eitaa logo
حوزه علمیه امام‌جعفر‌صادق علیه السلام زاهدان
327 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
615 ویدیو
333 فایل
💠 کانال رسمی اطلاع رسانی و خبرگزاری حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام زاهدان 👇👇👇 @pothowzehzahedan ادمین @ImamSadiqZahedan •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
مشاهده در ایتا
دانلود
*معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . *اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است. *آیا* واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ *آیا* اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا* روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس *العاشوراء؛* جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و *عاشورا* مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. *تاسوعا* روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی *نهم* را از دست می‌دهد. *اتسع* به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما *اتسع* به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. *اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت . اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. *التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛ و بالاخره ، *التاسوعا* یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و *تاسوعا* این معنی را پیدا می‌کند؛ *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد* این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا* خیلی عاشقانه است... *برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*
💠 تفاوت با چیست؟ ❇️ پاسخ ۱. حجم پایان نامه و رساله از حجم مقاله بیشتر است. ۲. موضوع پایان نامه گسترده تر و جامع تر از موضوع یک مقاله ی علمی می باشد. ۳.دید پایان نامه نسبت به موضوع گسترده و کلان است در صورتی که مقاله دیدی کوتاه و خرد نسبت به موضوع دارد. ۴.پایان نامه به دلیل حجم گسترده ای که دارد می تواند از انواع روش های تحقیق استفاده کند اما مقاله به دلیل کم حجم بودن مجبورا باید از یک روش تحقیق یا تلفیقی از روش ها استفاده کند. ۵.معمولا پایان نامه یک نوشته ی جدید در مورد موضوعی جدید است اما مقاله می تواند از پایان نامه ی نوشته شده استخراج گردد یا مروری بر مقالات علمی انجام شده قبلی باشد. ۶.محدود بودن اهداف مقاله نسبت به پایان نامه ۷.تعداد منابعی که در نوشتن یک پایان نامه استفاده می شود گسترده تر از منابع یک مقاله علمی است. ۸.بخش های تشکیل دهنده ی پایان نامه و مقاله متفاوت از مقاله می باشد. ۹.برای نگارش مقاله نیازی نیست نویسنده حتما دانشجوی باشد اما نویسندگان پایان نامه و رساله دانشجویان ارشد و دکترایی هستند که برای دریافت مدرک تحصیلی خود کار نگارش را انجام می دهند.
رجال الحدیث_1.0.apk
6.92M
📱دانلود نرم‌افزار «رجال الحدیث» 🔺محتوای کتاب «معجم رجال الحدیث» آیت‌الله خوئی (ره)، در اندروید و آیفون 🔹مشخصات رجالی بیش از پانزده هزار راوی حدیث 🔸قابلیت جستجوی نام راوی، اشتراک گذاری محتوا، و تغییر سایز متن 🔹قابلیت علامتگذاری راویان برای مراجعات بعدی (با علامت ستاره بالای صفحه راوی) 📲 نسخه ios نرم افزار 👇 🌐 apps.apple.com/us/app/رجال-الحديث/id964788934
🏴 انا لله و انا الیه راجعون ◾یا ایتها النفس المطمئنه! ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی. ◾مرزبان توحید و فیلسوف عدالت، حامی محرومان و مستضعفان، استاد علامه محمّدرضا حکیمی، به ملکوت اعلی پیوست. فرزانه‌ای که علوی زیست و پس از عمری پُر برکت و تألیف بیش از یکصد کتاب و مقاله در مرزبانی از ارزش‌های توحیدی و انسانی به لقاء الله شتافت. این ضایعه‌ی جان‌گداز را به حضور نورانی حضرت ولی‌عصر (عج) و دلسوختگان عدالت و انسانیت در سراسر گیتی تسلیت می‌گوییم. روح بلندش با سیّد آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور باد.
🔹مصطفی ملکیان: خداوند برخی امور را تضمین کرده است. از جمله آنها رزق است. اما برخی امور را تضمین‌ نکرده که از جمله آنها ایمان و عمل صالح است. اغلب مردم در حسرت آنچه تضمین شده هستند و کمتر تلاشی برای آنچه تضمین نشده نمی‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب "الحیاة" نوشته علامه محمدرضا حکیمی توسط آیت‌الله خامنه‌ای ‌ نماز جمعه تهران، ۶۰/۱/۱۷
▪️استاد محمدرضا حکیمی ♦️«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، از جمله آثار این اندیشمند بود.
🔹علم بدون اخلاق، و اخلاق بدون عرفان، ابتر است! (آیت الله جوادی آملی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حوزه علمیه امام‌جعفر‌صادق علیه السلام زاهدان
▪️استاد محمدرضا حکیمی ♦️«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ
💢بازخوانی نامه اعتراضی محمدرضا حکیمی در سال ۱۳۸۸ ✔️مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچه‌ها سرگردان است و دومی در کتاب‌ها 🔻آبان سال ۱۳۸۸ خورشیدی جشنواره بین المللی فارابی (علوم انسانی) علامه محمدرضا حکیمی در کنار برخی اساتید دیگر برای خدمت 50 ساله به علوم انسانی مورد تجلیل قرار گرفت، حکیمی از دریافت جایزه خودداری و در یادداشتی تلویحا از ضعف عدالت در حیات اقتصادی و کمبود حیثیت و کرامت و آزادی اجتماعی و سیاسی مردم در کشور انتقاد کرد. بازخوانی نامه کوتاه ولی پر معنای این دانشمند متأله و عدالتخواه نستوه، در این روز که دار فانی را وداع گفته، بار دیگر دغدغه‌های او را پیش روی انسان می‌آورد. 📝 باسمه ‌الحکیم اطلاع یافتم که به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره فارابی انتخاب شده‌ام. ضمن سپاسگزاری از اظهار لطف داوران، به استحضار می‌رساند که اینجانب در جشنواره‌ها حضور نمی‌یابد. در جشنواره اخیر نیز حضور نیافته و جایزه‌ای دریافت نکرده است. همان‌گونه که پیش‌تر هم یادآور شده‌ام، بار دیگر تاکید می‌کنم که تا هنگامی که در جامعه ما فقر و محرومیت مرئی ونامرئی بیداد می‌کند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی، از نظر اینجانب در اولویت نیست. در این جشنواره از فاضلان و استادانی، به نام خدمت 50 ساله به علوم انسانی تجلیل شده است. پرسش این است آیا این علوم برای ثبت در کتاب‌ها و در دنیای ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ حقوق انسان و پاسداری از کرامت انسان است در واقعیت خارجی و عینیت؟ نصاب مقام انسان در معیشت و زندگی به منظور رشد متعالی، رسیدن به اقامه «قسط قرآنی» در حیات اقتصادی است (لیقوم الناس بالقسط) و برخوردار بودن انسان‌ها از حیثیت و کرامت و آزادی در حیات اجتماعی و سیاسی (ولقد کر منا بنی آدم). آری، باید بکوشیم تا جامعه ما چنان نباشد که درباره‌اش بتوان گفت: «از دو مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچه‌ها سرگردان است و دومی در کتاب‌ها»!
📗بخشی از کتاب عاشورا مظلومیتی مظاعف ✍محمدرضا حکیمی باری، قرآن که روز وفات پیامبر صلی الله علیه وآله، با حذف امام علی بن ابی‏ طالب‏ علیه السلام کنار گذاشته شد، و عمل به قسط قرآن که نسخ گردید، دوباره در روز عاشورا زنده گشت و به میدان آمد. قرآن کریم، شعار انبیای الهی را دو چیز دانسته است: ۱. «أَنِ اعْبُدُواْ اللَّهَ؛ خداوند را عبادت کنید.» (توحید) ۲. «وَأَوْفُواْ الْکَیْلَ وَالْمِیزَانَ؛ عدالت معیشی را زنده سازید.» (عدل) این است که همیشه بازارها با قرآن و عملی شدن احکام قرآن مشکل دارند، از بازار سفیانی مکه بگیرید تا بازار عباسی بغداد، و بازار نیشابور در زمان ناصرخسرو، و بازار ری در زمان سلجوقیان و…. و این است که دین خدا در دو چیز خلاصه می‏ شود: ۱. توحید؛ ۲. عدل. و این است که ائمّه طاهرین‏ علیهم السلام همواره بر دو چیز تأکید کرده‏ اند: توحید (تصحیح رابطه انسان با خدا)، عدل (تصحیح رابطه انسان با انسان و دیگر موجودات). ... این است حق و مذهب حق، یعنی مذهبی که از همه ابعاد سعادت انسان را تأمین می‏ کند، تا همیشه. و صراط المستقیم ثقلین (که پیامبر صلی الله علیه وآله سفارش منحصر کرده است) همین است. اکنون می‏ نگرید که عاشورا پرچم بزرگی است در دست بشر، (پرچمی که نور خورشید و خون انسان از آن می‏ بارد)، برای آزادیخواهی و عدالت‏ طلبی، لیکن نکته تاریخ‏ساز و مهمی که در عاشورا نهفته است و همواره فراموش شده و مغفول است، این است که این حقیقت تاریخی، یک حقیقت مرکب است از دو امر مهم: قیام؛ پیام. قیام عاشورا، بجز اینکه جباران و فاجران بنی‏ امیه را رسوا کرد (و نشان داد که خلافت رسول اللَّه که آنان ادعا می‏ کنند، جز سلطنت عربی و نژادی چیز دیگری نیست)، و سرانجام سلطنت جبار و فاسد اموی را ساقط نمود، در طول تاریخ قیام‏ های دیگری را نیز پدید آورد، مانند قیام زید، و قیام یحیی بن زید، و قیام حسین بن علی (شهید فخ)، و قیام سادات موسوی از فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السلام… اما شیعه بیشتر به آن، بُعد عاطفی داد تا بُعد حماسی، و هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ (حماسی‏ ترین شعار تاریخ) را، در اوقات بسیاری به دست فراموشی سپرد، و با این همه بعد «قیام عاشورا» به سرنوشت بعد «پیام عاشورا» دچار نگشت، چون بعد پیام عاشورا یعنی عدالت به کلی فراموش گشت. واقعه عاشورا، در حادّترین شرایط خود، ۲۴ ساعت را اشغال کرد: از عصر تاسوعا که عمر سعد فرمان هجوم به خیمه‏ های خاندان پیامبر صلی الله علیه وآله را صادر کرد، تا عصر عاشورا که سر پسر پیامبر صلی الله علیه وآله بر سر نیزه رفت. و در این یک شبانه‏ روز، امام حسین‏ علیه السلام – وارث آدم‏ علیه السلام تا خاتم‏ صلی الله علیه وآله – دو مسئله اصلی رسالت انبیایی یعنی نماز و عدالت را به گوش همه تاریخ و همه جهان و جهانیان رسانید.
🔸مرا مغنی اللبیبی بود روزی / فقاهت را امیدی بود روزی 🔸چرا موج فتن در ما اثر کرد / مطولهای ما را مختصر کرد 🔸معالم نردبان آسمان بود / چراغ راه استنباطیان بود 🔸چرا برداشتند این نردبان را / چرا بستند راه آسمان را 🔸کتاب علم را تلخیص کردند / به ما بیچارگان تدریس کردند 🔸صرف میر و امثله یادش بخیر / صیغه های مشکله یادش بخیر 🔸حجره تاریک و تنگی داشتیم / سفره بی آب و رنگی داشتیم 🔸بحث، ما را عاشق خود کرده بود / لمعه ما را لایق خود کرده بود 🔸نفرت از هر خودستایی داشتیم /خلق و خوی روستایی داشتیم 🔸راه و رسم بندگی یادش بخیر/ روزگار سادگی یادش بخیر 🔸کجا رفت آیین صوم و سکوت / ابو حمزه خواندن هنگام قنوت 🔸کجایند مردان کشف و شهود / سرایر نشینان یوم الخلود 🔸کجایند مردان شب زنده دار/خدایان اخلاص و علم و وقار 🔸ما به بزم علم نامحرم شدیم / زهر نوشیدیم و بی مرهم شدیم 🔸بس که بر خوان شکم بنشسته ایم/شاهراه علم بر خود بسته ایم 🔸ما که سنگ علم بر سر می زنیم / در سراب "نمره" پر پر می زنیم 🔸به نام امتحان معتاد گشتیم / سراغ علم در خرداد گشتیم 🔸درد مرشد داشتن کمرنگ شد / قلب برخی بهر منصب تنگ شد 🔸گر ز ارزشهای خود غفلت کنیم / خویش را بی ارج و بی قیمت کنیم 🔸ما کجا آسایش و آسودگی/ ما کجا دنیا و این آلودگی 🔸هر که از جا برنخیزد مرد نیست / هر که از میدان گریزد مرد نیست 🔸خدایا دارم از شورا گلایه / شده این حوزه ها عین اداره 🔸چرا پنجشنبه ها تعطیل هستیم؟ / چنین شد راه بر تحصیل بستیم 🔸به حوزه این همه تعطیل ننگ است / الاغ درس و تحصیلات لنگ است 🔸اگر چه سالها در حوزه هستیم /هنوز اندر خم یه کوچه هستیم 🔸ز بهر نمره ما تحصیل کردیم / تجمل را به خود تحمیل کردیم 🔸خداوندا چه علم این چه علم است؟ / که بهر نمره و پاس دو ترم است 🔸ما به خورد و خواب عادت کرده ایم / تکیه بر آرنج راحت کرده ایم 🔸غم برای نوع عنوان می خوریم/ غصه آب و غم نان می خوریم 🔸گفت عالم در کجا گردد هلاک / گفتمش در لقمه های شبهه ناک 🔸شبهه خوارانند بی سوز و گداز / بی نصیب از لذت راز و نیاز 🔸می کنم در عالم آن روز سیر / یاد آن طلاب باهمت بخیر 🔸عادت هر روزشان ایثار بود / قلبشان از نور حق سرشار بود 🔸از چه رو ما خود فریبی می کنیم / با هم احساس غریبی می کنیم 🔸شیوه همسایگی در پیش بود/ حرفهاشان واقعا بی نیش بود 🔸ما چرا این راه را گم کرده ایم / اکثرا در نمره دربست برده ایم 🔸نمره ها ما را اسیر خویش کرد / خلق را یکباره بی تشویش کرد 🔸طفل تحقیق و تعلم خار شد / بحث کردن از عقاید عار شد 🔸از حضور عالمان دین جدا / شد لباس پاک روحانی دو تا 🔸ساعتی از روز را روحانی اند / ساعتی دیگر کت و شلواریند 🔸خلق را در اشتباه انداختند / عزت خود را به چاه انداختند 🔸شده اصل ملاک درس ما بیست / ز درس شیخ طوسی ها خبر نیست 🔸ز مرشدهای رهرو کم خبر هست / که دستورات بعضی کم اثر است 🔸خداوندا چه درد است این چه درد است / که فولاد دلم را آب کرده است 🔸مرا ای دوست، درد طـَلْبگی کشت / چه درد است این، مرا شرمندگی کشت 🔸شان ما بالاتر از این حرفهاست / عزت یک حوزه فوق جمله هاست 🔸ما که باید صاف و مولایی شویم / ننگمان باشد که دنیایی شویم منبع: نشریه حجره، شماره13و14، مهر و آبان1383
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 آیا وظیفه حوزویون فقط اصلاح مدّ ولاالضآلین روستایی هاست؟!! 💢 مسئولین دانشگاهی در شیلی (با ۴۰هزار دانشجو) به ما گفتند: ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید! ما حتی یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم! ... 💢 حالا آن‌ها را مسلمان نکردیم هیچ؛ به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند که طلیعه‌اش که ظاهر شده خیلی خطرناک است ... _ علامه (رَحِمَه‌الله) ۹۸/۱۱/۱۴
⚫️ چند گزارش مهم در منابع متقدم وجود دارد مبنی بر اینکه خولی زنازاده لعنه الله، سر مطهر امام حسین علیه السلام را به طمع جایزه به کوفه آورد تا تحویل ابن زیاد لعنهماالله بدهد، اما شب رسید و قصر آن ملعون بسته بود. سر مطهر را بخانه آورد و زیر ظرفی که در آن لباس می‌شستند نهاد ‼️ (فَوَضَعَهُ تَحتَ إجّانَةٍ فی مَنزِلِهِ) سپس با برخورد تندِ همسرش مواجه شد و به او گفت: ای ملعون، همه از سفر سوغات و طلا و جواهر می‌آورند، تو رأس پسر پیامبر را به اینجا آوردی؟ من دیگر اینجا نمی‌مانم. سپس به حياط منزل رفت و دید نوری از موضع رأس شریف مثل عمود به آسمان می‌رود و پرندگانی سفید گِرد آن می‌گردند. 📚 تاریخ طبری، ج ۵ ص ۴۵۵ _ الکامل فی التاریخ، ج ۲ ص ۵۷۴ _ مقتل الحسین علیه السلام للخوارزمی، ج ۲ ص ۱۰۱ _ البدایة والنهاية، ج ۸ ص ۱۸۹ _ أنساب الأشراف، ج ٢ ص ٤١١
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇تقویم نجومی اسلامی ✴️ سه شنبه 👈 2 شهریور / سنبله 1400 👈 15 محرم 1443👈 24 اوت2021 🕌 مناسبت های دینی و اسلامی: 🐪 فرستادن سرهای مطهر شهداء همراه اهل بیت علیهم السلام به سوی شام . 🐪حرکت معاویه با 83 هزار نیرو به طرف صفین برای جنگ با علی علیه السلام . 🌹ولادت سید بن طاووس (۵۸۶ ه.ق). ⚫️ وفات حضرت آدم علیه السلام. ❇️ روز بسیار شایسته و مبارکی است و برای امور زیر خوب است : ✅ داد و ستد و تجارت . ✅ نویسندگی و نگارش . ✅ صید و شکار و دام گذاری . ✅ ملاقات با رؤسا و بزرگان و علماء نیک است
مقاله_نور_علی_نور_roq9 (1).pdf
8.54M
مسابقه عظیم قرآنی «نور علی نور» 💎 با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل: 🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی 🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۱۲ شهریور ماه ✅ ثبت‌نام در مسابقه، از طریق لینک زیر👇 🆔 zil.ink/noor_test
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز تولد حاج حسین خرازی همون استاد اخلاقی بود که تو تاریکی شب پای رزمنده هاشو میبوسید و اونقدر متواضع بود که بین نیروهاش گم میشد! شادی روحشون صلوات ختم بفرمایید. 🦋🌱|کلام‌شهید|👇 ✍ چه زیبا گفت این شیر مرد: یادمون باشه! که هرچی برای خدا کوچیکے و افتادگے کنیم خدا در نظر دیگران بزرگمون میکنه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻 💠 حضرت آیت الله بهجت[رضوان الله تعالی علیه] 🌱 محال است عبودیت و ترک معصیت باشد ولی انسان بیچاره باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🍃اللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ الْفَرَج •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/pothowzehzahedan
✍نحوه آدرس‌دهی به مقالات یا صفحه‌های اینترنتی وقتی در متن تحقیق خود، از یک سایت مطلبی دریافت، و آن را نقل می کنید، باید اینگونه آدرس دهید: اگر نام نویسنده مطلب ذکر نشده بود، باید اینگونه آدرس داد: در متن مقاله به این صورت: (همشهری آنلاین، ۱۳۸۹) و در فهرست منابع، بدین شکل: همشهری آنلاین، «آشنایی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان»، ۱۹/۵/۱۳۸۹، (تاریخ دسترسی: ۲/۸/۹۶) http://www.hamshahrionline.ir اگر نام نویسنده مطلب ذکر شده بود، باید اینگونه آدرس داد: در متن مقاله بدین صورت: (رموی، ۱۳۹۴) و در فهرست منابع، به این شکل: رموی، غلامعلی، «سیر تحول قیمت‌گذاری کالا و خدمات»، کیهان، ۱۶/۸/۹۴ (تاریخ دسترسی: ۱۶/۸/۹۶) www.ettelaat.com 📚محمدصادق فاضل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5850323426606058212.mp3
11.51M
🔹بررسی قیام امام حسین(ع) براساس نظریه انسان 250ساله مقام معظم رهبری 🔈استاد محمدمحسن طبسی 2-6-1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 🌹 پذیرفتن عذر مردم🌹 🌻 امام على (علیه‌السلام): 🍀 شرُّ الناسِ مَن لا يَقبَلُ العُذرَ و لا يُقِيلُ الذَّنبَ. 🍀 بدترين مردم كسى است كه عذر نپذيرد ، و از خطا نگذرد. 📚 ميزان الحكمه، ج5، ص498. ┄┅─✵🍃🌺🌺🍃✵─┅┄ 🍀 اقبَل أعذارَ النّاسِ تَستَمتِع بِإِخائِهِم ، وَالقَهُم بِالبِشرِ تُمِت أضغانَهُم . 🍀 عذرخواهى‌‏هاى مردم را بپذير تا از برادريشان بهره‌‏مند گردى و با روى گشاده، ديدارشان كن تا كينه‏‌هاشان را ريشه‌‏كن سازى. 📚غررالحكم، ج٢، ص٢١٥، ح٢٤٢٠.
🔰 نعمت‌های زیاد مهم نیست بلکه... از نعمتهایی که داریم از جمله عقل و استعداد و فرصت مطالعه و تحقیق و... چقدر استفاده می کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا