eitaa logo
P_masome 99
40 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
196 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا مهدی عج: 🇮🇷 🎥 (۱) | انقلاب اسلامی و چالش جنگ روایت ها ❄️🌹❄️ |
🇮🇷 🖼 | نهال دیروز، درخت تناور امروز ❄️🌹❄️ |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا مهدی عج: 🇮🇷 🎥 (۲) | هویت بخشی استقلال و استحکام با انقلاب اسلامی ❄️🌹❄️ |
🇮🇷 🖼 | پیشرفت ها فراموش نشود ❄️🌹❄️ |
🔔🔔🔔 🌸با سلام و احترام خدمت اساتید، اعضا،مدیران،ادمین ها و سرشبکه های محترم کانال ثامن استان،میلاد مبارک امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و ایام دهه فجر را تبریک عرض نموده تقدیر و تشکر داریم از همراهی بسیار خوب شما بزرگواران در انتشار محتوای عملیات ثامن ۲۹، با توجه به رصد استانی که انجام گرفته متاسفانه تعدادی از عزیزان هنوز شروع عملیات را در کانال ها اعلام ننموده با توجه به اهمیت ایام، بزرگواران لطفاسریع‌تر کانال ها را بروزرسانی نمایند و محتوا ی تبیینی 29 را در اختیار کانال های ثامن خود قرار دهند.با تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولای ما نمونه دیگر نداشته‌است اعجاز خلقت است و برابر نداشته‌است وقت طواف دور حرم، فکر می‌کنم این خانه بی دلیل ترک برنداشته‌است ولادت آقا امیرالمومنین و روز پدر مبارک🌸🌸 ✨
🔰برنامه بصیرتی ویژه مبلغین مدارس امین و تعدادی از علما شیعه و سنی در ایام الله مبارک دهه فجر از طرف حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار گردید.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 شبنامه۳: بسم الله الرحمن الرحیم ◀️ تفاوت اساسی ساختار قدرت در زمان پهلوی و جمهوری اسلامی. نظام سیاسی درزمان پهلوی حکومت پادشاهی مطلقه بوده، و همه چیز به خاندان سلطنتی ختم شد، خاندان پهلوی که از اصالت و پیشینه ای برخوردار نبودندبا نقشه انگلیسی و حمایت تمام‌عیار ارتش بریتانیا به حکومت رسید. در این مدل حکمرانی پس از مرگ پادشاه، فرزند بزرگش به جای پدر صندلی قدرت می نشست. پادشاه هیچگاه عزل نمیشد و حکومت از خاندان پهلوی خارج نمی‌شد. و مردم نیزدر این رفت و آمدها نقشی نداشتند. برای رسیدن به شاهنشاهی شاخص و معیاری جز از نژاد پهلوی بودن لازم نبود. به همین دلیل رضا خان که سواد خواندن و نوشتن نداشت و از حکمرانی چیزی نمی‌دانست و از فضیلت های اخلاقی بی‌بهره بود و فحاشی و توهین و تحقیر اطرافیان رویه جاریه وی بود توانست بر صندلی قدرت بنشیند. محمدرضا نیز چون پدر فاقد هرگونه صلاحیت برجسته برای حکمرانی بود در حالی که تنها هفت سال داشت به عنوان ولیعهد برگزیده شد و قبل از آن که سواد و تحصیلات لازم را کسب کند و تخصص و تجربه بیندوزد و به آدابی خود را مزین کند در ۲۲ سالگی بر مسند قدرت نشست و به تدریج حکومت دیکتاتوری مطلقه را که مردم در تحولات سیاسی آن هیچگونه نقشی نداشتند. عزل و نصب همه کارگزاران، از نخست وزیر و وزرای دولت گرفته تا نمایندگان مجلس از سوی شاه و دربار انجام می شد. اما در ساختار قدرت جمهوری اسلامی، نظام سیاسی در جمهوری اسلامی حکومت اسلامی که مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی شکل گرفته نظریه پرداز حکومت ولایی، خود بنیانگذار جمهوری اسلامی است، که با حمایت ده ها میلیونی ایرانیان بر جایگاه حکمرانی نشست و نه بیگانگان. مدل حکومت در همان ابتدای پیروزی انقلاب در همه پرسی با شکوهی از سوی ۹۸ودو دهم درصد واجدین شرایط شرکت در همه‌پرسی( بیش از ۲۰ میلیون نفر) با دادن رای آری به جمهوری اسلامی تعیین شد. در حکومت، بالا تا پایین کارگزاران به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند و تنها صاحبان صلاحیت به کسانی که دارای سلامت نفس و علم و تخصص بوده و اعتماد و رای مردم را به دست آورده باشند حق نشستن بر صندلی قدرت را دارند. هیچ رابطه خونی، نژادی، و وراثتی و قبیله‌ای عامل دستیابی به قدرت نیست. نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری بر رهبری نظارت دارند و عملکرد او را مورد ارزیابی قرار می دهند اگر او صلاحیت های قانونی اش را از دست داده باشد نمایندگان می‌توانند وی را عزل و نفر دیگر را به نمایندگی از مردم به عنوان رهبر جامعه اسلامی معرفی کنند. مبنای عمل در این ساختار حکومت قانون اساسی است که به مثابه میثاق ملی معیار تصمیم‌گیری‌ها ست و قانون اساسی نیز از طریق همه پرسی مردم اعتبار پیدا می‌کند. ✍مرادی
🔔🔔🔔🔔🔔 توجه توجه انتشار تا رده پایگاهی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 شبنامه۴: بسم الله الرّحمن الرّحیم ◀️استقلال سیاسی در زمان پهلوی استقلال سیاسی یکی از مهم‌ترین شاخص های ارزیابی حکمرانی در نظام های سیاسی است. اما فارغ از هر معیاری برای ارزیابی این اصل مسجل است که حکومت‌های دست‌نشانده از استقلال سیاسی درونی برخوردار نیستند. واین بیگانگان هستند که استقلال را در این رژیم‌ها معین می‌کنند. حکومت پهلوی نیز از جمله حکومتهای بود که با دخالت بیگانگان در ایران شکل گرفت لذا نمونه‌های فراوانی از عدم استقلال سیاسی را در این دوره می‌توان مشاهده کرد. ضعف پادشاهان در ایران در برابر دول خارجی و سلب استقلال سیاسی در ایران از دوره قاجار آغاز شد و در دوران پهلوی به اوج خودش رسید. بی کفایتی و ناکارآمدی بقدری آشکار بود که در جریان حوادثی مانند جنگ جهانی اول و دوم و جنگ های بین ایران و شوروی و تحولات پس از آن علاوه بر تحمیل قرارداد های ننگین بخشهای زیادی از شهرهای جنوبی، شمالی و غربی از ایران جدا شد و در مقاطعی پایتخت کشور بدون کمترین مقاومتی از طرف دولت وقت به اشغال بیگانگان درآمد. تقسیم کشور بر اساس قراردادهای ۱۹۰۷و ۱۹۱۵ بین روس و انگلیس تحت الحمایگی ایران در قرارداد ۱۹۱۹ موسوم به قرارداد وثوق الدوله - کاکس، از سوی انگلیس، از شاخص های بارز عدم استقلال در این دوره است. در سال ۱۳۲۲ حین جنگ جهانی دوم، روءسای جمهور سه کشور آمریکا، انگلیس و روسیه به خود اجازه می‌دهند تا بدون هماهنگی و اطلاع قبلی دولت ایران وارد تهران شود و بر سر چگونگی تجهیز ارتش شوروی در مقابل آلمان و استفاده از راه های ارتباطی ایران برای کمک به نیروهای شوروی، جلسه مشترک برگزار کنند، بدون اینکه کمترین ارزشی برای نظام حکومتی کشور شوند و حتی پس از اطلاع شاه از حضور آنها در پایتخت ودرخواست ملاقات با چنان تکبر و نخوتی با میزبان بی اطلاع خود برخورد می‌کنند که وی با سر افکندگی تمام، محل را ترک می‌کند. از جمله دخالتهای حقارت آمیز نظام سلطه می توان به تحمیل قانون کاپیتولاسیون، کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲و همچنین غارت و چپاول منابع طبیعی و سایر منافع ایران اشاره کرد. کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در کتاب ۴۴۴ روز می گوید شاه تسلیم پیشنهاد هایی بود که از سفارت ما انشا می‌شد. سولیوان و پارسونز سفرای آمریکا و انگلیس در حکومت پهلوی در خاطراتشان آورده‌اند که تقریباً هر ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار به دیدار شاه میرفتند و به او دستور هایی می دادند و شاه نیز آنها را دریافت می‌کرد. تاج الملوک مادر محمدرضا پهلوی می گوید یک روز محمدرضا خیلی ناراحت بود به من گفت مادرجان! مرده شور این سلطنت را ببرد که من شاه و فرمانده کل قوا هستم و بدون اطلاع من هواپیماهای ما را برده اند ویتنام. آن موقع جنگ ویتنام بود آمریکایی‌ها هرموقع احتیاج پیدا می کردند برای پشتیبانی از نیروهای خودشان در ویتنام از هواپیماها و یدکیهای ما استفاده می کردند. حالا بماند که چقدر از سوخت و مجانی میزدند اصلاً کل بنزین هواپیما ها و سوخت کشتی هایشان را از ایران می بردند. باز ایشان در خاطراتش مینویسد یک پدر سوخته دیگری بود به نام شاپور جی که با پررویی به محمدرضا میگفت من قبل از اینکه تبعه ایران باشم نوکر ملکه انگلستان هستم ما امسال این آدمها که جاسوس و نوکر آشکار یا پنهان انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بودند، دور و برمان زیاد داشتیم گاهی به محمدرضا میگفتم چرا با علم به اینکه می دانی این پدرسوخته ها نوکر اجنبی هستند آنها را اخراج نمی کنی؟ می گفت چه فایدهای دارد اینها را اخراج کنم ده ها نفر دیگر را اطرافم قرار می دهند بگذارید این ها باشند تاخیال دولت های خارجی از حسن انجام اموردر ایران راحت باشد. این بخش ادامه دارد!🌸🌸🌸 ✍محمد امین مرادی
به مناسبت رحلت حضرت سلام الله علیها 🌴مواجهه حضرت زینب س با دشمنان امام حسینع برای امام حسین علیه السلام سه گروه دشمن ذکر کرده‌اند. 1⃣۱. کسانی که با شخص حضرت مخالف بودند. این گروه با حضور در کربلا در سال ۶۱ هجری با انگیزه های مختلف اقدام به کشتن امام حسین علیه السلام کردند. 2⃣. دشمنانی که با نشانه ها و آثار حضرت امام حسین مخالف بوده و هستند. این گروه برای فراموشاندن آثار دو مسیر فیزیکی و فرهنگی را در پیش گرفتند. تاختن اسب بر ابدان مطهر، دفن نکردن اجساد مطهر شهدای کربلا، تخریب قبور، آب بستن بر قبور، ممانعت از برگزاری مراسم برای حضرت از اقدامات فیزیکی این گروه است. در بخش فرهنگی اعلام عید روز عاشورا، استحباب روزه، مستحب بودن کار در این روز از کارهای فرهنگی دشمنان برای زدودن آثار و نشانه های امام حسین علیه السلام است. حضور دهها میلیونی عزاداران در نقاط مختلف جهان نشان از عدم موفقیت دشمنان در این بعد از دشمنی دارد. 4⃣. دشمنی با شخصیت امام حسین. دشمنان در این بخش با تحریف فلسفه قیام عاشورا، به دنبال نگه داشتن پوسته بدون محتوا برای مراسم عزاداری هستند‌. در این بعد دشمنان تا حدودی موفق عمل کردند. 