─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
#طرح حسینیه #مجازی
⏰ساعت::22/00
🗒تاریخ:99/06/04
🔍☆◁#حسینیه مجازی
🏴☆◁#گعده عاشورایی
🏴☆◁#دهه اول #محرم
🎙ارائه:#جناب استاد #عمو_غزالی
👤کارشناس #مذهبی در عرصه #بین المللی
🔮اجرا:گروه#آتش به اختیار
https://eitaa.com/joinchat/2148466699Cf7c0858440
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🏴#طرح_ما_ملت_امام_حسینیم
⏰ساعت::21/00
🗒تاریخ:99/06/04
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁#سیاست امام #حسین علیه السلام
📖☆◁#نرمش قهرمانانه #حسنی
📖☆◁#قیام عزتمندانه #حسینی
🔖☆◁#قسمت پنجم
✍ارائه:#جناب حجه الاسلام #بابایی
👤طرح سوال
🆔@ilyan313
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت جناب
حجه الاسلام #بابایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁#سیاست امام #حسین علیه السلام
📖☆◁#نرمش قهرمانانه #حسنی
📖☆◁#قیام عزتمندانه #حسینی
🔖☆◁#قسمت پنجم
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بابایی
ضمن سپـاس فراوان
درخدمتتون هستیم
لطفا شروع بفرمائید ...
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁#سیاست امت امام #حسین علیه السلام
☄(1) نرمش قهرمانانه حسنی
☄(2) قیام عزتمندانه حسینی
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁حضرت علی علیه السلام که در کوفه شهید شدند امام حسن علیه السلام خلافت را به دست گرفتند و چند ماهی خلیفه و حاکم بودند. معاویه هم قبل از شهادت امیرالمومنین علیه السلام به فکر این بود خلافت را به دست بگیرد لذا با شهادت امیرالمومنین ادعای استقلال کرد و امام حسن با بسیج سپاه از کوفه عزم جنگ و ریشه کنی معاویه از خلافت را داشتند که به دلایلی مجبور به صلح یا به تعبیر مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه کردند. نکته مهم در قاموس امامت و ولایت این است که نباید صلح را تسلیم و پذیرش ذلت آمیز ترسیم کرد بلکه باید تصمیمی تاکتیکی برای حفظ و تداوم اسلام و مسلمین به شمار آورد.
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁شاید بر همین اساس بود که امام حسن علیهالسّلام یکی از دلایل صلح خود را حفظ دین بیان کرد: ترسیدم ریشه مسلمانان از زمین کنده شود و کسی از آنان باقی نماند؛.از اینرو با مصالحهای که انجام گرفت، خواستم دین خدا حفظ شوداما حفظ جان شیعیان در تصمیم امام حسن علیه السلام به صلح با معاویه بسیار موثر بود. یکی دیگر از دلایل امام علیه السلام برای پذیرش صلح، حفظ جان شیعیان بود. معترضان به امام از دو گروه بودند: خوارج و نیز برخی از شیعیان قلباً راضی به صلح با معاویه نبودند و به امام معترض شدند.
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁امام با درک حال آنها با نرمی آنها را ساکت نمود و فرمود :زمانی که دیدم شما قدرت کافی در اختیار ندارید، کار را تسلیم کردم تا من و شما بمانیم - منظور امام از ماندن، حفظ تشیع بوده است. امام بارها می فرمود: من جنگ را تنها به خاطر رضایت خدا و حفظ خون مسلمانان رها کردم و نیزدر پاسخ به پرسش ابوسعید، درباره علت پذیرش صلح با معاویه فرمود: «ولولا ما أتیت لما ترک من شیعتنا على وجه الأرض احد الّا قتل
☄اگر من این کار را انجام نمیدادم •و با معاویه صلح نمى کردم•هیچ شیعه اى از شیعیان ما در روى زمین باقى نمیماند و همگى •به دست سپاهیان معاویه•کشته می شدند.
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه فرمودند: ما مخالف با حرکتهاى صحیح و منطقى دیپلماسى هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسى، چه در عالم سیاستهاى داخلى. بنده معتقد به همان چیزى هستم که سالها پیش اسمگذارى شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایى بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبى ندارد، اما این کشتىگیرى که دارد با حریف خودش کشتى میگیرد و یک جاهایى به دلیل فنّى نرمشى نشان میدهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کارى است؛ این شرط اصلى است؛ بفهمند که دارند چهکار میکنند، بدانند که با چه کسى مواجهند، با چه کسى طرفند، آماج حملهى طرف آنها کجاى مسئله است؛ این را توجّه داشته باشند.
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁حضرت آیت الله خامنه ای در جمع مسئولان وزارت خارجه و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ 17 مرداد 1375 با تشریح دقیق فضای دیپلماسی و ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از حالت دفاعى در مسائل سیاسى به عنوان یکى از ویژگیهاى روحیه انقلابى تأکید کردند و فرمودند:نمایندگان سیاسى جمهورى اسلامى ایران در جهان باید تیزتر از شمشیر، نرمتر از حریر و سختتر از سنگ و پولاد باشند.ایشان تصریح کردند: عرصه سیاست خارجى میدان نرمشهاى قهرمانانه است، اما نرمشى که در برابر دشمن تیز باشد. بنا بر این دیپلماتهاى ما باید در مواضع اصولى خود مستحکم بایستند و استقامت و پایمردى حضرت امام خمینى را الگوى خود قرار دهند.
─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁براي مذاكرات در حوزه سياست خارجي و بينالمللي سه حالت حضور قابل تصور است، نخست حضور در مذاكرات اين است كه طرف ساده لوحانه وارد مذاكره شود.ورود سادهلوحانه به مذاكرات يعني اينكه طرف مذاكره خود را شخصي عادل و منصف تصور كنيم كه ضمن حمايت ميخواهد حق ما را بدهد.متاسفانه در برخي مذاكرات شاهد اينگونه حضورها بوديم كه مذاكرهكننده چنان اعتمادي به طرف ميكند كه همه امتيازات را يكجانبه پرداخت كرده و برگشته است.
─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─