eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
27 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🎼🍃 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🎼🍃🎼
فرماندار اردل چهارمحال و بختیاری: بیش از ۱۱۸ تست ظرف یک هفته گذشته از افراد حاضر در مراسم یک عروسی در شهرستان اردل گرفته شده که متاسفانه تست ۴۰ نفر آن‌ها مثبت تشخیص داده شده است. ❗️⭕️❗️
وزیر کشور: در مورد گزارش‌ها نشان می‌دهد در بعضی مناطق، شهرها و مشاغل و حوزه‌های فعالیتی ما، مراعات مردم بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته که این برای آنان واقعا خطرناک است. ⭕️⭕️
به گزارش خبرگزاری شینهوا: ماریا فن کرخوف، همه‌گیرشناس بیماری‌های عفونی و از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ از اطلاعات بسیار محدودی که اکنون ما در اختیار داریم به نظر می‌رسد افراد زمانی که علائم بیماری کووید19 را از خود بروز می‌دهند در مرحله بسیار عفونی قرار داشته و میزان ویروس در بدن آن‌ها در سطوح بالایی قرار دارد، و مطالعات اولیه حاکی از آن است که افرادی که علائم خفیف دارند بین ۹ تا ۸ روز ممکن است عفونی باشند و این مدت زمان برای افرادی که حال وخیم‌تری دارند می‌تواند طولانی‌تر شود. مایک رایان؛ مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده بارهای ویروسی در مجاری هوایی فوقانی در زمان آغاز بیماری افزایش می‌یابند. ✔️ این بدان معنی است که ممکن است شما احساس سلامتی داشته باشید و بدون داشتن تب یا دیگر علائم بار ویروسی بالایی در بدن خود داشته باشید. ⛔️❌⛔️
مرکبات، اسفناج، فلفل سبز و قرمز، گوجه فرنگی و انواع کلم سرشارازویتامینc است 🍅🥦🍊🌶
🍃🌼🍃 بنام الله بن بست ها گاهی، ساخته خیال ماست. خلاصه، اشاراتی از مجموعه کتاب؛ { عوامل تزلزل بنیاد خانواده و راه های پیشگیری از آن } نویسنده: نقطه ویرگول؛ کمی مکث ارزش پنجم: « شنیدی و نشنیدی » ( ) پرسش های شما: - چگونه باید به همسری که رازدار نیست برخورد کرد؟ ۱- خودمان رازدار باشیم ۲- استفاده از سرمایه محبت ۳- حرف های دردسر ساز ممنوع ۴- عدم نمایش نقطه ضعف ۵- گفتگو درمانی ۶- استفاده از یک فرد دیگر ۷- تربیت با عمل - رازمان را به چه کسی و در چه صورتی بگوییم؟ ...در صورت نیاز به مشاوره، اشکالی ندارد که با یک مشاور حرف بزنیم؛ اما در این میان، نباید چند نکته را فراموش کرد: ۱- درد دل یا مشاوره: ...درد دل کردن و افشای راز هم گاه با بهانه مشاوره انجام می شود. مشاوره، یعنی بیان یک مشکل برای پیدا کردن راه حل؛ نه درد دل کردن برای خالی شدن... ۲- انتخاب کسی که واقعا مشاور است... ۳- در صورتی که مشاوری امین وجود داشته باشد که صاحب راز را نشناسد، گفتن این راز به مشاوری که او را می شناسند، صحیح نیست... ۴- مراجعه به متخصص متعهد ۵- بیان راز به اندازه نیاز ۱- افشای راز پس از طلاق درست است؟ هیچ مرجع تقلیدی اجازه نمی دهد که کسی، رازهای زندگی یک فرد را پس از طلاق، افشا کند... ۲- اگر فردی قصد ازدواج با همسر سابق کسی را داشت. در باره او تحقیق کرد، فرد(همسر قبلی) وظیفه دارد، مواردی را که در تصمیم گیری برای ازدواج موثر است، بگوید... - با آدمی که پیش ما راز دیگران را افشا می کند، چگونه برخورد کنیم؟ ۱- بیان زشتی کار ۲- نهی عملی ...کسی که از خدا نمی ترسد، راز دیگران را مایه سرگرمی می کند. امان از بی تقوایی ! امان از بی تقوایی !... برخی از ما فکر می کنیم منجی کل بشر هستیم و توانایی نجات هر انسانی را از هر مهلکه ای داریم. برای همین هم به خودمان اجازه می دهیم حرف های این و آن را به راحتی بشنویم... وقتی حرف این و آن می شود، نقل مجلس مهمانی، کمی به این نقل ها نگاه کن! شاید کرم های چندش آوری باشد که این قدر با ولع می خوری... برخی هم خیلی احساس خودمانی بودن با دیگران می کنند. فکر می کنند حریم خصوصی دیگران، حریم خصوصی خودشان است... این حس را هر کسی داشته باشد، به راحتی، راز دیگران را نقل مجلس گفتگوی خودش می کند و مرد و زن هم ندارد... از صفحه ۳۰۷ تا ۳۳۲ 《 خلاصه | ۱۵ 》 🤔 https://eitaa.com/niyazha
🍃🌼🍃 بنام الله بن بست ها گاهی، ساخته خیال ماست. خلاصه، اشاراتی از مجموعه کتاب؛ { عوامل تزلزل بنیاد خانواده و راه های پیشگیری از آن } نویسنده: نقطه ویرگول؛ کمی مکث ارزش پنجم: « شنیدی و نشنیدی » ( ) پرسش های شما: - رازداری صفت خوبی است؛ اما برخی به اسم رازداری، پنهان کاری می کنند. در این باره هم حرف بزنید. اجازه بدهید در قالب مثال، تفاوت این دو را مشخص کنیم: الف) میان زن و خانواده اش، اختلافی رخ داده است. این اختلاف، بالا گرفته و چند روزی هم هست که زن با خانواده اش قهر است. شوهر می رود و این قصه را ‌کف دست خانواده خودش می گذارد. این افشای راز است و نگفتنش، رازداری. حالا دوستان آن زن، یک مهمانی تشکیل داده اند. زن نمی خواهد از همسرش برای رفتن به این مهمانی، اجازه بگیرد. به او می گوید که می خواهد به خانه مادرش برود. همسرش اجازه می دهد. او هم برای این که دروغ نشود، ابتدا به خانه مادرش و از آن جا هم به آن مهمانی می رود. این، می شود پنهان کاری؛ زیرا زن باید در این گونه موارد، از همسرش اجازه بگیرد... یکی از مسائلی که به بی اعتمادی میان زن و شوهر، دامن می زند، همین پنهان کاری هاست... این پنهان کاری ها در بسیاری از موارد، منجر به دروغ می شود که باز هم بی اعتمادی میان زن و شوهر را بیشتر می کند... خطاب به افرادی که رازشان افشا شده و حالا دیگر نمی توانند گذشت کنند، باید گفت: افشای راز، حتما کار بچه گانه ای است؛ اما کار بچه‌گانه را تنها با بزرگی و بزرگواری می شود طوری جمع و جور کرد که به زندگی، آسیبی نزند. لجاجت و انتقام، فکر آدم های بزرگوار نیست. گذشت، در این جا، اوج بزرگواری شما و راه برون رفت از این بن بست است... یکی از موارد مجوز غیبت که در مباحث فقهی هم به آن پرداخته می شود، هنگام دادخواهی است. اگر کسی در حق انسان ظلمی بکند و انسان برای این که دادخواهی کند و حق خودش را بگیرد، راهی نداشته باشد جز گفتن این ظلم در نزد فردی که صلاحیت دادستانی را دارد، می تواند به او بگوید. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: خداوند، دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدی ها را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند شنوا و داناست. نساء - آیه ۱۴۸ میزان تحمل انسان، بسته به درجه دغدغه هایش دارد. کسی که در زندگی دغدغه های متعالی دارد، با فشار مسائل روزمره ای که در زندگی بسیاری از ما وجود دارد، نمی شکند، طوری که بخواهد راز کسی را افشا کند و آرام بگیرد. باید به فکر دغدغه ها بود. مشکل بسیاری از ما، کوچک بودن دغدغه هایمان است... از صفحه ۳۳۳ تا ۳۵۳ 《 خلاصه | ۱۶ 》 🤔 https://eitaa.com/niyazha
🍃 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🍃🌸🍃
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ بن علی بن حسین بن بابویه قمی، مشهور به ؛ در سال ۳۰۶ یا ۳۰۷ (ه. ق) در خاندان علم و تقوی در شهر مذهبی قم، دیده به جهان گشود بزرگوارش، ، از برجسته ترین علما و فقهای زمان خود بود او در ، دکان کوچکی داشت و از طریق کسب و تجارت، در نهایت زهد و عفاف، امرار معاش می کرد همچنین، ساعاتی از روز را نیز در منزل، به تدریس و تبلیغ معالم و نقل روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام می پرداخت جلالت شأن و منزلت این فقیه بزرگوار، تا بدان پایه رسید که حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام، طی نامه ای او را با القابی چون «شیخی»، «معتمدی» و «فقیهی» مورد خطاب قرار داد چون این نامه دارای مضامین بسیار بلندی است و در طی آن، نکات دقیقی بیان شده که آگاهی بر آن، برای سالکین سبیل ولایت کبرویه مرتضویه، ضروری به نظر می رسد، لذا متن آن را عینا در اینجا نقل می کنیم: ص ۱ از ۵
