هدایت شده از دانشگاه تبریز
#گفت_و_گو
🔰استاد بازنشستهی دانشکدهی اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز:
کاهش ۲۰ درصدی تورم در طول یک سال، شاهکار بزرگی از سوی دولت سیزدهم است
🗞در این مطلب می خوانید:
▫️حاکم بودن وضعیت نابسامان اقتصادی در ایام روی کار آمدن دولت سیزدهم
▫️تلاش دولت سیزدهم برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان
▫️فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
▫️ایجاد نقدینگی نامتناسب توسط بانکها در طول ۱۰ سال گذشته
▫️عدم استقراض دولت سیزدهم از بانک مرکزی
▫️تشریح آسیبهای ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقتصاد کشور
▫️پرداخت ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی توسط دولت
▫️دلایل عدم تاثیر اقدامات مثبت دولت در سفره مردم
▫️نباید همیشه فشار اقتصادی به مردم تحمیل شود
▫️نقش مس، فولاد و پتروشیمی در افزایش قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی
▫️تعبیر امام خمینی(ره) از جنگ اقتصادی تحت عنوان «محاربهی اقتصادی»
▫️تلاش بی سابقهی آمریکا برای پایین آوردن ارزش پول ملی ایران
▫️دلایل افزایش قیمت ارز
▫️مشکل اصلی تقاضای کاذب ارز است نه تامین آن
▫️مهار تورم اصلی ترین اولویت برای دولت باشد
▫️تشریح دلایل گرانی خودرو
▫️دولت یازدهم و دوازدهم مسکن مهر را با شکست مواجه کرد
▫️ضرورت اقدامات بازدارنده در مقابله با گرانفروشها
▫️صفر شدن بدهی خارجی ایران در صورت آزادسازی ارزهای بلوکه شده در خارج
▫️عدم هراهی مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی با اغتشاشگران
https://tabrizu.ac.ir/fa/news/19327
📎با ما همراه باشید👇🏼👇🏼👇🏼
Telegram| instagram| web(F)|web(E)|eitaa|Aparat|
پرسمان و مطالبه گری
🖋دکتر محمدعلی یوسفی زاده استاد حوزه و دانشگاه خرید و فروش سگ های مسابقه مطلبی در کانال ها و گروهای
🔴پاسخی به واکنشها در خصوص مطلب ساماندهی تربیت سگ سرابی
🖋مهدی مستفید
🔹چند روز پیش مطلبی در خصوص ضرورت ساماندهی تربیت سگ سرابی نوشتم که واکنش هایی را در پی داشته است. در این نوشته در صدد خواهم بود پاسخی به شبهات وارده ارائه دهم.
🔹جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین محمد علی یوسفی زاده که به عنوان استاد حوزه و دانشگاه معرفی شده اند. منتقد اشاره بنده به حکم شرعی ذکر شده در مطلب بوده اند و خواسته اند بیان حلیت و حرمت احکام را به اهلش وا گذارم.
🔹خدمت جناب یوسفی زاده عارضم حکم شرعی جهت استفاده عموم مسلمین استخراج می شود و عامه مسلمین برای استفاده و استناد بر آن اهلیت دارند. بلا اشکال بودن نگهداری و خرید و فروش سگ گله، نگهبان و شکاری نه اجتهاد بنده بلکه حکمی است که در رساله های عملیه علما و مجتهدین به وضوح آمده است و نیاز به تأویل و تفسیر ندارد.
🔹جناب یوسفی زاده برای آنکه بتوانند حکم حرمت بر موردی بیابند که مجتهدین قریب الاتفاق بلا اشکال بودن آن را امضاء کرده اند، به عنصر جهت معامله توسل جسته اند. اینکه جهت نامشروع مبطل معامله است صحیح است، و مواد ۲۱۷ و ۲۱۸ قانون مدنی نیز با لحاظ حکم شرع به وضوح بر چگونگی تاثیر جهت بر صحت معامله اشاره دارد. سوال اینجاست جناب یوسفی زاده چگونه نامشروع بودن جهت را استنباط و آن را به کل معاملات مورد اشاره تعمیم می دهند؟ اگر بخواهیم به احتمال این که حلالی مورد استفاده حرام قرار گیرد حکم به حرمت حلال دهیم که سنگ روی سنگ بند نمی گردد! آن وقت بایستی چاقو را به سبب قابلیت استفاده آن در جرح و قتل حرام کنیم، تاکستانها و کلاً باغات را به سبب امکان استفاده در شراب سازی ریشه کن کنیم! اجاره و فروش املاک را به سبب امکان استفاده از آن برای افعال حرام، حرام اعلام کنیم!
🔹جناب یوسفی زاده در قالب سوال چنان وانمود کرده اند که کل یا اکثر سگ های مورد بحث نه برای گله داری و نگهبانی بلکه برای مسابقه (که ابتدائاً آن را حرام می دانند) استفاده می شود بی آن که اشاره کنند چگونه به این استدلال رسیده اند و بر اساس کدام آمار چنین برداشتی نموده اند؟
🔹ایشان گویا به مطلب بنده توجه کافی نکرده اند. تعیین حرمت و حلیت نگهداری و فروش سگ با فقهاست ولی تشخیص این که چه سگی را می توان سگ گله، نگهبان و شکاری نامید یا چه رفتاری با حیوانات برای تربیت آن مجاز و چه رفتاری حیوان آزاری محسوب می شود بر عهده متخصصین آن امور است و همانطور که جناب یوسفی زاده اشاره کرده اند بهتر است به اهلش سپرده شوند.
🔹متخصصین حوزه تربیت سگ گله ، مبارزه گری را یکی از شاخصه های اصلی سگ گله می دانند . به عبارتی سگی که توان مبارزه نداشته باشد را محتملا نمی توان سگ گله، نگهبان و شکاری نامید و سگ مجاز خوب سگی است که قادر به بهترین مبارزه باشد تا بتواند حیوانات درنده را از گله و محل نگهبانی دور سازد یا قادر به شکار باشد . با توجه به این که بر اساس نظر علما حکم شرعی در هر موضوعی بر اسباب و مقدمات آن نیز حاکم است . با توجه به بلا اشکال بودن تربیت سگ گله ، آموزش مبارزه گری و سنجش مبارزه گری آن که شما از آن به مسابقه! تعبیر می کنید، برای تربیت سگ گله بایستی جایز باشد. البته ممکن است برخی بر خلاف نظر مشهور علما اجتهاد کنند که امر دیگری است!
🔹غالب مخاطبین با دیدی مثبت به موضوع نگریسته اند، ولی برخی دیگر از مخاطبین نیز تربیت سگ را موجب آبروریزی شهرستان دانسته اند! برای بنده مشخص نیست چرا کسب و کاری که نه حرمت شرعی دارد و نه ممنوعیت قانونی، باید موجب آبروریزی شهرستان باشد؟ در شهرستان سراب بیشتر افراد نه قادر به استخدام دولتی هستند و نه کارخانه و صنعتی وجود دارد که در آن شاغل شوند . چرا با این نوع نگاه حداقل امکان درآمد زایی آنها از اقتصاد سنتی را هم مزموم بدانیم؟ تربیت و نگهداری سگ مجاز شرعی نه تنها آبروریزی نیست بلکه بخشی از دامپروري ضروری این کشور است. تولیدگری موجب آبروریزی نیست، آبروی جامعه اسلامی با اختلاس و فاکتور سازی برخی مسئولین محترم می ریزد، حاکمیت روابط به جای ضوابط در استخدامهای عمومی مایه تاسف اند، آبروریزی یعنی این که میلیاردی برای واردات هر قلاده سگ امدادگر و پلیسی (موادیاب) هزینه بکنیم ولی پتانسیل تولید داخلی را بایکوت نماییم.
🔹در انتها با تشکر از همه دوستانی که به مطلب مذکور توجه کردند خاطر نشان می سازم پیشنهاد ساماندهی صنف تربیت کنندگان سگ،برای دو منطور مشخص صورت گرفته است
۱-رعایت اصول تخصصی( شرعی، قانونی، دامپزشکی، دامداری) توسط اعضاء صنف
۲-تقویت تولید با تخصصی سازی، اصلاح نژادی و تربیت گونه های برتر جهت تامین نیازهای کشور
والسلام من اتبع الهدی
پرسمان و مطالبه گری
🔴پاسخی به واکنشها در خصوص مطلب ساماندهی تربیت سگ سرابی 🖋مهدی مستفید 🔹چند روز پیش مطلبی در خصوص ضرو
⭕️ حلیت خرید و فروش سگ در سراب،آری یا نه!؟
🖌 حجتالاسلام والمسلمین دکتر یوسفی زاده استاد حوزه و دانشگاه از سراب
در مورد اشکال بنده نسبت به حلیت خرید و فروش سگ در سراب و اینکه اکثر این معاملات باطل و حرام است جناب اقای « محمد مستفید »جوابیه فرستاده و نکاتی را مطرح کردند که جای تأمل دارد و متاسفانه بازم دچار همان خطای قبلی شدند (اظهار نظر در رشته ای تخصص ندارند)
🟢فرمودند فقه برای استفاده و استناد همه است در صورتی که این مطلب به صورت کلی صحیح نیست درست است که فقه برای استفاده همه است ولی همه حق اظهار نظر و استناد در فقه را ندارند چنانکه علوم پزشکی برای استفاده همه است اما همه حق ندارند در علوم پزشکی اظهار نظر کنند و یا هر علم تخصصی دیگر که همه استفاده میکنند ولی فقط اهل همان علم باید اظهار نظر کند
🟢در مورد حلیت خرید و فروش سگ گله و نگهبان و شکاری کسی تاویل و تفسیری ندارد اگر در نوشته قبلی دقت کرده باشید در آنجا به صراحت عرض کردم که به نظر مراجع تقلید حلال است
🟢اینکه بنده چطور جهت حرمت را استنباط کردم در نوشتار قبلی چهار دلیل بر این مطلب ذکر کردم متاسفانه دقت نکردید و با یک تحقیق میدانی از فروشندگان و خریداران سگ سرابی میتوانید به درست بودن مطلب بنده پی ببرید
🟢در مورد شان اجتماعی این کار که فرمودند وقتی حرمت شرعی ندارد چرا باعث آبروریزی شهر شود که اولا حرمت شرعی دارد و در این نوشتار و نوشتار قبلی اشاره شد دوم اینکه هر کاری که حرمت نداشته باشد دلیل بر جواز آن کار نیست مثلا گدایی با اینکه حرام نیست ولی باعث آبروریزی شهر میشود با استدلال شما در سراب در جاهایی که مسافر زیاد میاد مثل آبگرم و .. چندین گدا بگذاریم هم اشتغال زایی است هم کسب درآمد و حرام هم نیست آیا این مطلب را قبول میکنید؟ در نتیجه نباید از هر راهی کسب درآمد کرد
والسلام علیکم و رحمه الله
✅ پرسمان و مطالبه گری
کنکاش مسئولین کشوری و شهرستان سراب
@poshtibanenglabsarab313
هدایت شده از خبرگزاری بسیج آذربایجان شرقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه عده وطن فروش دیروز رفتن کنار مرز باکو و برای سربازان الهام علیاف دم تکون میدن
نهادهای امنیتی آیا شک دارن که هسته اصلی این جماعت به صورت سازمان یافته این کار رو کردن و سرباز الهام علیاف هم ازشون فیلم گرفته و منتشر کرده ؟
در باکو هرکس مذهبی باشه رو زندانی میکنن اونوقت اینجا...
کار رسانه ای که تعطیله، حداقل کار امنیتی تون را درست انجام بدین.
🆔@Tanzsiysii
ماست رو ریخت رو کله بی حجابا 😳😮
مگه بارها هشدار ندادیم کار به اینجا میرسه ؟! این کار بد نتیجه ترک فعل و عافیت طلبی مسئولینی هست که مدتهاست با بهانه جلوگیری از تنش ، قانون شرع و کشور رو اعمال نمیکنن.
همینو میخواستین؟!
نگفتیم از ترس مرگ خودکشی نکنید ؟
تحویل بگیرید!!
# حامد قادری
🌷بهم دیگر خیر برسانیم
در روزهای ماه مبارک رمضان گرسنه و تشنه میشویم لذا بهتره به یاد همسایگان و دوستان و آشنایانی باشیم که بدلیل مشکلات اقتصادی در تنگنا هستند که میتوان با کمک مالی آنها را سرپا نگه داشت و یا با اهدای مواد غذایی منجمله برنج،روغن و گوشت نزاریم آنها گرسنگی بکشند که رضایت خدا در اینست.
چطور میشود من نوعی سیر باشم همسایه و دوست و همشهریم گرسنه؟
🍀 نوید محمدی از سراب
🔴بیانیه اساتید اقتصاد اسلامی
به مناسبت سال «مهار تورم و رشد تولید»
خطاب به دولت
🔴متأسفانه بذر تورم سال جاری با اتخاذ سیاستهای نامناسب ارزی در سال گذشته کاشته شده است.
♦️یک نرخ، و تنها یک نرخ برای واردات کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه و کالاهای سرمایهای، حداکثر ۲۸.۵۰۰ تومان (البته با مدیریت دقیق، میتواند کمتر هم بشود) توسط بانک مرکزی تعیین و به شکلی سختگیرانه اعمال شود.
♦️مدیریت عرضه و نظارت دقیق بر بازگشت بهموقع و ۱۰۰ درصدی ارز مؤسسات و نهادهای صادرکننده، بهویژه پالایشگاهها، پتروشیمیها، فولادیها و شرکتهای بزرگ به چرخه اقتصاد کشور با پیمانسپاری ۱۰۰ درصدی ارزی صورت گیرد، بهگونهای که حتی یک درصد از ارز حاصل صادرات، خارج از سیستم مذکور توزیع نشود.
♦️از کاربرد واژه غیر فنی «بازار آزاد ارز»، به دلیل انحصار این بازار، اجتناب شده و بانک مرکزی از رسمیتبخشی به این بازار پرهیز کند.
♦️دلار به صورت تدریجی در ساز و کار تبادل مالی و تسویه حسابهای مالی کشور با کشورهای دیگر حذف و تلاش شود پول ملی کشورها یا ارز دیگری غیر از دلار و یورو جایگزین آن شود.
♦️♦️با حفظ گروه موجود اقتصادی ـ اجرائی در دولت، موفقیت چشمگیر در مهار تورم و تغییر اساسی در رشد تولید بعید به نظر میرسد. ازاینرو، تغییر در تصمیم سازان و مجریان تصمیم ضروری است.
متن کامل را در سایت زیر مطالعه کنید👇
https://www.hawzahnews.com/news/1079036
بسمه تعالی
🏴انا لله و انا الیه راجعون🏴
به اطلاع عموم مردم ولایتمدار و مومن شهرستان سراب میرساند، پیکر مرحوم حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد محسن زاده که عالم مخلص و انقلابی و متواضع بودند در روز ۳شنبه مورخه ۱۴۰۲/۱/۱۵ در شهرستان سراب تشییع و برای تدفین به شهر مقدس قم منتقل خواهد شد
ساعت تشییع 3بعد از ظهر ازمقابل مسجد جامع تا گلزار شهداء و امامزاده بزرگ سراب خواهد بود.
لذا از همه مردم ولایت مدار و شهید پرور و عالم دوست شهرستان سراب درخواست میشود که درتشییع جنازه این عالم وارسته شرکت فرمایند.
اجرکم عندالله
#دفتر_امام_جمعه
#حوزه_علمیه_المهدی_عج
#اداره_تبلیغات_اسلامی_سراب
هدایت شده از کانال فرهنگی شهید مدافع حرم هادی شجاع
15.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ #دکتر_عباسی
"مافیای خودرو و دارودسته پاریسی ها"
چرا توان ساخت موشک کروز و بالستیک داریم ولی خودرو تولید نمی کنیم؟!
#پاریسی_ها
🌍 کانال فرهنگی شهید مدافع حرم هادی شجاع 👇👇👇
🆔 https://eitaa.com/hadishojaa
🆔 https://eitaa.com/hadishojaa
🆔 https://eitaa.com/hadishojaa
هدایت شده از امربمعروف ونهی ازمنکر سراب
الیاس ملک پور:
📗 واکنش جمعی از شاعران آیینی آذربایجان به موضوع کشف حجاب و شکستن حرمت احکام و اخلاق و اعتقادات
مبارزه ادبی، یا به قول استاد شهریار «جهاد قلمی» شاعران آیینی آذربایجان و تبریز با دینستیزان و طاغوت و طاغوتگرایان در تاریخ معاصر از دورۀ رضاخان و اجرای طرح انگلیسی کشف حجاب آغاز شد. شاعران آیینی آذربایجان در واکنش به کشف حجاب شعرهای زیادی سرودند که برخی از این شعرها منتشر شده است. همچنین در واکنش به تحرکات کسروی ضد دین و حامیان وی نیز شعرایی چون صحاف، ذاکر کریمی و...هجویهها سرودند. در دورۀ انقلاب و دفاع مقدس نیز شاعران آیینی آذری و در رأس آنها استاد شهریار با امام راحل و انقلاب و رزمندگان همنوا و همراه شده و آثار زیبایی خلق کردند. عجیب است که انگلیس و دولتهای غربی طی حدود صد سال از زمان رضاخان تاکنون برای شکستن حرمت حجاب و ترویج بیححابی تلاش کردهاند. تداوم تلاش دولتهای بیگانه، استعمارگر و ضددین برای ترویج بیحجابی، حاکی از ان است که این مسئله رایطۀ عمیقی با اهداف و منافع آنان دارد!
پروژۀ کشف حجاب اخیر از سالها پیش توسط دستگاه تبلیغاتی غرب و به طور مشخص رسانههای امریکا و انگلیس آغاز شده بود و پس از اغتشاشات اخیر به صورت آشکار و در قالب قلیلی از زنان بیحجاب و هنجارشکن و بیمبالات و فریب خورده و بیتوجه به احکام و اخلاق نمود یافته است، در واکنش به این ماجرا، جمعی از شاعران آیینی تبریز ( اعضای انجمن شاعران اهل بیت ع) در اقدامی جمعی، شعری به زبان شیرین آذری سرودهاند که خواندنی است.
اسامی شاعرانی که در سرودن این شعر مشارکت داشتهاند در پایان شعر آمده است، با این توضیح که سهم هر شاعر در شکلگیری این شعر متفاوت بوده است، برخی یک یا دو بیت و برخی چند بیت سرودهاند.
این شعر فارغ از ارزش ادبی آن، حاکی از تداوم مقابله و مبارزۀ شاعران اهل بیت ع با مظاهر دینستیزی در تاریخ معاصر است.
🌹حجاب
آبرونی، عفتی، شرم و حیانی داندیلار
بندۀ شیطان اولوب، حکم خدانی داندیلار
فاطمیه گونلری حجب و حیانی داندیلار
غیرت مولا علی، شیر خدانی داندیلار
اوت دوتوب اما باشیندان آچمادی زهرا حجاب
باش آچیخلار چادر خیر النسانی داندیلار
گوئیا اهل سقیفه بیرده شورا قوردولار
حکم برحقّ غدیری، مرتضانی داندیلار
فاطمه بیر مرد اعمادن اؤزون محجوب ائدوب
بی حجابلار مکتب خیرالنّسانی داندیلار
حضرت زینب اسیرلیقدا حجابین ساخلادی
بیحجابلیق ائیلینلر آرمانی داندیلار
آیۀ قرآنی زیر پا قویوب بیر عدّهلر
بندۀ ابلیس اولوب، صاحب زمانی داندیلار
ائتدیلر بو بیحیالر اَجنبیدن پیروی
مهدی صاحب زمان، کهف امانی داندیلار
کفره بیعت ائیلیوب دین خدادن چیخدیلار
حَقدن ائتموبلر حیا، دین و وَلانی داندیلار
تولانوبلار زرق و برق بو جهان فانیه
فانی دنیایه گؤره دار بقانی داندیلار
قانینه باتدی شهیدلر تا که حفظ اولسون حجاب
بو حیاسیزلار همان ارزشلی قانی داندیلار
کربلانین نهضتی احکام قرآن اوسته دی
بو حجابی ترک ائدنلر کربلانی داندیلار
حاج قاسم جان ویروب تا کی حجابی حفظ ائده
بی وفالر زحمتِ اول قهرمانی داندیلار
دشمنه حفظ حجاب اوسته اولوب زینب اسیر
زحمتیله حفظ اولان دُرّ گرانی داندیلار
دامن بیگانیه چنگ ارادت ووردولار
حفظ حرمت ائتمیوبلر آشنانی داندیلار
فقر عقلیدور وَ یا بیر اؤزگه علت واردی کی
جنگه ترغیب اولدولار، صلح و صفانی داندیلار
محضر پروردگار و عترت و قرآنیده
عهد و پیمانی پوزوب «قالوا بلی» نی داندیلار
غربدن تقلید ائدیب بیر عده بیفرهنگلر
گوهر فرهنگ آل مصطفانی داندیلار
چیخدیلار بیعت شکنلر حد و مرز شرعدن
ووردولار اود پرچم خیرالنسانی داندیلار
بعضیلر اقدام ائدوب کشف حجاب ائتماقلیقا
دوشمن قرآن اولوب سرّ نهانی داندیلار
اللهین امرینه قارشی دوردولار افسوس لار
خالق دنیالری، اول لامکانی داندیلار
شاه ملعونینده اوغلون بیر فرشته ساندیلار
رهبر آزاده تک مرد جهانی داندیلار
شیشۀ ناموس و ننگه داش وروب سیندیردیلار
ناموسی نفی ائتدبلر، ننگ و حیانی داندیلار
وئردیلر ظاهرده آزادی شعارین مکریلن
باطناً حبل المتینی، ریسمانی داندیلار
بو بویوک امره شهیدلر هاممیسی حساسدور
عهد و پیمان شهیدانی، وفانی داندیلار
حکم قرآندور گرک حشره کیمی اجرا اولا
بیحیالر، حق وئرن واضح نِدانی داندیلار
ال آچوب چوخلار ائدور حفظ حجاب اوسته دعا
ترک ائدنلر حکم قرآنی، دعانی داندیلار
بو دانانلار ظاهراً شرم و حیا و عفتی
باطناً هم حقی هم آل عبانی داندیلار
هم شهیدلر قانینه ظلم ائیلیوب بونلار یقین
هم حجاب اوسته قیام کربلانی داندیلار
حق عذابیندن مگر محشرده ائتمیللر هراس
پیرو شیطان اولوب، خوف و رجانی داندیلار
داندی بیرعده حجابی اولدولار دیندن بری
عالم محشرده دوزخ هم جنانی داندیلار
منع ایدوب پروردگار نامحرمه آرایشی
یوخدی غیرت همسرینده خانمانی داندیلار
هدایت شده از امربمعروف ونهی ازمنکر سراب
قان ویروبلر نوجوانلار دین حق باقی قالا
نوجوانلاردان نثار اولموش او قانی داندیلار
بی حجابلار ساخلاماز خون شهیدین حرمتین
بو جماعت حرمت ماه عزانی داندیلار
اورگدوب حجب و حیانی دختر ختم رُسُل
اهل جهل و کین ولی حجب و حیانی داندیلار
فاطمه فصل خزان درس بهاران اورگدوب
بیوفالر احترام باغبانی داندیلار
گؤردولر آیات جُلبابی ولی از روی کین
آیهنی تکذیب ائدیب، روز جزانی داندیلار
آز قالیر شیطان اوتانسین بیر بئله عصیانیدن
مظهر آرامش روح و روانی داندیلار
مظهر حجب و حیادور بانوان کشوریم
گر چه بیر عده گلیب حجب و حیانی داندیلار
زینب کبرا وئریب بانولره درس عفاف
جاهلیت اهلی درس پربهانی داندیلار
الله ین نوری توتوبدور سر به سر ایرانیمی
کور اولا اونلار کی خورشید خدانی داندیلار.
فروردین ۱۴۰۲
انجمن شاعران اهل بیت ع ، تبریز
_______
شاعران:
الیاس ملک پور
حسین وحیدی
ستار رزاقی
خلیل آسانی
کریم زاده
خانم رضازاده تبسم
قربان زارعی «ادیب»
محمدرضا صادقی«شیدا»
عدلی تبریزی
خانم راضیه پناهی
خانم مهدیه محمدیان
علی شهودی
جلال محمدی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ستاد امر بمعروف و نهی از منکر شهرستان سراب
💠 کانال عمّاریون 💠
https://eitaa.com/ammariyon_sarab