فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_سخنرانی
‼️عدهای از سلبریتیهای بیسوادِ بیدرد جمع شدند و به سمت کوه سنگاندازی میکنند
👌سخنان شنیدنی استادعالی در #اهانت به قرآن و چادر از سر بانوی مسلمان کشیدن...
😒 #لــات های قدیم شرف و #ناموس سرشون میشد،نه مثل این بی غیرتها☝️
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
🆔 @porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
⭐ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
❤️ #رهبر_انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه #ربیع_الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
☑️کانال پرسمان آنلاین👇👇
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
🌐▪️🌐▪️🌐▪️
💢 #تاریخی
✅پرسش:چرا مأمون ، امام رضا (ع) را به ولایت عهدی خود معرفی نمود..!؟
✍️پاسخ: مأمون با اهداف زیر ولایت عهدی را بر امام رضا (علیه السلام) تحمیل کرد:
1️⃣ فرو نشاندن شورش های علویان؛
2️⃣گرفتن اعتراف از علویان مبنی بر این که حکومت عباسیان حکومتی مشروع است؛
3️⃣ از بین بردن محبوبیت و احترام علویان در میان مردم؛
4️⃣کسب اعتماد و دوستی اعراب به خویش؛
5️⃣مشروع شدن حکومت خود از طرف اهالی خراسان و تمام ایرانیان؛
6️⃣ راضی نگه داشتن عباسیان و هواخواهان آنها؛
7️⃣تقویت حس اطمینان مردم به شخص مأمون، زیرا مردم به دلیل کشتن برادرش به او اعتماد و اطمینان نداشتند؛
8️⃣ ایجاد مصونیت برای خود در برابر نفوذ و محبوبیت امام رضا (علیه السلام) در بین مردم. با ولیعهدی امام رضا (علیه السلام) و شرکت او در حکومت، این هدف ها تأمین می شد، زیرا در این صورت علویان خلع سلاح می شدند و شعارهایشان از دستشان گرفته می شد و محبوبیتی که در اثر قیام در بین مردم داشتند، از بین می رفت.
🔸از سوی دیگر، مأمون از طرف خراسانیان و عموم ایرانیان که طرف دار اهل بیت بودند، تأیید می شد و نیز چنین وانمود می کرد که اگر برادر خویش را کشته، هدفش تفویض حکومت به اهل آن بوده است. علاوه بر اینها، با آوردن امام رضا (علیه السلام) به مرو و کنترل فعالیت های او، از خطر احتمالی او ایمن می شد. تنها اعراب و عباسیان می ماندند که مأمون می توانست در برابر ایرانیان و علویان مقاومت کند.
☑️کانال پرسمان آنلاین👇👇
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
نشانه های زیارت مقبول درر حرم امام رضا علیه السلام.mp3
3.23M
⭕️ سوال
❓نشانه های زیارت مقبول در حرم امام رضا علیه السلام چیست؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #شهادت_امام_رضا
📎 #امام_رضا
☑️کانال پرسمان آنلاین👇👇
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
221.8K
⭕️ سوال
سلام جناب استاد، در روایات داریم که وقتی امام زمان ظهور میکنند مردم میگویند که امام دین جدید آورده سوال بنده اینه که پس ما الان دین و فقهی که از فقها میگیریم ایا اشکال داره یا ممکنه فقها اشتباه کرده باشند ووقتی امام میآیند دین درست رو عرضه میکنند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #شهادت_امام_رضا
📎 #امام_زمان
☑️کانال پرسمان آنلاین👇👇
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
⁉️ اگر پیامبر میدانستند که امیرالمومنین جانشین ایشان هستند چرا جان او را به خطر انداختند و در لیله المبیت خواباندند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #شهادت_امام_رضا
📎 #امام_زمان
☑️کانال پرسمان آنلاین👇👇
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
🖤 #امام_سجاد علیه السلام فرمودند:
🍃 اما حق گوش بر تو آن است که: منزه و پاک کنی از این که راهی به سوی قلب تو باشد، مگر برای شنیدن مطالب خوب و مفیدی که در قلب تو خیری ایجاد نماید.
🍃 یا آن که سبب کسب خُلق نیکی گردد؛ زیرا گوش دروازه سخن به سوی قلب است و موجب انتقال انواع و اقسام معانی به قلب می باشد با تمام خوبی ها یا بدی هایی که در آن وجود دارد.
👂و قوت و قدرتی نیست مگر قوت و قدرت پروردگار.
📖 رساله حقوق امام سجاد علیه السلام
#محرم
#سلامبرحسین
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
http://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
آیا زنان نبابددرتشییع جنازه شرکت کنند؟
Gomnam 💎💎💎:
در روایاتی ، از این که زنان در تشییع جنازه حاضر شوند ، نهی شده است ، چنان که در روایتی آمده است ؛
« پیامبر نهی کرد که زنان در تشییع جنازه شرکت کنند » « نهی عن اتباع النساء الجنائز »
الفقیه ج ۴ ص ۵
و فرمود ؛
« تشییع جنازه ، برای زنان روا نیست » « لیس علی النساء … و لا اتباع جنازه »
الخصال ، ج ۲ ص ۵۱۱
در نقل دیگری تصریح شده است که مقصود از زنان در این روایات ناهیه ، زنان #جوان هستند ، چنان که امام صادق ع فرمود ؛
« شایسته نیست که زن جوان به سوی جنازه رود تا بر آن نماز بخواند ، مگر در صورتی که زن مسن و پیری باشد »
« لَیْسَ یَنْبَغِی لِلْمَرْأَهِ الشَّابَّهِ أَنْ تَخْرُجَ إِلَى الْجِنَازَهِ تُصَلِّی عَلَیْهَا إِلَّا أَنْ تَکُونَ امْرَأَهً قَدْ دَخَلَتْ فِی السِّنِّ »
وسائل الشیعه ، ج ۳ ص ۱۳۹
فلسفه این که زنان جوان از شرکت در تشییع جنازه نهی شده اند ، از این جنبه است که احساسات در آنان در فراق عزیزان ، داغتر و شدیدتر است و ممکن است که در تشییع جنازه نتوانند خود را کنترل کنند و صدای خود را در برابر نامحرمان بلند کنند و به سر و روی خود زنند و پوشش سر و بدنشان کنار رود ، لذا حضور زنان جوان در تشییع جنازه به خاطر این مفاسد ، مکروه شمرده شده است .
حال اگر زن جوانی در تشییع جنازه شرکت کند و مفاسد گفته شده بر او مترتب نشود ، و بتواند خود را کنترل کند ، در این صورت شرکت در تشییع جنازه برای او اشکالی ندارد .
در روایتی آمده است که فاطمه س و زنان مومنین و مهاجرین برای تشییع جنازه رقیه خواهر فاطمه س ، خارج شدند و بر او نماز خواندند ؛
«خَرَجَتْ فَاطِمَهُ ع وَ نِسَاءُ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُهَاجِرِینَ فَصَلَّیْنَ عَلَى الْجِنَازَهِ »
الکافی ج ۳ ص ۲۵۳
یا از امام صادق ع نقل شده است که فاطمه س به همراه سایر زنان در تشییع جنازه زینب ، دختر دیگر پیامبر حاضر شدند و بر ایشان نماز خواندند ؛
« ان زینب بنت النبی توفیت و ان فاطمه خرجت فی نسائها فَصَلَّتْ عَلَى أُخْتِهَا. »
تهذیب الاحکام ، ج ۳ ص ۳۳۳
یا امام کلثوم دختر امام علی علیه السلام می گوید در تشییع جنازه پدرم حاضر شدم و پدرم را تا مدفنش همراهی کردم ؛
« أُمِّ کُلْثُومٍ بِنْتِ عَلِیٍّ ع فِی حَدِیثٍ قَالَتْ فَخَرَجْتُ أُشَیِّعُ جِنَازَهَ أَبِی حَتَّى إِذَا کُنَّا بِظَهْرِ الْغَرِیِّ »
مستدرک الوسائل ج ۲ ص ۳۸۳
در نقل دیگری آمده است که کاهلی گوید ؛
« به امام موسى بن جعفر علیهما السّلام عرض کردم: که همسرم و خواهرم- که همسر محمّد بن مارد است- در مجالس ماتم شرکت میکنند و من ایشان را از این کار منع میکنم، و آنان بمن میگویند: اگر حرام است ما به این عمل خاتمه میدهیم و دیگر تکرار نمیکنیم، و اگر حرام نیست پس چرا ما را منع میکنى تا اگر کسى از ما فوت شود مردم نیز از اداى حقوق ما و شرکت در مجلس ما خوددارى کنند و به تعزیت ما نیایند ؟
امام ع فرمود ؛
« از حقوق سؤال میکنى (یعنى آنان که به عزا و عروسى شما مى آیند ایشان نسبت به شما داراى حقّى هستند و رفتن به مجالس ایشان کار عبث و حرامی نیست) پدرم به مادرم و امّ فروه رخصت میداد که حقوق اهل مدینه را بجا آورند. » « …. َ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع عَنِ الْحُقُوقِ تَسْأَلُنِی کَانَ أَبِی ع یَبْعَثُ أُمِّی وَ أُمَّ فَرْوَهَ- تَقْضِیَانِ حُقُوقَ أَهْلِ الْمَدِینَهِ »
الفقیه ج ۱ ص ۱۷۸
یا در روایت دیگر آمده است که خدیجه س ، در تشییع جنازه فرزندش قاسم شرکت کرد و وقتی قاسم را دفن کردند ، باز گشت ؛
«لَمَّا تُوُفِّیَ الْقَاسِمُ بْنُ رَسُولِ اللَّهِ ص فَخَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاتَّبَعَتْهُ خَدِیجَهُ فَلَمَّا دُفِنَ رَجَعَتْ خَدِیجَهُ »
مستدرک الوسائل ج ۲ ص ۳۸۳
بنابراین شرکت زنان در تشییع جنازه ، در صورتی که مضرات و مفاسد پیش گفته شده را نداشته باشد ، بی هیچ اشکالی ، صحیح است .
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
http://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