eitaa logo
سیّدجواد عبدی
276 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
331 ویدیو
72 فایل
⬅️ نشر آثار و دغدغه‌های حاج‌آقاسیدجوادعبدی(ره) امام جمعۀ فقید گلمکان و بجستان 📠 مدیریت کانال: @abdi_seyyedjavad
مشاهده در ایتا
دانلود
(علیهم السلام) بسم الله الرحمن الرحیم- ✅هر کار نیک و بدی در دنیا و آخرت آثار و نتایجی دارد; دوستی اهل بیت نیز آثار فراوانی دارد که برخی ذکر میشود: 1⃣ دادرسی در سخت ترین لحظات علی علیه السلام در حدیث دیگر به حارث فرمود:ای حارث!] دوستی و محبت ما اهل بیت در سه جای مهم و سرنوشت ساز برای تو سود خواهد داد: هنگام نازل شدن فرشته مرگ و موقعی که در قبر مورد سؤال و بازخواست قرار می گیری و زمانی که در روز قیامت در مقابل پروردگار ایستاده باشی.» (اعلام الدین دیلمی، ص461) 2⃣ قبولی کارهای نیک اگر انسان تمام کارهای خیر و اعمال نیک را انجام داده، واجبات الهی را به جای آورد، اما از اهل بیت و ولایت و محبت آنان دور باشد، هیچ یک از اعمال و نیکی های او ثمره ای نخواهد داشت. امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: «هر کس ما اهل بیت را دوست داشته باشد، ایمان او مفید بوده و اعمالش مورد پذیرش قرار خواهد گرفت، اما اگر کسی محبت ما اهل بیت را در دل نداشته باشد از ایمان خویش بی بهره بوده و کارهای نیک و اعمال دینی او مقبول نخواهد بود، گرچه روزها روزه گرفته و شب ها به عبادت بپرازد(بصائر الدرجات، ص 364. ) و فرمود: «اگر بنده ای هزار سال خداوند را عبادت کند و اعمال نیک هفتاد و دو پیامبر را هم به جا آورد، خداوند از او نخواهد پذیرفت تا اینکه ولایت ما را بپذیرد و گرنه خداوند او را به صورت به جهنم خواهد انداخت(مستدرک، ج 1، ص 168) 3⃣ آمرزش گناهان: عشق و علاقه داشتن به این خاندان مطهر، باعث می‌شود که گناهان و پلیدی‌ها از ما دور شود. امام جعفر صادق (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: محبت اهل بیت گناهان را می‌ریزد چنان چه باد تند، برگ را از درختان می‌ریزد( حیاه الامام الحسین، ج ۱ ص۱۵۶ ) 4⃣ شفاعت گنهکاران: امام(ع) فرمود:هنگامی که روز رستاخیز فرا رسد گناهکاران شیعیان را شفاعت می‌کنیم ولی نیکوکاران را خداوند نجات می‌دهد.»( فضائل الشيعه، شيخ صدوق، ص ۴۳، ح ۴۵) @porsesh42
پیام ۹۱ ( شبهه اینترنتی ).mp3
2.77M
🌺 : 1⃣ مگر صلوات فرستادن مخصوص نام «ص» نیست؟ پس چرا هنگامیکه نام آیت الله ای وامام را میشنویم,صلوات میفرستیم؟ 2⃣ چرا به مقام معظم رهبری می گوییم خامنه ای؟ یا خمینی؟ 🎙: « سیدجواد عبدی_ امام جمعه شهرستان » @porsesh42
بسم الله الرحمن الرحیم از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت است که فرمودند: فَمَا مِنْ مُؤْمِنٍ مَشَى إِلَى‏ الْجَمَاعَةِ إِلَّا خَفَّفَ اللَّهُ عَلَیْهِ أَهْوَالَ یَوْمِ الْقِیَامَة. هیچ مؤمنی نیست که در مسیر نماز جماعت، قدم بردارد مگر این که خدای رحمان، ترس و هراسِ روز قیامت را برای او سبک می‌گیرد. (وسائل الشیعه، ج 8 ص: 288) در مساله 11 توضیح المسائل مراجع تقلید اینگونه آمده است، مسائلی را که انسان غالباً به آنها احتیاج دارد واجب است یاد بگیرد؛ یکی از مسائل بسیار مورد ابتلاء احکام نماز است؛ لذا امروز قصد دارم نکته ای درباره نماز جماعت، خدمتتان عرض کنم: یکی از سؤالاتی که مؤمنین می پرسند این است موقعی که نماز جماعت شروع می شود اگر مشغول نماز باشیم، وظیفه چیست؟ آیا می شود نماز را شکست تا به نماز جماعت اقتدا کنیم؟ ✅ در جواب عرض می شود نمازی را که نمازگزار می خواند اگر نماز مستحبی باشد مثل نماز نافله یومیه یا نماز زیارت، چنانچه اطمینان ندارد که اگر نماز مستحبی را تمام کند، به جماعت برسد، ولو برای درک رکعت اول نماز جماعت باشد، یا به فتوای اکثر مراجع تقلید از جمله امام خامنه ای ولو برای رسیدن به تکبیره الاحرام امام جماعت باشد، مستحب است نماز مستحبی را رها کند و مشغول نماز واجب شود. (1) اما اگر نمازگزار مشغول نماز واجب باشد مثلا مشغول نماز ظهر یا مغرب باشد، در صورتی که به رکوع رکعت سوم نرفته باشد، چنانچه اطمینان ندارد که اگر نماز را تمام کند به جماعت برسد، مستحب است به نیت نماز مستحبی، نماز را دو رکعتی تمام کند و خود را به جماعت برساند. مسائل شرعی دقیق و جزئی هستند و در برخی موارد نیز، نظرات مراجع متفاوت است که عزیزان لازم است مطابق نظر مرجع خودشان عمل کنند؛ 30001363000172منتظر دریافت شما عزیزان است تا در اسرع وقت پاسخ را مطابق نظر مرجع خودتان ارسال نماید. نکات توضیحی و منابع: (1) مکارم: در استحباب قطع نافله قبل از تکبیره الاحرام تأمل است. (رساله مراجع م 1449 ؛ عروه الوثقی، فصل فی احکام الجماعه م 27 و فصل فی النیه م 20) (2) مکارم: هرگاه مشغول نماز واجب است و جماعت برپا شود، چنانچه وارد رکعت سوم نشده و می ترسد اگر نماز را تمام کند به جماعت نرسد... . سیستانی: حتی جایز است نماز واجب خود را بشکند تا به جماعت برسد. (رساله مراجع م 1450 ؛ عروه الوثقی، فصل فی احکام الجماعه م 27 ؛ منهاج الصالحین ج1 م 828) @porsesh42
✅ دومین کارگروه تخصصی بررسی و روشهای کاهش طلاق درشهرستان بجستان با حضور امام‌جمعه معزز وریاست محترم دادگستری وجانشین محترم فرمانده ناحیه سپاه و ریاست محترم اداره بهزیستی ومعاونت محترم پرورشی در محل برگزار گردید.۹۹٫۱۲٫۱۸ @porsesh42
بسم الله الرحمن الرحیم از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که آن حضرت فرمودند: مَن أکَلَ مالَ أخیهِ ظُلما و لَم‏ یَرُدَّهُ إلَیهِ أکَلَ جَذوَةً مِنَ النّارِ یَومَ القِیامَةِ. هر کس چیزى از مال برادر خود را به ستم و ناحقّ استفاده کند و آن را به او برنگرداند، در روز قیامت از آتش خواهد خورد. (الکافی(ط-الاسلامیه) ج2 ص: 333) ✅ و تصرف نابجا در اموال دیگران حرام است و البته این حکم کلی دارای ظرایف دقیقی است که برای پاک ماندن از خطا یادگیری این جزئیات لازم است و در مساله 11 رساله مراجع تقلید نیز به این مهم اشاره شده است. امروز قصد داریم نکاتی مهم و کاربردی در این زمینه خدمتتان بیان نماییم: 1⃣ در حرام بودن غصب و تصرف مال دیگران فرقی بین پدر و فرزند و ‏زن و شوهر یا خواهر و برادر و یا افراد بیگانه وجود ندارد؛ بنابر این اگر پدر و فرزند یا زن و شوهر بدون اجازه و رضایت از مال یکدیگر بردارند یا شریکی در مال شریکش بدون اجازه شریک دیگر دخل و تصرفی انجام دهد از مصادیق غصب محسوب شده و گناه می باشد. (1) 2⃣ اگر انسان مالی یا حقی را غصب کند علاوه بر توبه از گناه باید مال و حق را فورا به صاحبش برگرداند و در صورت توانایی هر مقدار که تأخیر بیندازد گناه بیشتری برای او نوشته می شود و اگر مال غصب شده از بین رفته است مثل یا قیمت آن مال را به صاحبش بدهد. مثلا اگر موبایل کار کرده را سرقت یا غصب کند اگر خود موبایل وجود دارد باید همان را به صاحبش برگرداند و اگر از بین رفته باشد باید قیمت آن را به صاحبش برگرداند. (2) ✅ خویش را می توانید به همراه نام مرجع تقلیدتان به 30001363000172 پیامک کرده و پاسخ خویش را از امام جمعه‌محترم دریافت نمایید. نکات توضیحی و منابع: (1) (تحریر الوسیله، ابتدای کتاب الغصب؛ منهاج الصالحین، ج 2 ابتدای غصب ص: 253) (2) (رساله مراجع م 2548 و م 2558 و م 2559) @porsesh42
پیام ۹۲ ( امام کاظم.ع.).mp3
13.48M
1⃣ کیفیت نماز استغاثه حضرت و روایتی زیبا از «ع» 2⃣ ذکر توسل « شهادت» @porsesh42
🔺 حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) تسلیت باد. @porsesh42
✅ دیدار مسئول شهرستان بجستان با حجت الاسلام‌والمسلمین عبدی ۹۹٫۱۲٫۱۸ @porsesh42
مراسم عزاداری آقا موسی بن جعفر(علیه السلام) _مصلی نمازجمعه شهرستان @porsesh42
پیام ۹۳ ( ویژه نامه شهادت ).mp3
12.41M
1⃣ امام کاظم«ع» به فرزندشان 2⃣ ذکر توسل « سیدجواد عبدی- امام‌جمعه شهرستان » @porsesh42
بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت علیه السلام خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: وَ مَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ نَفَقَةٍ أَوْ نَذَرْتُمْ مِنْ نَذْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ یَعْلَمُهُ... . هر چه انفاق کردید و هر نذری را به عهده گرفتید، یقینا خداوند متعال می داند.(در نتیجه فرمانبر را پاداش می دهد و ستمکار به آیات خدا و حقوق مردم را عذاب می کند.) (سوره بقره، آیه 270) در مساله 11 رساله مراجع تقلید بیان شده مسائلی را که انسان غالبا به آنها نیاز دارد واجب است یاد بگیرد؛ یکی از این مسائل پرکاربرد و پرسوال موضوع است. در این موضوع یکی از سوالات این است که برخی افراد سال های گذشته نذر کرده اند که هر سال مثلا در چنین ایامی اطعام کند ، مجلس عزایی برگزار کنند و از عزاداران پذیرایی کنند و اطعامی نیز صورت بگیرد، حال با وجود شرایط فعلی، ممکن است که نتوانند به نذر خود عمل کنند، حال وظیفه چیست؟ ✅ در جواب عرض می شود برای اینکه انجام نذر بر عهده انسان واجب شرعی باشد (یعنی اگر تخلف کند گناه محسوب شود و کفاره بر عهده شخص بیاید) باید شرایطی وجود داشته باشد، که اگر این شرایط وجود نداشته باشد، انجام آن نذر شرعا واجب نیست. یکی از این شرایط که اگر در نذر نبوده است چیزی بر انسان واجب نشده است صیغه نذر است که به فتوای اکثر مراجع صیغه نذر به این صورت است که بگوید:" برای خدا بر من است که فلان کار را انجام دهم." لذا اگر را نخوانده باشد و یا اینکه صیغه نذر را به زبان نیاورده باشد و فقط از ذهن خود گذرانده باشد، عمل به چنین نذری واجب نیست. یکی دیگر از شرایط این است که در زمان انجام نذر توانایی عمل به نذر را داشته باشد؛ لذا اگر در زمان انجام نذر توانایی عمل به نذر را نداشته باشد، عمل به نذر به فتوای اکثر مراجع تقلید، واجب نیست. (1) ✅ بزرگواران می توانند خود را از پیامکی 30001363000172از امام‌جمعه محترم بپرسند. نکات توضیحی و منابع: (1) (توضیح المسائل مراجع م 2641) @porsesh42
بسم الله الرحمن الرحیم تسلیت ایام امام کاظم (ع) با روشهایی موجب تقویت شیعه شده اند که برخی ذکر میشود: 1⃣ نفوذ شیعه در دستگاهها: از زمان امام کاظم(ع) به بعد ائمه اطهار(ع) وارد عرصه سیاست می‌شوند و به مردم نسبت به فساد دستگاه خلافت هشدار می‌دهند و تلاش می کردند با نفوذ دادن برخی از افراد برجسته مثل علی بن یقطین در دستگاه خلافت بتوانند ضمن جلوگیری از برخی اشکالات و ضربات به اسلام، زمینه‌ نشر فرهنگ اصیل اسلام که همان مکتب شیعه است را فراهم کنند. 2⃣ سازمان وکالت، مجموعه‏اى متشکل از امامان معصوم (ع) و عده‏اى از پیروان نزدیک و وفادار آنان بود که با همکارى یکدیگر، تشکیلات هماهنگ و منسجمی را پدید آوردند تا با اتکا بر آن پیشبرد اهداف دینی خود را محقق سازند. وظایف این سازمان به امور مالی منحصر نبود و وظایف سیاسی، دینی و ارشادی را نیز شامل می‌شد. این تشکیلات تا پایان عصر غیبت صغرا استمرار داشت. 3⃣ بنیانگذاری دهه اول محرم :طبق فرموده امام رضا(ع) اولین امام بنیانگذار دهه محرم پدرشان بودند که از اول محرم تا عاشورا گریه میکردند 4⃣ تربیت شاگردان و آرمان تشکیل حکومت اسلامی: از جمله یاران و تربیت شدگان مکتب کاظمی، رشد و نمو شخصیت هائی مانند علی بن یقطین، هشام بن حکم، عبدالله بن یحیی کاهلی، صفوان بن یحیی، و… می‌باشند که نقش فراوانی در حفظ و گسترش مبانی و معارف مکتب اهل بیت (ع) و حمایت از شیعیان و علویان ایفا نمودند. یک روز هارون، به امام هفتم (ع) عرض کرد که حاضر است «فدک» را به ایشان برگرداند!. حضرت موسی بن جعفر (ع) فرمود: «در صورتی حاضرم فدک را تحویل بگیرم که آن را با تمام حدود و مرزهایش به من بدهی» ؟!.هارون پرسید که حدود و مرزهای آن چیست؟.امام (ع) فرمود: «حد و مرز اولش، عدن؛ حد و مرز دومش، سمرقند؛ حد و مرز سومش، آفریقا؛ حد و مرز چهارمش، سرزمین ارمینه و بَحر (دریای) خزر است».هارون با شنیدن این سخنان، رنگ چهره اش تغییر کرد و با خشم وعصبانیت گفت: «با این وضع، چیزی برای ما باقی نمی‌ماند» ؟!.امام کاظم (ع) فرمود: «می‌دانستم که نخواهی پذیرفت» !.( مناقب آل ابی طالب (ع) ۳۲۰:۴) @porsesh42