💌ما تا ابد به آنهایی که وقتی بی آب
شدند قمقمه ها را خاک کردند تا
کمتر یاد آب بیفتند مدیونیم.
یاد شهدامون بخیر به خدا خیلی دلتنگم .........
✍ #عاشق_گمنام
─༅♡💬2⃣2⃣💬♡༅─
💌ای شهیدان!
✍ما بعد از شما هیچ نكردیم!!!
🌀لباس های خاكی تان را در میدان های مین
🌀و لابه لای سیم خاردارها رها كردیم
🌀عهدمان را شكستیم
🌀و دعای عهد را فراموش كردیم
🌀زمان ندبه و سمات را گم كردیم.
🌀شربت های صلواتی را با نسیان بر زمین ریختیم و به عطش خندیدیم.
🌀بر تصاویر نورانی تان روی دیوارهای شهر رنگ غفلت پاشیدیم و پوستر تبلیغاتی نصب كردیم.
🌀تاول شیمیایی را از یاد بردیم و غیرت ها را به بهایی اندك فروختیم...
🌀عشق را به بازی گرفتیم و از خونهایتان به راحتی گذشتیم...
☄اما باز هم امیدی هست!!!
💥آری ! تا ولایت هست هنوز امید داریم
✍ #عاشق_گمنام
☄#فرزند_شهید
─༅♡💬2⃣3⃣💬♡༅─
💬💬💬💬💬💬💬💬💬
جناب استـــــاد نوری
بسیـــار سپـــــاس
اجرتون با سید الشهدا ع
از همـراهی همـه کاربــران
وادمین ها ومدیران ارجمند
گــروه هــای ولایــی
صمیمانه سپاسـگزاریم ....
پایان کنفـــــرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولای
#عماریون_رهبریم
#در_خانه_میمانیم
#کرونا_را_شکست_میدهیم
⏰ساعت: 21/00
🗓تاریخ:98/12/24
🔍موضوع:
#عوامل_هدایت_و_کمال_انسان_از_دیدگاه_امام_علی_علیه_السلام
(قســــــمت دوم)
🎙ارائه #جناب استــاد سجادی
📌اجرا:گروه جوانان و طلاب انقلابی
http://eitaa.com/joinchat/3477274636C59b60852f0
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
عرض سلام ودرود ودعا
خـــــدمــت
جناب استـــــاد سجادی
وشما دوستان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔮باکنفـــــــرانــــس
#عوامل_هدایت_و_کمال_انسان_از_دیدگاه_امام_علی_علیه_السلام
(قســـــــــمت سوم)
👤 با هـــــــمراهــــی
#جنـــاب استـــاد سجادی
اسـتـــــاد گــــــرامی
سپـــــــاس فراوان از این
که وقت ارزشمنــدتـــون را
دراختیار گروه ما قرار دادیـد.
لطفا در صورت حضـــور
شــــــروع بفرمائیـــــد....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
💬#ستایش اندوه و ترس از خدا
☄پس از آنکه امیر مؤمنان(علیه السلام) فرمودند: خداوند بندة محبوب خود را یاری میکند تا بر نفس خویش چیره شود، میفرمایند این بنده محبوب خدا، اندوه را «شِعار» و لباس زیرین خود میسازد؛ یعنی پیوسته بر مقامات و درجاتی که نتوانسته بدانها دست یابد و بر فرصتهایی که میتوانست از آنها بیشتر استفاده کند و نکرده، اندوهگین و ناراحت است. همچنین ترس از خداوند را لباس رویین خود ساخته، یعنی همواره بیمناک است که نکند گناه و ناسپاسی خداوند از او سر زند و باعث شود نامش از طومار بندگان مخلص و محبوب او حذف گردد.
┄┅═✧2⃣✧═┅┄
💬«حزن» در موقعیتی رخ میدهد که نعمتی از انسان باز گرفته شود یا خسارتی بر او وارد آید و موجب اندوه و ناراحتی او گردد. بیتردید این حالتْ ناظر به گذشته است ☄مانند اینکه انسان کار ناشایستی کرده که آثار بدی در پی داشته است؛ حرف بدی زده که باعث رسوایی او شده و در نتیجه محزون و اندوهگین گردیده است. پس حزن و اندوه هنگامی در انسان پدید میآید که فرصتهایی را از دست بدهد، یا نعمتی از او ستانده شود و یا مصیبتی بر او وارد آید.
┄┅═✧3⃣✧═┅┄
💬خوف و حزن، بدون در نظر گرفتن متعلقشان، نه ممدوحاند و نه مذموم؛ نه به طور کلی میتوان گفت خوباند و نه میتوان گفت بدند. پس اگر در سخن امیر مؤمنان(علیه السلام)آن دو ویژگیْ مطلوب و از صفات بندگان محبوب خدا معرفی شدهاند، از آن روست که متعلقشان امور معنوی و اخرویاند، وگرنه خوف و حزن به خاطر دنیا نامطلوب است؛ زیرا اصل گرایش و توجه استقلالی به دنیا پسندیده نیست، چه رسد به خوف و ترس دربارة آن. حزن دربارة امور اخروی و ترس از خداوند و عذاب او مطلوب است؛ چون باعث میشود انسان بیشتر در پی عبادت و اطاعت خداوند و پرهیز از گناهان برآید، و در نتیجه به انسان کمک میکند که بهتر به وظایفش عمل کند و طریق سعادت و نیکبختی پیش گیرد.
