📌متن شبهه👇 #2668
🔴زلزله سیاسی در چند کشور
افشا شدن چندین مطلب مهم از گزارش شگفت انگیزی که نیویورک تایمز امروز از تعویق انتشار آن بخاطر مسائل ملی خبر داد، نشان میدهد که پوتین از کارت ایران به بهترین وجه برای خود در زمان ترامپ استفاده کرده است. در این گزارش آمده بود که چگونه پوتین ترامپ را برای بیرون رفتن از برجام ترغیب کرده بود و همزمان به او اطمینان داده بود که در این مدت ایران هیچگاه نمیتواند به هیچ سلاح اتمی دست پیدا کند. .دزدیدن اطلاعات هسته ای ایران و ترور دانشمندان آن توسط اسرائیل نیز نتیجه کمکهای اطلاعاتی و نظامی روسیه با اسرائیل بخاطر این توافقات پنهانی پوتین و آمریکا بوده است. روسیه در این مدت توانسته است نه تنها پای خود را در سوریه محکم کند بلکه شریکی قابل اطمینان برای اسرائیل شود. مفسران شبکه های اجتماعی میگویند اگر این گزارش به طور کامل منتشر شود زلزلهای سیاسی در چندین کشور بوجود می آورد
تجزیه تحلیل و جزئیات بیشتر
🔴مرگ بر امریکا گفتیم،
اما روسیه، ما را نابود کرد!!!
مسوولین کشور مسابقه کرملین رفتن گذاشتند!!! آیا آنجا دیکته میشود که، قرار است ایران قربانی شود!؟!؟!؟
ما تحریم شدیم و بازارنفت را از دست دادیم، این روسیه بودکه ۴میلیون سهمیه صادرات نفت مارا تصاحب کرد و بلعید!!!
ما تحریم شدیم روسیه بازار گاز و پتروشیمی اروپا را از ما قاپید و همه را از آن خود کرد!!!
ماتحریم شدیم، ولی روسیه برصندلی اوپک نشست و ما را از میدان به درکرد!!!
جوانان ما در سوریه شهیدشدند و سرمایه ما به فنا رفت ولی سوریه را روسیه بلعید و کنار اروپا پایگاه درست کرد و موشک قاره پیما نصب نمود!!!
با همکاری با اسراییل و قفل کردن إس سیصد، ما را سیبل هواپیماهای اسراییل کرد!!!
روس حاضر نشد از ما گوجه و تربچه بخرد از ترکیه خرید تا بازار گاز ترکیه را هم ببلعد!!!
جهانگردان او بجای فرودگاه اصفهان در فرودگاه استانبول پیاده میشوند چون قرار نیست دلاری درایران خرج شود!!!
ما هنوز مرگ بر آمریکا میگویم، تا مسوولین ما به نوبه خود سوار هواپیما شده و به مسکو روند تا عموپوتین ارشاد فرماید، برنامه بعدی جهت ویرانی ایران چه خواهد بود!؟!؟!؟
فراموش نکنیم نیروگاه بوشهر ۷۰میلیارد دلار هزینه برد و امروز قادر نیست حتی برق خود نیروگاه را تولید کند./
میثم_سلیمی
📌 *پاسخ به شبهه*👇
1️⃣ دروغ 1: گزارش نیویورک تایمز عنوانش چیست؟ در چه تاریخی منتشر شده؟ این نحو ابهام گویی بخاطر این است که اصلاً چنین گزارشی وجود ندارد. برفرض که چنین گزارشی وجود داشته باشد باید بررسی کنیم ببینیم حقیقت دارد یا اینکه دروغهایی را با اغراض سیاسی منتشر کرده اند.
2️⃣ دروغ 2: روسیه هیچ گاه عضو اُپک نبوده و نیست که حالا بخواهد صندلی ایران را تصاحب کرده و ایران را از میدان به در کند.
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%88%D9%BE%DA%A9
3️⃣ دروغ 3: ایران در این چهل سال، در بهترین حالت، روزانه 3 میلیون بشکه نفت صادرات داشته است و برآوردهای در سالهای اخیر حدود 1.5 تا 2 میلیون بشکه در روز بوده است. حال این ادعا که "روسیه 4 میلیون سهمیه صادرات نفت ما را تصاحب کرد و بلعید" دقیقاً یعنی چی؟ ما کی 4 میلیون سهمیه داشته ایم که حالا روسیه آن را بلعیده باشد؟
https://b2n.ir/w01909
4️⃣ دروغ 4: صادرات گاز ایران به ترکیه، برقرار است و روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر می شود.
https://b2n.ir/x43704
اتفاقا در سال گذشته صادرات گاز روسیه به ترکیه کاهش 30 درصدی نیز داشته است.
https://b2n.ir/p17097
5️⃣ دروغ 5: هزینه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر هیچ گاه به طور رسمی اعلام نشده است اما برخی نقل قولها حاکی از آن است که هزینه ساخت آن رقمی بین 5 تا 11 میلیارد دلار بوده است نه 70 میلیارد دلار!
https://b2n.ir/m87507
6️⃣ برخی ادعاهای دیگر مطرح شده در این متن، قابل بررسی نیست اما به نظر می رسد نشان دادن همین پنج دروغ برای پی بردن به قصد و غرض نویسنده کافی است.
7️⃣ وقتی ایران با آمریکا و اسرائیل حاضر به برقراری ارتباط نیست، عده ای می گویند شما با کل جهان سر جنگ دارید و همه درها را به روی خود بسته اید. اما آنها رابطه ایران با چین و روسیه و ده ها کشور دیگر را نمی بینند و تلاش می کنند این روابط را به ضرر ملّت ایران نشان دهند.
8️⃣ اگر واقع بینانه نگاه کنیم، ایران با کشورهایی که سر جنگ با او ندارند، ارتباط برقرار می کند.
ایران با روسیه ارتباط دارد زیرا:
روسیه ما را تحت انواع و اقسام تحریم های اقتصادی و سیاسی و دارویی قرار نداده است.
روسیه دانشمندان ما را ترور نکرده است.
روسیه پهپادهای جاسوسی به خاک ما نفرستاده است.
روسیه دور تا دور کشور ما پایگاه نظامی ندارد.
روسیه ما را تهدید به جنگ نمی کند.
روسیه سردار بزرگ ما را ترور نکرده است.
پانسمان کودکان پروانه ای ما را روسیه تحریم نکرده است.
بله؛ در روزهایی که ما ت
وسط آمریکایی ها از همه جهت تحریم هستیم و تحت فشاریم، رابطه با دیگر کشورها هم باید قطع شود تا نقشه دشمن برای نابودی ایران کامل شود... و این وظیفه ی رسانه های مزد بگیر است که روابط ایران با دیگر کشور ها را ضد منافع ملی جلوه دهند.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اینکه رهبر انقلاب فرمودند وزارت خارجه تصمیمگیر نیست و فقط مجری سیاستهاست یعنی مسئول تصویب برجام هم رهبریست؟
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #2669
چرا اگر مردى، زنى را به قتل رساند، اولیاى مقتول باید مازاد دیه و هزینه و پول را بپردازند تا بتوانند قاتل را قصاص نمایند؟
📌متن شبهه👇
https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
قانون مجازات اسلامى در دو ماده، حق مشروط «قصاص» براى زن را بیان نموده است: در فصل مربوط به قتل عمد ماده 209 چنین آمده است: «هر گاه مرد مسلمانى عمداً زن مسلمانى را بکشد، محکوم به قصاص است لیکن باید ولى زن قبل از قصاص قاتل نصف دیه مرد را به او بپردازد». و نیز در فصل کیفیت استیفاء قصاص - ماده 256 آمده: «هرگاه مردى زنى را به قتل رساند ولى دم، حق قصاص قاتل را با پرداخت نصف دیه دارد و در صورت رضایت قاتل مى تواند به مقدار دیه یا کمتر یا بیشتر از آن مصالحه نماید». برخى از نویسندگان حقوقى، این دو مورد را از مصادیق نابرابرى حقوقى در قانون مجازات اسلامى دانسته اند. با صرف نظر از مبانى حقوقى، در نگاه سطحى و ابتدایى تساوى حق قصاص زن و مرد، به مذاق ما نیز ممکن است ناخوشایند آید، ولى از جهت مبانى، غیرقابل پذیرش است و این هرگز به معناى کم انگاشتن شخصیت زن نیست. بیش از ده روایت در وسایل الشیعه نقل شده که به روشنى بر این حکم دلالت مى کند. ر.ک: وسائل الشیعه، ج 19، ابواب القصاص فى النفس، باب 33، ح: 1، 2، 3، 5، 14 و .... همچنین. فقیهان امامیه نیز به این حکم تصریح کرده اند، از جمله امام خمینى(ره) در تحریر فرموده است: «مرد آزاد در مقابل مرد آزاد قصاص مى شود و؛ بلکه در برابر زن آزاد نیز کشته مى شود ولى مشروط به رد فاضل دیه مى باشد که عبارت است از نصف دیه مرد آزاد» تحریرالوسیله، ج 2، ص 519.. حال آیا مى توان به طور قاطع پاسخ گفت که چرا شریعت، داراى چنین حکمى است؟ آیا تفاوت بدین معناست که ارزش زن، کمتر از مرد تلقى شده و یا جهت دیگرى دارد؟ از آنجا که قطعاً زن و مرد در انسانیت و منزلت و شخصیت انسانى و معیارهاى فضیلت، مساوى اند و این باور را مى توان از آیات و روایات فراوان مستفاد نمود، تردیدى باقى نمى ماند که این تفاوت ها ناشى از کم ارزش دانستن زن نیست، بلکه جهت و حکمت دیگرى دارد. با اندیشه در این احکام مى توان حکمت و فلسفه آنها را تا حدودى دریافت. اما در مورد حکمت تفاوت دیه زن و مرد مى توان گفت: به دلیل وظیفه مهمى که به طور معمول مردان در اقتصاد خانواده و اداره آن برعهده دارند، خسارتى که با فقدان یک مرد متوجه خانواده شود، غالباً بیشتر از خسارتى است که با فقدان یک زن پیش مى آید. بنابراین در مواردى که مردى در برابر زنى قصاص مى شود با پرداخت نیمى از دیه قاتل به خانواده او خسارتى که از ناحیه عدم حضور مرد متوجه آنها مى شود جبران مى گردد. حکم پرداخت دیه به بازماندگان قاتلى که به جرم کشتن زنى اعدام شده است از حقوق اولیاى قاتل به حساب مى آید. در اینجا تنها جایگاه اقتصادى و تولیدى قاتل و مقتول در نظر گرفته شده است و ارزش انسانى آنها به هیچ وجه مورد معامله قرار نگرفته است. اگر مردى که مسؤولیت اقتصادى جمعى را به عهده دارد، زنى را به قتل رسانده که مسؤولیتى نداشته و دو جایگاه اقتصادى مخالف داشته اند، نمى توان بدون در نظر گرفتن حقوق و زندگى اعضاى خانواده اش او را اعدام کرد. با قصاص قاتل و پرداخت نصف دیه به اولیاى آن، حق اولیاى مقتول و بازماندگان قاتل، هر دو تأمین مى شود. پرداخت دیه به بازماندگان قاتل به مفهوم تفاوت انسانى و ارزشى قاتل و مقتول نیست. زیرا که در این حکم، اولیاى مقتول و حق آنها در یک سوى قضیه قرار دارد و بازماندگان و افراد تحت تکفل قاتل در سوى دیگر قضیه هستند و آن افراد گناهى نکرده اند و نباید از نظر مالى مجازات شوند. با مراجعه به روایات و فتاواى فقها مى توان همین نکته را فهمید که دریافت نصف دیه قاتل از سوى اولیاى زن مقتول، از حقوق بازماندگان قاتل - اعم از زن و مرد - است نه از حقوق قاتل تا دلیل برترى ارزش و شخصیت او باشد. قریب به اتفاق فقها پرداخت دیه به قاتل را قبول ندارند، بلکه فقهاى بزرگى چون شیخ مفید و شیخ طوسى و بسیارى از فقهاى دیگر تصریح کرده اند که نصف دیه را به ورثه قاتل بدهند نه به خود قاتل. بنابراین در اینجا تقابل بین مرد و زن به تنهایى نیست تا بگوییم نسبت به حقوق و شخصیت زنان ستم شده است. و نیز دیه، علامت ارزش انسانى یا درجه قرب به خداوند نمى باشد. مسلماً این تحلیل که بر مبناى اقتصادى تحلیل شده، برداشتى عقلى است و تنها مى توان آن را حکمت حکم دانست و نه علت آن. بنابراین نمى تواند مبناى توسعه، تضییق و یا تغییر احکام قصاص و دیات گردد. تا با تغییر شرایط اجتماعى و خانوادگى زنان، احکام تغییر یابند. زن و دیه متفاوت دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوى انسان مقتول نیست.؛ بلکه یک دستور خاصى است که ناظر به مرتبه جسم و بدن انسان مى باشد. دلیل این ادعا با توجه به آیات و روایات به خوبى قابل فهم است. اسلام در بسیارى از موارد بین افرادى که داراى اختلاف درجه علمى
یا عملى اند اعم از زن و مرد، تساوى را نفى مى کند و در عین حال دیه آنها را مساوى مى داند. مثلا درباره تفاوت عالم و جاهل زمر (39)، آیه 9. مجاهد قائم و غیرمجاهد قائم نساء (4)، آیه 95. مؤمنین قبل از فتح مکه با کسانى که بعد از فتح مکه اسلام آوردند حدید (57)، آیه 10. آیات قرآن صریحاً به آن اشاره مى کند. قرآن کریم با تصریح به عدم تساوى ارزش هاى الهى افراد یادشده و با اصرار بر تفاوت معنوى آنان تصریح به تساوى آنان در قصاص و دیه دارد و در این باره راجع به تساوى همگان چنین مى فرماید: «وکتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس و العین بالعین و الأنف بالأنف و الأذن بالأذن و السن بالسن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو کفاره له»؛ مائده (5)، آیه 45. «و مقرر کردیم بر ایشان که جان در مقابل جان و چشم در برابر چشم و بینى در برابر بینى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان مى باشد و زخم ها به همان ترتیب قصاص دارند و هر که آن را ببخشد پس کفاره (گناهان) او خواهد بود». یعنى هر انسانى اعم از زن و مرد در قبال انسان دیگر خواه زن و مرد قصاص مى شود چه اینکه قصاص اجزا و جراحت ها نیز مساوى است، لیکن همین عموم یا اطلاق در آیه دیگر تقیید و تخصیص مى پذیرد زیرا خداوند در آیه دیگر چنین فرمود: «یا ایها الذین آمنو کتب علیکم القصاص فى القتلى الحر بالحر و العبد بالعبد و الأنثى بالأنثى» ؛ بقره (2)، آیه 178. «اى کسانى که ایمان آورده اید! درباره کشتگان، بر شما قصاص مقرر شده: آزاد عوض آزاد و بنده عوض بنده و زن عوض زن». آیت الله جوادى آملى در توضیح دو آیه شریفه مزبور مطلبى دارد: «با این آیه عموم یا اطلاق آیه قبلى تخصیص یا تقیید مى پذیرد، یعنى زن در قبال زن قصاص مى شود نه مرد و حکم دیه هم در اسلام با تفاوت بین زن و مرد تدوین شد. اما از جهت ارزش هاى معنوى ممکن است زنى بیش از مرد مقرب نزد خدا باشد، بنابراین تساوى دیه عالم و جاهل نه از ارج و منزلت عالم مى کاهد و نه بر مقام جاهل مى افزاید و نیز تفاوت دیه مرد و زن نه بر منزلت مرد مى افزاید و نه از مقام زن مى کاهد، زیرا برخى از تفاوت هاى مادى و مالى هیچگونه ارتباطى به مقام هاى معنوى ندارد، و هیچ تلازم عقلى یا نقلى بین دیه و کمال معنوى وجود ندارد تا هر اندازه دیه بیشتر شود، قداست روح مقتول و تقرب وى نزد خدا افزون تر باشد چون حکم کلامى قتل ناظر به ارزش معنوى انسان مقتول است لذا قتل عمدى مرد یا زن مؤمن از جهت بحث هاى کلامى یکسان است یعنى اگر قتل عمدى مؤمن عذاب ابد یا دراز مدت را به دنبال دارد هرگز فرقى بین آنکه مؤمن مقتول عمدى زن باید یا مرد وجود ندارد، چه اینکه از جهت لزوم کفاره هیچ فرقى بین قتل زن و مرد نیست یعنى در قتل عمدى کفاره جمع بین آزاد کردن برده و روزه شصت روز و اطعام شصت مسکین واجب است و در قتل غیرعمد کفاره به نحو ترتیب نه به نحو جمع و نه به طور تخییر، واجب مى شود و از این لحاظ فقهى نیز فرقى بین قتل زن و مرد نیست» ر.ک: آیت الله جوادى آملى، زن در آینه جمال و جلال، ص 356.. زن و قصاص اعضا و جراحات در زمینه قصاص اعضا و جراحات قول مشهور فقهاى امامیه این است که تا زمانى که دیه عضو و یا جراحات به یک سوم دیه کامل مرد نرسیده است، زن و مرد به طور مساوى در برابر یکدیگر قصاص مى شوند، اما زمانى که دیه به یک سوم و یا بالاتر از آن رسید، مرد به شرطى در برابر صدماتى که به یک زن وارد ساخته قصاص شود که زن نصف دیه صدمه وارد شده به خود را به او پرداخت کند. اکثر فقهاى شیعه از جمله شیخ مفید ر.ک: ینابیع الفقهیه، ج 24، ص 70. و نیز شیخ طوسى در کتاب النهایه، ابن ادریس در کتاب سرائر، علامه حلى در کتاب مختلف الشیعه و محقق حلى همان، ج 25، ص 434. به آن تصریح نموده اند. شیخ مفید در کتاب المقنعه در باب دیه قتل مى گوید: «هنگامى که مردى از روى عمد زنى را به قتل مى رساند اگر بستگان زن دریافت دیه را انتخاب کنند و قاتل نیز بدان رضایت دهد بر او لازم است که پنجاه شتر به آنها بپردازد ... زیرا دیه زن نصف مرد است». ر.ک: ینابیع الفقهیه، ج 24، ص 38. ایشان در ادامه کتاب مزبور در زمینه دیه اعضا و جوارح مى گوید: «در دیه اعضا و جوارح تا زمانى که دیه به یک سوم برسد، زن با مرد برابر است و زمانى که دیه به این حد رسید، دیه زن نصف دیه مرد مى شود. ر.ک: ینابیع الفقهیه، ج 24، ص 56. حکمت تفاوت دیه زن و مرد با بررسى دلایل و شواهدى که در این مسئله وجود دارد، جاى هیچ شک و تردیدى نسبت به اینکه تفاوت دیه زن و مرد از احکام قطعى و مسلم اسلام و مورد اتفاق همه مذاهب اسلامى است باقى نمى ماند. اما این پرسش همچنان براى بسیارى مطرح است که: چرا شارع مقدس دیه زن را نصف دیه مرد قرار داده است؟ باید دید آیا مى توان پاسخى براى آن یافت در ابتدا باید گفت که پرسش از چرایى تفاوت دیه زن و مرد، پرسش جدیدى نیست و در عصر امامان معصوم(ع) نیز این پرسش مطرح بوده است. در روایت هایى که از امامان معصوم(ع) در
این زمینه سؤال شده، محور اصلى پاسخ ها را تعبد نسبت به احکام الهى و پاى بندى به سنت رسول خدا(ص) تشکیل مى دهد. که این همان روح شریعت و اساس دین دارى است و بدون آن اسلام و مسلمانى جز ظاهرى توخالى چیزى نخواهد بود. اما تعبد و تسلیم در برابر احکام شرع، منافاتى با پى جویى از حکمت و فلسفه آنها ندارد. زیرا ما معتقدیم اوامر و نواهى الهى بر مصالح و مفاسد واقعى مبتنى بوده و در همه احکام شرع، منافع بندگان و دفع ضرر از آنها لحاظ شده است. از بررسى مجموع توجیهاتى که در این باب از سوى اندیشمندان مختلف بیان شده است مى توان به نحو اختصار به موارد ذیل اشاره نمود: 1. مگر ارزش انسانى به بهاى بدنى اوست تا امتیاز را در دیه ها ارزیابى کنیم. آیا براى ارزیابى انسان در اسلام باید به سراغ دیه رفت تا ما به التفاوت زن و مرد را در دیه جستجو کنیم؟ یا اینکه در آنجا که سخن از ارتباط با ملک و وحى و امثال آنهاست، ارزش واقعى انسان را شناخت تا در نهایت دید که در آنجا زن نیز سهمى دارد یا نه؟ مسأله دیه صرفاً یک امر اقتصادى است و ملاک ارزیابى انسان نیست، همچنان که در شریعت براى سگ (اگر جزء کلاب هراش نباشد) دیه تعیین شده است، براى تن انسان نیز دیه اى قائل شده است. دیه، یک حساب فقهى است و ارتباطى با اصول مذهب ندارد. مهم ترین شخصیت هاى اسلامى با ساده ترین افراد از نظر دیه یکسان هستند. دیه مرجع تقلید، دیه یک انسان متخصص، دیه یک انسان مبتکر، با دیه یک کارگر ساده در اسلام یکى است. به دلیل اینکه دیه عامل تعیین ارزش نیست و تنها یک ابزار است زن در آیینه جمال و جلال، ص 418. به بیان دیگر دیه مالى است که در برابر آسیبى که به انسان وارد شده است، گرفته مى شود. ر.ک: ریاض المسائل، چاپ قدیم، ج 2، ص 528. مقدار آن به ارزش شخص آسیب دیده ارتباط ندارد. بنابراین، کسى نمى تواند بگوید چون دیه زن نصف دیه مرد است، زن نصف مرد ارزش دارد. عظمت و ارزش انسان به صفات و کسب مراتب علمى و عملى وابسته است و در این جهت مرد و زن یکسانند. قرآن مجید مى فرماید: «پس پروردگارشان دعاى آنان را اجابت کرد من عمل هیچ صاحب عملى از شما را، از مرد یا زن که همه از یکدیگرند، تباه نمى کنم.» «فَاستَجابَ لَهُم رَبُّهُم أَنِّى لا أُضِیعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنکُم مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى بَعضُکُم مِن بَعضٍ». (آل عمران(3)، آیه 195). «هر کس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد، قطعاً او را با زندگى پاکیزه اى حیات بخشیم و مسلماً به آنان بهتر از آنچه انجام مى دادند، پاداش خواهیم داد.» «مَن عَمِلَ صالِحاً مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیوةً طَیِّبَةً وَ لَنَجزِیَنَّهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ ما کانُوا یَعمَلُونَ». (النحل (16)، آیه 97). «و کسانى که کارهاى شایسته کنند مرد باشند یا زن، در حالى که مؤمن باشند، آنان داخل بهشت مى شوند، و به قدر گودى پشت هسته خرمایى مورد ستم قرار نمى گیرند.» «وَ مَن یَعمَل مِنَ الصّالِحاتِ مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَأُولئِکَ یَدخُلُونَ الجَنَّةَ وَ لا یُظلَمُونَ نَقِیراً». (النساء (4)، آیه 124). «هر که بدى کند، جز به مانند آن کیفر نمى یابد و هر که کار شایسته کند مرد باشد یا زن در حالى که ایمان داشته باشد، آنان داخل بهشت مى شوند و در آنجا بى حساب روزى مى یابند.» «مَن عَمِلَ سَیِّئَةً فَلا یُجزى إِلاّ مِثلَها وَ مَن عَمِلَ صالِحاً مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَأُولئِکَ یَدخُلُونَ الجَنَّةَ یُرزَقُونَ فِیها بِغَیرِ حِسابٍ». (غافر (40)، آیه 40). بنابراین، ارزش انسان به انسانیت او و نائل شدن وى به مراتب والاى قرب الهى است. در این جهت جنسیت نقشى ندارد؛ زن و مرد یکسانند و چه بسا زنان از استعداد بهترى برخوردار باشند. دیه به معناى قیمت نهادن شخص و شخصیت نیست. بدین۵ سبب، اگر یکى از شخصیت هاى بزرگ علمى یا سیاسى کشور در جریان یک قتل غیر عمد کشته شود، دیه اش با دیه کارگر ساده اى که این گونه جان باخته، برابر است. کسى نمى تواند بگوید چون فقدان آن شخصیت خلأ بزرگى در جامعه ایجاد مى کند، دیه اش بیش تر است! چنان که قتل عمد گناهى بسیار بزرگ است و در این زمینه زن و مرد تفاوت ندارند. قرآن کریم مى فرماید: «هر کس کسى را - جز به قصاص قتل یا فسادى در زمین - بکشد، چنان است که گویا همه مردم را کشته باشد.» «مَن قَتَلَ نَفساً بِغَیرِ نَفسٍ أَو فَسادٍ فِى الأَرضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمِیعاً وَ مَن أَحیاها فَکَأَنَّما أَحیَا النّاسَ جَمِیعاً». (مائده (5)، آیه 32).
2. از آنجا که در مسائل اخلاقى هیچ امتیازى بین زن و مرد نیست و در مسأله دیه نیز جنبه خیر بودن مطرح نیست، و؛ بلکه مربوط به جنبه بدنى است، و چون مردها در مسائل اقتصادى معمولاً بیشتر از زن ها بازدهى اقتصادى دارند، دیه آنها نیز بیشتر است و این بدان معنا نیست که از دید اسلام مرد ارزشمندتر از زن است؛ بلکه تنها بعد جسمانى آن دو صنف لح
اظ مى شود. یکى از مراجع معاصر در درس خارج فقه خود موضوع تفاوت دیه زن و مرد را مورد توجه قرار داد که به طور مختصر به آن اشاره کنیم. ایشان در ضمن جواب اجمالى به این مسأله متذکر مى شوند که: دیه بر عکس آنچه در فارسى گفته مى شود، «خون بها» نیست. خون انسان بالاتر از این است که قیمتش اینها باشد؛ بلکه به تصریح قرآن، خون یک انسان برابر با خون همه انسان ها است مائده (5)، آیه 32. دیه جنبه مجازات دارد که طرف حواسش را جمع کند و دیگر از این اشتباهات نکند و هم جبران خسارت اقتصادى است. یعنى مردى یا زنى در این خانواده از میان رفته است، جاى او خالى است و این خلاء، خسارت اقتصادى به آن خانواده وارد مى کند. براى پر کردن این خسارت اقتصادى دیه داده مى شود. مکارم شیرازى، ناصر، دروس خارج فقه بحث دیات، روزنامه آموزشى پژوهشى فیضیه، شماره 18.
3. در یک جامعه مطلوب دینى که اسلام در پى تحقق آن است، عمده فعالیت هاى اقتصادى بر دوش مرد گذاشته شده و مهم ترین وظیفه زن، اداره کانون بنیادى ترین هسته تشکیل جامعه، یعنى خانواده است. بدین ترتیب آثارى که از نظر اقتصادى بر وجود یک مرد مترتب مى شود غالباً بیش از یک زن است و از این رو است که تحصیل نفقه نیز بر عهده مرد گذاشته شده و بر او واجب است. بر این اساس فقدان یک مرد از صحنه خانواده و اجتماع، از نظر اقتصادى آثار زیان بارترى بر جاى مى گذارد تا فقدان یک زن. بنابراین عدالت اقتضاء مى کند که به هنگام ضرر اقتصادى فقدان یک مرد از محیط خانواده و اجتماع به عامل مولد بودن او از حیث اقتصادى توجه شود و بین دیه او و دیه یک زن فرق گذاشته شود. ر.ک: شفیعى سربستانى، ابراهیم، قانون دیات و مقتضیات زمان، دفتر اول. بیان دیگر در حقوق اسلامى وظایفى خاص به عهده زن و مرد نهاده شده است که تخلف ناپذیر است؛ براى مثال نفقه و خرجى همسر، تهیه مسکن، خوراک، لباس، پرداخت مهریه به عهده مرد گذاشته شده است. اگر زنى خود از منبع اقتصادى مستقل و موقعیت شغلى عالى برخوردار باشد، اشکال ندارد؛ ولى از نظر شرع، وظیفه پرداخت مخارج خانه و هزینه مسکن به عهده او نیست و شوهر نمى تواند وى را به پرداخت کمک هزینه خانه و زندگى مجبور سازد. البتّه اگر زن با رضایت خاطر و تمایل درونى شوهر را در اداره بهتر خانه یارى دهد، مسأله اى دیگر است؛ ولى این وظیفه شرعاً به عهده مرد نهاده شده است.
4. علاوه بر آنچه گذشت باید توجه داشت؛ اینکه دیه زن نصف دیه مرد است، زن ها بیشتر انتفاع مى برند، زیرا به طور معمول دیه زن به شوهر و بچه ها پرداخت مى شود و دیه مرد به زن و بچه هایش مى رسد و چون با از بین رفتن مرد، زن بیشتر صدمه مى بیند، لذا دیه مرد را بیشتر کرده اند تا مقدارى از فشارى که در نتیجه از دست رفتن مرد، متوجه زن مى شود جبران گردد.
زیبایى نژاد، محمدرضا، سلسله کلاس هاى آموزشى، دفتر تحقیقات و مطالعات زنان.
منبع سایت پرسمان
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #2670
تصویر اسکناس هزار تومانی که در سال ۱۳۵۶ برابر با ۱۴۲ دلار آمریکا بود
باور کردنی نیست ولی با هر هزار تومان ۱۴۲ دلار به شما می دادند !
📌 *پاسخ به شبهه*👇
🔺در مورد سیر صعودی نرخ دلار و افزایش قیمت ارز بد نیست بدانید این رویه نه تنها مربوط به دوران #انقلاب_اسلامی نبوده بلکه خیلی قبل تر از آن در روزگار دودمان پهلوی و حتی قبل از آن در اقتصاد کشورمان وجود داشته و قابل کتمان نیست.
🔺در دوران فتحعلیشاه و محمدشاه قاجار قیمت یک تومان ایران با دو دلار و پنجاه سنت آمریکا برابر بود که به مرور با شروع جنگ جهانی در دوران مظفرالدینشاه ارزش دلار آمریکا و تومان ایران تقریبا به نرخ برابری رسیده و در زمان سقوط رضا شاه و ورود ارتشهای متفقین به ایران (۱۳۲۰ ش.) نرخ برابری دلار آمریکا تقریبا یک و نیم تومان ایران بود. یعنی با ۱۵ ریال میشد یک دلار خریداری کرد. 👈جالبه در ابتدای سلسله پهلوی نرخ دلار ۱۳ ریال بود که در مقاطعی با ناکارمدی، سوء مدیریت و خیانت دست اندرکاران حکومت وقت قیمت دلار با افزایش تصاعدی به رقم باورنکردنکی ۱۳۰ ریال نیز میرسد. یعنی ۱۰۰۰٪ افزایش و نرخ رشد ۱۰ برابری!❗️
🔺در کل مشکل افزایش نرخ ارز یک معضل قدیمی و مسبوق به سابقه در اقتصاد ایران هستش که ریشه و منشاء آن به سه شاخصه مهم عدم #تولید_ملی ، اقتصاد غیر صادراتی و اقتصاد تک محصولی (نفت) و سر ریز درآمدهای نفتی در تمام زیرمجموعه های اقتصادی داخلی برمیگردد.
☑️پس از انقلاب اسلامی نیز رویکرد غالب در مسئله اقتصاد و تفکرات حاکم در این بخش همگی دنباله روی همان وضع سابق بوده است که غالبا با نگرش لیبرالی و تکنوکراتی در مصدر امور قرار گرفته اند که مشاهده تفکرات ۴ دولت اخیر در ۴۰ سال گذشته همگی موید این مسئله هستش. وقتی رهبر انقلاب نسبت به بستن چاه های نفت و خروج از اقتصاد تک محوری و نفتی در چند دهه اخیر بارها و بارها و بارها هشدار میدادند و مسئولین وقت به انحای مختلف از زیر قبول این مسئله شانه خالی میکردند باید متوجه خوانش این بحران و فاجعه امروز میشدیم ولی زهی خیال باطل از گوش های ناشنوا و چشم های نابینا که تقصیر امور را به هر شکل ممکن به دین و مذهب و اعتقادات مردم گره زده و مسبب مشکلات را از ناحیه ای غیر از آن میدانند!‼️
https://plink.ir/ty29Y
https://plink.ir/HPbbX
و
https://plink.ir/EpL0O
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #2671
♦️کتابی بر ضد شیعه الوشیعه که به صورت گسترده توسط حماس در فلسطین نشر شده 🔹خبر نشر این کتاب خبریست که بسیاری به آن خبر پرداختهاند،اماچیزی که کمتر به آن پرداخته شده نویسنده آن «صالح حسین الرقب» وزیر اوقاف حماس و استاد عقائد دانشگاه غزه است!! یعنی حماس با پول مردم مظلوم ایران در حال گسترش شیعهستیزی در سرزمینهای تحت حکومتش است🔹 در این کتاب آمده خطر شیعیان و ایرانیان از یهود هم بیشتر است، یعنی ملت ایران که به خاطر این جماعت نمکنشناس متحمل زیان و تحریم و فشار شدهاند و سرمایه زندگیشان خرج اینها شده و در اوج گرما و آفتاب برای حمایت از اینها به خیابان میآیند، از نظر اینها از صهیونیستهایی که سرزمینهایشان تصرف کردهاند دشمن خطرناکتری است!!! 🔹به راستی علت نمک به حرامی این جماعت و دشمنی این جماعت با ملت ایران چیست؟!
📌 *پاسخ به شبهه*👇
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
به تازگی در فضای مجازی خبری عینا با این عنوان « کتابی بر ضد شیعه که به صورت گسترده توسط حماس در فلسطین نشر شده» منتشر شده است.
در باب زمان و هدف از انتشار این شبهه ذکر نکاتی چند ضروری به نظر می رسد که علاقه مندان به آرمان آزادی فلسطین و قدس نباید از آن غافل شوند:
1️⃣ قبل از ورود به بحث کتاب و نویسنده اش باید یادآور شد که این روزها کمپینی علیه حماس از سوی رسانه های وابسته به صهیونیسم آغاز شده است تا روابط میان حماس با سه کشور مهم منطقه ای از جمله سوریه، عربستان و ایران را تخریب کنند. در سه کشور مهم منطقه ای با توجه به شرایط پیش امده برای فلسطینی ها در نتیجه طرح آمریکایی معامله قرن تلاش هایی برای تعمیق حمایت جهان عرب و اسلام از فلسطین و جنبش های فلسطینی صورت می گیرد. همزمان علیه جنبش حماس اخبار مشابه با محتوای منطبق با فرهنگ کشور مقصد منتشر می شود که هدف آن ممانعت از ایجاد روابط گسترده جنبش های بزرگ فلسطینی از جمله حماس با این کشورها است. اول در سوریه دوم در عربستان و سوم در ایران. در سوریه حماس را در کنار داعش قرار می دهند، در عربستان حماس شیعی است و در ایران حماس ضد شیعی! دقیقا نظیر خبری که در بالا ذکر شد.
👈 دقت بفرمایید! علاقه مندان به موضوع فلسطین در عربستان در رسانه ها با این شبهه مواجه هستند که حماسی ها با ایران اتحاد دارند و بناگذاشته اند که شیعه را در جهان اسلام گسترش دهند، چرا باید از آنها در برابر اسراییل حمایت کرد؟ درسوریه اما ملت سوریه را با این شبهه مواجه کرده اند که حماس در جنگ داخلی روبروی نظام سوریه و در کنار داعش و جبهه النصره قرار داشت چرا باید روابط حماس با دمشق عادی شود؟ و نهایتا در ایران با انتشار خبر چاپ کتابی علیه شیعیان توسط صالح حسین الرقب که روزگاری وزیر اوقاف دولت اقای هنیه بوده تلاش شده است تا به این پرسش در افکار عمومی ایرانی ها دامن بزنند که « علت نمک به حرامی این جماعت و دشمنی این جماعت با ملت ایران چیست؟!».
2️⃣ کتاب ذکر شده در این خبر در سال 2003 توسط حسین صالح الرغب برای اولین بارمنتشر شده و اینکه چرا پس از 19 سال الان در فضای مجازی به عنوان سندی علیه شیعه ستیزی حماس آورده می شود جای سوال دارد.
3️⃣ انتشار این کتاب در همان موقع مورد اعتراض بسیاری از اعضای برجسته حماس در داخل و خارج شد و رهبران حماس روایت موجود در این کتاب را روایتی رادیکالی و در عین حال شخصی از شیعه توصیف کردند.
4️⃣ به دنبال تصدی پست وزارت اوقاف توسط صالح الرغب در سالهای پس از 2007 در غزه و بدنبال اعتراضات صورت گرفته از سوی اعضای حماس علیه وی او مجبور به کناره گیری از سمت خود به همین دلیل شد.
5️⃣ به دنبال انتشار اخباری در مورد این کتاب که ظاهرا صالح الرغب بعدها در سال 2014 آن را با اضافاتی به چاپ دوم رساند حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که موضعگیری الرغب در این کتاب موضعی شخصی بوده و حماس 100 درصد با وی در این خصوص مخالف است.
6️⃣ امروز نیز چنانچه از نماینده محترم حماس در تهران درباره این کتاب و نویسنده اش سوال شود بی شک وی نیز براین موضوع صحه خواهد گذاشت که مباحث بیان شده در کتاب هرگز موضع رسمی جنبش حماس نبوده و هرگز آن را تایید نخواهد کرد نه به این دلیل که ایشان در تهران هستند و حق ندارند تایید کنند بلکه به این دلیل که حماس همواره در صدد تقریب مذاهب اسلامی بوده و تلاش داشته است ظرفیت جهان اسلام اعم از شیعه و سنی را در خدمت به ارمان فلسطین و رهایی قدس شریف در آورد.
7️⃣ نکته مهم این نیست که فردی از اعضای حماس کتابی علیه ایران نوشته است چه اینکه ممکن است در ایران هم باشند افرادی که علیه حماس می نویسند. بی شک نباید مواضع شخصی فردی را به کل یک جنبش یا سازمان و یا حتی یک دولت نسبت داد. مهم این است که بپرسیم چرا در شرایط کنونی این خبرها در شبکه مجازی دست به دست می چرخد؟ چرا الان؟
طی چهار دهه اخیر دشمن به انحا
ء مختلف در تلاش برای ایجاد شبهه جهت تشکیک و تردید میان مذاهب اسلامی از یک سو و انشقاق میان ملت های فلسطین و بویژه ملت ایران بوده است. این طرفند بویژه پس از ناکامی نظام سلطه در به تسلیم واداشتن ملتها با ابزار تحریم اقتصادی و تهدیدات نظامی آهنگ تندتری به خود گرفته است.
8️⃣ جمهوری اسلامی، همواره از مظلوم حمایت کرده و با ظالم سر ستیز داشته است. اگر شخص یا اشخاصی ضد شیعه و ضد ایران در غزه وجود داشته باشند و علیه ایران و تشیّع بنویسند، نباید مانع اقدام انسانی جمهوری اسلامی برای حمایت از زنان و کودکان مظلومی شود که زیر موشکهای صهیونیستی امنیت و آرامش ندارند و از تحریم های آنان در رنج و عذابند. اگر افرادی در فلسطین ضد ایران و ضد شیعه هستند، از آن طرف گروه ها و افراد زیادی هم هستند که آرمان جمهوری اسلامی را می پسندند و دل به تعالیم شیعه بسته اند و تنها امیدشان برای رهایی از ظلم و ستم، حمایت های جمهوری اسلامی است.
9️⃣ انتشار چنین اخباری بدون ذکر مقدمه و موخره آن در فضای مجازی دقیقا حرکت درپازل طرح صهیونیستی جلوگیری از وحدت اسلامی از یک سو و بزرگنمایی شیعه هراسی از دیگر سو است. محاسبه اسرائیلی ها این است که با این حرکات ضد شیعی، حمایت ایران و شیعیان از آرمان رهایی قدس کمرنگ می شود و وحدت اسلامی ضعیف تر می شود؛ اما قطعا ایرانی ها آنقدر باهوش هستند که در این پازل قرار نگیرند و همچنان بر اندیشه مقدس تقریب اسلامی اصرار ورزند.
✒️ مهدی شکیبائی؛ خبرگزاری بین المللی قدس
https://b2n.ir/k40025
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #2672
تصویر اسکناس هزار تومانی که در سال ۱۳۵۶ برابر با ۱۴۲ دلار آمریکا بود
باور کردنی نیست ولی با هر هزار تومان ۱۴۲ دلار به شما می دادند !
📌 *پاسخ به شبهه*👇
🔺در مورد سیر صعودی نرخ دلار و افزایش قیمت ارز بد نیست بدانید این رویه نه تنها مربوط به دوران #انقلاب_اسلامی نبوده بلکه خیلی قبل تر از آن در روزگار دودمان پهلوی و حتی قبل از آن در اقتصاد کشورمان وجود داشته و قابل کتمان نیست.
🔺در دوران فتحعلیشاه و محمدشاه قاجار قیمت یک تومان ایران با دو دلار و پنجاه سنت آمریکا برابر بود که به مرور با شروع جنگ جهانی در دوران مظفرالدینشاه ارزش دلار آمریکا و تومان ایران تقریبا به نرخ برابری رسیده و در زمان سقوط رضا شاه و ورود ارتشهای متفقین به ایران (۱۳۲۰ ش.) نرخ برابری دلار آمریکا تقریبا یک و نیم تومان ایران بود. یعنی با ۱۵ ریال میشد یک دلار خریداری کرد. 👈جالبه در ابتدای سلسله پهلوی نرخ دلار ۱۳ ریال بود که در مقاطعی با ناکارمدی، سوء مدیریت و خیانت دست اندرکاران حکومت وقت قیمت دلار با افزایش تصاعدی به رقم باورنکردنکی ۱۳۰ ریال نیز میرسد. یعنی ۱۰۰۰٪ افزایش و نرخ رشد ۱۰ برابری!❗️
🔺در کل مشکل افزایش نرخ ارز یک معضل قدیمی و مسبوق به سابقه در اقتصاد ایران هستش که ریشه و منشاء آن به سه شاخصه مهم عدم #تولید_ملی ، اقتصاد غیر صادراتی و اقتصاد تک محصولی (نفت) و سر ریز درآمدهای نفتی در تمام زیرمجموعه های اقتصادی داخلی برمیگردد.
☑️پس از انقلاب اسلامی نیز رویکرد غالب در مسئله اقتصاد و تفکرات حاکم در این بخش همگی دنباله روی همان وضع سابق بوده است که غالبا با نگرش لیبرالی و تکنوکراتی در مصدر امور قرار گرفته اند که مشاهده تفکرات ۴ دولت اخیر در ۴۰ سال گذشته همگی موید این مسئله هستش. وقتی رهبر انقلاب نسبت به بستن چاه های نفت و خروج از اقتصاد تک محوری و نفتی در چند دهه اخیر بارها و بارها و بارها هشدار میدادند و مسئولین وقت به انحای مختلف از زیر قبول این مسئله شانه خالی میکردند باید متوجه خوانش این بحران و فاجعه امروز میشدیم ولی زهی خیال باطل از گوش های ناشنوا و چشم های نابینا که تقصیر امور را به هر شکل ممکن به دین و مذهب و اعتقادات مردم گره زده و مسبب مشکلات را از ناحیه ای غیر از آن میدانند!‼️
https://plink.ir/ty29Y
https://plink.ir/HPbbX
و
https://plink.ir/EpL0O
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #2673
سلام این برگه را می بینید حالا بعد تو استوری میزارمش قشنگ بخونیدش ببینید چی نوشته ستاد اقامه نماز کشور از نماینده رئیس جمهور خواسته با توجه به اینکه کرونا اومده و مراکز آموزشی تعطیلن پولی حاج آقاها و آخوندا بوده که می رفتن اونجا برای نماز جماعت و الان دیگه نمیرن چون تعطیله پولشونو طبق روال قبل بدید
📌 *پاسخ به شبهه*👇
این قضیه مربوط به اردیبهشت سال 99 است که در همان زمان پاسخهایی به آن داده شد. پیش از انتشار چنین نامه ای، در نامه ای دیگر که در فروردین 99 یعنی مدتی قبل از انتشار دیگر نامه ها، برای دریافت حق القدم، توسط ستاد اقامه نماز شروطی تعیین شده که این نامه از چشم منتقدین دور مانده است:
برادر گرامی جناب آقای محمدحسین رضایی
نماینده محترم رئیس جمهور در امر نماز
سلام علیکم
احتراما، ضمن عرض تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و همچنین اعیاد ماه مبارک شعبان المعظم، در شرایط جدید که کرونا مانع برگزاری نماز جماعت است، در صورت صلاحدید دستگاه ها پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به ائمه جماعات دستگاه های اجرایی مشروط به انجام یکی از فعالیت های ذیل از دیدگاه ستاد اقامه نمازبلامانع و مورد تایید است.
همکاری با شورای اقامه نماز و فرهنگی در پیگیری برنامه ها و فعالیت های اقامه نماز دستگاه
گردآوری، تهیه و با تولید محتوای مناسب و متناسب نیاز مخاطبین دستگاه ها (اعم از کتاب، مقاله، پادکست و غیره…) در حوزه های فرهنگی، دینی و به ویژه نماز ونشر آن از طریق ظرفیت های فضای مجازی در اختیار دستگاه
ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه های فرهنگی، دینی، مذهبی، و به ویژه نماز به کارکنان دستگاه، به صورت حضوری، تلفنی، و یا مجازی
شرکت در دوره های مجازی آموزش و توانمندسازی ویژه ائمه جماعات روحانی دستگاه ها
آموزش فرآیند تغسیل، تکفین و تدفین بیماران بر اثر کرونا به عوامل اجرایی آن
مشارکت در طرح جهادی یاوران کادر درمان بیمارستان ها و تغسیل، تکفین و تدفین فوت شدگان بر اثر کرونا
امید است خداوند متعال همه ما را از اقامه کنندگان واقعی نماز محسوب فرماید ان شاء الله
سید احمد زرهانی
قائم مقام ستاد اقامه نماز
https://www.namaz.ir/1399/01/25/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B0%D9%87%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%A6%D9%85%D9%87-%D8%AC%D9%85%D8%A7%D8%B9/
بنابراین قرار نیست پول مفت و پول بی زحمت به کسی داده شود.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/FnoFSKh6cJJFbIPVB13Riv
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱ادرس سایت👇🏻
🆔 www.pshobahat.ir
📱پیام رسان اینستاگرام
🆔http://Instagram.com/pshobahat
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