🔹حضرت زینب در هر سه بخش، بر ضد دشمنان فعالیت چشمگیری داشتند. انتخاب همراهی حسین به جای سکوت یا در جبهه مقابل قرار گرفتن اولین مبارزه زینب سلام الله علیها با دشمنان است. زنده نگه داشتن نام و نشانه های حضرت با برگزاری اولین روضه ها، آمدن به زیارت حضرت، نقطه عطفی برای زنده نگه داشتن آثار حضرت است. تبیین قیام حضرت امام حسین، معرفی شخصیت حضرت در کوفه و شام آغاز مبارزه زینب سلام الله علیها با تحریف حادثه عاشورا می باشد. (س)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 شبنامه۵: بسم الله الرحمن الرحیم. ◀️معنا و مفهوم دقیق استقلال: استقلال یکی از مفاهیم پرکاربرد در ادبیات سیاسی که در تعریف آن گفته شده، داشتن قدرت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری همراه با اعمال این تصمیم‌ها و سیاست ها در حیطه حاکمیت، همچنین در ادبیات دینی نسبت به استقلال تاکید زیادی شده آیه 141 سوره نساء: «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»من جمله آیاتی است که برای تعریف و چیستی استقلال به آن استناد شده است در واقع این آیه تصریح می‌کند، که خداوند تسلطی برای کافرین بر مومنین قرار نداده است. استقلال بیش از ۱۳۰۰باردر آثار بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان شده است. با تحلیل آن برای چیستی استقلال در اندیشه وی از دو ویژگی ایجابی و سلبی برخوردار است. ویژگی‌های ایجابی: وجودتفکر مستقل در اداره کشور، وجود ثبات و پایداری در کشوروجود معیار سنجش و ارزیابی برای عملکرد ها، ووجود خودکفایی در زمینه های اساسی و راهبردی، ویژگی های سلبی: عبارتند از عدم تبعیت بی چون و چرا از دیگران، عدم تسلط اجانب بر مقدرات کشور، عدم دخالت دیگران در امورات کشور، عدم وابستگی به اجانب، عدم احساس حقارت در مقابل قدرت های دیگر. مجموعه موارد سلبی و ایجابی ذکر شده از آثار حضرت امام در موضوع استقلال بیانگر این موضوع است که استقلال یک فرآیند دامنه‌داری است که تحقق آن نیازمند جامع نگری و توجه به مبانی و اصول دینی و اسلامی و اثار بنیانگذار انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است. پس از پیروزی انقلاب، استقلال جمهوری اسلامی از شرق و غرب شاخصی متمایز بوده و نظام توانسته است در سطحی و سیع خود را از یوق شرق و غرب رهاسازد. شاید بتوان دفاع مقدس را به منزله نماد اصلی استقلال در دوران پس از انقلاب مطرح کرد. که با وجود تلاش بسیاری از کشورها در براندازی نظام کوچکترین خدشه ای به نظام و کشور وارد نشد. امروزه تصمیمات اتخاذ شده در ایران اسلامی تحت فشار و اجبار هیچ قدرت خارجی صورت نمی گیرد، البته این به این معنا نیست که کارگزاران جمهوری اسلامی تحولات بین‌المللی را در بخش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری محاسبه نکرده و رویکردهای عقلانی و مصلحت گرایانه را مورد توجه قرار نمی دهند. بلکه سخن اساسی آن است که فرآیند طراحی راهبردها بر اساس منافع ملی سنجیده می شود. با این توضیحات درباره استقلال، این که امروز جمهوری اسلامی از حیث استقلال سیاسی و امنیت در چه جایگاهی قرار دارد نیاز به توضیح و تحلیل ندارد. مردم به چشم خویش مشاهده می‌کند که همه تصمیمات کشور در درون کشور گرفته می شود. باید دوباره مورد تاکید قرار داد و استقلال آن گونه که امروز عده ای مطرح می‌کنند به معنای قطع روابط با دنیا و عدم نقش آفرینی در مناسبات سیاسی و اقتصادی دنیا نیست بلکه مقصود اصلی در استقلال فرایند تصمیم سازی ها، تصمیم گیری ها و اعمال اقدامات بر اساس شرایط و اقتضائات داخلی صورت می‌گیرد نه اجبار و تحمیل و خواست قدرتهای خارجی آنگونه که در رژیم گذشته معمول و مشهور بود که در نوشتار قبل ذکر گردید.🌸🌸 ✍محمد امین مرادی