985.2K
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰2⃣➰🔵❀
1.04M
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰3⃣➰🔵❀
1M
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰4⃣➰🔵❀
986.9K
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰5⃣➰🔵❀
995.8K
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰6⃣➰🔵❀
988.7K
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰7⃣➰🔵❀
1.01M
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰8⃣➰🔵❀
1.02M
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰9⃣➰🔵❀
2.31M
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
🛑#کنفرانس_داستانی_اشنا_تکرار_فتنه_ی_88_کودتای_نرم_انقلاب_مخملی_بولیوی
🎤 #جناب_استاد_ربانی
📮 #اتحادیه_عماریون
❀🔵➰🔟➰🔵❀
┄┅❀✺﷽✺❀┅┄
⏰ساعت:22/00
📆تاریخ:98/08//24
📚موضوع:
#فرضیه_هایی_در_مورد_سفیانی
🕹ارائه:"جناب استاد سجـادی"
📌اجرا:گروه آتش باختیار
http://eitaa.com/joinchat/2148466699Cf7c0858440
┅┅✿❀🌹❀✿┅┅
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
✼✿ ﷽ ✿✼
العجل یا بقیة الله
مولا یا حُجتَ الله
مستضعفین چشم
انتظار روی ماهت
جانهای ما دلدادگان
قربان راهت
اُمید عاشقان همه بیا
به حقّ فاطمه(س)
#مولانا_یا_ابا_صالح...
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت
"جناب استاد سجادی "
و شما گرامیان
🔮با کنفـــــرانـــــس👇
#فرضیه_های_در_مورد_سفیانی
با "جناب استاد سجادی"
وشما دوستان معزز همراه
خواهیم شد ...
💔اللهم عجل لولیک الفرج💔
┄┅✿❀🌹❀✿┅┄
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔵در مورد سفیانی پرسشی اساسی مطرح است که:
آیا لفظ «سفیانی» که در روایات متعددی از آن سخن به میان آمده، واژه ای رمزی و نمادین است، یا این که واقعی است و به یک شخصیت انسانی اشاره دارد؟ بدون تردید، پاسخ به این سوال نقش بسزایی در فهم روایات این موضوع خواهد داشت و با انتخاب هر یک از گزینه های این پاسخ، برداشت ما از روایات، تفاوتی بسیار خواهد داشت. بنابراین، بجاست که در ابتدا اندکی این موضوع را بررسی نماییم.
┄┅❀✺1⃣✺❀┅┄
🔘نقد و بررسی: دیدگاه یاد شده به دلایل مختلفی باطل است، از جمله:
⭕️الف) سمبلیک گرفتن سفیانی با روایات متعددی در تعارض است،
از جمله:
1⃣مجموعه روایاتی که نام سفیانی را ذکر کرده اند؛
2⃣ مجموعه روایاتی که به نسب سفیانی پرداخته اند؛
3⃣مجموعه روایاتی که وضعیت ظاهری و ویژگی های جسمانی سفیانی را ترسیم کرده اند.
💎روایات یاد شده که در میان آن ها احادث معتبر نیز یافت می شود، همگی در این مضمون مشترک اند که سفیانی، یک انسان است.
┄┅❀✺4⃣✺❀┅┄
♻️امام صادق(ع) در روایت معتبری فرموده اند:
👈🏻انک لو رایت السفیانی لرایت اخبث الناس....و قد بلغ من خبثه انه یدفن ام ولد له مخافه ان تدل علیه؛
👈🏻تو اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین مردمان را دیده ای....خباثت او به اندازه ای است که مادر فرزندش را زنده زنده دفن می کند از ترس این که مبادا مکان او را گزارش دهد.
0⃣نتیجه نمادین دانستن سفیانی، کنار نهادن مجموعه های روایی یاد شده، خواهد شد. پس برای این که چنین نشود، باید سفیانی را یک انسان بدانیم، نه واژه ای سمبلیک.
┄┅❀✺5⃣✺❀┅┄
1⃣ مجموعه روایاتی را که از دین سفیانی خبر داده اند (او در بیشتر آن ها مسلمان معرفی شده است)، علی رغم ظهور آن ها در انسان بودن سفیانی، بر این معنا حمل کرد که: منظور شکل گیری این جریان فرهنگی انحرافی، در دنیای اسلام است.
2⃣ در توجیه مجموعه روایاتی که از مکان و زمان قیام سفیانی مانند یک شخص معین سخن گفته اند، باید گفت که: این روایات، به خاستگاه این جریان فرهنگی و محل پیدایش آن، اشاره دارند.
┄┅❀✺7⃣✺❀┅┄
3⃣ مجموعه روایاتی را که از حمله او به عراق، مدینه و مکه سخن گفته اند، باید کنایه از گسترش این فرهنگ در مناطق یاد شده، دانست.
4⃣ مجموعه روایاتی را که از کشته شدن سفیانی سخن می گویند، باید به ریشه کن شدن این جریان فرهنگی انحرافی، تفسیر کرد و ...(163)
در حالی که بنابر ظاهر روایات، سفیانی انسان است با نامی مشخص، از خاندانی معین و با ویژگی های جسمانی خاص که به دین خاصی اعتقاد دارد و در زمان و مکان معینی قیام می کند و به کشور های مختلفی یورش می برد و ....
کنایی گرفتن تمامی روایات یاد شده، خلاف ظاهر روایات است
┄┅❀✺8⃣✺❀┅┄
🔘فرضیه دوم: انسان بودن سفیانی
برای اثبات فرضیه دوم که سفیانی را یک انسان می داند، می توان به آن چه در نقد فرضیه اول گذشت، تمسک جست.
تصریح روایات به نام و نسب و وضعیت ظاهری سفیانی که جز با انسان دانستن وی فهمیده نمی شود، ظهور سایر روایات این باب در انسان بودن سفیانی و فقدان دلیل بر نپذیرفتن این ظهورات، دلایلی هستند که فرضیه دوم را اثبات می کنند.
┅❀✺🔟✺❀┅