدارے، روح عزادارے 🔹بازخوانے مصائب عاشورا (ده روضه) 🔷فصل پنجم: گوناگون  🔸روزشمار رويدادهاے دهه اول محرّم  🔹تقويم عبادے محرّم  🔸لذتهاے ماندگار 🔴امڪانات برنامه: - امڪان یادداشت بردارے از متن - امڪان به اشتراڪ گذاری قسمتے از متن - گرافیک زیبا و ڪاربر پسند دریافت نرم افزارهای ویندوزی و سایر فایلهای تبلیغی:   http://resaneshop.ir https://cafebazaar.ir/app/com.mobaleghan.moharram @pellake8
📸 اولین اقدام جالب وزیر خارجه ایران *‏اقدام ‎حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران در قرار گرفتن در صف نخست عکس رهبران حاضر در اجلاس بغداد با بازتاب‌های منفی در رسانه های جهان عرب همراه شده است. 🔻برخی کارشناسان این اقدام‌ را اشتباه دیپلماتیک وزیر خارجه ایران میدانند و برخی دیگر معتقدند وی به منظور اجتناب از قرارگرفتن در کنار ‎فیصل بن فرحان وزیرخارجه ‎عربستان خود را در صف نخست تصویر رهبران حاضر در اجلاس بغداد جای داده است که در هر دو مورد اشتباه بوده است. 🔻اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که حاکم ‎دبی و رییس مجلس ‎امارات متحده عربی (سمت راست وزیرخارجه ایران) در اعتراض به این اقدام وزیرخارجه ‎ایران سالن اجلاس را ترک نموده تا در نهایت سهيل بن محمد فرج فارس المزروعي وزیر انرژی امارات به عنوان نماینده این کشور به ایراد سخنرانی بپردازد. 🔻طبق پروتوکل‌های دیپلماتیک رهبران در صف نخست و وزرای خارجه در صف پشت باید باشند. @pellake8
🌀 🖼 موضوع: چگونه آلوده شد؟ / تکرار ماجرای کالیفرنیا در ژاپن @pellake8
🥀🕊🌹🌴🌹🕊🥀 وقتی که نخست وزیر بود صبح روزی جهت دیدار و رساندن پیامی وارد همان خانه تاریخی (کلنگی ) وی شدم . از مشاهده صحنه ای قلبم به درد آمد. هوا کمی گرم بود. او خیلی ساده با یک زیر پیراهن که چند جای آن سوراخ بود و در گوشه حیاط خانه اش نشسته بود و داشت با دو ـ سه دانه خرما و یک لیوان شیر صبحانه می خورد! بعد از سلام و احوالپرسی و تعارف به صبحانه گفتم : ای عزیز! این چه وضعی است که شما دارید چرا به خود نمی رسید و این قدر زندگی را به خود سخت گرفته اید از شما توقع نداریم مانند نخست وزیران دوره ستم شاهی باشید لااقل یک زیر پیراهن درست و حسابی به تن کنید! مثل این که شما نخست وزیرید! آهی کشید و نکته ای گفت که سوز دل و نفوذ کلام از دل بر آمده اش همواره در خاطرم جاودان مانده است . او گفت : جانم ! از این حالم نگران نباش ! نگران آن روزم باش که میز و مسئولیت مرا بگیرد و من گذشته خویش را فراموش کنم . خدا نکند روزی بر من بیاید که یادم برود چه وظیفه سنگینی در قبال خدا و خلق دارم . از شما می خواهم در حق من دعا کنید. من تحت تاثیر این سخن از دل بر آمده اش بی اختیار از جایم برخاستم و پیشانی اش را بوسه دادم . راوی : @pellake8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هـر روزیـک صفحـه قـرآن برای: ◾️سلامتی و تعجیل درفرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه 🌷هدیه به شهــدا ◾️هدیه به روح پدران ومادران ازدست رفته ◽️آمرزش گناهان ◾️سـلامتی تمـام مـریضها🤲 صفحه/۲۲ @pellake8
🌅چله دعای هفتم صحیفه سجادیه از عاشورا تااربعین حسینی 👈بیست ودوم محرم @pellake8
☀️🌈 مفاتیح الحیات 👇 🌈 ☀️ ابن كوّاء از امیرموٴمنان علیه السلام درباره پرسید. آن حضرت فرمود: خدای متعالی اسلام را تشریع كرد و آن را پوششی برای عاقبت اندیشان و [سبب] فهم تیزبینان قرار داد؛[1] نیز فرمود: برترین عبادت اندیشیدن مداوم درباره خدا و قدرت اوست.[2] امام رضا علیه السلام می ‌فرماید: عبادت به فراوانی نماز و روزه نیست. عبادت واقعی، در كار خدای جلیل است.[3] [1] . أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَی شَرَعَ الإِسْلامَ... وَ جَعَلَه... لِبَاساً لِمَنْ تَدَبَّرَ وَ فَهْماً لِمَنْ تَفَطَّنَ... (الكافى، ج2، ص49). [2] . أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ إِدْمَانُ التَّفَكُّرِ فِى اللَّهِ وَ فِى قُدْرَتِهِ (الكافى، ج2، ص55). [3] . لَیسَ الْعِبَادَةُ كَثْرَةَ الصَّلاةِ وَ الصَّوْمِ، إِنَّمَا الْعِبَادَةُ التَّفَكُّرُ فِى أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ (الكافى، ج2، ص55). 📚 مفاتیح الحیات ص 72 @pellake8
🌸سه شنبه ها 🎇درمحضرقرآن برنامه ایمان آورده ها👇 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ حجرات/۲ ای کسانی که ایمان آورده اید! صداى خود را از صداى پیامبر بالاتر نبرید، و در برابر او بلند سخن مگویید (و او را بلند صدا نزنید) آن گونه که بعضى از شما در برابر بعضى بلند صدا مى کنند، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالى که نمى دانید. (حجرات/2) شآن نزول👇 ✍ گروهى ازطایفه بنى تمیم واشراف آنها، واردمدینه شدند،هنگامى که داخل مسجد پیامبرصلى الله علیه وآله گشتند، صدارابلندکرده،ازپشت حجره هائى که منزلگاه پیامبرصلى الله علیه وآله بود فریاد زدند یامُحَمَّدُ اُخْرُجْ اِلَیْنا!:اى محمّد! بیرون بیا ! این سروصداها وتعبیرات نامؤدبانه، پیامبرصلى الله علیه وآله راناراحت ساخت،هنگامى که بیرون آمدگفتند: آمده ایم باتومفاخره کنیم! اجازه ده،تاشاعرو خطیب ماافتخارات قبیله بنى تمیم را بازگوکند، ☀️پیامبرصلى الله علیه وآله اجازه داد. نخست، خطیب آنها برخاست واز فضائل خیالى طائفه بنى تمیم مطالب بسیارى گفت. ☀️پیامبر(صلى الله علیه وآله) به ثابتز بن قیس فرمودپاسخ آنهارابده، او برخاست خطبه بلیغى درجواب آنهاایراد کرد،به طورى که خطبه آنها راازاثر انداخت! سپس شاعرآنهابرخاست واشعارى در مدح این قبیله گفت،که حسان بن ثابت شاعرمعروف مسلمان، پاسخ کافى به او داد. دراین هنگام، یکى ازاشراف آن قبیله بنام اقرع گفت: این مرد خطیبش ازخطیب ما تواناتر،وشاعرش ازشاعرمالایق تراست، و آهنگ صداى آنها نیزازمابرترمى باشد. دراین موقع، پیامبرصلى الله علیه وآله براى جلبِ قلب آنها،دستورداد:هدایاى خوبى به آنها دادند،آنهاتحت تأثیر مجموع این مسائل واقع شدند،وبه نبوت پیامبرصلى الله علیه وآله اعتراف کردند. ⬅️آیات موردبحث،ناظربه سروصداى آنهادرپشت خانه پیامبرصلى الله علیه وآله است. ✍جمله اول، لاتَرْفَعُوا أَصْواتَکُمْ... اشاره به این است،که صدارابلندتراز صداى پیامبرصلى الله علیه وآله نکنید، که این خودیک نوع بى ادبى درمحضر مبارک اواست، ☀️پیامبرصلى الله علیه وآله که جاى خوددارد،این کاردربرابرپدرومادرواستاد ومعلم نیزخلاف احترام وادب است. ⬅️اما جمله لاتَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ... ، ممکن است تأکیدى برهمان معنى جمله اول باشد، یا اشاره به مطلب تازه اى،وآن ترک خطاب پیامبرصلى الله علیه وآله باجمله یا مُحَمَّدُ.و تبدیل آن به یارَسُولَ اللّهِ . ⬅️اماجمعى ازمفسران، درتفاوت بین این دوجمله چنین گفته اند: ⬅️جمله اول، ناظربه زمانى است که مردم باپیامبرصلى الله علیه وآله هم سخن مى شوند،که نبایدصداى خودرااز صداى اوبرترکنند، ⬅️جمله دوم،مربوط به موقعى است که پیامبرصلى الله علیه وآله خاموش است ودرمحضرش سخن مى گویند،دراین حالت نیزنبایدصدارازیادبلندکنند. ⬅️جمع میان این معنى، ومعنى سابق نیزمانعى نداردوباشأن نزول آیه نیز سازگار است.وبه هرحال ظاهر آیه بیشتر این است که دومطلب متفاوت رابیان مى کند ⬅️بدیهى است، اگراین گونه اعمال به قصدتوهین به مقام شامخ نبوت باشد، موجب کفر است و بدون آن ایذاء و گناه. ⬅️درصورت اول، علت حبط و نابودى اعمال روشن است; زیرا کفر علت حبط (از میان رفتن ثواب عمل نیک) مى شود. ⬅️ودرصورت دوم نیز،مانعى نداردکه چنین عمل زشتى، باعث نابودى ثواب بسیارى از اعمال گردد،وماسابقاً دربحث حبط گفته ایم که: نابود شدن ثواب بعضى ازاعمال، به خاطربعضى ازگناهان خاص، بى مانع است، همان گونه که نابود شدن اثربعضى ازگناهان به وسیله اعمال صالح نیز، قطعى است، ودلائل فراوانى درآیات قرآن، یاروایات اسلامى براین معنى وجود دارد، هرچنداین معنى، به صورت یک قانون کلى درهمه حسنات و سیئات ثابت نشده است،اما،درمورد بعضى ازحسنات و سیئات مهم، دلائلى نقلى وجوددارد،ودلیلى هم ازعقل بر خلاف آن نیست. ⬅️درروایتى آمده است:هنگامى که آیه فوق نازل شد، ثابت بن قیس(خطیب پیامبرصلى الله علیه وآله که صداى رسائى داشت گفت: من بودم که صدایم راازصداى پیامبرصلى الله علیه وآله فراترمى کردم، ودربرابراوبلندسخن مى گفتم، اعمال من نابودشد، ومن اهل دوزخم! ⬅️این مطلب به گوش پیامبر(صلى الله علیه وآله) رسید،فرمود: چنین نیست، او اهل بهشت است (زیرااواین کار رابه هنگام ایرادخطابه براى مؤمنان، یادر برابرمخالفان که اداء یک وظیفه اسلامى بودانجام مى داد همان گونه که عباس بن عبدالمطلب نیز درجنگ حنین به فرمان پیامبر صلی الله علیه و آله باصدای بلندفراریان رادعوت به بازگشت نمود تفسیرنمونه/ذیل آیه 🎇🎇🎇
☀️درس اخلاق☀️ 🔶 صالح سالک ▪️ مردان الهی در همه مقاطع هستند، خدای سبحان بر یحییٰ(سلام الله علیه) شخصاً سلام می‌فرستد و به عیسیٰ مسیح (علیه السلام) اجازه می ‌دهد که از طرف خدا بر خود سلام بفرستد، خدا درباره یحییٰ می ‌فرماید: ﴿وَ سَلامٌ عَلَیهِ یوْمَ وُلِدَ وَ یوْمَ یمُوتُ وَ یوْمَ یبْعَثُ حَیاً﴾[1] و به عیسای مسیح (علیه السلام) اجازه داد که بگوید ﴿وَ السَّلامُ عَلَی یوْمَ وُلِدْتُ وَ یوْمَ أَمُوتُ وَ یوْمَ أُبْعَثُ حَیاً﴾.[2] ▫️ انسان که بزرگان از اهل نبوت و معنا اسوه و قدوه آنها هستند، اینها هم کسانی هستند که می ‌توان درباره آنها گفت: «وَ سَلامٌ عَلَیهِ یوْمَ وُلِدَ وَ یوْمَ مات وَ یوْمَ یبْعَثُ حَیاً». یکی از آن بزرگان بود که به حق می ‌توان گفت حیات او با اداره می ‌شد و رحلت او نیز «بشرح ایضاً». [1]. سوره مریم، آیه15. [2]. سوره مریم، آیه33. تاریخ: 1368/03/18 @pellake8
☀️ اخلاق سیاسی☀️ 🔶اگر گفته شد انبیا آمدند مخصوصاً وجود مبارک پیامبر (علیهم آلاف التحیة و الثناء) برای اینکه اخلاق را زنده کنند، اخلاق تنها تواضع فردی و خانوادگی نیست، حکومت است، غرض این است که اخلاق است و حکومت است که به این بارگاه امین باید رسید و امام (رضوان الله تعالی علیه) با ولایت برای میخائیل گورباچف آن طور نامه می نویسد، با داشتن ولایت ایران اسلامی را احیا می کند و از ، از ، از آزاد می کند و با جهان ارتباط برقرار می کند؛ اما عزیزانه با همه کشورهایی که نه بی‌ راهه می روند، نه گزندی دارند، نه مرموزانه کار می کنند، نه قصد ایذاء دارند، رابطه سلیم و عاقلانه برقرار می کند طوری که ملت زنده باشد؛ هم حفظ بشود و هم خود امام (رضوان الله تعالی علیه). 📚 پیام به همایش بین المللی نقش اندیشه های عرفانی امام خمینی رحمت الله علیه در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تاریخ: 1399/11/11 @pellake8
توییت سفیر انگلیس در ایران : از سریال گاندو ۲ بسیار لذت بردم 🔹ببینید گاندو چیه که ظریف و روحانی رو شاکی می‌کرد ولی سفیر انگلیس لذت میبره @pellake8
⭕️وزیر مردمیِ دولت انقلابی +شنیدی وزیر امور خارجه ژاپن بدون ماشین تشریفات فرودگاه رفته؟ -چقدر اینا با فرهنگ و مردمی هستن +ولی اون امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشور خودمون بوده ها! -بابا اینا عجب پوپولیست هایی هستن، فقط عقده دیده شدن دارن! +من هیچ، من نگاه😐 ✍🏼پهلوانی @pellake8