4_5809774906652493639.ogg
885.1K
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍🔴 #کنفرانس_فرمایشات_امام_خامنه_ای_نیمه_شعبان_99
🎙ارائه:جناب استاد محسن #نصری
🔮 #اتحـادیه_عمـاریون
─┅═༅💬7⃣💬༅═┅─
4_5809774906652493642.ogg
478.4K
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍🔴 #کنفرانس_فرمایشات_امام_خامنه_ای_نیمه_شعبان_99
🎙ارائه:جناب استاد محسن #نصری
🔮 #اتحـادیه_عمـاریون
─┅═༅💬8⃣💬༅═┅─
4_5809774906652493647.ogg
393.9K
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍🔴 #کنفرانس_فرمایشات_امام_خامنه_ای_نیمه_شعبان_99
🎙ارائه:جناب استاد محسن #نصری
🔮 #اتحـادیه_عمـاریون
─┅═༅💬9⃣💬༅═┅─
4_5809774906652493650.ogg
549.2K
⭕️ســـــ⁉️ــــــوال
✍خداقوت استاد
ممنونم استفاده کردیم
اگر ممکنه نظرتون رو در مورد این قسمت از سخنان حضرت آقا در خصوص امکان دست داشتن آمریکا درشیوع ویروس کرونا هم، بفرمایید🙏🙏
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍🔴 #کنفرانس_فرمایشات_امام_خامنه_ای_نیمه_شعبان_99
🎙ارائه:جناب استاد محسن #نصری
🔮 #اتحـادیه_عمـاریون
─┅═༅💬🔟💬༅═┅─
💬💬💬💬💬💬💬💬
جناب استاد نصــری
سپاسگزاریم ...عالی بود
اجرتون با صاحب الزمان عج
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسـگزاریم ....
پایان کنفــــــرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولای
#عماریون_رهبریم
⏰ساعت: 22/00
🗓تاریخ:99/01/27
🔍موضوع:
#عوامل_هدایت_و_کمال_انسان_از_دیدگاه_امام_علی_علیه_السلام
(قســــــمت چهــــارم)
🎙ارائه #جناب استــاد سجادی
📌اجرا:
🆔 @ammareyon
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
عرض سلام ودرود ودعا
خـــــدمــت
جناب استـــــاد سجادی
وشما دوستان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔮باکنفـــــــرانــــس
#عوامل_هدایت_و_کمال_انسان_از_دیدگاه_امام_علی_علیه_السلام
(قســـــــــمت چهـــــارم)
👤 با هـــــــمراهــــی
#جنـــاب استـــاد سجادی
اسـتـــــاد گــــــرامی
سپـــــــاس فراوان از این
که وقت ارزشمنــدتـــون را
دراختیار گروه ما قرار دادیـد.
لطفا در صورت حضـــور
شــــــروع بفرمائیـــــد....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
⭕️{1⃣}نکوهش دلبستگی به دنیا و لذتهای آن
🌀لذت، خود، مطلوب و متناسب با فطرت انسان است و اگر در مواردی نکوهش شده، منظور لذت محدود و حرامی است که مانع از رسیدن به لذتهای ابدی آخرت میشود؛ مانند لذت گذرایی که از استعمال مواد مخدر به انسان دست میدهد، اما ناراحتیها، رنجها و محروم ماندن از لذتهای طولانی زندگی را در پی دارد.
─═☆💬1⃣💬☆═─
🍁آنچه مذموم و نکوهیده است ترجیح دادن لذتهای محدود دنیا بر لذتهای نامحدود آخرت است. آنچه مذمت شده محاسبات نابهجایی است که انسان در زندگی دارد و در پی آنها به لذتهای محدود تعلق و دلبستگی پیدا میکند و خود را از لذتهای بینهایت محروم میسازد. بهراستی کسی که حاضر میشود برای چند لحظه لذتجویی و ارضای شهوت خود، زندگی خویش را تباه سازد، یا کسی که برای رسیدن به لذت گذرای نگاه حرام و یا شنیدن موسیقی حرام، آتش جهنم و عذابهای طولانی جهنم را برای خود فراهم کند، دیوانه نیست؟
─═☆💬2⃣💬☆═─
🌀خداوند درباره کسانی که دلبستة دنیا شدهاند و با سرمست شدن از لذتهای آن، از لذتهای نامحدود آخرت صرفنظر کردهاند میفرماید:
💥بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا * وَالْآخِرَةُ خَیْرٌ وَأَبْقَى؛
✍لیکن [شما] زندگی دنیا را برمیگزینید، با آنكه [جهان] آخرت نیکوتر و پایدارتر است
─═☆💬3⃣💬☆═─
🌀پیامبران کوشیدند تا انسانها را به شأن و منزلت والایشان آگاه سازند و این باور را در آنها پدید آورند که لذتهای انسان در لذتهای محدود دنیوی و حیوانی منحصر نیست و آدمی میتواند از لذتهای نامحدود و نامتناهی معنوی و اخروی نیز برخوردار شود. پس در شأن او نیست که دلبستة لذتهای کودکانه و حیوانی شود و این دلبستگی مانع دستیابی به لذتهای نامحدود گردد.
─═☆💬4⃣💬☆═─
🌀انسان در برخورداری از لذتهای حیوانی، نظیر خوردن و آشامیدن و شهوت جنسی، با حیوانات مشترک است و حتی برخی از این لذتها در حیوانات شدیدتر است. پس اگر همت و تلاش انسان تنها مصروف این لذتها شود، در حد یک حیوان تنزل کرده و از منزلت و شأن انسانی خویش بیبهره مانده است. پس چنین انسانی سزاوار مذمت و نکوهش است.
─═☆💬5⃣💬☆═─
🌀بدین ترتیب، آیات و روایاتی که خوف و حزن را مطلوب شمردهاند، با فطرت انسان هیچ ناسازگاریای ندارند؛ زیرا حزن و خوف حالاتی فطریاند، لکن انسان باید به درستی از آنها بهره برد، که در این صورت آثار ارزشمند و سازندهای در پی خواهند داشت
─═☆💬6⃣💬☆═─
🌀مثلاً خوف و خشیت از عظمت الهی موجب میشود که انسان به وظایف خود عمل کند؛ با دیگران مهربان باشد؛ به خلق خدا خدمت کند؛ بیشتر در برابر خداوند خضوع کند؛ و برای تقرب به او اعمال صالح انجام دهد. در مقابل، وقتی شادی و سرمستی باعث غفلت انسان از وظایف فردی و اجتماعی میشود، نکوهیده و مخالف فطرت انسانی است.
─═☆💬7⃣💬☆═─
⭕️{2⃣}خاستگاه حالات نفسانی و ضرورت اعتدال در آنها
💬دربارة حالاتی چون خوف، حزن و شادی به سه نکته باید توجه داشت
1️⃣اول آنکه خاستگاه و سبب
پیدایش آنها چیست؛ 2️⃣دوم اینکه منطق آنها
چیست؛ 3️⃣و نکتة سوم نیز آنکه در اظهار و ابرازِ این حالات، انسان حد اعتدال را رعایت کند و از افراط و تفریط بپرهیزد.
─═☆💬8⃣💬☆═─
☄گاهی افرادی به سبب ناراحتیهای زودگذر دنیایی طاقت و تحمل خویش را از دست میدهند. ☄برخی وقتی پولی را گم میکنند تا مدتها تمرکز فکر ندارند و حواسشان جمع نیست و به فکر پول گمشدة خود هستند و از دیگر امور خویش باز میمانند؛ ☄یا آنگاه که در معاملهای زیان میکنند تا مدتها ناراحتاند و ذهنشان پریشان است.
─═☆💬9⃣💬☆═─
☄طبیعی است که افراط در حالاتی چون حزن، انسان را هم از امور مادی باز میدارد و هم از امور معنوی. ☄کسی که ذهنش به امر ناگواری مشغول گشته، دیگر به درس خواندن و عبادت توجه ندارد. ☄چنین شخصی وقتی به نماز هم میایستد، توجهش به مشکلات و ناراحتیهایی معطوف است که برایش پیش آمده و از نماز و عبادت خداوند غافل میماند.
─═☆💬🔟💬☆═─
🌀انسان باید بر رفتار و حالات روانی خود مسلط بوده، توجه داشته باشد که نعمتهای دنیا وسیلهای برای آزمایش انساناند و در برابر از دست دادن بخشی از آنها نباید چنان محزون و ناراحت شود که از نعمتهای بالاتر و ارزشمندتر، یعنی نعمتهای اخروی محروم ماند
─═☆💬1⃣1⃣💬☆═─
⭕️{3⃣}پس هنگامی که آدمی به سبب مصیبت و گرفتاری ناراحت و محزون میشود، 💬باید به مقایسة آنچه از دست داده با آنچه بر اثر این ناراحتی از دست میدهد بپردازد. 💬آنگاه وقتی دریافت که آنچه بر اثر ناراحتی و اندوه از دست میدهد ـ نظیر نشاط برای عبادت، تمرکز در مطالعه و فکر، آرامش در زندگی و در خانواده باارزشتر از چیزی است که از دست داده، میکوشد تا خود را از غصه و اندوه برهاند؛ ◀️(1)زیرا اندوهی که انسان را از نشاط در زندگی و عبادت و نعمتهای برتر باز میدارد نکوهیده و مذموم است.
─═☆💬1⃣2⃣💬☆═─
🌐آنکه عمر باارزش خود، و بهویژه دوران جوانیاش را تلف کرده و از عمری که از هر سرمایه و ثروتی گرانبهاتر است، بهخصوص در جنبههای معنوی و اخروی بهره نبرده است، اندوهگین خواهد شد. 🗯اما نباید این غم و اندوه حوصلة کار و تلاش را از او بگیرد و زندگیاش را مختل سازد و حتی باعث بیماری او شود
─═☆💬1⃣3⃣💬☆═─
🗯 ترس و اندوهی سازنده است که موجب جبران خسارتها و توجه بیشتر به خداوند و استمداد از او گردد. 🗯از همین روی، مردان خودساخته و مؤمنان راستین هیچگاه در کشاکش زندگی، خودباخته نمیشوند، و در همه حال، حتی در حال حزن و خوف به یاد خداوندند:
💥رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِكْرِ
اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّكَاةِ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ؛
✍مردانی که تجارت و دادوستدی آنان را از یاد خدا و برپا داشتن نماز و دادن زکات مشغول نکند، و از روزی میترسند که دلها و دیدگان در آن روز دگرگون [و سرگشته و پریشان] شود.
─═☆💬1⃣4⃣💬☆═─
🗯چنین ترسی که باعث میشود انسان همواره به یاد خدا باشد و با امید به رحمت و بخشایش او به انجام اعمال خیر و جبران کوتاهیها بپردازد، بسیار ارزشمند است. ⛔️اما اگر اندوه و ترس در زندگی نقش منفی داشته باشد و موجب افسردگی، بیحوصلگی، گوشهگیری، بیتحرکی و فرسایش جسم و روان شود، نامطلوب است.
─═☆💬1⃣5⃣💬☆═─
🔅حزن و ترسی سازنده است که آدمی را به تحرک و جبران کوتاهیها و دفع عواملی وادارد که باعث حزن و ترس شدهاند. کسی که فرصت ارزشمند جوانی را بیهوده از دست داده است، باید ناراحت باشد
🌀 اما باید این ناراحتی و حزن او را به توبه و جبران گذشته و استفاده از فرصتهای باقی مانده وادار سازد این حزن و اندوه باید منشأ اثر مثبت و باعث ترقی و کمال روحی و معنوی او شود.
─═☆💬1⃣6⃣💬☆═─
🌐بنابراین از نظر اسلام شادی، حزن و ترس مطلوباند، اما نه به طور مطلق. ☄شادی و سرور در برابر نعمتی که خداوند به انسان داده و او میتواند به وسیلة آن راههای تکامل را بپیماید، پسندیده است. ☄شادی بهخاطر سلامتی، موقعیت اجتماعی یا محبوبیتی که انسان در خانواده و بین دوستان و در جامعه به دست آورده است و آثار سازنده و ارزشمندی دارد، مطلوب است،
─═☆💬1⃣7⃣💬☆═─
☄ این مطلوب بودن از آن روست که انسان میکوشد تا از نعمتهای الهی در مسیر صحیح بهره بَرد و از یاد خداوند نیز غافل نمیشود.
🌐در مقام استفاده از نعمتهای الهی و ابراز شادمانی، انسان باید لذتهای دنیوی را با لذتهای بینهایت آخرت بسنجد و شادی در برابر نعمتهای مادی را با شادی حاصل از نعمتهای اخروی مقایسه کند؛
🌐آنگاه به گونهای رفتار کند که لذتهای دنیوی مانع دستیابی به لذتهای اخروی نشوند، و این امر در صورتی تحقق مییابد که لذتها و نعمتهای دنیوی در راه حرام صرف نگردند.
─═☆💬1⃣8⃣💬☆═─
🌀از سوی دیگر، ترس و اندوهی مطلوب است 1️⃣اولاً، سازنده باشد و انسان را به توبه و جبران کوتاهیهای گذشته و همت بیشتر بر انجام وظایفش وادارد؛ 2️⃣ثانیاً، ترس و اندوه در بیبهرگی از دنیا و نعمتهای آن منحصر نیست و انسان باید بیشتر در برابر محروم گشتن از نعمتهای ابدی آخرت و گرفتار شدن به عذاب الاهی ترسناک و اندوهگین باشد؛ ترس و اندوه او بیشتر باید ناظر به آثار بد و نامطلوب گناهانش که در آخرت نمایان میشوند، باشد.
─═☆💬1⃣9⃣💬☆═─
💬اما از نظر اسلام هم شادی و آرامش مفید است و هم ترس و اندوه؛ زیرا اگر آدمی از بیماری و زیانهای دنیوی ترسی نداشته باشد، بهداشت غذا و بدن را رعایت نمیکند و آنچه باعث میشود که او غذای فاسد مصرف نکند و از پرخوری بپرهیزد، ترس از بیماری است.
─═☆💬2⃣1⃣💬☆═─
🗯همچنین ترس از زیانهای دنیوی او را وامیدارد که با اطلاعات و آمادگی لازم و استفاده از فرصتها و امکانات، به اهداف خود برسد و از خطرها و زیانهای احتمالی مصون بماند. همچنین حزن و اندوه برای زندگی انسان مفید و سودمند است؛ زیرا وقتی انسان کار زشتی انجام میدهد، توجه به آن کار زشت اندوه و سپس پشیمانی در پی دارد، و این اندوه و پشیمانی باعث میگردد که انسان دیگر آن کار ناشایست را انجام ندهد و به کار نیک روی آورد. پس اگر در برابر کارهای زشت خود اندوهگین نمیشد به کارهای ناپسند میپرداخت و دنیای خود را نیز آشفته و تباه میساخت.
─═☆💬2⃣2⃣💬☆═─