علیه السّلام به بن بابویه قمی(ره) (ره) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ و العاقبة للمتّقین و الجنّة للموحّدین و النّار للملحدین و لا عدوان الّا علی الظّالمین و لا اله الّا اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ و الصّلوة علی خیر خلقه محمّد و عترته الطّاهرین امّا بعد اوصیک یا شیخی و معتمدی و فقیهی ابا الحسن علی بن الحسین بن بابویه القمی- وفّقک اللَّه لمرضاته و جعل من صلبک اولادا صالحین برحمته- بتقوی اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إِیتاءِ الزَّکاةِ فانّه لا تقبل الصّلاة من مانع الزّکاة و اوصیک بمغفرة الذّنب و کظم الغیظ و صلة الرّحم و مواساة الاخوان و السّعی فی حوائجهم فی العسر و الیسر و الحلم و التّفقّه فی الدّین و التّثبّت فی الامر و التّعاهد للقرآن و حسن الخلق و الامر بالمعروف و النّهی عن المنکر، فانّ اللَّه عزّ و جلّ قال: لا خَیرَ فِی کثِیرٍ مِنْ نَجْواهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاحٍ بَینَ النَّاسِ و اجتناب الفواحش کلّها و علیک بصلاة اللّیل فانّ النّبی صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم اوصی علیا علیه السّلام فقال: یا علی علیک بصلاة اللّیل علیک بصلاة اللّیل علیک بصلاة اللّیل و من استخفّ بصلاة اللّیل فلیس منّا، فاعمل بوصیتی و أمر شیعتی حتّی یعملوا علیه و علیک بالصّبر و انتظار الفرج فانّ النّبی صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم قال: افضل اعمال امّتی انتظار الفرج، و لا تزال شیعتنا فی حزن حتّی یظهر ولدی الّذی بشّر به النّبی صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم بملاء الارض قسط و عدلا کما ملئت ظلما و جورا. فاصبر یا شیخی یا ابا الحسن علی و أمر جمیع شیعتی بالصّبر فانّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یورِثُها مَنْ یشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ و السّلام علیک و علی جمیع شیعتنا و رحمة اللَّه و برکاته و صلّی اللَّه علی محمّد و آله ترجمه توحیدی ص ۷ و ۸ تألیف محمد بن المحسن بن مرتضی الکاشانی ، ج ۲ ، ص ۲۶۵ چاپ ص ۲ از ۵
علیه السّلام در این ، پس از حمد خدا و درود بر پیامبر و عترت طاهرینش می فرماید: ای فقیه مورد اعتماد من، علی بن الحسین بن بابویه القمی، خداوند تو را به کارهای مورد رضایتش توفیق دهد و از نسل تو، اولاد صالح بیافریند. تو را به رعایت و برپا داشتن و ادای وصیت می کنم، به رعایت تقوی و بر پا داشتن نماز و ادای زکات زیرا کسی که زکات نپردازد، نمازش قبول نخواهد شد. و نیز تو را سفارش می کنم به دیگران، و به هنگام و ، با خویشاوندان، و با برادران دینی و در آنها در و دستی، و کسب و در . در کارها و با هم پیمان باش، خود را گردان و دیگران را به کارهای و از ها ، زیرا فرموده است: در بسیاری از سخنان آهسته و در گوشی آنها، هیچ خیری نیست مگر اینکه ضمن آن، به یا و یا بین مردم امر نمایند [ و بطور کلّی ] تو را سفارش می کنم به از تمام و . را ترک مکن، زیرا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم در وصیت خود به علیه السّلام، سه مرتبه فرمود: بر نماز شب مواظبت نما. و [آگاه باش ] هر کس نسبت به نماز شب بی اعتنا باشد، از ما نیست پس ای علی بن الحسین، تو خود به سفارشات من عمل کن و شیعیان مرا نیز دستور ده تا عمل کنند. نیز تو را به و و توصیه می کنم، زیرا پیامبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: بهترین کارهای من، انتظار فرج است ما همواره در و به سر می برند تا فرزندم کند، همان کسی که پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و سلّم بشارت آمدنش را داده است. او زمین را از و پر می کند، همان گونه که از و پر شده است. پس بار دیگر ای علی بن بابویه، تو را به صبر و استقامت توصیه می کنم و تو نیز به همه شیعیان و پیروان مرا به صبر و استقامت فرمان بده. به راستی از آن خداست و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد به می دهد و عاقبت از آن است. و و حقّ بر تو و بر همه شیعیان ما، و بر محمّد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم و آل او. [] - این را اکثر محقّقین و صاحبان تراجم نقل نموده اند که از جمله آنها، می توان از: در ، ص ۳۸۴، در ، ج ۴، ص ۲۷۳، در ، ج ۵۰، ص ۳۱۷ و ۳۱۸، در ، ج ۳، ص ۵۲۷، در ، ج ۱، ص ۴۵۳، در ، ص ۲۸۱، در ، ج ۶، ص ۴۷۴، نام برد. ص ۳ از ۵
در یکی از کتابهایش به نام ، ضمن نقل موضوع فوق، اضافه می کند که هر گاه مرا می دید که برای طلب علم و دانش به محضر استاد می رفتم، به من می فرمود: این علاقه و اشتیاق تو به علم، تعجّبی ندارد، زیرا تو به دعای علیه السّلام متولّد شده ای. مرحوم نیز در کتاب ارزشمند الانوار، این قضیه را از معجزات علیه السّلام دانسته است ، ج ۵۱، ص ۳۳۵ و ۳۳۶ دیدگاه در مورد شیخ صدوق همه و فقهای بزرگ اسلام، با دیده احترام و تعظیم به شیخ صدوق نگریسته اند و عدالت او را توثیق نموده و مقام شامخ علمی او را با عباراتی بلند تصدیق نموده اند. ما در اینجا اظهار نظر برخی از علمای بزرگ اسلام را یادآور می شویم: ۱- فقیه نامدار، شیخ طوسی در معرّفی شیخ صدوق می گوید: «محمّد بن علی بن بابویه القمّی جلیل القدر یکنّی ابا جعفر کان جلیلا، حافظا للاحادیث، بصیرا بالرّجال ناقدا للاخبار لم یر فی القمّیین مثله فی حفظه و کثرة علمه، له نحو من ثلاث مائة مصنّف. او دانشمندی جلیل القدر و حافظ احادیث بود. از احوال رجال کاملا آگاه، و در سلسله احادیث، نقّادی عالی مقام به شمار می آمد و در میان علمای قم، از نظر حفظ احادیث و کثرت معلومات، بی نظیر بود و در حدود سیصد اثر تألیفی از خود به یادگار گذاشت. ۲- چنین می نویسد: ابو جعفر (شیخ صدوق) ساکن ری، بزرگ ما و فقیه ما و چهره برجسته شیعه در خراسان است. به بغداد نیز وارد شد و با اینکه در سنّ جوانی بود، همه بزرگان شیعه (شیوخ الطائفة) از او استماع حدیث می کردند. ۳- می فرماید: شیخ صدوق کسی است که همه بر علم و عدالت او اتفاق دارند. در وصف او چنین می گوید، من عظماء القدماء التّابعین لآثار الائمّة النّجباء الّذین لا یتّبعون الآراء و الاهواء و لذا ینزل اکثر اصحابنا کلامه و کلام ابیه (رضی اللَّه عنهما) منزلة النّصّ المنقول و الخبر المأثور شیخ صدوق از بزرگترین علمای گذشته است و از جمله کسانی است که از آثار امامان بزرگوار تبعیت می کنند، نه از پندارها و خواهش های نفسانی خود، و به همین دلیل است که اکثر علمای شیعه، کلام وی و پدرش را به منزله حدیث و روایات اهل بیت علیهم السّلام می دانند. ۵- بعد از اشاره به عظمت شیخ می گوید: جمعی از اصحاب، ما، از جمله علامه در ، شهید در و سید ، را صحیح می دانند و به آنها عمل می کنند، زیرا همان گونه که پذیرفته شده، روایات مرسله صدوق هم مورد قبول واقع شده است. ۶- ، صاحب نیز این چنین آورده است: شیخ العلم الامین، عماد الملّة و الدّین، رئیس المحدّثین، ابو جعفر الثّانی.... المشتهر بالشّیخ الصّدوق، امره فی العمل و العدالة و الفهم و النّبالة و الفقه و الجلالة و الثّقة و حسن الحالة و کثرة التّصنیف و جودة التّألیف و غیر ذلک من صفات البارعین و سمات الجامعین اوضح من ان یحتاج الی بیان او یفتقر الی تقریر القلم فی مثل هذا المکان. شخصیت نامدار و مورد اعتماد، پایه و ستون دین، رئیس محدّثین، ابو جعفر دوم. ... ، مشهور به ، در علم و و فهم مطالب و برجستگی شخصیت و و جلالت قدر و وثوق و درست کرداری و تصانیف بسیار و حسن سلیقه هائی که در تنظیم و تألیف آنها بکار برده و در آراستگی به همه صفاتی که زیبنده شخصیتهای نامی و صاحبان فضل و کمال است، بالاتر از آن است که نیازمند به بیان و گفتار یا محتاج به تقریر قلم و نوشتار باشد. ص ۴ از ۵