┄┅═✧5⃣✧═┅┄
☄(1) #وَلَنُسْكِنَنَّـكُمُ الأَرْضَ مِن بَعْدِهِمْ ذَلِكَ لِمَنْ خَافَ مَقَامِی وَخَافَ وَعِیدِ؛
➰و هر آینه شما را پس از [هلاکت] آنان (ظالمین) در آن سرزمین جای خواهیم داد. این [نعمت] برای کسی است که از ایستادن در برابر من [برای حسابرسی] بترسد و از بیم دادنم بهراسد؛
┄┅═✧7⃣✧═┅┄
☄(2)یَخَافُونَ رَبَّهُم مِّن فَوْقِهِمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ؛
➰[و فرشتگان] میترسند از پروردگارشان که فوق آنهاست و آنچه را بدان مأمورند انجام میدهند؛
☄(3) رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّكَاةِ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ؛
➰مردانی که تجارت و خرید و فروشْ آنان را از یاد خدا و برپا داشتن نماز و دادن زکات به خود مشغول نمیدارد و از روزی میترسند که دلها و دیدگان در آن روز دگرگون [و سرگشته و پریشان] شود؛
┄┅═✧8⃣✧═┅┄
💬در برخی آیات پند گرفتن و استفاده از آیات قرآن به کسانی اختصاص یافته که کانون دلشان با خشیت و خوف الاهی شعلهور گشته است. خداوند در اینباره میفرماید:
☄(5)إِنَّمَا تُنذِرُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالغَیْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ؛
➰جز این نیست که تو کسانی را بیم میدهی (بیم دادن تو تنها بر کسانی اثر میکند) که در نهان از پروردگارشان میترسند و نماز را بر پای داشتهاند؛
┄┅═✧🔟✧═┅┄
🔵{3⃣}همچنین #روایاتی در #ستایش_خوف و #حزن، و اهمیت آنها وارد شده است که برخی از آنها را برمیشماریم:
🌀[1]امام صادق(ع) به اسحاق بن عمار فرمودهاند:
💥یَا إِسْحَاقُ، خَفِ اللَّهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ وَ إِنْ كُنْتَ لَا تَرَاهُ فَإِنَّهُ یَرَاكَ فَإِنْ كُنْتَ تَرَى أَنَّهُ لَا یَرَاكَ فَقَدْ كَفَرْتَ وَ إِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُ یَرَاكَ ثُمَّ بَرَزْتَ لَهُ بِالْمَعْصِیَةِ فَقَدْ جَعَلْتَهُ مِنْ أَهْوَنِ النَّاظِرِینَ عَلَیْكَ؛ ➰ای اسحاق، آنگونه از خدا بترس که گویا تو او را میبینی و اگر تو او را نمیبینی، او تو را میبیند، و اگر معتقد گردی که او تو را نمیبیند کافر شدهای، و اگر بدانی او تو را میبیند و سپس به نافرمانی او اقدام کنی، او را پستترین نظرکنندگان به خویش دانستهای؛
┄┅═✧1⃣2⃣✧═┅┄
🌀[2] امام صادق(علیه السلام) دربارة نقش و اهمیت ترس از خداوند فرمودهاند:
💥مَنْ خَافَ اللَّهَ أَخَافَ اللَّهُ مِنْهُ كُلَّ شَیْ ءٍ وَ مَنْ لَمْ یَخَفِ اللَّهَ أَخَافَهُ اللَّهُ مِنْ كُلِّ شَیْ ءٍ؛ ➰هرکس از خدا ترسید، خدا همه چیز را از او بترساند و هرکس از خدا نترسید، خدا او را از همه چیز بترساند؛
┄┅═✧1⃣3⃣✧═┅┄
🌀[3] امام صادق(علیه السلام) میفرمایند در کتاب امام علی(علیه السلام) خواندم:
💥إنَّ الْمُؤْمِنَ یُمْسی ویُصْبِحُ حَزِیناً؛
➰همانا مؤمن شب و صبح خود را با اندوه به سر میرساند؛
🌀[4] همچنین آن حضرت فرمودند خداوند به حضرت عیسی(علیه السلام) وحی فرمود:
💥یَا عیسی هَبْ لی مِنْ عَیْنَیْكَ الدُّمُوعَ وَمِنْ قَلْبِكَ الْخُشُوعَ وَاکْحُلْ عَیْنَكَ بِمیلِ الْحُزْنِ؛ ➰ای عیسی، از چشمانت اشک و از قلبت خشوع و خضوع نثار من کن و چشمانت را با سرمة اندوه بیارای.
┄┅═✧1⃣4⃣✧═┅┄
☄بر این اساس در مباحث روانشناسی و تربیتی و در فرهنگ عمومی، بسیار میکوشند تا در جوامعْ نشاط و شادابی ایجاد کنند. محض نمونه، برای مبارزه با نگرانی، اضطراب و ترس، که حالاتی غیرطبیعی و بازدارنده به شمار میآیند، مراسم و برنامههای شادیبخش برپا میکنند. بر این مبنا، این پرسش اساسی رخ مینماید که چرا اسلام به ستایش حالاتی ناخوشایند چون اندوه و ترس پرداخته و پیروان خود را به داشتن چنین حالاتی ترغیب کرده است؛ و حتی شادمانی و شادکامی را نکوهیده است:
إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْفَرِحِینَ؛ خدا شادیکنندگان را دوست نمیدارد.
┄┅═✧1⃣6⃣✧═┅┄
☄آنان با اعتقاد به اینکه اندوه، نگرانی و ترسْ بیماریهایی روانی و غیرطبیعی و ناهماهنگ با طبیعت انساناند و زیانشان نیز در دانش روانشناسی ثابت شده است و فرهنگ عمومی نیز آنها را برنمیتابد، میپرسند: چرا اسلام که خود را دین فطرت معرفی میکند، این حالات منفی و ناخوشایند را میستاید؟ چرا برخی از آموزههای اسلامی، خنده را که بازتاب شادی و نشاط است، مینکوهند، و در مقابل، گریستن و تضرع را که بازتاب ترس و اضطراب است، میستایند؟ وقتی غیر مسلمانان، و از جمله اروپاییان، از نزدیک یا از طریق رسانههای تصویری مراسم و رفتارهای مذهبی مسلمانان و بهویژه شیعیان را میبینند و عزاداریها، سینهزنیها و گریه کردنهای آنان را مشاهده میکنند، میگویند این مردم دچار بیماری مازوخیسماند و به خودزنی و خودآزاری عادت کردهاند!
┄┅═✧1⃣8⃣✧═┅┄
☄پیش از رد شبهة فوق یادآور میشویم که دربارة حالت خوف، حزن، غم و غصه، و در مقابل آنها، نشاط، شادابی و نفی ترس و حزن دو گرایش کاملاً متضاد وجود دارد
🌀گرایش اول اندیشة صوفیانه است که بر انزوا، جمعگریزی، داشتن غصه، غم، ترس و حزن پیوسته تأکید دارد و نشاط، شادابی و شادکامی را برنمیتابد؛
🌀گرایش دوم نیز مربوط به کسانی است که به طور مطلقْ ترس، اندوه، غم و غصه را بیماری و حالاتی غیرطبیعی و ناسازگار با بافت روحی و جسمی انسان دانسته، توصیه میکنند با این حالات مبارزه شود.
┄┅═✧1⃣9⃣✧═┅┄
☄ما پاسخ شبهة فوق این است که اسلام در مقام دینی کامل و جامع، همة ابعاد وجودی و جوانب حیات ما را در نظر گرفته است و بنابر آموزههای آن، هیچیک از قوای جسمی، ذهنی، روانی، معرفتی و تمایلات و حالات انسان لغو و بیهوده یا زیانبار نیستند، و همة این امور فطری و غریزی، در صورتی که بهدرستی از آنها استفاده شود، وسیلهای برای تکامل انساناند. برای مثال، غریزه و شهوت جنسی برای انسان لازم است و زمینة تداوم نسل را فراهم میآورد، یا غضب، گرچه آثار بد اخلاقی و روانی و خسارتها و زیانهایی برای فرد و جامعه دارد، اما بیهوده نیست و اِعمال آن در مواردی لازم است. پس همة قوا و حالات برای انسان لازماند و اگر در جای خود به کار گرفته شوند سودمند و مفیدند، و زیانها و آفتها ناشی از آن است که قوا، حالات و تمایلات در جای خود به کار نروند.
┄┅═✧2⃣1⃣✧═┅┄
☄بنابر آنچه گذشت، خداوند متعال قوا، حالات، تمایلات و غرایزی را در انسان قرار داده است که نه فقط اِعمال و ارضای بههنگامِ آنها مفید است، بلکه در مواردی این امر واجب نیز هست و هیچیک از آنها را نمیتوان لغو و بیفایده یا مضر دانست؛ زیرا کار لغو و گزاف با حکمت خداوند ناسازگار است. مهم آن است که انسان بداند خداوند این قوا، تمایلات و غرایز را برای چه منظوری قرار داده و در چه مواردی باید از آنها استفاده کرد. پس نه لغو و زیانبار دانستن حالاتی چون اندوه و ترس از سوی برخی مکاتب روانشناسی و دیگران صحیح است و نه توصیه و تأکید بر سرکوبی غریزة جنسی و پلید شمردن آن از سوی برخی گرایشها و نحلههای مسیحی و برخی فرقههای انحرافی مسلمان.
┄┅═✧2⃣3⃣✧═┅┄
💬💬💬💬💬💬💬💬💬
جناب استـــــاد سجــادی
خــــدا قوت وسپـــاس
اجرتون با حضرت علی ع
از همـراهی همـه کاربــران
وادمین ها ومدیران ارجمند
گــروه هــای ولایــی
صمیمانه سپاسـگزاریم ....
پایان کنفـــــرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون