9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️خیلی از شبکه های معاند فارسی زبان شایعاتی به این مضمون مطرح کرده اند که امریکا وضعش خوب است و رسانه های کشور دروغ می گویند
⛔تازه ماهانه چندین میلیون نیز به حساب امریکایی ها بعد از کرونا می ریزند
👆کلیپ بالا را ببینید و قضاوت کنید
👆راستی شبکه معاند روزنه هم کلیپی ساخته که چرا کمک امریکایی ها را نپذیرفتید؟ خوب این ها اگر کمکی می خواهند بکنند نذر مردم خود کنند
👈البته امریکا قابل اعتماد نیست و خودش متهم اول سلاح بیولوژیک است از کجا معلوم ویروس جدیدی را وارد نکند؟
✅فرمانداران ایالت های کلرادو، کنتاکی، ماساچوست، میشیگان و...... :
📍ما علیه یکدیگر در حال رقابتیم/وضعیت ناامید کننده است/سهمیه های اختصاص داده شده برای یک شیفت کفایت نمیکند.....!
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Fkg2dMCugoCIojBtboISgK
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
#با_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم
متن شبهه⏬ #1289
🔶کشور کافران زلزله می شود به این نتیجه می رسند که باید خانه های ضد زلزله بسازند
😒کشور مسلمانان به این نتیجه می رسند که خدایی از آسمانها آنها را تنبيه کرده است!
🔶خشکسالی میشود کافران به این نتیجه می رسند كه آب و هوا تغییر کرده و برای آن باید راه و چاره ای بیابند
😔مسلمانان به این نتیجه می رسند كه نماز کم خوانده شده و موی زنان بیرون بوده و خدا از آنان انتقام گرفته است!
🔶جامعه کافران وقتی وضعیت اقتصادی خراب شود به این نتیجه می رسند که سازماندهی و مدیریت اقتصادی كشور اشکال داشته و صادرات و واردات تنظیم نبوده و باعث رکود اقتصادی شده است
😔جامعه مسلمانان به این نتیجه می رسند که خدا آنها را در فقر قرار داده تا ایمان آنها را آزمایش کند!
🔶جامعه کافران وقتی یک بیماری همه گیر شود، علت بیماری را کشف کرده و برای درمان آن واکسن و آنتی ویروس و دارو اختراع میکنند
😔جامعه مسلمانان تصور میکنند بلای آسمانی نازل شده و دلیل آن کفر گویی بوده است!
آنها نان شان را می خورند و ما
شلاق جهالت مان را،
آری ای هموطن
جهل ،
نرمترین بالشتی است که انسان میتواند به راحتی سر خود را بر روی آن بگذارد..
🚨 🔺یک جرعه آگاهی
پاسخ شبهه⏬
ملحدین با ایجاد دوگانه کفار_مسلمانان باز هم دنبال دستاویزی برای تحقق باورهای ضدخدایی خود هستند،غافل از اینکه این شگرد قدیمی دیگر جواب نمیدهد وبا پیشرفت ارتباطات واقعیات بیشتر نمایان شده است.
❌از نظر ملحدین ازطرفی تمام کشورهای اسلامی درب های علم و دانش و فن آوری را به روی خود بسته اند و فقط منتظر قضا و قدر الهی هستند!!!
❌و از طرفی باور دارند که در کشورهای پیشرفته هیچ اعتقاد الهی و معنوی وجود ندارد و درب های آسمان را به روی خود بسته اند!!!
✅در صورتی که این ملحدین هستند که در جهالت به سر میبرند وهمه درب های بینش و آگاهی را به روی خود بسته اند و جهانیان را با همان دیدگاه کوته بین خود ارزیابی میکنند!!!
🤔اینان اگر کوچکترین توجهی به
َ أَفَلَا تَعْقِلُونَ،أَفَلَا تَتَفَكَّرُونَ،
أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ و... در قرآن میکردند و یا از اختراعات واکتشافات علما و دانشمندان اسلامی چیزی میدانستند،هرگز چنین برداشتی از اسلام و مسلمانان نداشتند.
https://plink.ir/0OFr2
👈🏻و از طرفی دیگر اگر کوچکترین تحقیقی در مورد اعتقادات مذهبی دانشمندان غربی داشتند هرگز خود را اینچنین مفتضح نمیکردند.
https://plink.ir/dFi5W
هدف از بروز حوادث ناگوار طبیعی؛ مثل سیل و زلزله و طوفان فقط عذاب نمودن نیست، بلکه آثار متعددی؛ مانند یادآوری نعمتهای الهی، بیداری از خواب غفلت، شکوفایی استعدادها، استمرار حیات در کره خاکی، و ... را به دنبال دارد. اینها همه میتوانند از اهداف بروز حوادث طبیعی محسوب گردند.
علاوه بر این، هیچ منافاتی وجود ندارد بین اینکه یک پدیده در عین داشتن علل مادی، در عین حال عذاب الهی نیز باشد؛ زیرا عذابهای الهی هم بر اساس سنت الهی و نظام اسباب و مسببات، نازل میگردند.
اگر منشا شیوع ویروس مشخص شود در مورد اینکه انسان ها چقدر در این قضیه مقصر بوده اند بهتر میتوانیم نظر بدهیم
ولی اکثر بیماری ها و اتفاقات دیگر ریشه در عدم اختراعات سالم و یا نحوه غلط استفاده از نعمت های خداوند بوده است.
مثل اختراع اینترنت . وای فای . موبایل و... که در عین اینکه فواید زیادی دارند ولی انسان نتوانست جلوی تشعشعات و خطرات آن ها را بگیرد و بعنوان عاملی بر سرطانزا بودن این امواج یاد شد
https://b2n.ir/186211
⚠️چون احتمال زیاد انسان ها یا عمدا یا سهوا نقش بسیار زیادی در تولید کروناویروس داشته اند باید ان را از دسته بلایای طبیعی جدا کرد
انتشار کرونا ویروس در بدن انسان ها چه منشا سلاح بیولوژیک چه منشا انتقال از یک حیوان حرام گوشت و چه اتفاق و احتمال دیگری باشد باز انسان را دخیل در این وقایع می کند
وجود انسان ها در دنیا فقط صرف خوشی و راحتی در آن نیست
دقیقا هدف خلقت ازمایش انسان ها و در واقع بندگی خداوند است
قطعا در این راه از انسان امتحان گرفته میشود
گاهی با بلایای طبیعی گاهی غیر طبیعی
مثلا همین انتظار عجیب برخی مردم از امامزادگان و خداوند که اگر شفا ندهید پس وجود ندارید
در حالی که صاحب قبر مشهد با سم به شهادت رسیدند
و اصلا بنای خداوند بر شفای تمام مریض ها بوسیله توسل نیست
وگرنه همه مردم یا مرجع تقلید بودند یا روحانی سر کوچه ما !!!!
و همین امتحان درونی وجود تک تک ماست
که خداوند و اهلبیت را در زمان سلامت و امنیت و راحتی قبول داریم یا......
انسان هایی که دائم نافرمانی خداوند را می کنند و به بقیه ظلم و سرکشی می کنند
این ها اشرف مخلوقات نیستند
بلکه از چهارپایان هم بدتر👇
سوره اعراف ایه ۱۷۹
به یقین ، گروه بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریدیم آنها دلها [ عقلها ] یی دارند که با آن ( اندیشه نمی کنند ، و ) نمی فهمند و چشمانی که با آن نمی بینند و گوشهایی که
با آن نمی شنوند آنها همچون چهارپایانند بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند ( چرا که با داشتن همه گونه امکانات هدایت ، باز هم گمراهند ) !
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Fkg2dMCugoCIojBtboISgK
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
📌متن شبهه👇 #1290
به نظر من مسئولین ما اگر عین انوشیروان بزرگ عمل می کردند وضع مملکت اینچنین نبود
انوشیروان از بزرگمهر پرسید ملک ایران چگونه ویران میشود
گفت کارهای بزرگ را دست ادم های کوچک بده و ادم های بزرگ را تحقیر کن ویران میشود
📌پاسخ به شبهه👇
در زمان پادشاهى خسرو اول (انوشيروان) بر اثر سخت گيرى و جلوگيرى از نهضت هاى اجتماعى، دولتی مقتدر در ایران تشکیل شد كه از هر نگاه، جنبه استبدادى داشت. انوشیروان نیز بیش از هر چیز به طبقه اشراف متکی بود. [1] فعاليت های انوشیروان، برخلاف توصيف برخی از مورخين ايرانى و عرب، مبتنى بر تأمين منافع مردم نبود. بلكه وی مىكوشيد نظام اجتماعى طبقاتی را ترویج داده و تحکیم بخشد. [2] انوشیروان هچ گاه به افكار عمومى و نظريات مردان آگاه احترام نمىگذاشت و براى حفظ موقعيت خود از هيچ عمل نامشروعى ابا نداشت. [3] سرکوب مردم بلوچستان [4] و گیلان [5] و ... نمونه ای از تلاش های انوشیروان برای در بند نگه داشتن طبقه عامه مردم بود. در عصر ساسانیان، تبعیض طبقاتی به حدی شایع بود که آتشکده های اشراف، متفاوت از آتشکده های طبقات پایین جامعه بود. آتشکده آذرگشسب در آذربایجان که مخصوص پادشاهان و جنگجویان بود. آتشکده آذرفرنبغ در کاریان فارس که مخصوص موبدان و پیشوایان بود. و آتشکده برزین مهر در ریوند خراسان، که مخصوص برزیگران و دیگر پیشه وران بود. [6] در کارنامه اردشیر پاپگان و بسیاری منابع باستانی، از این سه آتشکده نام برده شده است. حتی در برخی منابع باستانی از جمله در نامه تنسر از چهار طبقه اجتماعی سخن رفته است. (در گذر زمان، بعضاً سه طبقه و گاهی چهار طبقه اجتماعی فرض می شد.) همچنین به گفته ی بلعمی، هیچ گروهی حق نداشت وارد طبقه ی دیگر شود. و فرزندان مجبور بودند همواره در طبقه پدران خود باقی بمانند. [7] حتی افراد همواره مجبور بودند به طرزی تحقیرآمیز در مقابل پادشاه یا اشراف به خاک بیفتند. در منابع تاریخی آمده است که در دوره ساسانيان، تشريفات دربارى بيش از پيش رعايت مىشد. هركس به حضور شاه بار مىيافت ناگزير بود به خاك بيفتد و در همان حال باقى بماند تا از طرف شاهنشاه اجازه برخاستن داده شود. [8] انوشيروان پس از سرکوبِ مزدكيان، به ريشه ی انقلاب و علت اصلى جنبش مزدك توجهی نكرد. و بار ديگر نظام طبقاتى قديم را احيا كرد. همانطور كه كريستن سن متذكر شده است، اصلاحات خسرو در امور اقتصادی یقیناً به سود خزانه ی دولت بود، نه به نفع مردم. طبقه عامه جامعه مثل قرون گذشته مجبور بودند با سختی زندگی کنند. [9] بسیاری از متفكرين ايران در آن عصر نسبت به اصول ظالمانه اقتصادى و تبعیض طبقاتى و اجتماعى معترض بودند. از جمله حکیم بزرگمهر ، وزیر انوشیروان که در نهایت به دستور خسرو به طرزی هولناک مورد شکنجه و آزار قرار گرفت، فردوسی سخن بزرگمهر را چنین می گوید:
يكى مرد بينى كه با دستگاه
رسيده كلاهش به ابر سياه
كه او دست چپ را نداند ز راست
ز بخشش فزونى نداند ز كاست
يك از گردش آسمان بلند
ستاره بگويد كه چونست و چند
فلك رهنمونش به سختى بود
همه بهر او شوربختى بود [10]
در آن عصر، مقررات نظام طبقاتی به شدت حکمفرما بود. انتقال طبقات و تغيير موقعيت اجتماعى و اقتصادى افراد جامعه تقريبا محال بود. اردشير بابكان در وصيتنامه خود تأكيد كرده بود كه مقام و موقعيت هريك از طبقات را ثابت و پابرجا نگاه داريد. [11]
ابومنصور ثعالبی نیشابوری درباره انوشیروان می گوید که وی از تعليم و تربيت اولاد مردم پست ! یا همان طبقه عامه جلوگيرى مي كرد و مي گفت: «همين كه فرزندان مردم پست تعليم و تربيت صحيحى ببینند ، به فكر مقامات عاليه مىافتند.» [12] این طرز تفکر انوشیروان در شاهنامه فردوسی هم تأیید شده است. آنجا که پادشاه به فرزند یک تاجرِ کفش، اجازه باسواد شدن و دبیری نداد. [13] نقش طبقه عامه (غیرِ اشراف) در جنگ ها نیز قابل ملاحظه است. پياده نظام ارتش ساسانی كه از روستاييان و كشاورزان تشكيل يافته بود، همه وقت در جنگ آلت ضعيفى به شمار می رفت. بليزاريوس و هرموگنس سرداران بيزانس، پياده نظام ساسانی را چنين توصيف كردهاند: «جماعتى دهقان فقيرند، كه به دنبال سپاه نمى آيند، مگر براى اينكه ديوار ها را خراب و اجساد كشتگان را برهنه كنند و سربازان را خدمت نمايند.» [14]
اما چهار طبقه مردم در عصر ساسانیان که بودند ؟ بنا به سخن تنسر (موبدِ موبدان در عصر ساسانی) ، در رأس همه طبقات بود، پادشاه قرار داشت. پس از وی، در طبقه اول موبدان، مغان و هيربدان و رهبران مذهبی بودند. طبقه دوم، جنگجویان که البته از حيث مراتب بين آنان اختلاف فراوان وجود داشت. طبقه سوم شامل دبيران و محاسبان و دادوران و وقايعنگاران و اطباء و منجمان مىگرديد. و طبقه چهارم كه در حقيقت اكثريت زحمتكش جامعه را تشكيل مىداد و شامل كشاورزان و پيشهوران و صنعتگران و بازرگانان مىگرديد. كه بار سنگين ماليات هاى گوناگون را بر
دوش مىكشيدند. [15]
اما بشنویم حال تأسف بار و سراسر رنج و عذابِ طبقه عامه (غیرِ اشراف) در عصر انوشیروان، از زبان برزویه حکیم، پزشک مخصوص انوشیروان، که گرچه انوشیروان را مایل و کوشا بر دادگری می نامد، لیکن می گوید: «كارهاى زمانه ميل به ادبار دارد و چنانستى كه خيرات مردمان را وداع كردستى و و افعال ستوده و اقوال پسنديده مدروس گشته و عدل ناپيدا و جور ظاهر و لوم و دنائت مستولى و کَرَم و مروّت، متوارى و دوستی ها ضعيف و عداوت ها قوى و نيكمردان رنجور و مستذلّ و شريران فارغ و محترم، و مكر و خديعت بيدار و وفا و حريت در خواب و دروغ مؤثر و مثمر و راستى مهجور و مردود و حق منهزم و و باطل مظفر، و مظلوم محق، ذليل و ظالم مبطل، عزيز و حرص غالب و قناعت مغلوب و عالم غدار و زاهد مكار، بدين معانى شادمان و به حصول اين ابواب، تازه روى و خندان». [16]
****
پی نوشت :
[1]. يان ريپكا ، تاريخ ادبيات ايران از دوران باستان تا قاجاريه ، ترجمه: عيسى شهابى ، انتشارات علمى و فرهنگى ، تهران ، چاپ اول 1381 ، ص 93
[2]. مرتضى راوندى ، تاريخ اجتماعى ايران ، انتشارات نگاه ، تهران ، چاپ دوم 1382 ، ج 1 ص 615
[3]. همان ، ج 1 ص 617
[4]. نگاه کنید به مقاله « قتل عام مردم بلوچستان به دست انوشیروان »
[5]. نگاه کنید به مقاله « قتل عام مردم گیلان و دیلمان به دستور انوشیروان »
[6]. ابراهیم پورداود ؛ گاتها کهن ترین بخش اوستا ، انتشارات اساطیر ، تهران ، چاپ اول 1378 ، ص 424
[7]. همان ، ص 424 – 425
[8]. مرتضى راوندى ، تاريخ اجتماعى ايران ، انتشارات نگاه ، تهران ، چاپ دوم 1382 ، ج 1 ص 631
[9]. همان ، ج 1 ص 658
[10]. شاهنامه فردوسی ، بر اساس نسخه چاپ مسکو ، ناشر : مؤسسه نور ، تهران ، ص 1106 - 1107 بیت 40138 به بعد ...
[11]. مرتضى راوندى ، تاريخ اجتماعى ايران ، انتشارات نگاه ، تهران ، چاپ دوم 1382 ، ج 5 ص 50
[12]. ابو منصور محمد بن عبد الملك ثعالبى ، شاهنامه ثعالبى ، ترجمه: محمود هدايت ، ناشر: اساطير ، تهران ، چاپ پنجم 1384 ، ص 292
[13]. نگاه کنید به مقاله « انوشیروان و بی سواد نگه داشتن مردم »
[14]. آرتور كرستين سن ، ايران در زمان ساسانيان ، ترجمه: رشيد ياسمى ، ناشر: دنياى كتاب ، تهران ، چاپ ششم 1368 ، ص 489
[15]. مرتضى راوندى ، تاريخ اجتماعى ايران ، انتشارات نگاه ، تهران ، چاپ دوم 1382 ، ج 3 ص 19
[16]. آرتور كرستين سن ، ايران در زمان ساسانيان ، ترجمه: رشيد ياسمى ، ناشر: دنياى كتاب ، تهران ، چاپ ششم 1368 ، ص 573 - 574
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Fkg2dMCugoCIojBtboISgK
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
📌متن شبهه👇 #1291
متن حدیث
آن چه در منابع روایی به دست آمد، حدیث ذیل است «عَنْ ابی عبدالله کلّ رایةٍ ترفع قبل قیام القائم فصاحُبها طاغوتٌ یُعْبَدُ مِنْ دون الله عزّوجلّ»[۱] امام صادق ـ علیهالسّلام ـ فرمود: هر پرچمی قبل از قیام قائم (بلند شود) صاحب آن طاغوت است (با این کار) غیر خدا را پرستیده و بندگی نموده است.
📌پاسخ به شبهه👇
آن چه در منابع روایی به دست آمد، حدیث ذیل است «عَنْ ابی عبدالله کلّ رایةٍ ترفع قبل قیام القائم فصاحُبها طاغوتٌ یُعْبَدُ مِنْ دون الله عزّوجلّ»[۱] امام صادق ـ علیهالسّلام ـ فرمود: هر پرچمی قبل از قیام قائم (بلند شود) صاحب آن طاغوت است (با این کار) غیر خدا را پرستیده و بندگی نموده است.
این روایت (و یا مشابه آن) به هیچ وجه دلالت ندارد که قیامهای به حق و تشکیل حکومت عادلانه، طاغوت و عبادت غیرخداوند (و یا گمراهی) است، بلکه در خود روایت قرینه داریم که مراد قیام طاغوتی و قیامهایی است که در مسیر خدا و اهلبیت نباشد، بلکه در عرض و مقابل آنها باشد، آن قرینه ذکر کلمه «طاغوت» و جلمه «یَعبدُ من دون الله» است.
مؤیّد این مطلب روایت دیگری است که میگوید: «و مَنْ رَفَعَ رایة ضلالة فصاحبها طاغوت»[۲] هر کسی پرچم ضلالت بر افرازد، صاحبش طاغوت است، در نتیجه روایت مذکور به قرائن خارجیه قید بر میدارد، که هر پرچمی که در مسیر ضلالت برافراشته شود طاغوت است نه پرچم حق، و هرگز به اطلاق روایت که هر قیامی قبل از ظهور مهدی (عج) طاغوتی است نمیتوان تمسک نمود، چرا که اطلاق آن حتّی قیام امام حسین ـ علیهالسّلام ـ را هم شامل میشود، چون قبل از قیام مهدی (عج) است، و هرگز هیچ مسلمانی حتی انسان فهمیدهای در حقانیت قیام امام حسین ـ علیهالسّلام ـ شک ندارد، از این گذشته ما قیامهای فراوانی را داشتهایم در تاریخ توسط غیر ائمه ـ علیهالسّلام ـ و انسانهای غیرمعصوم، که مورد تأیید ائمه قرار گرفتهاند که به برخی از آنها اشاره میشود که این روایات با روایت فوق معارض است.
۱. قیام زید بن علی: که امام هشتم ـ علیهالسّلام ـ فرمود: زید از علما آل محمد بود و برای خداوند خشم نمود، و برای خداوند با دشمنانش جنگید تا به شهادت رسید[۳] و امام هفتم هم فرمود: که عمویم زید در راه رضایت آل محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ قیام کرد.[۴] و روایات دیگر، که کاملاً ائمه اطهار قیام زید را و حتی پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ قیام او را پیشگویی نموده، و کاملاً تأیید فرمودند.[۵]
۲. قیام مختار بن ابی عبیدی ثقفی، که امام زینالعابدین در تأیید قیام او فرمود: اگر بردهای از زنگار برای یاری ما قیام کند بر همگان واجب است او را یاری رسانند.[۶] از این روایت استفاده میشود که نه تنها قیام در حمایت، و مسیر اهلبیت ممنوع نیست، بلکه هر کس قیام کند بر دیگران واجب است او را یاری نمایند و هم چنین امام باقر ـ علیهالسّلام ـ فرمود: مختار قاتلان ما را کشت و از ما اهلبیت خونخواهی و دختران ما را ازدواج داد، و در زمان مشکلات بین ما به تقسیم مال پرداخت.[۷] و فرمود: که خدا رحمت کند مختار را که تمام حق ما را ستاند[۸] از گفتار امام باقر ـ علیهالسّلام ـ بخوبی تأیید و تمجید تشکیل حکومت در مسیر حمایت از اهلبیت استفاده میشود.
۳. قیام یمانی و... که در روایات بدان اشاره شده و تأیید شده است.[۹]
استاد مطهری در این زمینه میفرماید: «از نظر روایات اسلامی در مقدّمه قیام و ظهور امام یک سلسله قیامهای دیگر از طرف اهل حق صورت میگیرد، آن چه به نام قیام یمانی قبل از ظهور بیان شده است، نمونهای از این سلسله قیامها است، این جریان نیز ابتدا به ساکن و بدون زمینة قبلی رخ نمیدهد. در برخی روایات اسلامی سخن از دولتی است از اهل حق که تا قیام مهدی (عج) ادامه پیدا میکند.[۱۰]
و هم چنین دربارة انقلاب اسلامی، به رهبری امام خمینی (ره) بشارتهایی داده شد، که یکی از بزرگان معاصر میگوید: «از نظر شیعیان، انقلاب ایران، به عنوان زمینهساز ظهور مطرح است. آنان کم و بیش میدانند که این علائم ظهور است، در روایتهای موجود عبارت «رجل من قم» مردی از قم قیام میکند «و قوم من الشرق» و گروهی از مشرق دست به قیام میزنند آمده است.[۱۱]
نظر امام خمینی (ره):
امام (ره) توجیهات مختلفی از حدیث نموده که به برخی از آنها اشاره میشود.
۱. مراد روایتی است که در مقابل روایت حضرت باشد نه روایتی که دعوت به ایشان و ولایتشان میکند[۱۲] دلیل این توجیه ذیل روایت مذکور، و روایتی است که قید «رایة ضلالة» پرچم گمراهی دارد.
۲. مراد این است که پرچمی به عنوان مهدویّت بلند کند.[۱۳] چنان که در طول تاریخ پرچمهای زیادی به نام مهدی (عج) قیام کردند، ولی گذشت زمان آنها را رسوا نمود. در جای دیگر میفرماید: اینهایی که میگویند که هر عَلَمی بلند بشود، و هر حکومتی، خیال کردند که هر حکومتی باشد، این برخلاف فرج است،اینها نمیفهمند چی دارند
ت اسلامی، همان، ص۱۴۷ـ۱۶۷؛ و ر.ک: علیزاده، اکبر اسد، در ساحل اندیشه، قم، مؤسسة امام صادق(ع)، چاپ اوّل، ۱۳۸۰، ص۲۳۲ـ۲۳۹.
[۲۳] . محمد بن الحسن الحر العاملی، وسائل الشیعه، تهران، المکتبة الاسلامیه، چاپ اوّل، ۱۳۸۰، ج۱۸، باب اوصاف القاضی، ح۹.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Fkg2dMCugoCIojBtboISgK
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
میگویند... حکومت نبودن یعنی اینکه همة مردم به جان هم بریزند و همدیگر را بکشند...، اگر فرض میکردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم، برای اینکه خلاف قرآن است.[۱۴]
۳. (ممکن است روایت) راجع به خبرهای ظهور ولیعصر باشد و مربوط به علامات ظهور باشد و بخواهد بگوید در زمان غیبت عَلَمهایی که به عنوان امامت، قبل از قیام قائم برپا میشود باطل است[۱۵] یعنی روایت مورد خاص را میگوید، لذا اطلاق ندارد.[۱۶]
۴. احتمال دیگر آن که از قبیل پیشگویی باشد از این حکومتهایی که در جهان تشکیل میشود تا زمان ظهور که هیچ کدام به وظیفة خود عمل نمیکنند، همینطور هم تاکنون بوده شما چه حکومتی در جهان بعد از حکومت علی بن ابیطالب ـ علیهالسّلام ـ سراغ دارید، که حکومت عادلانه باشد و سلطنتش طاغی و برخلاف حق نباشد.[۱۷]
جواب دیگر این است که بر فرض روایت طبق ظاهر معنا شود، باز قابل اعتنا نمیباشد، چون در مقابل این روایات آیات زیادی داریم که دستور به قیام برای خدا[۱۸] جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر، و مقابله با طاغوت داده است و هم چنین روایات فراوانی داریم که دستور به امر به معروف و نهی از منکر،[۱۹] قیام در راه خدا، نموده است و دستورات و قوانین فراوان حکومتی که در قرآن و روایات وجود دارد، نمیتوانند مخصوص زمان خاصی باشد. امام خمینی(ره) در این زمینه میفرماید: «ممکن است صدها هزار سال دیگر (بگذرد) و مصلحت اقتضا نکند که حضرت تشریف بیاورد و در طول این مدّت طولانی (آیا) احکام اسلام باید بر زمین بماند و اجرا نشود و هرکه هر کاری خواست بکند؟
(آیا) قوانینی که پیامبر اسلام، در راه بیان و تبلیغ و نشر و اجرای آن ۲۳ سال زحمت طاقتفرسا کشید، فقط برای مدّت محدودی بود؟ آیا خداوند اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و (آیا) پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را رها کرده است؟
جواب سوّم این است که مسئله ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی؛ ادلة فراوان نقلی و عقلی همراه است که هرگز روایت فوقالذکر در مقابل آن قدرت استقامت ندارد. به عنوان نمونه به یک دلیل عقلی و یک دلیل نقلی اشاره میشود:
۱. دلیل عقلی، در این جا جهت اختصار فقط[۲۰] به یک دلیل عقلی اشاره میشود: «حیات اجتماعی بشر و نیز کمال فردی و معنوی او، از سویی نیازمند قانون الهی در ابعاد فردی و اجتماعی است که مصون و محفوظ از ضعف و نقص و خطا و نسیان باشد، و از سوی دیگر نیازمند حکومت دینی و حاکمی عالم و عادل برای تحقق و اجرای قانون کامل، حیات انسانی در بعد فردی و اجتماعیاش بدون این دو و یا با یکی از آن دو متحقق نمیشود و فقدان آن دو، در بعد اجتماعی، سبب هرج و مرج و فساد و تباهی جامعه میشود که هیچ انسان خردمندی به آن رضا نمیدهد این برهان که دلیل عقلی است هم شامل زمان انبیاء میشود که نتیجهاش ضرورت نبوّت است و هم شامل زمان پس از نبوّت رسول خاتم که ضرورت امامت را نتیجه میدهد، و هم ناظر به عصر غیبت امام معصوم است که حاصلش ضرورت ولایت فقیه است.»[۲۱]
۲. دلیل نقلی: آیات و روایات فراوانی بر مسئله ولایت فقیه دلالت دارند. که فقط به یک روایت اشاره میشود.[۲۲] امام زمان (عج) در قسمتی از پاسخ به پرسش اسحاق مینویسد: «در پیشامدها به راویان احادیث ما مراجعه کنید آنها حجّت من بر شما هستند و من حجت خدایم.»[۲۳]
نتیجه این که: اوّلاً در خود روایت مذکور قرینه است که مراد از قیام، قیامهای طاغوتی است و در ثانی ادله فراوانی در برابر اطلاق آن وجود دارد.
پی نوشت ها:
[۱] . حر عاملی، وسائل الشیعه، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ دوم، ج۱۱، ص۳۷، روایت ۶.
[۲] . محمد بن یعقوب کلینی، روضة کافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج۸، ص۲۹۶، ح۴۵۶.
[۳] . وسائل الشیعه، همان، ج۱۱، ص۳۹، روایت ۱۱.
[۴] . همان.
[۵] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ دوّم، ۱۴۰۳ق ـ ۱۹۸۳م، ج۴۶، ص۱۹۹.
[۶] . همان، ج۴۵، ص۳۶۵.
[۷] . همان، ج۴۵، ص۳۴۳.
[۸] . کشی، رجال کشی، ص۱۲۵، ح۱۹۹.
[۹] . بحارالانوار، همان، ج۵۲، ص۲۵۳.
[۱۰] . مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفة تاریخ، قم، انتشارات صدرا، ص۶۷ـ۶۸.
[۱۱] . مجله انتظار، سال اول، شماره ۲، مصاحبة با استاد علی کورانی، ص ۶۱؛ ر.ک: بحارالانوار، همان، ج۵۲، ص۲۴۳، و ج۵۷، ص۲۱۶، روایت ۳۷.
[۱۲] . همان، ص۸۱.
[۱۳] . همان، ص۱۴؛ و صحیفة نور، ج۲۰، ص۱۹۶ـ۱۹۷.
[۱۴] . مجله انتظار، همان، ص۱۵؛ و صحیفة نور، ج۲۰، ص۱۹۸.
[۱۵] . مجله انتظار، همان، ص۱۸.
[۱۶] . ولایة الفقیه، تهران، دارالکتب الاسلامیّه، ج۱، ص۲۳۸.
[۱۷] . مجلّه انتظار، همان، ص۱۸.
[۱۸] . سبأ/۴۶.
[۱۹] . حر عاملی، وسائلالشیعه، همان، ج۱۱، ص۳۹۵.
[۲۰] . ر.ک: واعظی، احمد، حکومت اسلامی، چاپ اوّل، ۱۳۸۰، ص۱۷۲.
[۲۱] . جوادی آملی، عبدالله، ولایت فقیه، قم، نشر اسراء، ۱۳۷۸ش، ص۱۵۱ـ۱۵۲.
[۲۲] . ر.ک: حکوم
📌متن شبهه👇👇👇 #1292
چرا رهبر از لفظ بیماری کذایی برای بیماری کذایی استفاده کردند؟اینطور رهبری دارید شما😄😄😄
حالا شده ویروس منحوس
📌پاسخ به شبهه👇
⚠️البته ما خوشحالیم از این بابت که برخی ها اینقدر می گردند تا به جای گوش فرا دادن به صحبت های این اندیشمند فرزانه یک نقطه سیاه کوچک پیدا کنند و ملانقطه ای شوند و سیاه نمایی کنند
رجوع شود به جمله شهید حاج قاسم سلیمانی به جمله معروف والله.... ولایت.....
بگذریم
معنی کذایی:
کذایی (لغت نامه دهخدا): کذایی. [ک َ] (ص نسبی) کذائی. معهود. آنچنانی: با آن اخلاق کذایی. (یادداشت مؤلف). رجوع به کذا شود.
فرهنگ عمید معنی کذا: اینچنین است
کذایی (فارسی به عربی): حافل بالاحداث
کذایی (فرهنگ فارسی هوشیار): کذائی: در تازی نیامده چنینی
نتیجه
حافل بالاحداث : معنی آن یعنی ⚠️ساختگی.....⚠️
یا بر اساس فرهنگ عمید
اینچنین است
✅حالا جملات را بر اساس دو مطلب درست می کنیم
1️⃣ویروس ساختگی است
2⃣ویروس اینچنینی است
🚨 اگر از منابع نامعتبر خارج شوید و مطالب بدون لینک را نخوانید، و منابع معتبر را دنبال کنید؛
مجبور نیستید دنبال راستیسنجی تکتک مطالب بگردید
و مطالب اشتباه، افکار و اعمالتان را غلط نمیکند.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Fkg2dMCugoCIojBtboISgK
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
#با_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم
📌متن شبهه👇 #1293
به دستور الله در قرآن کریم ، ایرانیها باید به دین زرتشت بگروند ، چرا که فرمود قرآن را به عربی برای آن قوم فرستادم و ... (ذکر چند آیه) ... ؟
📌پاسخ تفصیلی :👇
✳️حالا گوینده خودش زرتشتی است ، یا فقط با اسلام مخالف است ؟ اگرچه شعار زدگی تبلیغاتی در این امر بسیار است ، اما اجازه دهید ، به صورت منطقی بررسی نماییم . هر انسان عاقلی ، قبل از اینکه در معبود ، دین ، کتاب ، قبله ، امام و هر گزینه ی دیگری [رشته ی تحصیلی ، همسر ،شغل ، دوست و ...) ، انتخابی داشته باشد ، باید عقل خود را به کار بگیرد و البته با نور "علم" ببیند ، تا مبادا انتخابش غلط باشد و موجب ضرر و زیان او گردد . از این رو در اسلام عزیز فرمود که «در اصول عقاید ، تقلید جایز نیست ،بلکه تحقیقی است» . و از این رو مکرر متذکر شد که برخی به جای تعقل ، تفکر و انتخاب صحیح ، اصرار دارند که به دین آباء و اجدا خود بمانند ، اگرچه حتی آنها به انحراف رفته باشند . گاهی برخی از مردم ، در انتخاب مدل ،رنگ و جنس لباس خود حساسیت و دقت بیشتری به خرج میدهند ، گاهی حساسیت آنها نسبت به تیم فوتبالی که انتخاب کرده اند ، به مراتب بیشتر از حساسیت و تعصبی است که به دین ، کتاب و امام خود دارند ؛گاهی زحمتی که برای انتخاب یک کیف و کفش میکشند و جستجو و پرسشی که برای مشاور تغذیه ، جهت رژیم لاغری میکنند ، به مراتب بیشتر از تأمل ، تعقل ، تفکر ، پرسش و جستجو در شناخت معبود و انتخاب دینشان میباشد ! و البته دشمنان نیز از سادگی ، سطحی نگری ،بی بصیرتی ، جهل و غفلت مردمان ، نهایت سوء استفاده را میبرند.
♦️آلترناتیو برای دین :
در انسان ، گرایشها ، کشش ها و علایقی وجود دارد که رأس آنها گرایش به معبود ، سپس دین ، سپس امام و پیشوا و الگو و سپس شهوت و بعد ملیت و ... میباشد . بدیهی است که هیچ گرایش و تعلقی را نمیتوان از بین برد و تغییر آن نیز ممکن نیست ، مگر آنکه آلترناتیو یا جایگزینی برای آن پیدا و معرفی شود.
♦️مثال :
نمیتوان به طرفدار متعصب تیم الف گفت ، علاقه ای که به این تیم داری را قطع کن و به جایش به یک مدل خودرو علاقه پیدا کن ، بلکه حتماً باید تیم دیگری را به او معرفی کرد و تبلیغ نمود . در مقوله ی اعتقادات و دین نیز همین طور است . خدای کاذب به جای خدای حقیقی ، پیامبر ، دین ، کتاب و امام (الگو ، رهبر و پیشوا)ی کاذب به جای حقیقی . اعتقادات و گرایشات کاذب ، به جای حقیقی ؛ عشق کاذب به جای عشق حقیقی ... و خلاصه ارتباطات و زندگی مجازی و کاذب ، به جای ارتباط و زندگی حقیقی.
♦️روش دشمنان :
1⃣شهوت : دشمنان اگر بخواهند به طور کلی "دین" را صرف نظر از مصداقش (کدام دین) ، مورد هجمه قرار دهند ، ناچارند که یک کشش مشترک بین تمامی انسانها را جایگزین کنند که محدود به نژاد ، زمان ، مکان و محیط خاصی نباشد ، در اینجا هیچ آلترناتیوی به جز "شهوت جنسی" که مشترک همگان است ، وجود ندارد ، لذا به اشاعه ی فرهنگ "زنا" میکوشند . اینجا دیگر نه نژاد مطرح است ، نه ملیت ، نه دین و نه مرزهای جغرافیایی ؛ چنان که در فضای گسترده ی مجازی ، فحشای آمریکایی ، ایتالیایی ، کره ای ، چینی ، ژاپنی ، روسی ، اکراینی و ... ، در کنار یک دیگر عرضه و تبلیغ میشوند.
2⃣ملیت : اما اگر بخواهند در جوامع متدین ، دین زدایی کرده و اختلاف و تشنج ایجاد کنند ، از راه "ملیت" و "مرزهای جغرافیایی" وارد میشوند و سلاح ناسیونالیته را علیه سلاح "دین" به کار میبرند.
♦️مثال :
در بخشی از کشورهای عربی میگویند : "مالک اسلام اعراب هستند " ، در بخش دیگری (فلسطین) میگویند : اینجا سرزمین یهود است ، در بخش دیگری میگویند : این کشور و ملت تاریخ روشنفکری دارد و اصلاً دین را نباید بپذیرد ؛ در بخش دیگری اختلافات مذهبی در یک دین را بر اساس مرزهای جغرافیایی به راه می اندازند ، در بخش دیگری پان ایرانیسم ، پان ترکیسم ، پان عربیسم و جریانها و امواج "ملی گرایی" را مقابل دین عَلَم میکنند.
♦️غرب :
در جهان غرب که به دنبال جهانی سازی و آن هم در چارچوب نظام سلطه به رهبری آمریکا هستند ، برای هیچ کدام از این ادیان الهی یا مکاتب بشری ، و گرایشات گوناگون ، اهمیت و احترامی قایل نیستند ، بلکه تحت عنوان «نظام یکپارچه» ، از یک سو همه ادیان و گرایشات را انکار کرده و حتی مسخره میکنند و از سوی دیگر دین و آیین «فراماسون / شیطان پرستی» را به طرق مختلف تبلیغ و حتی القا مینمایند . چنانکه شاهدیم حتی گرایش جنسی (شهوت) مرد و زن را با ترویج و رسمی کردن لواط ، ارتباط جنسی و ازدواج با همجنس را رواج میدهند . تا جایی که حتی برای تعریف معنای واژگان نیز هر نوع قطعیتی را نفی میکنند و ... ؛ چرا که میدانند هرگونه گرایش مشخص ، چارچوب دار و معینی ، سد راه رسیدن آنها به اهدافشان میباشد . مردمان امریکا و اروپا ، اکثراً مسیحی هستند ، در صورتی که حضرت عیسی (ع) ،
در نیویورک ، لندن یا پاریس به دنیا نی
امده است ، بلکه از قوم بنی اسرائیل و در سرزمین فلسطین بوده است ، در عین حال در بین آنها عده ای یهودی ، عده ای بودایی ، عده ای بی دین و بسیاری نیز مسلمان هستند ؛ و سرمایه گزاری کلان سیاسی ، تبلیغاتی و ... برای ترویج "اسلام هراسی" در غرب نیز به همین دلیل میباشد.
♦️چند سؤال عقلی :
حال برای ایران ، که مردم آن چهارده قرن است به دین شریف اسلام گرویده اند ، تمامی این روشها و آلترناتیوها را از بی دینی محض گرفته ، تا غرب زدگی ، تا شیطان پرستی ، یا دعوت به زرتشتی شدن ، بهایی شدن و ... به کار میگیرند . بالاخره هر یک نفر که به اسلام نگرود ، یک نفر است . اما ، برای کسی که "عقل" دارد و میخواهد گزینه هایش "معقول" باشد ، در این امر چند سؤال پیش می آید :
1⃣کدام منطقه را ایران بنامیم و مرزهای ایران کجاست ؟! ایران زمان کوروش ، ایران زمان داریوش ، ایران قبل از قاجار ، ایران پس از قاجار ... ، یا ایران کوچک شده ی امروزی ، یا ایران فردا ؟!
♦️مثال :
تا قبل از قاجار ، منطقه قفقاز با بیش از 70 شهر بزرگ ، نفت خیز و حاصلخیر جزو ایران بود ، در زمان محمد رضا پهلوی نیز بحرین جزو ایران بود و ... ، حالا مردم آنجا باید چه دینی داشته باشند ؟! آیا باید آن موقع که جزو ایران بودند ، زرتشتی میشدند ، و بعد که از ایران جدا شدند ، دین دیگری را انتخاب میکردند ؟! مگر "دین" ، شناسنامه و کارت ملی است؟!
2⃣نام زرتشت ، بیش از آنکه به عنوان یکی از انبیای الهی مطرح باشد ، به عنوان یک آلترناتیو ملی ، در مقابل دین اسلام مطرح میگردد و شاید غیر زرتشتیانی که بر این طبل خالی میکوبند ، به مراتب بیشتر از خود زرتشتیان باشند . حال سؤال این است که زرتشت کیست ؟ کتابش کدام است ؟! دینش چیست ؟ آیا دینش فقط ملی بوده ، یا منطقه ای بوده ، یا جهانی بوده است ؟ اگر ملی بوده ، برای کدام ایران بوده است ، ایران گذشته یا حال ، یا آینده ؟ کسانی که زرتشتی هستند ، به کدام کتاب گرایش دارند و اصول عقاید و احکام زندگی فردی و اجتماعی خود را از کدام منبع اخذ میکنند ؟! از "اوستا"یی که مؤبدان اصلش را به آتش کشیدند و سپس خود چیزی نوشتند ، یا از "کاتا" که مجموعه ای از اشعار و سرودهاست؟!
3⃣اگر "ملیت" شرط و ملاکِ انتخابِ دین است ، حالا چرا فقط زرتشت ؟ در ایران انبیای بسیاری میزیسته اند که دست کم قبر و تاریخچه ی 33 نفر از آنان در پانزده استان ایران کاملاً مشخص است ؛ مثل دانیال نبی در شوش ؛ لوط در استان تهران (رباط کریم) ؛ شعیب در قوچان ؛ قیدار نبی در زنجان ؛ جرجیس در شاهرود ؛ اشعیا ، یوشع و صالح در استان اصفهان و ...
♦️نکته :
"دین الهی" ، که شامل دو بخش «اعتقادی و عملی» میباشد ، دعوت و هدایت خداوند متعال است برای رشد و کمال انسانی و حرکت در صراط مستقیم ، بسوی خودش . از این رو در قرآن کریم فرمود که دینی جز اسلام نفرستاده است و دینی جز اسلام را نیز قبول ندارد . حال سؤال این است که خداوند متعال برای رشد و تعالی بندگانش ، چه چیزی را زیر ساخت و محور دعوت و هدایتش قرار داده است ؟ اعتقاد به توحید و معاد و بالتبع آن به نبوت و امامت یا آنکه "ملیت" و مرز جغرافیایی که دائماً در حال تغییر هستند را زیر بنای دعوت و هدف از ارسال انبیا و نزول وحی قرار داده است ؟! آیا مضحک و بیانگر شیطنت نیست که بگویند : «خداوند متعال ، پیامبری فرستاده و او را ختم نبوت اعلام نموده ، تا به مردمان بگوید : «ای مردم ! مبادا به دین من بگروید ، هر کسی برود در دیار و مرزهای جغرافیایی خودش ، یک پیامبری پیدا کند و به او بگرود؟!»
♦️قرآن و دین جهانی :
مخالفان قرآن و اسلام ، به وقتش میگردند و چند آیه پیدا میکنند و با تفسیر به رأی در آنها میگویند که اسلام متعلق به اعراب است و بدتر آنکه خودشان پیامبر خدا شده و میگویند : «به امر الله در قرآن ، ایرانیها باید زرتشتی شوند!» ، اگر چه برای آنها فرقی ندارد که ایرانیها چه شوند ، بلکه فقط این برایشان مهم است که مسلمان نباشند ، تا راه بندگی فراعنه و طواغیت دورانشان مسدود نگردد و برای سلطه ، با هیچ مزاحمتی مواجه نگردند . میگویند : چون در قرآن کریم تصریح شده که بهر پیامبری به زبان خودش وحی فرستادیم ، پس این دین متعلق به اعراب است . گویی که به حضرات موسی و عیسی (ع) ، به زبان انگلیسی وحی فرستاده است ! و یا باید به سایر انبیا ، به یک زبان خارجی وحی میفرستاد که نه خودش بفهمد و نه مخاطبانش ! اما ، اگر مصداق «فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ » نیستند و به آیات قرآن کریم استناد میکنند ، باید بدانند که در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که تصریح و تأکید بر جهانی و عمومی بودن پیامبر اسلام ، دین اسلام ، قرآن و قبله دارد.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
🌹دلنوشته زیبای یک عراقی در خصوص کرونا و سردار سلیمانی
🌹وقتی دست شهید سلیمانی قطع شد،بعد از یک ماه دست دادن در کل عالم ممنوع شد
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Fkg2dMCugoCIojBtboISgK
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
#با_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم