✳️محورهای مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم
✅بازسازی انقلابی برمبنای عقلانی وفکورانه درهمه عرصه های مدیریتی
✅تلاش جهادی ،تحول گرایی
✅عدالت خواهی ،فسادستیزی
✅پرهیز از مبالغه وبزرگ نمایی
✅مردمی وبامردم بودن
✅داشتن صداقت دربیان گزارشات
✅احیای امید و اعتماد مردم
✅انسجام و اقتدار و اِشراف دولت
✅عذرخواهی در صورت بروز اشتباه
✅کاهش فاصله طبقاتی
✅استفاده از نظرات نخبگان
✅توزیع عادلانه امکانات
✅حل مسئله تعارض منافع
✅یکی شدن حرف و عمل مسئولان
✅تاکید برواکسیناسیون عمومی
✅مبارزه باکرونا باغربالگری وقرنطینه هوشمند
✅تقویت دیپلماسی اقتصادی
✅بازسازی انقلابی درساختارفرهنگی کشوروشکوفانمودن ابزارهای فرهنگی
☸️مطالبات فوق بایدبه برنامه عملیاتی تبدیل واجرائی گرددتامردم آثارآن رابه عینه احساس کنند.
⚛️نخبگان،نمایندگان مجلس،رسانه های عمومی،صداوسیماومردم بایدمرتب آنهارامطالبه کنند.
✍️غلامرضایی
بسم الله الرحمن الرحیم
⚠️لطفا اطلاع رسانى فرماييد
#الهم_عجل_لولیک_الفرج
❇️چهار شب عزاداری دهه ی سوم محرم الحرام وایام شهادت امام سجاد(ع)
⏰زمان ومكان:
ازپنجشنبه۱۴۰۰/۶/۱۱ الی ۶/۱۴
از ساعت۲۱
🔘زرين شهر،خيابان شهيدرجایی،مسجد امام محمدباقرعلیه السلام
هيئت حضرت علی اصغرعلیه السلام
مسجد امام محمدباقرعلیه السلام زرین شهر
بسم الله الرحمن الرحیم
⚠️لطفا اطلاع رسانى فرماييد
#الهم_عجل_لولیک_الفرج
❇️چهار شب عزاداری دهه ی سوم محرم الحرام وایام شهادت امام سجاد(ع)
⏰زمان ومكان:
ازپنجشنبه۱۴۰۰/۶/۱۱ الی ۶/۱۴
از ساعت۲۱
🔘زرين شهر،خيابان شهيدرجایی،مسجد امام محمدباقرعلیه السلام
هيئت حضرت علی اصغرعلیه السلام
مسجد امام محمدباقرعلیه السلام زرین شهر
✅ پاک سازی بدن از گناهان با بسم الله گفتن در ابتدای وضو
🔸در تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام در ثواب شروع وضو با بسم الله آمده است:
اگر در آغاز وضویش بسم الله گفت ، باعث پاک شدن همه اعضا از گناهان می شود.
(تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، ص ۵۲۱)
🔸حضرت امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام می فرمایند:
هر کس وضو بگیرد و نام خدا را ذکر کند (بسم الله بگوید)، تمام بدنش پاک می شود و این وضو تا وضو [ بعد ]، خود کفاره گناهان میان دو وضو است و هر کس بسم الله نگوید، فقط اندام هایی که آب به آن ها رسید، پاک می شود.
(من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۵۰)
🍃🌷امروز ۱۴ شهریور در سال۱۳۶۰ ، آیت الله علی قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی در دفتر دادستانی بر اثر انفجار یک بمب به شهادت رسید.
🍃⚘همچنین امروز سالگرد شهادت سرهنگ هوشنگ وحید دستجردی ، رئیس شهربانی کل کشور است که در واقعه انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ به شدت زخمی شد و شش روز بعد بر اثر جراحات وارده، به شهادت رسید.
💐 هدیه به روح مطهر این دو شهید بزرگوار فاتحة مع الصلوات.
🌿 رحِمَ اللهُ مَن یَقرَءُ الفاتحه مَعَ الصَلَوات🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🌿
سوال:
ولایت مطلقه فقیه را به زبان ساده توضیح دهید؟
پاسخ:
ولایت فقیه یعنی، زمامداری فقیه عادل و با کفایت بدون این که اشاره به قلمرو و اختیارات آن داشته باشد؛ اما ولایت مطلقه فقیه که قید «مطلقه» به آن اضافه شده، بیانگر گستردگی و دایره شمول این ولایت است.
براساس این نظریه، فقیه جامعالشرایط در تمامی شئون مربوط به حکومت دارای ولایت است و همه اختیاراتی را که پیامبر-صلی الله علیه و سلم- و ائمه معصومین علیهم السلام در زعامت امور جامعه داشتند، فقیه جامع الشرایط نیز داراست.
میان فقیه و پیامبر- صلی الله علیه و سلم- و ائمه معصومین -علیهم السلام- در امر حکومت فرقی نیست و همگی از اختیارات یکسانی برخوردارند مگر در موارد خاص (مثل جهاد ابتدایی) که دلیل قطعی بر عدم اختیار فقیه در آن مورد وجود داشته باشد. از این رو حضرت امام خمینی (قدس سره) به این نکته اشاره دارد که: «توهم این که اختیارات حکومتی پیامبر- صلی الله علیه و سلم- بیش از ائمه و اختیارات آنها بیش از فقهاء است، باطل است».[۱]
این نظریه مورد قبول امام خمینی (قدس سره) میباشد. بنابراین ولایت مطلقه فقیه و ولایت حاکم اسلامی محدود نبوده، بلکه شامل همه مناصب میباشد. از جمله: ولایت فقیه در قضا: در همه امور قضایی فقیه ولایت دارد و حکمش لازم الاجراست. ولایت در اجرا و حدود: تعطیل حدود شرعی در عصر غیبت جایز نیست و کسی که بر اجرای حدود ولایت دارد، فقیه جامعالشرایط است. هم چنین ولایت بر همه امور عمومی مسلمانان اعم از امور سیاسی، اجتماعی و حکومتی و...
یکی از شبهات مهمی که در این خصوص مطرح می شود این است که برخی ولایت فقیه را به حکومت مطلقه تفسیر کردهاند و آن را مشابه حکومتهای استبدادی و مطلقه معنا کردهاند؛ در حالی که این یک مغالطه بیش نیست و این مغالطه ناشی از یکی گرفتن این دو اصطلاح در دو علم سیاسی و علم اصول و فقه میباشد.
در اصطلاح علوم سیاسی حکومت مطلقه یعنی حکومت استبدادی و دیکتاتوری اما ولایت مطلقه فقیه هیچ ارتباطی با حکومت مطلقه ندارد؛ زیرا حکومت اسلام است و فقط قانون الهی بر جامعه حکمفرمایی دارد، حتی رسول اکرم- صلی الله علیه و سلم- و ائمه معصومین سلام الله علیهم تابع قانون الهی هستند، لذا باید گفت که اسلام حکومتش حکومت قانون است، یعنی قانون آن، قانون قرآن و سنت است و حکومت آن، تابع قانون الهی است، یعنی هم خود پیامبر- صلی الله علیه و سلم- تابع قانون بود وهم امیرالمومنین- علیه السلام-، یک قدم تخلف از قانون نمیکردند و نمیتوانستند بکنند. [۲]
به همین خاطر حضرت امام خمینی(ره) میفرمایند: شما از ولایت فقیه نترسید، فقیه نمیخواهد به مردم زورگویی کند، اگر یک فقیهی بخواهد زورگویی کند این فقیه دیگر ولایت ندارد. در اسلام قانون حکومت میکند پیامبر اکرم - صلی الله علیه و سلم- هم تابع قانون بود تابع قانون الهی نمیتوانست تخلف بکند. [۳]
معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
۱. ولایت فقیه، آیت الله هادی معرفت و آیت الله جوادی آملی.
۲. فلسفه سیاست، آیت الله مصباح یزدی.
پی نوشت ها:
[۱]. موسوی خمینی، سید روح الله، کتاب ولایت فقیه، ص ۴۰.
[۲]. صحیفه نور، ج ۱۰، ص ۱۷۴.
[۳]. همان، ج ۱۰، ص ۱۹.