─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁حالت دوم مذاكره ورود خصمانه است: ورود خصمانه اين كه در طول مذاكره نه امتيازي بدهيم و نه امتيازي بگيريم و حتي حاضر نباشيم در هيچ جايي عقبنشيني كنيم و هيچ پيشرفتي هم نداشته باشيم كه اين نوع مذاكره صرفا مذاكره براي مذاكره است.
─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌓◁نوع سوم همان روشي است كه مقام معظم رهبري به صورت علمي، دقيق و مثل يك ديپلمات كاركشته به آن اشاره كردند، حالتي است كه در آن نرمش قهرمانانه وجود دارد.نرمش قهرمانانه يعني اينكه اولا طرف مذاكرهكننده به اهداف و منافع ملي كشور خودش كاملا واقف است و با اعتماد، ايمان و با باور وارد عرصه مذاكره شده است.
─┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁در اين حالت مذاكره كننده همانند كشتيگيري است كه ميداند وارد چه زميني شده است، ميداند ميداني كه در آن حضور دارد ميدان طلاست و باور و ايمان دارد كه در اين ميدان حضور دارد و مهم آنكه طرف مقابلش را به خوبي ميشناسد و معتقد است طرف مقابل نيامده است كه با ما نسكافه و قهوه بخورد بلكه آمده است تا پشت ما را به خاك بمالد و ميداند كه طرف دشمني است كه آمده منافع ملي كشورش را غارت كند.كسي كه با اين شرايط وارد ميز مذاكره ميشود، ميتواند از تاكتيك نرمش قهرمانانه استفاده كند، يعني اينكه در كل مذاكره به خوبي ميداند كه بايد فرصت ايجاد كند تا دشمن بيايد جلو اما دشمن براي چه بيايد جلو؟ براي اينكه پشت او را خاك كند نه اينكه بيايد جلو و منافع او را ببرد، بنابراين نرمش قهرمانانه يعني اينكه از فرصت پيش آمده براي گرفتن طلا استفاده كنيم.
─┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁برخی چنین تصور میکنند که صلح امام حسن علیهالسلام، حرکتی از روی انفعال بوده است در حالیکه رهبر انقلاب معتقدند «امام حسین علیهالسلام جزو مدافعان ایدهی صلح امام حسن علیهالسلام بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک • از این پُرشورها و پُرحماسهها • به امام مجتبی علیهالصلاةوالسلام اعتراضی کرد، امام حسین علیهالسلام با او برخورد کردند: فغمز الحسین فی وجه حجر. هیچکس نمیتواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمی گرفت
─┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁مهمترین وظیفهی ائمه، «حفظ دین» به بهترین شکل ممکن و گشودن راه برای پیوستن سایرین به مکتب اهلبیت بوده است. اگر با این مقدمهی کلی به ماجرا نگاه کنیم، میتوانیم پاسخ دهیم که پذیرش صلح در آن زمان از سوی امام حسن علیهالسلام، برای حفظ دین بوده است. علاوه بر این، حفظ انسجام امت و گشودن راهی که چراغ مکتب اهلبیت خاموش نشود را میتوان بهعنوان عوامل اصلی دیگر دانست.
─┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁یکی از آسیبهایی که بیشوکم خود را بهصورت مستقیم و غیرمستقیم نشان میدهد و باید آن را بهعنوان یک آسیب بدانیم. مرحوم صدوق در «عللالشرایع» روایتی را نقل میکنند که شخصی به نام ابیسعید نزد امام حسن علیهالسلام میرسند و در مورد صلح از امام سؤال میکنند و ایشان نیز با بحثی کلامی پاسخ میدهند و از ابیسعید میپرسند آیا من حجت خدا بر مردمان نیستم؟ آیا من امام مردم بعد از پدرم نیستم؟ آیا من همانی نیستم که پیامبر فرمودند حسن و حسین هر دو امام هستند، چه قیام کنند و چه قعود کنند؟ این سؤال نشان میدهد که این شائبه از همان ابتدا هم وجود داشته است و عدهای بر این باور ناصواب بودند که راه امام حسن علیهالسلام، راهی متفاوت از امام حسین علیهالسلام است.
─┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁امام حسین علیهالسلام حتی در روز عاشورا نیز دو خطبه خواندند و سپاهیان یزید را به حق دعوت کردند و ممکن است عدهای این دعوت را نوعی جهادگریزی بدانند. حضرت حتی در آخرین لحظات زندگی خود و زمانی که در قتلگاه بودند و میدیدند که دشمنان به سمت خیمهها میروند، خطاب به آنها میگوید که اگر دین ندارید، آزاده باشید و اگر دین ندارید، غیرت عربی شما کجا رفته است؟ خوب اگر بخواهیم با معیار این تفکر پیش برویم، طبیعی است که اقدامات اهلبیت جملگی زیر سؤال میرود، در حالی که میدانیم اینگونه نیست و باید بهطرز دیگری به سیرهی اهلبیت نگریست.
─┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁اگر بخواهیم وارد عرصهی زندگی اجتماعی شویم نیز طبیعی است هرکدام از مردم دارای ویژگیهای خاص خود هستند و نمیتوان همهی آنها را با یک روش به سمت خدا فراخواند. همانطور که در طب جسمانی نیز برای هریک از افراد مبتلا به یک بیماری، ممکن است نسخهای جدا تجویز شود، در طب معنوی و روحانی نیز همینطور است.از این حیث، نرمش قهرمانانه یعنی در نظر گرفتن «مبانی» و «اصولی» که به آن پایبندیم و هیچگاه ذرهای از آن عدول نمیکنیم و در مواجهه با مخاطب، متناسب با هدفی که داریم و میخواهیم به آن برسیم، انعطاف لازم را داشته باشیم.
─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁نکتهای که برخی فراموش کردهاند، از این قرار است که امام علیهالسلام حتی در میدان مبارزه نیز نقش هدایتگری دارند و هادی امت، همواره راه را برای بازگشت طرف مقابل فراهم میکند و بهگونهای ترشرویی و غلظت از خود نشان نمیدهد که این راه بسته شود.ما اگر این وجه را در نظر بگیریم، از طریق گفتوگو و مذاکره میتوانیم سخن خود را به دشمن منتقل کنیم.
─┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁ما باید به عنوان حکومت دینی، فضای گفتوگو را در جهان ایجاد کنیم و اگر اینگونه نشود، هیچ گمکردهراهی هدایت نمیشود. به همین دلیل است که رهبر انقلاب در جایی فرمودند که گاهی میتوان از طریق دیپلماسی به اهدافی رسید که از طریق جنگها نمیتوان. بنابراین نه صلح و نه جنگ، هیچکدام فینفسه دارای ارزش و اهمیت نیستند. آن چیزی که از اهمیت و ارزش برخوردار است، همانطور که گفته شد، حفظ دین، حفظ وحدت امت اسلام و دعوت مردم به دین است.
─┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁از سویی دیگر، به نظر میرسد که عدهای یک خلط میان مفهوم «جهاد» و «جنگ» انجام دادهاند و این دو را یکسان میبینند. اسلام دین جهاد است و حضرت زهرا و امیرالمؤمنین نیز جهاد را مایهی عزت اسلام میدانند، اما جهاد لزوماً جنگ نیست. جهاد یک حکم دینی است و تعطیلی و سستی هم ندارد، ولی شکل جهاد الزاماً جنگ نیست. رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبایی دارند که میفرمایند: رزمندگان یعنی کسانی که در مقابله با دشمن مجاهدت کردند، مجاهدت هم اعم از مقاتله است. مقاتله یعنی جنگ نظامی و مجاهدت مجموعهای از انواع مبارزههاست: جنگ نظامی، جنگ فکری، جنگ روحی، جنگ اجتماعی، مجموعهی اینها اسمش مجاهدت است.
─┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁جایی که عزت مسلمانان زیر سؤال برود، عرصهی جنگ است. جایی که اصل دین در خطر باشد نیز عرصهی جنگ است، اما همیشه که چنین شرایطی نداریم. این در حالی است که جهاد همیشگی است. زمانی که صلح تمام میشود، جنگ آغاز میشود و بالعکس. اما جهاد در هر دو حال ادامه دارد و یک کار فیسبیلالله است. این یکسانپنداری •میان جنگ و جهاد•، منجر به همان اشتباهی میشود که حتی صحابهی امام حسن علیهالسلام نیز مرتکب آن شدند و امام را به اتهام اینکه جنگ نکردهاند، زیر سؤال بردند. بنابراین نرمش قهرمانانه یکی از سختترین عرصههای جهاد است که باید به آن دقت شود.
─┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁برخی ممکن است نرمش قهرمانانه را به معنای پذیرش خواستههای ناحق طرف مقابل قلمداد کنند، مرز میان نرمش قهرمانانه و ذلتپذیری چیست؟در نرمش قهرمانانه، آن فردی که قهرمان است، اصولی آشکار دارد و با همهی وجود به آن پایبند است و از آن عدول نمیکند اما متناسب با شرایطی که دارد، ممکن است از خود انعطافهایی نشان دهد تا از یکسو نقاط ضعف دشمن را شناسایی کند و از سوی دیگر، حُسننیت خود را نشان دهد. در عین حال آن چیزی که از همه مهمتر است آنکه وجه هدایتگری را نیز بر مخاطب نمیبندد.
─┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁در صلح حدیبیه نیز میبینیم که کفار ابتدا «بسمالله» را حذف کردند و بعد نام «رسولالله» را و بعد که پیامبر به مردم بازگشتند، عدهای که کاسهی داغتر از آش بودند، از پیروی پیامبر استنکاف کردند. این در حالی بود که پیامبر اسلام در مقام گفتوگو و مذاکره است و نمیتواند با تندی و خشونت حرف خود را بزند. با پرهیز از کوتهنظری و مقطعنگری است که انسان میتواند به عمق مفهوم و اهمیت نرمش برسد. امام حسن علیهالسلام نیز در یک روایت تصریح میکنند که نمیتوانید حکمت کاری که انجام دادهام را دریابید و اینکه به من خشم میورزید، به دلیل نادانی نسبت به حکمت عمل من است.
─┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁ما امروز هم به راه علمی باقرین علیهماالسلام، هم سکوت امیرالمؤمنین علیهالسلام، هم ذلتناپذیری امام حسین علیهالسلام و هم همکاری با حکومتها بهصورت «مشروط» نیاز داریم و امکان تفکیک وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب نیز در آن سخنرانی تصریح کردند که اگر دشمن به ما حمله کند و ما را در تنگنا قرار دهد، ما اقدام عاشورایی انجام میدهیم. واضح است که اینجا صحنهی سکوت امیرالمؤمنین علیهالسلام و علم باقرین علیهماالسلام نیست و پیداست که صحنهی شهادتطلبی و کوبیدن بر دهان دشمن مکار است.
─┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
جناب حجه الاسلام #بابایی
سپاسگزاریم .عالی
اجرتون با سید الشهدا
علیه السلام
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسـگزاریم ....
پایان کنفرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
سیاست یعنی معنویت..m4a
19.74M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
☆اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ☆
🎙#سخنرانی جناب استاد #کریمی
🔮◁#در جمع هیات #عاشقان ثارالله رزمندگان اسلام #درچه
🔍◁#شب ششم #محرم با #موضوع
📖☆◁#سیاست یعنی #معنویت
📖☆◁# قلب بیانیه گام دوم #احلاق و#معنویت است
🏴☆◁#حسین علیه السلام را در #نماز شبت #فراموش نکن.
🆔 @gh_karimi
🆔 @hafezanammareyon
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🏴#طرح_ما_ملت_امام_حسینیم
⏰ساعت::21/00
🗒تاریخ:99/06/05
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁# لذت امت امام #حسین علیه السلام #اطاعت از #ولایت است
🔖☆◁#قسمت ششم
✍ارائه:#جناب حجه الاسلام #بابایی
👤طرح سوال
🆔@ilyan313
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
عرض ســـلام ودرود ودعا
خــــدمت
جناب استاد #بــابـــایی
وشما گرامیـــــان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁#کنفرانس
📓☆◁# لذت امت امام #حسین علیه السلام #اطاعت از #ولایت است
🔖☆◁#قسمت ششم
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استــــــاد #بابایی
ضمن سپــــــاس فراوان
با جناب استــــاد وشما
گرامیــــان ولایی همراه
می شــــــویم ...
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌒◁شب ششم#لذت امت امام #حسین علیه السلام #اطاعت از #ولایت است
▪یکی از جلوه های باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه السلام ، حضور کودکان , و نوجوانان همراه امام حسین علیه السلام و خاندان مکرم ایشان است. این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه السلام رنگ و بوی خاصی بخشید.به طور كلي، 25 كودك و نوجوان در كربلا حضور داشتهاند: دو نوزاد •شيرخوار•، ده كودك، يازده نوجوان
─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌒◁شب ششم محرم است و روضه خوانها از حضرت قاسم علیه السلام می خوانند، خدا خواست تا از شهید مرحمت بالازاده یاد کنیم نوجوان 13ساله اردبیلی ،که وقتی بخاطر سن و سالش مانع رفتن او به جبهه شدند از اردبیل به تهران آمد،رفت پیش حضرت آقا که آن زمان رئیس جمهور بودند و ازایشان خواست تا دستور دهند دیگر روضه قاسم خوانده نشود چون بخاطر 13ساله بودن به او اجازه جهاد نداده اند، خلاصه ، دستور و اجازه را از حضرت آقا گرفت و برگشت و یکسال بعد در عملیات بدر شهید شد.
─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌒◁مردم و جوانان ما به خوبی آگاه اند نقش آنان در برپایی مراسم عاشورا، در داخل یا خارج از کشور و ارزشی که برای عاشورا قائل هستند، کمتر ازجهاد یاران امام شهید شان نیست. آنان پشت به پشت یکدیگر در هیات ها و مکان هایی که نامی از مظلومان دشت کربلا وجود دارد، گردهم می آیند تا صلابت خود را به نمایش بگذارند.همین صلابت است که ظالمین جهان را هراسان می کند. عاشورا و جوانان عاشورایی ما شمشیر بران عدالت در جهان هستند. چه کسی می تواند در مقابل جوانانی که معتقدند عزت شان از امام شهیدشان است قد علم کند.
─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌒◁اما ماشین تولید توطئه های دشمنان نیز هر گز خاموش نبوده و نخواهدشد.آن ها هر روز با انواع و اقسام تولیدات به ظاهر فرهنگی در فضاهای مجازی و یا مکان های خاص به تمسخر جوانان عاشورایی و انقلابی در اقص نقاط جهان و اخص کشور عزیز ما می پردازند.آنان به خوبی می دانند برای ساقط کردن جوانان ما ازتفکر به ارزش های انسانی و اخلاقی و همچنین اعتقادات والای مذهبی، بهترین راه بی تفاوت نمودن شان به نمادهای ارزشی شان است. با تهی شدن از ارزش ها است که که یک ملت به قهقرا می رود.
─┅═༅4⃣༅═┅─