. نیروی نگاهنو متکی به حلقهای بود که علی میرزایی (مدیر مسئول) و خشایار دیهیمی (دبیر شورای نویسندگان) در 6 شماره نخست آن را ساماندهی کردند. چهرههایی چون عزتالله فولادوند، مصطفی رحیمی، بهاءالدین خرمشاهی، فخرالدین عظیمی، فریبرز رییسدانا، عبدالحسین آذرنگ، هرمز همایونپور، عبدالله توکل، رضا رضایی، مراد فرهادپور، نادر انتخابی، کریم امامی، گلی امامی، فاطمه ولیانی و… بدنه شورای نویسندگان را تشکیل میدادند. به تدریج روشنفکران سکولار مقیم اروپا و آمریکا نیز به جمع آنان پیوستند؛ کسانی مانند ژانت آفاری (فمینیستِ بهایی و عضو ارشد بنیاد اشرف پهلوی)، بزرگ نادرزاد (معاون وزیر فرهنگ رژیم پهلوی)، حوریا یاوری (پژوهشگر مقیم نیویورک)، رامین جهانبگلو (نویسنده مقیم فرانسه)، محمدرضا نیکفر (فلسفهدان لائیک مقیم آلمان)، مهرداد درویشپور (جامعهشناس لائیک مقیم اروپا).
1⃣9⃣
بدنهی حلقه کیان را نیز 2 سطح از فعالان سیاسی دربر میگرفتند؛ یکی بدنه تئوریک نشریه شامل چهرههایی مانند عبدالکریم سروش، محمدمجتهد شبستری، رضا تهرانی، ابراهیم خلیفهسلطانی، محمدجوادغلامرضا کاشی، ناصر هادیان، آرش نراقی، سیدمرتضی مردیها، محمدتقی فاضل میبدی؛ و دیگری چهرههای سابق و لاحق وزارت اطلاعات یا مدیران ارشد دولتی مانند عطاءالله مهاجرانی، سعید حجاریان، محسن آرمین، عباس عبدی، حسین قاضیان، محسن امینزاده، مصطفی تاجزاده، محسن کدیور، اکبر گنجی، عمادالدین باقی و علیرضا علویتبار بودند.
2⃣0⃣
پینوشتها:
1. حجاریان، سعید و مصطفی تاجزاده. «خاتمی و اصلاحات ایرانی». هفتهنامه شهروند امروز، 30 تیر 1387، شماره 66، صص 74 – 73.
2. پیشین.
3. برای دیدن متن کامل گزارش شورای روابط خارجی آمریکا، نک: «گفتوگوی دین و سیاست در ایران». نوشته والا وکیلی. ترجمه سعید محبی؛ در: سروش، عبدالکریم. سیاستنامه، تهران: موسسه فرهنگی صراط، 1378، صص 308 – 267.
4. «شورای روابط خارجی آمریکا و جریان سکولار در ایران». فصلنامه کتاب نقد، بهار 1377، شماره 5 و 6، صص 278 – 253.
5. برای مطالعه ادعای عبدالکریم سروش نک: سروش، عبدالکریم. قبض و بسط تئوریک شریعت. چاپ دوم. تهران: موسسه فرهنگی صراط، 1371.
6. پیشین.
7. پیشین.
8. محمد قوچانی مینویسد: «عبدالکریم سروش مارکسیسم را از در راند و لیبرالیسم را از پنجره به خانه آورد، آنگاه که با سلاحپوپر، مارکس را نشانه میرفت. با دست سکولاریسم را پس زد و با پا آن را به پستو آورد، آنگاه که معرفت دینی را از دین جدا میکرد. با چشم بر سفرهی سرمایهداری خیره شد و با دهان آن را تف کرد، آن گاه که صناعت و قناعت را در تفرج صنع مینوشت.» برای مطالعه، نک:
– قوچانی، محمد. «قبض و بسط پراتیک سروش». روزنامه شرق، ویژهنامه نوروز 1383، ص 50.
9- پیشین.
10. نراقی، آرش. «قرآن و مسئله حقوق اقلیتهای جنسی». سایت رسمی آرش نراقی، 28 دسامبر 2010.
11. «نیمه پنهان فیلسوف». روزنامه کارگزاران، 5 آبان 1387، شماره 622، ضمیه اندیشه، ص 3.
12. «در غربت تجدد ماندن». مجله کنکاش (چاپ اروپا). شماره 6.
13. پیشین. ارباب حلقهها ، ارباب حلقهها
⬇️⬇️
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نماهنگ؛
بمیرید بمیرید از این حرص بمیرید!
از این قدرت ایران ،همش حرص بگیرید!
🍃🌺🍃🌺🍃
http://eitaa.com/joinchat/1402798098Ca9059909e5
🆔 @ammareyon
🆔 @tmersad313_amariyon
┅┅❅ ❥❈❥❅┅┅
🇮🇷اتحادیه عماریون🇮🇷
─═इई✨﷽✨ईइ═─
🌺🍃ظهر دلنشین
با آیات نور🌺🍃
✨✨
حديث عشق و ايمان است قرآن صفا بخش دل و جان است قرآن
گلی از گلشن فيض الهی نه تنها گل ، گلستان است قرآن
🔆(طرح حافظان عماریون)👇👇
✅حفظ و تفسیر آیات قرآن کریم✅
🔗همراه با مسابقه کتبی آنلاین🔛
زمان⏰هر روز بعد از اذان ظهر
اجرا📌گروه اتحادیه عماریون
🕹شرکت برای عموم آزاد
📮گروه اتحادیه عماریون (1393)
http://eitaa.com/joinchat/1402798098Ca9059909e5
─═इई💠✨💠ईइ═─