─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌕✍تکونُ اُمّتی فی الدُّنیا ثلاثةَ أطباقٍ: أمّا الطَّبَقُ الأوّلُ فلا یحِبّونَ جَمعَ المالِ و ادِّخارَهُ، و لا یسعَونَ فی اقتِنائهِ و احتِکارِهِ، و إنّما رِضاهُم مِن الدُّنیا سَدُّ جَوعَةٍ و سَترُ عَورَةٍ، و غِناهُم فیها ما بَلَغَ بهِمُ الآخِرَةَ، فاُولئک الآمِنونَ الّذینَ لا خَوفٌ علَیهِم و لا هُم یحزَنونَ.
📖امت من در دنیا سه دسته اند: دسته اول، جمع آوری و اندوختن ثروت را دوست ندارند و در به دست آوردن و احتکار آن نمی کوشند، بلکه از دنیا به سدّ جوعی و ستر عورتی خرسندند و توانگری شان در دنیا همان مقداری است که آنها را به آخرت برساند. اینان همان ایمن شدگانی هستند که بیم و اندوهی به ایشان نمی رسد.
─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌐✍و أمّا الطَّبَقُ الثّانی فإنّهُم یحِبُّونَ جَمعَ المالِ مِن أطیبِ وُجوهِهِ و أحسَنِ سُبُلِهِ، یصِلونَ بهِ أرحامَهُم، و یبِرُّونَ بهِ إخوانَهُم و یواسُونَ بهِ فُقَراءهُم، و لَعَضُّ أحَدِهِم .....
📖دسته دوم، جمع کردن مال را از پاکیزه ترین و نیکوترین راه هایش دوست دارند، تا بدان وسیله به خویشاوندانشان، رسیدگی و به برادرانشان نیکی کنند و تهی دستانشان را کمک رسانند. اگر یکی از اینان سنگ تفتیده ای را گاز زند، برایش آسان تر از این است که درهمی از غیر حلال به دست آورد یا آن را تا زمان مرگ خود بیندوزد و حق و حقوقش را نپردازد.
🌀اینها کسانی هستند که اگر °درباره مالشان° با دقت حساب رسی شوند، به عذاب گرفتار آیند و اگر بخشوده شوند °از عذاب°جان سالم به در برند.
─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌕✍و أمّا الطَّبَقُ الثّالِثُ فإنّهُم یحِبُّونَ جَمعَ المالِ مِمّا حَلَّ و حَرُمَ، و مَنعَهُ مِمّا افتُرِضَ و وَجَبَ، إن أنفَقوهُ أنفَقوا إسرافا و بِدارا، و إن أمسَکوهُ أمسَکوا بُخلاً و احتِکارا، اُولئک الّذینَ مَلَکتِ الدُّنیا زِمامَ قُلوبِهِم حتّی أورَدَتهُمُ النّارَ بذُنوبِهِم؛
📖 دسته سوم، دوست دارند مال را از راه حلال و حرام جمع کنند و حقوقی را نپردازند که بر آنها واجب و فرض شده است. اگر خرج کنند، اسراف و ول خرجی می کنند و اگر امساک ورزند، از روی بخل و احتکار است. اینان کسانی هستند که دنیا مهار دل هایشان را در اختیار گرفته است تا آنکه به سبب گناهانشان ایشان را به آتش درآورد».
📓دیلمی، 1414: ح29: 341
─┅═༅1⃣3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌐✍بیش ترین نقل های روایی درباره نگرانی پیامبر، نسبت به همین موضوع است، یعنی عارضه تبعیّت از هوای نفس و در سرپروراندن آرزوهای دور و دراز، که نشانه وابستگی به دنیا و مظاهر آن است، نتیجه طبیعی این دو بیماری اخلاقی، دور شدن از حق و فراموش کردن قیامت است و همین، برای سقوط یک فرد یا امت کافی است.
🌀نتیجه این دنیازدگی، فراموشی خدا و آخرت و در نهایت، سقوط اخلاقی است و دور شدن از ساده زیستی و گرفتاری در دام تجمّلات.
─┅═༅1⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌕✍و در بیانی دیگر چنین می فرماید:اِنَّ اَخْوَفَ ما اَتَخَوَّفُ علی امّتی مِنْ بعدی هذِه المکاسِبُ المُحرّمةُ و الشّهوةُ الخفیّةُ و الرّبا؛
📖 بیش ترین بیمی که بر امت خودم پس از خویش دارم، این کسب های حرام و در آمدهای نامشروع و شهوت پنهانی و رباست.سرمستی مال و طغیان ثروت، خیلی ها را بر زمین می زند و بسیاری از مدعیان ایمان، از «آزمایش پول» موفق بیرون نمی آیند و پای اراده شان در لغزشگاه مال دنیا می لغزد و به عیاشی و بی دردی مبتلا می شوند.
─┅═༅1⃣5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌕✍و فرمود: اِنّی اخاف علیکم استخفافاً بالدین و بیعَ الحُکم و قطیعةَ الرَّحِم و اَنْ تتّخذوا القرآنَ مَزامیرَ، تُقدِّمُون اَحَدَکم و لَیسَ بِأَفضَلِکُم؛
📖بر شما از آن بیم دارم که دین، سبک شمرده شود؛ حکم و داوری، خرید و فروش شود؛ پیوندهای خانوادگی از هم بگسلد؛ قرآن را وسیله ساز و آواز قرار دهید و کسانی را جلو بیندازید که برترین شما نیستند
─┅═༅1⃣7⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
جناب استاد #بابایی
سپاس فراوان ..عالی
اجرتون با سید الشهدا
علیه السلام
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسگزاریم...
پایان کنفرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅𖣔﷽𖣔༅═┅─
☆در شام شـوم خواص #کور
نور بصیرت #عمارم آرزوست☆
🇮🇷#عماریون_رهبریم
🔍☆◁#گفتمان
📖☆◁#نگرانی های #پیامبر صلوات الله علیه و#تسلی_خداوند
📖☆◁#نگران مظلومیت #اهل بیت علیهم السلام
👤باحضور
✍#جناب حجه الاسلام #بابایی
🗒تاریخ:99/07/23
🕚ساعت:21/00
📮 گفتمان #اتحاد ملی #عماریون
http://eitaa.com/joinchat/1402798098Ca9059909e5
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون