#صلوات_خاصه
#امام_باقر علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَإِمَامِ الْهُدَى وَقَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ وَکَمَا جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبَادِکَ وَمَنَاراً لِبِلَادِکَ وَمُسْتَوْدَعاً لِحِکْمَتِکَ وَمُتَرْجِماً لِوَحْیِکَ وَأَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ عَنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّهِ أَنْبِیَائِکَ وَأَصْفِیَائِکَ وَرُسُلِکَ وَأُمَنَائِکَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ
🏴
به نام الله
سالروز #شهادت؛
شکافنده #علمنبوی و مظهر #حلمعلوی
#امام_باقر علیهالسلام
#تسلیت باد
🏴 🏴 🏴
🕊⚘
اَللَّهُمَّصَلِّعَلَيمُحَمَّدٍ وَآلِمُحَمَّد
وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🕊⚘
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ!
ﻣﺮﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ، ﻭ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﻭ ﺫﺭﻳّﻪ ﺍم ﻧﻴﺰ
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ!
ﺩﻋﺎی ﻣﺮﺍ، [ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺗﻢ ﺭﺍ ] ﺑﭙﺬﻳﺮ!
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ!
ﻣﺮﺍ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭم ﺭﺍ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ، ﺭﻭﺯی ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺮﭘﺎ میﺷﻮﺩ، ببخشای!
#قرآن #سوره_ابراهیم ۴۰ و ۴۱
#دعا؛
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي
رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
به نام الله
#قرآن کریم دربارهی #حج در یک جملهی کوتاه تقریباً همهی حکمت حج را بیان کرده که اگر چنانچه ما بتوانیم فکر کنیم، استفاده کنیم از بیانات معصومین، از تدبّر در قرآن، از این یک کلمه خیلی چیزها میشود فهمید
در همین سورهی مائده میفرماید:
جَعَلَ اللَهُ الکَعبَةَ البَیتَ الحَرامَ قیاماً لِلنّاس
[البتّه] فقط کعبه هم نیست دیگر؛
بعد [ دارد ] شهرالحرام، هَدْی و قلائد و امثال اینها ــ که مجموعهی حج را میخواهد بیان کند، نه خصوص کعبهی شریف را ــ همهی اینها برای چیست؟
قیاماً للنّاس است
#قیام در اینجا به معنای مصدری نیست
قیام را اهل لغت و اهل تفسیر معنا کردهاند و میگویند قیام در اینجا به معنای " ما یَقومُ به الشّیء " است؛
[ یعنی ] ستون؛
یک بنائی تکیه به یک ستون میکند؛
به این میگویند " قیام "؛
آن ستون، قیام است
اینجا خدای متعال میگوید که حج، ستون زندگی بشر است؛
این خیلی مهم است
" قیاماً للنّاس " است؛
مال ناس است؛
مال من و شما و این و آن، چند نفر، تعداد یک نسل، یک جمعیّت، یک مجموعه نیست؛
مال ناس است، مال بشریّت است، قیام است برای بشر
#مقام_معظم_رهبری
#امامخامنهای ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
به نام الله
#نوشداروینفس رکن وثیقی که سعادت آدمی را تضمین میکند
در اينكه فرمود:
«أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»
تنبيهى است براى مردم به اينكه متوجه پروردگار خود بشوند و با ياد او دلهاى خود را راحت سازند،
چون آدمى در زندگى خود هدفى جز رستگارى به سعادت و نعمت نداشته، و بيمى جز از برخورد ناگهانى شقاوت و نعمت ندارد،
و تنها سببى كه سعادت و شقاوت و نعمت و نقمت به دست اوست همان خداى سبحان است،
چون بازگشت همه امور به اوست، و او است كه فوق بندگان و قاهر بر آنان و فعال ما يشاء و ولى مؤمنين و پناهندگان به اوست
پس ياد او براى نفسى كه اسير حوادث است و همواره در جستجوى ركن وثيقى است كه سعادت او را ضمانت كند،
و نفسى كه در امر خود متحير است و نمىداند به كجا مىرود و به كجايش مىبرند و براى چه آمده، مايه انبساط و آرامش است،
آن گونه كه نوشدارو مايه راحتى و آرامش مارگزيده است.
همانطور كه مارگزيده به نوشدارو ركون و اعتماد نموده، خود را به آن مىرساند،
و پس از بکار بردن آن، احساس نشاط سلامتى و عافيت مىكند،
#نفس نيز از #يادخدا اين احساس را مىنمايد
ترجمه #تفسیر_المیزان، جلد۱۱، ص۴۸۷
رسانه المیزان؛
رسانهٔاختصاصینشرافکارعلامهطباطبایی‹ره›
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
#امام_رضا علیهالسلام
وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي يَأْمُرُ جَبْرَئِيلَ علیه السلام أَنْ يَنْصِبَ كُرْسِيَّ كَرَامَةِ اللَّهِ بِإِزَاءِ بَيْتِ الْمَعْمُورِ وَ يَصْعَدُهُ جَبْرَئِيلُ علیه السلام وَ تَجْتَمِعُ إِلَيْهِ الْمَلَائِكَةُ مِنْ جَمِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ يُثْنُونَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ يَسْتَغْفِرُونَ لِشِيعَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ ع وَ مُحِبِّيهِمْ مِنْ وُلْدِ آدَمَ علیه السلام
و روز غدير همان روزى است كه خداوند به حضرت #جبرئيل عليهالسّلام دستور داد كه تخت كرامت الهى را در مقابل بيتالمعمور بگذارد
و در اين روز جبرئيل عليهالسّلام آن را بلند مىكند
و همهى فرشتگان از همهى آسمانها به سوى آن گرد مىآيند
و حضرت محمد صلّىاللّه عليه و آله و سلّم را ستوده و براى #شيعيان #اميرمؤمنان و ديگر ائمه عليهمالسّلام و دوستداران آنان از فرزندان آدم عليهالسّلام، طلب آمرزش مىكنند
#إقبالالأعمال - ط.القدیمة
ج ۱ فرازی از ص ۴۶۴
🍃🕊🍃
#بخش_ششم
[ اشاره به کارشکنی های منافقین ]
مَعاشِرَالنّاسِ، (آمِنُوا بِالله وَ رَسُولِهِ وَالنَّورِ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلی أَدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنَّا أَصْحابَ السَّبْتِ).
(بالله ما عَنی بِهذِهِ الْآیَةِ إِلاَّ قَوْماً مِنْ أَصْحابی أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَقَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلی مایَجِدُ لِعَلِی فی قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَالْبُغْضِ).
مَعاشِرَالنّاسِ، النُّورُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ مَسْلوکٌ فِی ثُمَّ فی عَلِی بْنِ أَبی طالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إِلَی الْقائِمِ الْمَهْدِی الَّذی یَأْخُذُ بِحَقِّ الله وَ بِکُلِّ حَقّ هُوَ لَنا، لاَِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَالْمعُانِدینَ وَالُْمخالِفینَ وَالْخائِنینَ وَالْآثِمینَ وَالّظَالِمینَ وَالْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ.
هان مردمان!
«به خدا و رسول و نور همراهش ایمان آورید پیش از آن که چهره ها را تباه و باژگونه کنیم یا چونان اصحاب روز شنبه [یهودیانی که بر خدا نیرنگ آوردند] رانده شوید.
«به خدا سوگند که مقصود خداوند از این آیه گروهی از صحابه اند که آنان را با نام و نَسَب می شناسم لیکن به پرده پوشی کارشان مأمورم.
آنک هر کس پایه کار خویش را مهر و یا خشم علی در دل قرار دهد [و بداند که ارزش عمل او وابسته به آن است].
مردمان!
نور از سوی خداوند عزّوجل در جان من، سپس در جان علی بن ابی طالب، آن گاه در نسل او تا قائم مهدی - که حق خدا و ما را می ستاند - جای گرفته.
چرا که خداوند عزّوجل ما را بر کوتاهی کنندگان، ستیزه گران، ناسازگاران، خائنان و گنهکاران و ستمکاران و غاصبان از تمامی جهانیان دلیل و راهنما و حجت آورده است.
مَعاشِرَالنّاسِ، أُنْذِرُکُمْ أَنّی رَسُولُ الله قَدْخَلَتْ مِنْ قَبْلِی الرُّسُلُ، أَفَإِنْ مِتُّ أَوْقُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ؟
وَمَنْ یَنْقَلِبْ عَلی عَقِبَیْهِ فَلَنْهان یَضُرَّالله شَیْئاً وَسَیَجْزِی الله الشّاکِرینَ (الصّابِرینَ).
أَلاوَإِنَّ عَلِیّاً هُوَالْمَوْصُوفُ بِالصَّبْرِ وَالشُّکْرِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ.
مَعاشِرَالنّاسِ، لاتَمُنُّوا عَلَی بِإِسْلامِکُمْ، بَلْ لاتَمُنُّوا عَلَی الله فَیُحْبِطَ عَمَلَکُمْ وَیَسْخَطَ عَلَیْکُمْ وَ یَبْتَلِیَکُمْ بِشُواظٍ مِنْ نارٍ وَنُحاسٍ، إِنَّ رَبَّکُمْ لَبِا الْمِرْصادِ.
هان مردمان!
هشدارتان میدهم:
همانا من رسول خدایم.
پیش از من نیز رسولانی آمده و سپری گشته اند.
آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم، به جاهلیت عقب گرد می کنید؟
آن که به قهقرا برگردد، هرگز خدا را زیانی نخواهد رسانید و خداوند سپاسگزاران شکیباگر را پاداش خواهد داد.
بدانید که علی و پس از او فرزندان من از نسل او، دارای کمال شکیبایی و سپاسگزاری اند.
هان مردمان!
اسلامتان را بر من منت نگذارید؛
که اعمال شما را بیهوده و تباه خواهد کرد و خداوند بر شما خشم خواهد گرفت و سپس شما را به شعلهی از آتش و مس گداخته گرفتار خواهد نمود.
همانا پروردگار شما در کمین گاه است.
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ سَیَکُونُ مِنْ بَعْدی أَئمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی النّارِ وَیَوْمَ الْقِیامَةِ لایُنْصَرونَ.
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ الله وَأَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ.
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُمْ وَأَنْصارَهُمْ وَأَتْباعَهُمْ وَأَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النّارِ وَلَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرِینَ.
أَلا إِنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْیَنْظُرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!!
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنِّی أَدَعُها إِمامَةً وَ وِراثَةً (فی عَقِبی إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ)، وَقَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرتُ بِتَبْلیغِهِه ان حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَغائبٍ وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْلَمْ یَشْهَدْ، وُلِدَ أَوْلَمْ یُولَدْ، فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ.
وَسَیَجْعَلُونَ الْإِمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، (أَلا لَعَنَ الله الْغاصِبینَ الْمُغْتَصبینَ)، وَعِنْدَها سَیَفْرُغُ لَکُمْ أَیُّهَا الثَّقَلانِ (مَنْ یَفْرَغُ) وَیُرْسِلُ عَلَیْکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَنُحاسٌ فَلاتَنْتَصِرانِ.
ص - ۱۰
مردمان!
به زودی پس از من پیشوایانی خواهند بود که شما را به سوی آتش میخوانند و در روز رستاخیز تنها وبدون یاور خواهند ماند.
هان مردمان!
خداوند و من از آنان بیزاریم.
هان مردمان!
آنان و یاران و پیروانشان در بدترین جای جهنم، جایگاه متکبّران خواهند بود.
بدانید آنان اصحاب صحیفهاند.
اکنون هر کس در صحیفهی خود نظر کند.
هان مردمان!
اینک جانشینی خود را به عنوان امامت و وراثت به امانت به جای می گذارم در نسل خود تا برپایی روز رستاخیز.
و حال، مأموریت تبلیغی خود را انجام میدهم تا برهان بر هر شاهد و غایب و بر آنان که زاده شده یا نشدهاند و بر تمامی مردمان باشد.
پس بایسته است این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا برپایی رستاخیز برسانند.
آگاه باشید!
به زودی پس از من امامت را با پادشاهی جابه جا نموده، آن را غصب کرده و به تصرف خویش درآورند.
هان!
نفرین و خشم خدا بر غاصبان و چپاول گران!
و البته در آن هنگام خداوند آتش عذاب - شعلههای آتش و مس گداخته - بر سر شما جن و انس خواهد ریخت.
آن جاست که دیگر یاری نخواهید شد.
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ لَمْ یَکُنْ لِیَذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتّی یَمیزَالْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ، وَ ما کانَ الله لِیُطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیْبِ.
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ ما مِنْ قَرْیَةٍ إِلاّ وَالله مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یَوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا الْإِمامَ الْمَهْدِی وَالله مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ.
مَعاشِرَالنّاسِ، قَدْ ضَلَّ قَبْلَکُمْ أَکْثَرُالْأَوَّلینَ، وَالله لَقَدْ أَهْلَکَ الْأَوَّلینَ، وَهُوَ مُهْلِکُ الْآخِرینَ.
هان مردمان!
هر آینه خداوند عزوجل شما را به حالتان رها نخواهد کرد تا ناپاک را از پاک جدا کند.
و خداوند نمیخواهد شما را بر غیب آگاه گرداند.
(اشاره به آیهی ۱۷۹ - آل عمران است.)
هان مردمان!
هیچ سرزمینی نیست مگر این که خداوند به خاطر تکذیب اهل آن [ حق را ]، آنان را پیش از روز رستاخیز نابود خواهد فرمود و به امام مهدی خواهد سپرد.
و هر آینه خداوند وعدهی خود را انجام خواهد داد.
هان مردمان!
پیش از شما، شمار فزونی از گذشتگان گمراه شدند و خداوند آنان را نابود کرد.
و همو نابودکنندهی آیندگان است.
قالَ الله تَعالی:
(أَلَمْ نُهْلِکِ الْأَوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الْآخِرینَ، کذالِکَ نَفْعَلُ بِالُْمجْرِمینَ، وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ).
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ الله قَدْ أَمَرَنی وَنَهانی، وَقَدْ أَمَرْتُ عَلِیّاً وَنَهَیْتُهُ (بِأَمْرِهِ).
فَعِلْمُ الْأَمْرِ وَالنَّهُی لَدَیْهِ، فَاسْمَعُوا لاَِمْرِهِ تَسْلَمُوا وَأَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَانْتَهُوا لِنَهْیِهِ تَرشُدُوا، (وَصیرُوا إِلی مُرادِهِ) وَلا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ.
او خود در کتابش آورده:
«آیا پیشینیان را تباه نکردیم و به دنبال آنان آیندگان را گرفتار نساختیم؟
با مجرمان این چنین کنیم.
وای بر ناباوران!»
هان مردمان!
همانا خداوند امر و نهی خود را به من فرموده و من نیز به دستور او دانش آن را نزد علی نهادم.
پس فرمان او را بشنوید و گردن نهید و پیرویاش نمایید و از آنچه بازتان دارد خودداری کنید تا راه یابید.
به سوی هدف او حرکت کنید.
راه های گونه گون شما را از راه او بازندارد!
ص - ۱۱
#خطبه_غدیر
🕊🌼🕊🌼🕊
🌼🕊🌼🕊
🕊🌼🕊
🌼🕊
🕊
به نام الله
شنبه هجدهم تیر
روز عرفه، روز نیایش
آغاز #دهه_امامت
یکشنبه نوزدهم تیر
#عید_قربان
دوشنبه بیست و هفتم تیر
۱۸ ذیالحجه ۱۴۴۳
#عید_غدیر خُم
(سال دهم هجری قمری)
🕊 🌼 🕊 🌼 🕊 🌼 🕊 🌼 🕊
🌹 #نُه_روز 🌹
🌹 تا #عیدسعیدغدیر 🌹
🕊
🌼🕊
🕊🌼🕊
🌼🕊🌼🕊
🕊🌼🕊🌼🕊
https://eitaa.com/niyazha
🌸🌼🌸🌼
🌼🌸
🌸
با نام الله
یزدان به تو عمری دگر و روز دگر داد
یک صبح دگر، ظهر دگر، شام دگر داد
پس سجده و صدشکر که پیمانهنشد پُر
این روز مبارک که خدا لطف دگر داد
سلام و درود خدا بر شما
عافیت روزی دائمی شما
صبحتان بخیر و نیکی ...
به برکت؛
اللهمصلعلیمحمدو آلمحمد
وعجلفرجهم
🌼
🌸🌼
🌼🌸🌼🌸